De eeuwige single.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12296
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 01:43

Ik denk he leuk topic even lezen, jeetje amper 10 dagen open en al 33 pagina's. ik voel veel medegenoten :')

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:18

DezeNaam schreef:
Dat is denk ik toch echt het voordeel aan een vrouw-vrouw relatie; geen gesnurk. :') Of ik ben alleszins nog geen vrouw tegengekomen die het zo extreem heeft. :+ Een keer eens meegemaakt, maar niet extreem en het kwam zeker niet vaak voor. Van haar kon ik het op een manier nog wel verdragen omdat het niet zo irritant was.
Zelf heb ik het blijkbaar wel heel af en toe in combinatie met alcohol en een (aankomende) verkoudheid. :+

Maar dat irritant mannengesnurk... Nee dankje. Ik hoorde mijn vader vroeger tot beneden snurken, werd er echt agressief van. :')

Een van mijn vrienden maakt wel een enorm raar geluid in haar slaap soms... Precies alsof ze aan het 'smakken'/eten is in haar slaap. Ik vergeleek het eerst met een hond die aan het drinken was en zijn bek aflikte (met van die grote hanglippen) maar dat vond ze niet zo leuk. :') (Plus dat ze dat geluid maakte net toen ik in een -vond ik- creepy huis sliep. Ik schrok me echt kapot de eerste keer omdat ik niet kon plaatsen waar dat vreemde geluid vandaan kwam.. _O- )


Oh ik heb anders meerdere keren vrouwen horen snurken (in hostels bijvoorbeeld) die hele bossen omzagen hoor :') dan heb je net geluk gehad

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:20

Ik kan er inderdaad ook wat van.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:22

Oh jezus oké. Dan hoop ik dat ik nooit zo iemand tref... _O- Maar volgens mij doet levensstijl/gezond ook wel veel nee? Mijn vader snurkte beduidend minder wanneer hij niet gedronken had en wat minder woog. :=
(Al heeft hij ook wel last van een soort vernauwing in zijn neus -door allergie?-)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:30

Mijn oma zaagde hele oerwouden om ‘s nachts volgens mij hoorde ze dat 2 blokken verderop nog... die snurkte echt niet zuinig hard :')

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:42

sabine1979 schreef:
Paar weken terug nog een date gehad, hij was kleurenblind, nou oke dat kan. Dus een test :P
Wat voor kleur heb ik op mijn nagels? Antwoord hij blauw >;) klopt
Je hebt wel het een en ander paars in huis zegt ie >;)


Ehm, wat denk jij dat kleurenblind inhoudt? Je ziet dan de meeste kleuren wel gewoon, maar bepaalde niet. En er zijn ook verschillende vormen van kleurenblindheid..

anjali
Berichten: 15431
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:43

Sommigen hier zijn wel kritisch op dingen van hun partners waar die niets aan kunnen doen.

Anoniem

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:55

Haha kleurenblind, who cares :') En idd, vaak zijn het maar bepaalde kleuren en tinten die ze niet kunnen zien..
Kameraad van mijn ex was ook kleurenblind en volgens mij hield hij rood/bruin/oranje dan niet uit elkaar.. Dat was voor hem 1 kleur.

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:20

Een topic dat mij op het lijf geschreven is, want ik ben daadwerkelijk al mijn hele leven single. Inmiddels bijna 33 jaar en nog nooit een relatie gehad. Genoeg dates, maar vaak blijft dat bij één of twee keer afspreken en haak ik (of de ander) dan af.

Om mij heen is bijna iedereen gesetteld. Woont samen, is getrouwd of zelfs al aan kinderen begonnen. Als ik weer een uitnodiging voor een bruiloft krijg of het zoveelste geboortekaartje in de bus valt, steekt dat toch. Niet omdat ik het de ander niet gun of zelf zo graag kinderen wil of wil trouwen, maar omdat het mijn single zijn zo benadrukt. Want ik zou wel graag een relatie willen. Het moet alleen wel kloppen. Ik ben niet omdat voor de relatie om de relatie. Vrienden en hobbies genoeg om me te vermaken. Soms vraag ik me wel eens af of die onafhankelijkheid mij niet nekt. Dat ik het inmiddels zo gewend ben, dat ik teveel aan mijn vrijheid gehecht ben.

lizard
Berichten: 5422
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:47

Mag ik me ook melden?
Hier ook een single.
Man 56
Ik vermaak me prima alleen,maar er zijn vaak genoeg momenten die ik graag met iemand zou willen delen.
Een wandeling,een uitzicht,een museum,of vakantie.

