Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:54

AmoorM schreef:
Froukje schreef:
Hangt er heel erg vanaf wat je in je huis wil hebben staan qua inrichting hoe duur het allemaal word idd, ik hoop voor 2000 euro klaar te zijn maar ik heb geluk dat ik door (trieste) omstandigheden mijn eettafel en stoelen en de tv niet zelf hoef te betalen en dat er in een groot deel van het huis al laminaat ligt wat blijft liggen. Dat drukt de kosten aardig.

En hoe minder ik uitgeef aan het huis hoe meer ik overhoud om nog een paard te kopen :Y)

Vandaag overstag gegaan en alvast deze kruk bij de Kwantum gehaald, vond hem te leuk om te laten staan.
[ [url=m/ZK1jnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen ook het overname formulier getekend bij de huidige huurder en de woningstichting gebeld, als het goed is hoor ik maandag meer.. Begint me nu te lang te duren voor ik zekerheid heb :+

Fireheart, leuke bank! Staat ook leuk zo. :j

2000 vind ik wel erg weinig geschat. Weet niet of je koelkast, wasmachine en gasfornuis er hebt gerekend? Ik denk dat ik z'n 5500 - 6000 kwijt was. Alles erin getekend. (bank, salontafel, tv kast, tafel met 4 stoelen, koelkast, wasmachine, gasfornuis, laminaat, verf, gordijnen, lampen... En vast nog een heleboel wat ik vergeet.. :')

Het kan wel hoor. Maar ik had niet alles nieuw.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:59

Ik was rond de 5000 kwijt, maar heb mijn kast, tafels en tv meubel zelf gemaakt. Gordijnen heb ik van mijn ouders gekregen, die waren best duur :o laminaat heb ik goedkoop bij luxery floors gehaald. En natuurlijk weer veel te riant gerekend voor verf en behang enzo :')

Nu denk ik 5000 is best veel. Hoe dan. Maar die kleine bedragen voor dingen die je bij het klussen nodig hebt tikken best hard aan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:04

AmoorM schreef:
Froukje schreef:
Hangt er heel erg vanaf wat je in je huis wil hebben staan qua inrichting hoe duur het allemaal word idd, ik hoop voor 2000 euro klaar te zijn maar ik heb geluk dat ik door (trieste) omstandigheden mijn eettafel en stoelen en de tv niet zelf hoef te betalen en dat er in een groot deel van het huis al laminaat ligt wat blijft liggen. Dat drukt de kosten aardig.

En hoe minder ik uitgeef aan het huis hoe meer ik overhoud om nog een paard te kopen :Y)

Vandaag overstag gegaan en alvast deze kruk bij de Kwantum gehaald, vond hem te leuk om te laten staan.
[ [url=m/ZK1jnQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmorgen ook het overname formulier getekend bij de huidige huurder en de woningstichting gebeld, als het goed is hoor ik maandag meer.. Begint me nu te lang te duren voor ik zekerheid heb :+

Fireheart, leuke bank! Staat ook leuk zo. :j

2000 vind ik wel erg weinig geschat. Weet niet of je koelkast, wasmachine en gasfornuis er hebt gerekend? Ik denk dat ik z'n 5500 - 6000 kwijt was. Alles erin getekend. (bank, salontafel, tv kast, tafel met 4 stoelen, koelkast, wasmachine, gasfornuis, laminaat, verf, gordijnen, lampen... En vast nog een heleboel wat ik vergeet.. :')

Maar zoals je kunt lezen hoef ik al een groot deel van het laminaat niet meer te kopen, en de tv en eettafel en 4 stoelen ook niet. Dat scheelt toch al gauw weer een kleine 1500 euro.

capopjekop
Amazone

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:07

Het ligt ook heel erg aan je smaak. De ene smaak is nu eenmaal duurder dan de andere. Beetje creatief shoppen wil ook wel helpen

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:53

Eettafel hadden wij samen met 2 degelijke bijzettafels voor €50 en 6 leren eettafel stoelen voor een bos bloemen. Allemaal tweedehands maar tafels echt stevig en zwaar en stoelen praktisch nieuw. Het is maar net hoe duur je het zelf maakt.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:45

Amoor langzaamaan begint het dus een beetje wennen, je huis ziet er prachtig uit!

