Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:24

Sommige mensen zouden geen dieren en/of kinderen moeten hebben.
En die groep is voor mij best groot :x :')

beert

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:36

In dat kader mijn mogelijk onpopulaire mening: ik vind veel particuliere dierenopvangen onprofessioneel en niet ten goede komen aan dieren.

Bij veel opvangen denk ik dat (met name kleine) dieren van de regen in de drup behandelen. Al helemaal als die opvangen dan die dieren niet meer herplaatsen, omdat ze zo zielig zijn..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:36

Pandora2 schreef:

En veel van die mensen hebben ze ook niet en willen ze ook niet...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:40

Storm schreef:
Pandora2 schreef:

En veel van die mensen hebben ze ook niet en willen ze ook niet...

Hoe kun je dat stellen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:49

Door de hoeveelheid mensen die hier roepen dat ze baby's (of honden/katten/vul maar in) stom en lelijk vinden en dat ze ze noooooit zelf willen hebben.
Dus dan zie ik het probleem niet zo.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:53

Haha, ik vind friezen lelijk. En ik heb niets tegen wapens enzelfs niet tegen Trump (ik durf het amper te typen).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:53

Storm schreef:
Door de hoeveelheid mensen die hier roepen dat ze baby's (of honden/katten/vul maar in) stom en lelijk vinden en dat ze ze noooooit zelf willen hebben.

Ik wel. Er worden nu nog steeds heel veel dieren en kinderen mishandeld, verwaarloosd, misbruikt en niet opgevoed. Wat hebben kind- en diervrije mensen daarmee te maken?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:56

Dat bepaalde mensen roepen dat ze baby's stom en lelijk vinden, betekent niet dat er geen mensen zijn die geen baby's/dieren zouden moeten hebben? Genoeg mensen die hun kind of dier mishandelen o.i.d., zoals hierboven wordt gezegd. Ik vind het een beetje een kromme vergelijking.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:07

Ik vind ook dat er te lang gepeppelt wordt met dieren die ik echt een spuitje zou geven.
Laatst zo‘n bedel boekje van het asiel gekregen, daar stonden minstens 5 dieren in waarvan ik echt echt onzinnig vond om daar duizenden euro‘s in te pompen terwijl ze lagen te lijden. Alleen al om die reden krijgen ze geen cent. Ik had liever gezien dat er stond dat ze ze een waardig einde gegeven hadden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:09

MarcoBorsato schreef:
Storm schreef:

Ik wel. Er worden nu nog steeds heel veel dieren en kinderen mishandeld, verwaarloosd, misbruikt en niet opgevoed. Wat hebben kind- en diervrije mensen daarmee te maken?

Dit bedoelde ik idd.
Mensen die om de verkeerde reden een kind / kinderen nemen om maar iets te noemen.

Mensen die zoveel mogelijk dieren willen houden. Maar ze dan moeten opsluiten in te kleine, donkere hokken omdat ze geen ruimte genoeg hebben. Maar er wel heilig van overtuigd blijven dat hun dieren goed verzorgd worden. :7
Zoveel dieren die mishandeld worden omdat mensen of niet weten hoe ze met het dier moeten omgaan. Of zelf zoveel problemen hebben, dat ze hun frustraties op hun dieren afreageren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:22

En nog ééntje :D

Dat het een geluk is dat sommige partners / familieleden hier ( of op andere social media ) niet meelezen.

Er zouden soms grote ogen getrokken worden denk ik :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:26

Pandora2 schreef:
En nog ééntje :D

Dat het een geluk is dat sommige partners / familieleden hier ( of op andere social media ) niet meelezen.

Er zouden soms grote ogen getrokken worden denk ik :')

Ik denk dat 90% het met je eens is hoor.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:36

Ik heb een heel andere mening over verantwoordelijkheid nemen wanneer het gaat om een onbruikbaar (door leeftijd of gebrek) maar niet lijdend paard. In mijn ogen valt het laten inslapen van zo een paard even hard onder de noemer 'dumpen' als het dier willen verkopen of weggeven. Mijn haren gaan altijd recht staan bij de uitspraak: neem je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen. Niks, geen verantwoordelijkheid aan, je wilt gewoon van het dier af. Verantwoordelijkheid nemen is zorgen voor een dier zijn of haar hele natuurlijke leven lang, ook wanneer het gebruiksdoel vervalt.

Zo zie je maar hoe relatief paardenliefde is en dat het bij veel mensen toch vooral paardrijdliefde is.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:38

Storm schreef:

Nou, 't is niet omdat iemand zichzelf een goede ouder vindt, en dat dus niet roept, dat ze ook echt een goede ouder zijn. De weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. Dat is het probleem. Het is niet zo simpel dat iedereen die kinderen leuk vindt en ze wil ook echt een goede ouder is.