Daten,of nieuwe mensen ontmoeten ben ik gewoon niet goed in. :)

Maar ik blijf ook niet thuis zitten,ik ga er graag op uit.

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 20:18

Groot gelijk, welkom lizard

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16285
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:48

Welkom Lizard!

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:26

Welkom.

Ik ben goed in mensen ontmoeten, ik ben op dat gebied extrovert, maar ik ben niet goed in contacten vasthouden zeg maar. Hoewel ik dus niet aan dates doe. Ik ontmoet dus wel mensen, maar ja, niet met als doel een partner vinden. Dat is natuurlijk ook een groot verschil. Er zal wel wat met mij zijn dat ik niemand kan vinden denk ik soms. Maar aan de andere kant, op ieder potje past een dekseltje, ik moet alleen dat dekseltje nog vinden. Gelukkig is het geen must. Maar ik ben ook best kritisch, ik wil dat ze een baan hebben, maar ook enige intelligentie zodat je er een gesprek mee kunt voeren op niveau. Dus niet ja en amen knikken en dat je dan denkt: je knikt wel ja, maar je hebt me niet begrepen. En dezelfde hobby's hebben is ook wel fijn. Want anders gaat dat botsen omdat ik nooit ergens tijd voor heb denken ze dan.

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:30

Jester_ schreef:
Ik denk he leuk topic even lezen, jeetje amper 10 dagen open en al 33 pagina's. ik voel veel medegenoten :')



+1 :')

Gaat hard hier

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 22:39

Je mag best kritisch zijn. Het gaat wel om een potentiële partner, iemand om je leven mee te delen. Dat is wel wat anders dan een kennis met wie je eens in de maand een middagje optrekt, bij wijze van.

Juist omdat ik zo aan mijn zelfstandigheid gehecht ben, vind ik het belangrijk dat de ander ook z'n eigen leven heeft. Gelijke hobbies hoeft van mij niet. Ik wil ook graag iets voor mezelf houden en niet alles samen hoeven doen. Dat zou mij enorm benauwen. Intelligentie vind ik wel belangrijk. Tuurlijk wil ik ook met iemand kunnen lachen, maar ik wil ook met iemand op niveau kunnen praten. Wat niet betekent dat we het overal over eens moeten zijn. Een beetje tegengas is af en toe ook wel fijn.

chamion
Huisheks

Berichten: 3668
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:34

Zo denk ik er ook over Chanen! Alleen intelligentie neem ik met een korreltje zout. Ik ben namelijk niet book smart, maar meer street smart en bewaar rare feitjes in mijn kop. Heb een vriend (kennis) gehad die was hoger opgeleid dan mij en had nog hoger kunnen gaan, maar hij had geen zin om hard te werken op school. En die was echt vervelend. Mijn continu verbeteren, opmerkingen maken over VMBO en MBO (TL en niv. 4)

We keken een keer samen een film en ik ben midden in de film opgestaan en weggelopen. Daarna nooit meer contact gehad.

Geef mij maar een gezellige vent, die mij kan helpen maar ook zijn eigen ding doet en een lekkere beertje is (stoer van buiten maar een schatje van binnen) geen tokkie maar goede normen en waarden. En waarbij mijn paarden hobby (oke beroep) geen probleem/discussie is.

Chanen

Berichten: 1709
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:44

Intelligentie is niet hetzelfde als opleidingsniveau, daar is het me zeker niet om te doen. Je hoeft geen universitaire studie gevolgd te hebben om slim te zijn. Het is meer een wijze van denken en doen.
Ik maak in mijn hoofd vaak rare sprongen en het is fijn als iemand die enigszins kan volgen en ik de ander niet na twee zinnen al kwijt ben.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:52

Helemaal akkoord Chanen, gemiddeld gezien zullen er meer intelligente hooggeschoolden zijn, om een bepaald studieniveau te bereiken is een bepaalde intelligentie nodig, maar er zijn ook genoeg mensen die omwille van omstandigheden hun intelligentie niet gebruiken om te studeren. Al kan het soms toch moeilijkheden geven hoor, maar dat ligt dan mss niet aan een gebrek aan intelligentie maar aan dingen als niet ruimdenkend zijn, oppervlakkigheid, ...

