Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:43

Ik heb mijn verwarming met deze temperaturen uit staan. Als het bij mij dan onder de 16,5 komt gaat hij aan. In de winter staat ie op 20,5. Heb een prima geïsoleerd appartement (dubbel HR glas, ketel recent vervangen, spouwmuur etc.) maar de vorige bewoner, waar ik de vloer van overgenomen heb, heeft geen ondervloer gelegd dus de vloer is altijd ijskoud. In de winter als ik het koud heb zet ik altijd al mijn kaarsen aan - stuk of 8 waxinelichtjes en 5 stompkaarsen - en dan is het zo 2 graden warmer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:51

Ik heb een tochtig oud huis en zet het hartje winter op 25 en dan is het 20 a 21 in huis

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:11

Misschien kunnen jullie een apart topic over verwarming openen, dit ging over gierige acties

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:29

Dat plaatje met die fullsize trui vind ik raar en grappig :') zoveel gemiste kansen op die foto. Waarom fris drinken wanneer je het koud hebt, waarom blote voeten terwijl er een houten vloer ligt, waarom staat het raam achter die persoon open, waarom die stoel zo open midden in die ruimte waar je alle mogelijke wind vangt, waarom niet die stoel naast die verwarming zetten want daar is gewoon ruimte voor die stoel. Als iemand al te dom is om die opties te zien dan gaat die trui zo iemand ook niet redden van de kou :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:01

Droger hebben wij niet op bezuinigd. Ik heb enorme pollenallergie dus buiten was drogen is een no go. Wat in de droger kan gaat erin, rest hangt op zolder. En ik vind schuurpapieren handdoeken ook echt vreselijk. Die horen lekker zacht en fluffy te zijn :j

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:07

SusanH schreef:
Droger hebben wij niet op bezuinigd. Ik heb enorme pollenallergie dus buiten was drogen is een no go. Wat in de droger kan gaat erin, rest hangt op zolder. En ik vind schuurpapieren handdoeken ook echt vreselijk. Die horen lekker zacht en fluffy te zijn :j

precies dat _/-\o_
Mijn ouders hangen altijd de handdoeken in de tuin te drogen zomers, maar dan heb je inderdaad net keihard schuurpapier, verschrikkelijk.. Ik probeer nu soms stiekem een wasje met handdoeken te doen zodat ik lekker zachte handdoeken heb :') Dat vind ik nou echt zonde om op te bezuinigen

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:08

The_Cat schreef:
Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt

Maar wat is hier dan precies gierig aan?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:11

Dani199764 schreef:
SusanH schreef:

precies dat _/-\o_
Mijn ouders hangen altijd de handdoeken in de tuin te drogen zomers, maar dan heb je inderdaad net keihard schuurpapier, verschrikkelijk.. Ik probeer nu soms stiekem een wasje met handdoeken te doen zodat ik lekker zachte handdoeken heb :') Dat vind ik nou echt zonde om op te bezuinigen

Maar dat schuurpapier handdoek zorgt er wel voor dat je na het douchen een scrub krijgt, waardoor je weer op scrubproducten kan bezuinigen! :D

Hier gaat ook alles in de droger, maar dat heeft meer met kattenharen te maken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:12

xMalibu schreef:
The_Cat schreef:
Een vriend van me vroeger had de gewoonte om als we met de auto weg gingen en hij was chauffeur, om de wagen in neutraal te zetten als het bergaf ging. Op een bepaald moment waren we met vrienden weg in de ardennen en daar had hij dat ook geflikt. Ik zweer het je, nog nooit zoveel bang gehad in een auto die in vrije val naar beneden duikt

In de vrij verbruik je minder benzine dan als je in versnelling naar beneden gaat.

Ik mis af en toe ook de nuance tussen zuinig en gierig.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:18

Daphara schreef:
xMalibu schreef:

In de vrij verbruik je minder benzine dan als je in versnelling naar beneden gaat.

Ik mis af en toe ook de nuance tussen zuinig en gierig.

Alleen help je je remmen naar de filistijnen aangezien je constant moet bijremmen. Dan kun je veel beter op de motor afremmen in de versnelling :=
(en remmen zijn iets duurder dan een keer extra tanken)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:45

Ik scrub nooit :o

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:24

J0anieke schreef:
Rena100 schreef:
We moesten ook met handschoenen en een emmer de stal uitmesten (drollen) want anders nam je te veel schoon vlas mee en dat was zo zonde en duur.