Is ooit nog eens een discussie geweest over, volgens mij op Bokt: of zwakbegaafde mensen of mensen met syndroom van Down ook recht hebben op kinderen. Heel veel daarvan vinden kinderen super schattig en lief en zo, maar of ze nu zo geschikt zijn om een kind op te voeden is een tweede.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:50

Ik vind mensen met down niet leuk lief en schattig...,

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:51

LadyMadonna schreef:

Nou deze inderdaad! "ahh kijk dan hoe lief" Nee, ga weg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:55

Gini schreef:
Ik heb een heel andere mening over verantwoordelijkheid nemen wanneer het gaat om een onbruikbaar (door leeftijd of gebrek) maar niet lijdend paard. In mijn ogen valt het laten inslapen van zo een paard even hard onder de noemer 'dumpen' als het dier willen verkopen of weggeven. Mijn haren gaan altijd recht staan bij de uitspraak: neem je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen. Niks, geen verantwoordelijkheid aan, je wilt gewoon van het dier af. Verantwoordelijkheid nemen is zorgen voor een dier zijn of haar hele natuurlijke leven lang, ook wanneer het gebruiksdoel vervalt.

Zo zie je maar hoe relatief paardenliefde is en dat het bij veel mensen toch vooral paardrijdliefde is.

Of het andere cliché : mijn paard geeft aan wat meer te willen werken en ik heb die tijd niet dus hij wordt verkocht.

Hoe geeft een paard dit dan aan ?? :=

Nee dus. Je wil er gewoon vanaf. Zeg dat dan ook zo. :Y)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:55

LadyMadonna schreef:

Deze mening deel ik wel ja

Esmee_RSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 13:00

LadyMadonna schreef:

Eens!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:07

Shaggy09 schreef:
Je weet dat die persoon constant in zijn hoofd zit met jouw (eventueel ook andermans) kinderen.
Ik zou dat niet kunnen verdragen.

Er is dat. Er is het risico van grooming. Sommigen van die mensen zorgen dat ze net een prive gesprekje voeren met een kind, waardoor het kind 'klaargemaakt' wordt voor misbruik, en dat gebeurt soms zo geniepig en zo subtiel dat je er bovenop staat en het niet eens doorhebt.

En die persoon wordt dan de lievelingsoom en zo, en zo'n kind is gewoon te jong om de alarmbellen te zien, en bepaalde mensen zijn zo geniepig dat het groomen heel subtiel gebeurt, en terwijl jij denkt dat je verstandig bezig bent door je kind niet met die persoon alleen te laten, wordt je kind gemanipuleerd naar dingen toe die absoluut niet oke zijn.

Ik heb geen enkele garantie wat betreft mijn kinderen, iedere pedofiel zegt er niets mee te willen, iedereen is Roomser dan de paus, en dus vind ik de veiligste manier om ermee om te gaan zo een persoon niet bij mijn kinderen in de buurt te laten.

En ik snap het probleem van uitsluiting, ik snap dat het heel naar is om verstoten te worden, al die dingen snap ik heel goed, maar sorry, ik heb liever een pedofiel die zich rot voelt, dan een kind dat getraumatiseerd is, want het hele nare is dat sommigen zo goed zijn, dat het kind denkt het allemaal vrijwillig te doen, is misschien zelfs wel een soort van 'verliefd' op de misbruiker, kind wordt dan tegen jou opgezet, en jij bent gemeen want je houdt ze uit elkaar. Kinderen worden soms echt gehersenspoeld door zulke mensen, en het moment dat ze inzien dat die favoriete oom vreselijke dingen heeft gedaan met ze, het moment dat ze inzien dat ze gemanipuleerd zijn tot heel nare dingen zeggen tegen mensen die ze wilden beschermen, het schuldgevoel wat daarbij komt, en de schaamte, de problemen om later seks met wederzijdse toestemming en misbruik uit elkaar te houden.......... dat vind ik dan net ff erger.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:14

germie schreef:
elnienjo schreef:
Caps bij hogere dressuur vind ik ook als 'n lu.l op een drumstel slaan.

Precies. Mietjes. Hoedjes rijden beter.

Bla bla bla bla wat een gigantische onzin, maar ach, als het maar een Unpopular Opinion is. Hoewel we daar al aardig van afgedreven zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:17

Heel veel dingen zijn meningen die jaaaaaren geleden heel populair waren, en sommige tientallen jaren. Niet echt unpopular opinion, meer gewoon conservatief :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:27

Ik vind mensen met Down prachtige mensen. Ik kan me geen wereld zonder mensen met Down voorstellen. Ik vind de maakbare samenleving waarin alles perfect moet zijn een enge en nare ontwikkeling.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:28

Volgens mij is daar al een hele discussie over geweest in een ander topic en hoeven we dat niet meer te herhalen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:32

Nou, de samenleving wordt niet opeens maakbaar omdat er ellende gewoon te voorkomen is. Prima ook dat jij dat prachtig vindt, maar het is niet omdat jij het mooi vindt, dat ik (die dat totaal niet zie zitten) een kindje met Down moet laten komen of zo. Mijn lijf, mijn leven, mijn keus.
Ik vind dit soort uitspraken eng, want je praat mensen die geen gehandicapt kind willen en die niet tot hun 80ste met een kind willen zitten, een schuldgevoel aan.

En wat Whale zegt.