Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:41

Strijken niet doen veel te warm voor.

Overigens nu al 26.4 graden in de schaduw. -O-

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:46

Diddykong schreef:
Nog even niet bevallen vandaag :D.

Of juist wel, in een ziekenhuis hebben ze airco :D Of je met thuis willen bevallen, dan zou ik nog even wachten. Hoewel ik uit ervaring weet dat je op dat moment toch geen aandacht meer hebt voor wat dan ook.

Hier is het vannacht lekker afgekoeld, was vanochtend 22 graden binnen nadat de ramen de hele nacht open zijn gebleven. Tot 8 uur de ramen en deuren tegen elkaar open gehad en nu alles weer dicht en zonwering aan de buitenkant naar beneden.

Lous

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:14

Hulde aan mijn collega’s die de deur tijdelijk uit de heftruck hebben gehaald _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:18

Ik had wel een erg goed idee vannacht: mijn airco op timer zetten zodat 'ie aanspring tegen de tijd dat ik weer wakker word. Want ik stond soms op met enorme koppijn en echt enorm verdwaasd, en de airco de hele nacht aan is wel erg veel herrie en ook net iets te koud.
Heb daarna nog zeker een half uur geslapen - de herrie maakte me niet eens meteen wakker, maar toen ik opstond had ik niet zo'n houten hoofd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:24

De herrie wende ik op zich wel snel aan alleen zodra hij uit en aan springt als hij de temperatuur bereikt heeft of weer moet koelen dan word ik wakker. Ik stel hem nu gewoon op 12 graden in, dat haalt hij echt niet maar dan blijft hij in ieder geval koelen en kan ik doorslapen.
Met mijn oude airco kon dat echt niet, die trok alle vocht uit de lucht waardoor ik echt koppijn kreeg. Dit model brengt de condens weer terug waardoor het niet zo droog wordt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:28

Oeps had even een meter buiten voor neer gezet in de zon. Heb hem net naar binnengehaald :oo hoop dat ie nog doet 48,9 graden en op tilt en alarm error ivm temperatuur. En dan staat de zon er pas net op %)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:30

Ik kan op zich wel redelijk slapen met de herrie maar ik merk wel dat ik het ook nodig heb om ergens wat stilte te hebben. Dat in en uitschakelen is echt heel irritant vooral ook omdat de alleen-ventilatorfunctie de boel juist enorm opwarmt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:32

Dat heb ik ook, een continue geluid maakt me knettergestoord en slapen is er dan niet meer bij. Mijn ventilator is al een oudje en heeft een tsjierp als ie van draairichting veranderd. Die moet dus ook echt uit

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:39

Ik hoop dat dit de laatste nacht is dat de airco nodig is, dan weer lekker in stilte slapen. Ik heb wel een plafondventilator maar die hoor je gelukkig niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:46

Ik vind het geluid van de ventilator juist fijn haha

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:54

Geluid van de ventilator ben ik nu gewend ondertussen. Zonder slaap ik echt niet. Heb een matras na de koelste plek van het huis gesleept. Denk altijd dat het klinkt alsof het buiten regent als ik net wakker word maar helaas geen regen. ( Ventilator)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:55

karuna schreef:
Wij gaan de 38 halen vandaag is de voorspelling en nul regen. Die zou pas donderdag hier komen.

Inclusief heel vieze lucht en smog. Longen piepen nu al letterlijk.

Hier ook, nu 36 graden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:58

Ik heb wel een voordeel gevonden van dit weer, mijn wasgoed is lekker snel droog!! Vanmorgen half 10 allemaal beddengoed opgehangen en nog geen 3 uur later alles alweer op kunnen vouwen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:04

Potverdikkie dit is toch niet te doen. De paarden maar even binnen gezet maar er gaat helaas weer een tijd komen dat ik ze weer buiten moet zetten :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:04

3 uur drogen? Das nog lang, het is al zowat droog als het net hangt. ;)
Ben wel een beetje klaar met die hitte. Sochtends de paarden doen en tegen 11 uur is het al bloedheet. Ik heb vakantie en had van alles gepland maar het is gewoon te warm om wat te doen. Savonds kom ik weer tot leven als het afkoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:07

Vanmorgen kwam ik half 9 de fysiopraktijk uit en toen vond ik het al heel erg warm. Maar, laatste dagje als het goed is. Dan krijgen we een periode rond de 23 - 25 graden. Das ook nog heerlijk :D en die regen is welkom, daar zal ik niet over klagen want de natuur heeft het o zo hard nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:22

Regen kunnen wij wel gebruiken :j

Afbeelding

De warmte is naar Boris zijn koppie gestegen :(:) :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:26

Hanafubuki schreef:
Vanmorgen kwam ik half 9 de fysiopraktijk uit en toen vond ik het al heel erg warm. Maar, laatste dagje als het goed is. Dan krijgen we een periode rond de 23 - 25 graden. Das ook nog heerlijk :D en die regen is welkom, daar zal ik niet over klagen want de natuur heeft het o zo hard nodig.

Nou hier geeft hij voor morgen en overmorgen 27 graden aan en zondag weer 28... dus niks paar dagen onder de 25 -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:28

Yonker schreef:
Hanafubuki schreef:

Nou hier geeft hij voor morgen en overmorgen 27 graden aan en zondag weer 28... dus niks paar dagen onder de 25 -O-

Niet leuk -O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:29

Ja nu vind ik het nog niet zo erg want heb een zwembad.... en airco op de slaapkamer maar ben echt bang voor het moment dat ik weer naar mijn eigen huis moet _O-
Vandaag nog even extra van het zwembad genieten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:31

Ik ben wel jaloers op dat zwembad hoor _O-

KNMI geeft iig aan dat het onder de 26 graden blijft. Maar dat is natuurlijk de Bilt/gemiddelde van landelijk. Kan lokaal inderdaad prima hoger zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:32

Vanaf donderdag zit ik weer in mijn eigen huis, zonder zwembad, zonder tuin alleen een bloedheet balkon :')

Ja wonen in het zuid-oosten is nu niet ideaal _O-

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:32

Ik weet het niet, maar volgens mij is het vandaag het allerheetst !!!
Zelfs mijn paarden staan nu bezweet op stal ( met ventilator ) , dit heb ik nog niet eerder gehad.
Ze stonden bijtijds binnen, dus waren niet al heet voor die tijd.
Nog even volhouden....

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:36

Hier in 't noorden is het erg heet, maar op de scooter net had ik best nog een béétje een koel windje :D
Vooral in de schaduw..
Ik woon tegenover een meer,1 minuutje lopen, alweer bijna 5 jaar lang. We hebben er het 1e jaar 2x in gezwommen, maar voor de rest niet. Maar nu gaan we zo'n beetje elke dag zodra mijn vriend thuiskomt van zijn werk even afkoelen,heerlijk :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:39

Het is hier op mijn kamer nu 36 graden :(