Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:47

Hier helaas ook veel afhakers. Zo irritant.
Zeg dat direct ipv nadat je mijn gegevens gehad hebt en je vervolgens niets meer laat horen >;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:13

Van de week via facebook een rijbroek verkocht. Er reageerde iemand met de vraag of ik de broek nog had. Ja. Binnen 10 minuten was het geregeld met de verkoop. Zo fijn.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:33

Fijne ervaringen gehad laatste tijd.
Aantal dingen opgehaald op afgesproken tijd.
Gisteren zag ik twee kleine zadeltasjes die ik graag wilde hebben. Vraagprijs geboden en meteen deal rond. Direct betaalverzoek betaald en vandaag kreeg ik al track trace code opgestuurd.
Zo kan het gelukkig ook

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:07

Saul schreef:
Zeg dat direct ipv nadat je mijn gegevens gehad hebt en je vervolgens niets meer laat horen >;)

Ik had laatst een grapjas waaraan ik een vraag stelde over het materiaal van het artikel.

Krijg ik antwoord en meteen zijn betaalgegevens er achter aan..

Dus ik stuurde terug dat ik geen interesse had. Krijg ik me toch een nasty bericht terug over dat ik nu z’n gegevens heb. Blablabla.

Gast!! Ik heb niet om jouw gegevens gevraagd hoor.. :+

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:47

O ik heb weer iets vorige keer een man die me wel in Barbie lingerie wil zien en nu 1 die heeft gereageerd op een popje. Eerst allemaal normale vragen. Maar nu komt hij wil "mij" komen ophalen vanavond! Ik denk dat het om een tik fout gaat maar het las wel hilarisch.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:12

Roxiie deze mensen hebben mij zelf om mijn gegevens gevraagd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:16

Saul schreef:

Dit is zo irritant!
Vorige week ook iemand die flink aan het onderhandelen en bieden was op een cap van mij; eenmaal akkoord ging ze ineens nog allerlei vragen stellen over de cap en daarna nooit meer wat van gehoord?! {:)-:(

Oh en ik zit op dit moment alweer bijna een uur te wachten op iemand die iets op zou komen halen via marktplaats... >;)

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:36

Ik heb ook een leuke :') Heb een paar dekjes gratis te koop. Mevrouw had wel intresse in het blauwe dekje en vroeg naar de vraagprijs, waarop ik beleefd antwoorde: is gratis! In de adv heb ik gezegd 6,95 verzendkosten, bied mevrouw €5 incl verzendkosten 8)7

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:58

Fluttershy schreef:
Ik heb ook een leuke :') Heb een paar dekjes gratis te koop. Mevrouw had wel intresse in het blauwe dekje en vroeg naar de vraagprijs, waarop ik beleefd antwoorde: is gratis! In de adv heb ik gezegd 6,95 verzendkosten, bied mevrouw €5 incl verzendkosten 8)7

Dat soort mensen zijn echt erg! Al vind ik iets ‘gratis te koop’ aanbieden ook wel grappig :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:09

Ik heb gisteren mijn moeder geholpen met een opruiming. Allemaal merkkleding gefotografeerd en we hebben andere spullen, zoals een maxi cosi etc op marktplaats gezet.

Maxi Cosi nog zgan. Ding kost in de winkel 175 euro. Vraagprijs 35 euro.

En dan hebben mensen het lef om 15 euro te bieden. Joh, ga fietsen zeg! :(

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:28

:D :D Hier een heeeeel positieve ervaring..

Een waarschijnlijk poolse dame bericht mij op facebook met de vraag of ik het laminaat 22 vierkante meter nog te koop had en wat ik er voor wilde hebben. Ik gaf mijn vraagprijs, 75 euro, en ze vroeg wanneer ze het kon komen halen.

2 dagen later op zaterdag middag stopt er een busje en er stapt een man uit. Hij haalt gelijk de 75 euro uit zijn zak en geeft het aan mij. Hij had het laminaat nog niet eens gezien....
Hij loopt mee naar de voordeur, en zonder het eerst te bekijken begint het hij laminaat naar zijn auto te dragen.
Heb hem maar even geholpen....

10 minuten later reed hij weer weg....

Zo snel kan het dus ook gaan :D :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:30

Fluttershy schreef:

Ik zet al standaard in "gratis" advertenties dat ik €10 reken voor verzenden i.v.m. de moeite die ik moet doen daarvoor.
Ik heb daar gewoon geen zin meer in voor iets dat gratis weg gaat, dus als men het niet komt afhalen, dan moeten ze extra betalen voor het verzenden. Wel leuk is dat een aantal potentiele "kopers" mij dan linkjes sturen van PostNL en dergelijke om mij er op te wijzen dat verzenden geen €10 kost... Ja, duh! :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:36

Ik heb zojuist een monopoly spel verkocht. Ging lekker vlot :D

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:47

Ik had een elektrisch schommelstoeltje te koop staan, een kwartier later was het verkocht. Via FB en aan iemand bekend, maar toch heel fijn zo. Geen gezeur over prijs of verzending, wat een verademing!
Hopelijk gaat de rest van mijn spul ook wat goed, want alles wat met de verbouwing ook maar enigszins in de weg kan staan, moet eruit.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:40

Ik heb vandaag bij iemand een waterdicht 100 gr deken opgehaald .
Gloednieuw 13 euro echt top :D