Ik heb inderdaad een koophuis. Het was inderdaad een behoorlijk klus, maar ook wel weer heel leuk om te doen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu ook wel echt zin heb om over te gaan

Ik ben wel heel benieuwd hoe ik straks met mijn planning rond ga komen

Marcella als je nog over hebt wist ik het wel! haha

Yenni interieur kun je zo duur maken als je wil. Ik heb gekeken naar 2e hand meubels maar over het algemeen ben je daar ook nog een paar honderd euro voor kwijt. Ik heb nu een wat goedkopere meubelset, eetkamer tafel, salontafel, tv kast en een wat grotere kast voor samen 1200 euro. Maar dan heb ik het wel nieuw en helemaal naar eigen smaak. Maar heb ook wel meubelsets gezien die ik mooi vond voor 6000 euro
Gordijnen ben ik voor boven en beneden samen ongeveer 1000 euro voor kwijt. Ik heb ze van de karwei, daar doen ze maatwerk en vind de kwaliteit mooi!
Vloer heb ik deels laten betegelen (keuken en hal) dat was alleen aan werkuren al ruim 1500 euro daar komen de tegels bij( weet zo even niet wat die gekost hebben). Laminaat in de woonkamer was een kleine 1000 euro. Boven laminaat heb ik 2e hands. En verkijk je niet op schilderwerk, hebben alles zelf geschilderd maar verf is duur. En alle kleine materialen tikken ook flink aan

FIreheart wat een mooie bank!

Froukje welke meubels van de Leen heb je op het oog? Ik heb de meubels ook van Leen bakker!
Meubelset Kai heb ik gekocht

Hier is het nu echt bijna af :) De kelderkast gisteren geschilderd, alleen nog behangen. Rolgordijnen voor in de keuken zijn binnen die kunnen we ophangen. De andere gordijnen komen volgende week binnen. Vensterbanken uitgezocht en die gaan we komende woensdag monteren.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:51

Melissa, fijn dat jullie bijna klaar zijn. Ik kan me voorstellen dat je er uiteindelijk ook wel klaar mee bent en er gewoon lekker wilt gaan wonen.

Kai is ook een leuke serie! Ik heb gekozen voor de Lynn en dan de tafels met de kruispoten.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:58

Ga het denk wel doen met die kast doorleggen van het laminaat, maar wil eerst nog verder de oude spullen van mijn overleden paard verkocht hebben. Scheelt weer ruimte die ik dan voor de spullen uit het berghok kan gebruiken.

Laminaat is nu eigenlijk te veel om weg te gooien, maar te weinig om gratis te laten ophalen.

Als laminaat al weg is scheelt ook weer 3 lege planken op de stelling. Morgen word in ieder geval nodige op gehaald weer.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:00

Kun je het laminaat niet terug brengen naar de winkel? Dat kan soms wel als het nog in de doos zit

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:12

Is al 2de hands weinig gebruikt laminaat dus terug naar de winkel is geen optie. ;) Vond nieuw laminaat zonde aangezien het ook een werkplek zal zijn (naaien, tekenen, schilderen, zagen, boren, verven, enz.). En weet nu al dat na de eerste beste keer verven/schilderen verfvlekken op de vloer gaat krijgen. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:11

Onze meubels komen van een Zweedse designer.
Je herkent de winkels met een blauw/geel logo :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 15:01

Banyu schreef:
WinSel schreef:
Super Froukje gefeliciteerd!!

Goed bezig Marcella!

Vandaag de sleutel van m'n huisje gekregen en al veel gedaan. :))

[ [url=m/6SDaHH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a6z4ZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woonkamer is geverfd

[ [url=m/oqBavg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slaapkamer 1 muur

Morgen de rest verven en verder schoonmaken. :D

Leuk! Wilde hier eigenlijk ook muur met kleur, maar achteraf toch niet gedaan, omdat ik bang was dat het dan nog kleiner zou lijken. Bij de bezichtiging was het al klein, maar wilde het gewoon heel graag! En uiteindelijk nu alles er gewoon in staat, en alles klaar is, lijkt het gewoon groter ogen zo, dus prima, maar heb er wel goed over nagedacht!

Plafond is wit, en de muren zijn gebroken wit.

