Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Droger hebben wij niet op bezuinigd. Ik heb enorme pollenallergie dus buiten was drogen is een no go. Wat in de droger kan gaat erin, rest hangt op zolder. En ik vind schuurpapieren handdoeken ook echt vreselijk. Die horen lekker zacht en fluffy te zijn
The_Cat schreef:Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt
Dani199764 schreef:SusanH schreef:Droger hebben wij niet op bezuinigd. Ik heb enorme pollenallergie dus buiten was drogen is een no go. Wat in de droger kan gaat erin, rest hangt op zolder. En ik vind schuurpapieren handdoeken ook echt vreselijk. Die horen lekker zacht en fluffy te zijn
precies dat![]()
Mijn ouders hangen altijd de handdoeken in de tuin te drogen zomers, maar dan heb je inderdaad net keihard schuurpapier, verschrikkelijk.. Ik probeer nu soms stiekem een wasje met handdoeken te doen zodat ik lekker zachte handdoeken hebDat vind ik nou echt zonde om op te bezuinigen
xMalibu schreef:The_Cat schreef:Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt
Maar wat is hier dan precies gierig aan?
Daphara schreef:xMalibu schreef:
In de vrij verbruik je minder benzine dan als je in versnelling naar beneden gaat.
Ik mis af en toe ook de nuance tussen zuinig en gierig.
J0anieke schreef:Rena100 schreef:We moesten ook met handschoenen en een emmer de stal uitmesten (drollen) want anders nam je te veel schoon vlas mee en dat was zo zonde en duur.
Dit gebeurd ook bij mij op stal, al moet de vrouw die dat doet haar eigen extra balen betalen. Mijn paard is dusdanig zuinig dat ik nog wat extra schoon vlas bij op de mesthoop gooi (we krijgen 3 balen per maand, alles daarboven moeten we bij betalen, ik heb er maar 2 of 3 per maand nodig aangezien madam buiten plast haha).
Mavelle schreef:18 graden vind ik al niet warm maar alles daaronder vind ik echt vreselijk ongastvrij..
xMalibu schreef:The_Cat schreef:Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt
Sunnda schreef:Ibbel schreef:
Als de zus van je man (je schoonzus dus) getrouwd is, is haar man jouw zwager. Dus dat is niet zo raar.
Mooie verhalen hier, maar ik heb kennelijk geen gierige vrienden, want ik weet niets te vertellen eigenlijk. Mijn moeder was wel zuinig, maar niet extreem en dus niet echt gierig te noemen.
Ohh echt? Dat wordt hier echt nooit zo genoemd. Grappig, weer wat geleerd.