En die groep is voor mij best groot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Storm schreef:Door de hoeveelheid mensen die hier roepen dat ze baby's (of honden/katten/vul maar in) stom en lelijk vinden en dat ze ze noooooit zelf willen hebben.
Dus dan zie ik het probleem niet zo.
MarcoBorsato schreef:Storm schreef:Door de hoeveelheid mensen die hier roepen dat ze baby's (of honden/katten/vul maar in) stom en lelijk vinden en dat ze ze noooooit zelf willen hebben.
Ik wel. Er worden nu nog steeds heel veel dieren en kinderen mishandeld, verwaarloosd, misbruikt en niet opgevoed. Wat hebben kind- en diervrije mensen daarmee te maken?
Storm schreef:Door de hoeveelheid mensen die hier roepen dat ze baby's (of honden/katten/vul maar in) stom en lelijk vinden en dat ze ze noooooit zelf willen hebben.
Gini schreef:Ik heb een heel andere mening over verantwoordelijkheid nemen wanneer het gaat om een onbruikbaar (door leeftijd of gebrek) maar niet lijdend paard. In mijn ogen valt het laten inslapen van zo een paard even hard onder de noemer 'dumpen' als het dier willen verkopen of weggeven. Mijn haren gaan altijd recht staan bij de uitspraak: neem je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen. Niks, geen verantwoordelijkheid aan, je wilt gewoon van het dier af. Verantwoordelijkheid nemen is zorgen voor een dier zijn of haar hele natuurlijke leven lang, ook wanneer het gebruiksdoel vervalt.
Zo zie je maar hoe relatief paardenliefde is en dat het bij veel mensen toch vooral paardrijdliefde is.
Shaggy09 schreef:Je weet dat die persoon constant in zijn hoofd zit met jouw (eventueel ook andermans) kinderen.
Ik zou dat niet kunnen verdragen.