Terug komend op dit bericht, nu ik in vakantie huisje zit. Ongeveer net zo groot als mijn woning, en 1 muur wel een kleur heeft, vind ik het toch erg gaaf, en begin ik er toch weer over na te denken. Maar twijfel dan weer over de kleuren... := :+

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:17

Gewoon doen!! Als je het totaal niet weet kun je je misschien laten adviseren bij een bouwmarkt? Als je wat fotos van je interieur hebt en weet hoe het licht valt enzo. Nooit gedaan maar zou gewoon de stoute schoenen aantrekken <<)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:22

Ik wist ook totaal niet wat ik wilde qua kleuren, heb vrijblijvend advies bij de schilder gevraagd.
Die is langs geweest met heel, heel veel kleuren. Maar die bekijkt dan ook meteen wat kan qua lichtinval etc. Ben heel blij dat ik dat gedaan heb, ik was er anders echt niet uitgekomen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:04

Zo, ik heb alvast de meubels en keukenapparatuur besteld. Auw.. |( Dat doet toch altijd een beetje pijn :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:19

Ik moet zo werken maar mijn vader is voor me naar Ikea, super lief <3 dus hier gaat de portemonnee ook weer huilen :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 13:58

Ooh dat is wel heel lief!

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:00

Froukje schreef:
Zo, ik heb alvast de meubels en keukenapparatuur besteld. Auw.. |( Dat doet toch altijd een beetje pijn :=

:(:) Ik herken de pijn, zeker als je al krap zit. Het loopt zo snel op allemaal!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:16

Ja precies en ik kan wel een maandje door sparen maar ze hebben nu zulke leuke aanbiedingen dat het me bijna €500 scheelt. Dan ga ik het risico niet lopen dat ze volgend maand niet meer zulke aanbiedingen hebben.

En nu ik zo bezig ben begint het ook wel echt te kriebelen :):) Wachten duurt lang!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:14

Froukje schreef:
Ja precies en ik kan wel een maandje door sparen maar ze hebben nu zulke leuke aanbiedingen dat het me bijna €500 scheelt. Dan ga ik het risico niet lopen dat ze volgend maand niet meer zulke aanbiedingen hebben.

En nu ik zo bezig ben begint het ook wel echt te kriebelen :):) Wachten duurt lang!

Soms moet je even doorbijten, en dan inderdaad eerder kopen wbt aanbiedingen.

Ik had het geluk dat ik alles bij leenbakker heb gekocht, laminaat was in de aanbieding. Einde vd dag toch daar nog een bank gekocht. Maar zat officieel bezorgkosten op, maar vanwege de andere grotere bestelling, hebben ze die achterwege gelaten. Heel aardig van ze! :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 19:42

11 februari mag ik tekenen *\o/* Blij toe dus dat ik alles al in de aanbieding besteld heb.

16 februari kan ik alles bij de leenbakker ophalen dus dat komt mooi uit, kan ik die 5 dagen nog mooi alles schilderen en vloeren leggen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:17

Je kan het inderdaad maar beter nu in de aanbieding halen dan later voor de volle prijs :))
Spannend Froukje, het komt steeds dichterbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:20

Stille meelezer hier: Als ik dit topic lees gaat het altijd helemaal kriebelen! :D Zo leuk al die plekjes die worden ingericht en levens die "begonnen" worden! :j Ik ga nu een half jaar stage lopen in Amsterdam maar het is gewoon zo ontzettend duur dat het op basis van een lening en stagevergoeding nog niet gaat. Dan maar iedere dag om 7 uur op. Woon nu nog bij mijn ouders en dat is heel gezelllig maar ik wil er toch wel uit. Ik zit er nu over te denken om mijn minor in Leeds te gaat doen, dus dan zou het sowieso onhandig zijn om nu een bak met geld in Amsterdam te gaan uitgeven. En dan enkel nog afstuderen (hier in [naam]) en dan heb ik waarschijnlijk heel snel een baan (in Amsterdam). Dus nog anderhalf jaar geduld! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 23:32

Heyy, ik moet echt nodig bij lezen. Zal ik morgen even proberen. Je hebt een eigen huis en je vrijheid is over haha. Nee zo erg is t niet.

Gefeliciteerd Froukje echt top! En ook al snel *\o/*

Resistance ja dan kun je idd beter nog even thuis blijven en dan straks echt je eigen plekje!

Hier is alles zo goed als ingericht, druk druk haha. Maar t bevalt goed. Lekker rustig. Vrijdagavond komen mijn 2 huisgenoten, 2 main coons <3
Ik zal binnenkort even weer wat foto's maken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:12

Thanks :D Het duurt me allemaal veel te lang, ik wil bezig :=

Verstandig Resistance om nog even thuis te blijven, een eigen plekje en er vervolgens bijna nooit zijn is ook maar zonde van het geld.

Oohh WinSel, we willen natuurlijk wel foto's van de nieuwe huisgenoten! <3
Ik moet ook nieuwe poezen gaan uit zoeken, ik mag de huidige 2 niet mee nemen van de rest van het gezin :+