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:54

Ik had ook wel hoger kunnen doen dan MBO, maar ik ben gewoon lui (en zou uberhaupt niet geweten hebben wat te studeren) :+

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:58

Dat kan he, daar is niks mis mee, zolang je zelf gelukkig bent met wat je doet. Ik heb er ook 2 jaar over gedaan na het middelbaar om iets te vinden dat mij lag, velen zouden die tijd niet gekregen hebben.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:04

Ik heb eerst een jaar Dierverzorging gedaan omdat ik niet wist welke opleiding ik wilde gaan doen, na een jaar gestopt (na een jaar had ik dat schoonmaken wel gezien), toen begonnen met de opleiding Grafisch Vormgeving, ook na een jaar gestopt, was leuk, maar teveel opdrachten die mij niet boeide en ik niet geinteresseerd in was, daarna Marketing en deze wel gehaald, gewoon om ieder geval een papiertje op zak te hebben, niet omdat de opleiding nou zo geweldig was _O- Wel nu een baan in de Marketing, maar is ook niet je van het. Maar ben nu bezig om zelfstandig grafisch vormgever te worden en in de toekomst de opleiding tot zelfstandig reisadviseur te gaan volgen, maar dit is gewoon 6 maand durende opleiding en dat is het.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:12

Ook wel wat rondgezwerfd dan :). Soms is een praktische, korte opleiding voor iets dat je écht graag wil gaan doen de beste optie en je weet dat niet altijd op je 18e. Dat je dat doet is heel positief he en eigenlijk toch ook wel een teken dat je niet echt lui bent. Voor iets echt boeiend of zinvol voelt dat ook minder als moeite moeten doen, dan is dat gewoon voor een stuk ook leuk, beetje inspanning is altijd wel nodig natuurlijk, maar dat is toch een verschil. Bij mij was het handelswetenschappen 2 x om dan maatschappelijk werk en erna sociologie te doen. Jammer van die 2 jaar, maar was wat combi van niet weten wat doen, moeilijke thuis situatie toen en een onvolwassen puber zijn :).

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:14

Er zijn mensen, en ja, veelal zonder opleiding of laagopgeleid waar je niet verder mee komt dan koetjes en kalfjes. Er zijn ook mensen laagopgeleid die op zich een hogere intelligentie hebben, meer hadden kunnne doen maar geen zin hadden waar je prima over dingen kunt discussieren. Er zijn ook hoogopgeleiden waar niet mee te praten valt. Maar als je een gesprek voert en iemand in de groep kan het gewoon niet volgen, dan is dat vervelend als dat je partner is. Hoog opgeleid zegt niet alles over intelligentie, dat klopt.
Tegenwoordig geven ze dat belachelijke bindende schooladvies, dan was ik dus niet verder gekomen dan de havo, terwijl ik gewoon het vwo gedaan heb. Maar ja, ik ben een 6-jesmens en deed niet meer moeite dan nodig was, want met een 6 had je een voldoende, en dan bleef er mooi tijd over om te gaan paardrijden. Ook kan het zijn dat mensen naar het vmbo gaan omdat de ouders dat als hoogste hebben, terwijl de persoon best meer zou kunnen.
Ik ken zo ook iemand van in de 60 die de koksopleiding en horecaopleiding gedaan heeft, nu gewoon pakjeslader op schiphol is, maar die had beslist in de huidige tijd veel meer kunnen leren.

Maar iemand die niet kan rekenen, geen vreemde talen spreekt, van politiek niets begrijpt, in reclamecampagnes trapt, tja, daar ben ik snel op uitgekeken hoor. Dat zegt misschien niets over opleiding. Maar wel wat over intelligentie en interesse.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:40

Ik stak ook liever m'n vrije tijd in andere dingen dan school. Met toetsen was het gewoon een dag van te voren alles in halfuurtje in m'n hoofd proberen te stampen (wat 9 van de 10x lukte) en dan alsnog een goed cijfer halen. Maar ik weet dat als ik HBO zou gaan doen, dat het natuurlijk wel lastiger wordt, en dat je dan wel meer tijd erin moet gaan steken. Waar ik dus gewoon totaal geen zin in heb.

Ik zei trouwens dat ik niet zou weten wat te studeren, maar ik bedenk me ineens dat ik dan wel richting de geschiedenis had willen gaan, bijvoorbeeld om archeoloog te worden. Maar dat zijn ook wel lange opleidingen. Dus ik hou het wel bij een lopende encyclopedie zijn op vakantie :')

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:44

Gids worden is dan ook nog leuk, collega van mij doet dat nu recent, gidst sinds kort natuurwandelingen, maar zou meer richting cultuur wil gaan (hij studeerde geschiedenis).