Morgen gelijk erop leggen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:08

Zodadelijk komt iemand voor de 2e keer mijn zadel ophalen ben benieuwd. :P

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:20

Ik heb nu een mooie ski tas van het merk Peak Performance te koop staan voor €45 (nieuwprijs was €160). Kreeg ik van een mevrouw een heel lang verhaal over dat ze op dit moment écht niet meer kon missen dan €26 incl verzenden. Vriendelijk gezegd dat ik het te weinig vond, krijg ik een vrij boos en zielig bericht dat ze het dan weer met haar oude tas moest doen die helemaal kapot was. Toen maar verteld dat er bij de Decathlon goedkopere tassen te vinden zijn van €10 als ze daadwerkelijk dat bedrag maar kan missen...

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:24

x_ankieee schreef:
Ik heb nu een mooie ski tas van het merk Peak Performance te koop staan voor €45 (nieuwprijs was €160). Kreeg ik van een mevrouw een heel lang verhaal over dat ze op dit moment écht niet meer kon missen dan €26 incl verzenden. Vriendelijk gezegd dat ik het te weinig vond, krijg ik een vrij boos en zielig bericht dat ze het dan weer met haar oude tas moest doen die helemaal kapot was. Toen maar verteld dat er bij de Decathlon goedkopere tassen te vinden zijn van €10 als ze daadwerkelijk dat bedrag maar kan missen...

en dan dus wel op skivakantie kunnen?? :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:30

Een zadel kopen en laten versturen...
Wijze les > nooit doen !

Zadel ruim 2 maten smaller gemaakt, stond (natuurlijk) niet in de advertentie.. zit je dan met een XS boom zadel, uiteindelijk gedoneerd aan de plaatselijk manege :)!

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 16:52

Rosebud schreef:
x_ankieee schreef:

en dan dus wel op skivakantie kunnen?? :')

Nou dat ook dus :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:49

Gevalletje lastig-om-je-fout toe te geven...:

Nielojram :
Hierbij bied ik € 25,00 op jouw *****'.
Ik zie graag een reactie tegemoet.

Verkoper:
Ik accepteer je bod van € 25,00.

Nielojram:
Ik wil het wel graag laten versturen, met post.nl
Waar komt het bedrag dan op?

Verkoper:
"stuurt rekeningnummer en naam" ( geen totaalbedrag)

Nielojram:
Hoi, heb het bedrag overgemaakt, mijn adres is:
***#####****
Wanneer denk je het te kunnen posten?
Stuur je even een foto van de track&trace code?

Verkoper:
Morgen middag kan dat doen maar stuur de code als het onderweg is

Dit was allemaal afgelopen zondag.

Vandaag:

Verkoper: Ik heb geen verzendkosten ontvangen er staat duidelijk bieden exclusief verzenden in advertentie

Nielojram: Hoi Verkoper, ik vraag ook in mijn bericht waar het bedrag dan op uitkomt, want ik wil het laten versturen. Vervolgens stuur jij alleen je rekeningnummer, dus toen ben ik ervan uitgegaan dat het incl was, snap je? Lees het maar na?

Verkoper: Ik heb dat niet gezien maar daar bied je op ( en foto van de advertentie waarin staat, bieden exclusief verzendkosten)

Nielojram: Ik vind het geen probleem om de verzendkosten te betalen,hoor! Maar ik heb ook geboden, en daarna gevraagd waar het bedrag op komt met verzenden

Verkoper: Verzending zijn 6.95
En aangezien ik aan werk was in zorg reageerde ik snel las rekeningnummer staat tenslotte duidelijk allemaal omschrijving advertentie **** waren samen al 50 dus25 exclusief is al goedkoop.
Maar goed stuur op

Nielojram: Heb de verzendkosten betaald. Stuur je het vandaag nog op?

Verkoper : Ja

Heel vreemde ervaring...Zeg dan, joh, verkeerd gelezen, zou je het erg vinden om het over te maken...
Maar, lag niet aan haar. Want ze werkt in de zorg :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:00

Gho ik vind jou eigenlijk raar doen. Er maar vanuit gaan dat het zonder verzendkosten is omdat ze enkel een rekeningnummer stuurt. Ik had gewoon nog eens gestuurd: En wat is nu het totaalbedrag?

Als het echt duidelijk in de advertentie stond dan wist je het toch dat die er nog bij moesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:12

DeMolenhoek schreef:
Gho ik vind jou eigenlijk raar doen. Er maar vanuit gaan dat het zonder verzendkosten is omdat ze enkel een rekeningnummer stuurt. Ik had gewoon nog eens gestuurd: En wat is nu het totaalbedrag?

Als het echt duidelijk in de advertentie stond dan wist je het toch dat die er nog bij moesten?

Dat is een aanname, ' dat iets duidelijk in de advertentie staat'?
Gaan een hoop dingen in de wereld fout door aannames..

Ik vraag, ik krijg een antwoord en ik acteer daarop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:26

Nou ze heeft toch een foto gestuurd van de advertentie om te tonen dat het er in staat? Dan is het juist een kwestie van lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:36

En ik vraag daarvoor DUIDELIJK wat de kosten worden incl versturen, en daarop stuurt zij alleen haar rekeningnummer.

Ook een kwestie van lezen.