Dit gebeurd ook bij mij op stal, al moet de vrouw die dat doet haar eigen extra balen betalen. Mijn paard is dusdanig zuinig dat ik nog wat extra schoon vlas bij op de mesthoop gooi (we krijgen 3 balen per maand, alles daarboven moeten we bij betalen, ik heb er maar 2 of 3 per maand nodig aangezien madam buiten plast haha). :=

Helemaal niet zo raar hoor doe ik ook en ik ben zeker niet gierig.
Ik heb het gezien bij marestare, ik dacht wat is die aan het doen.
Nu doe ik het al jaren.
Ik heb ze thuis staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 13:48

Oh ja, zo stond ik op een stal waar zo weinig stro in ging dat mijn paard de groeven van de betonplaten in zijn knieeën had staan (en rubber matten mochten niet).
Nadat mijn dierenarts en hoefsmid tegen de staleigenaar hadden gezegd dat dit echt heel schadelijk is voor de gewrichten, ging er steevast een dikkere laag in, maar ALLEEN wanneer de dierenarts of hoefsmid kwam. Daarna werd de laag er meteen weer uit gehaald :=
Hetzelfde met hooi. En bijvoeren mocht ook niet 'want dan krijgen de andere paarden ook meer honger en dat kan echt niet'. Ja duh, die stonden steeds uren zonder vreten :=
Uiteindelijk was ik binnen een maand weer vertrokken. Wat een gierige poppenkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:52

Mavelle schreef:
18 graden vind ik al niet warm maar alles daaronder vind ik echt vreselijk ongastvrij..

Ik vind dat eigenlijk vrij normaal. Wij hebben vaak 's morgens de verwarming even wat hoger staan en zetten hem daarna lager. Dan hoeft hij daarna niet een volledig huis op te warmen maar de warmte blijft vrij lang hangen. Vind het eerder belachelijk om de kachel de hele dag op 21,5 te hebben, onwijs slecht voor het milieu ook. Maar goed, ik vind het ook geen enkel probleem om met een trui aan binnen te zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:01

Och, de meningen zijn nogal verdeeld over wat het beste voor het milieu is. Ons is juist bij de installatie van de verwarming uitgelegd dat we hem het beste op 1 stand kunnen laten en niet in te stellen dat ie overdag hoger of lager moet dan ‘s nachts. Of als je weg bent uitzetten. Op 1 stand laten is beter voor het energieverbruik/milieu dan steeds wisselen. Al zou je hem zelfs belachelijk hoog zetten, dan nog ben je zuiniger met energie dan als je hem steeds wisselt van hoog naar laag.

En het ligt er maar net aan waar je de energie vandaan haalt natuurlijk. Hier in de buurt is alles op zonne-energie. Er worden nauwelijks meer huizen met gasaansluiting gebouwd. Dus slecht voor het milieu zal wel loslopen.

Maar ondertussen lijkt het wel een verwarmingstopic en zijn mensen elkaar aan het aftroeven hoe laag mogelijk je je verwarming kan zetten :')

Las ook nog iets over wasverzachter en geen droger, maar dat hebben wij ook niet. Niet uit gierigheid, maar gewoon omdat ik geen flauw idee heb wat voor toegevoegde waarde dat heeft in mijn huishouden :+ En zodoende lijkt me dat erg zonde van het geld. En in het geval van de wasverzachter ook nog eens onnodig slecht voor het milieu :\

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:03

xMalibu schreef:
The_Cat schreef:

Ik mis af en toe ook de nuance tussen zuinig en gierig.[/quote]
Nou, nee toch? :o In vrij verbruik je nog wat benzine (meestal 1 liter per uur ongeveer), omdat de motor draaiend gehouden moet worden.

In de versnelling naar beneden verbruik je geen bezine, omdat de wielen dan de motor draaiend houden. Vond het ook een hele rare soort gierigheid dus? :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 14:08

Terug ontopic:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:15

Sunnda schreef:
Ibbel schreef:

Als de zus van je man (je schoonzus dus) getrouwd is, is haar man jouw zwager. Dus dat is niet zo raar.

Mooie verhalen hier, maar ik heb kennelijk geen gierige vrienden, want ik weet niets te vertellen eigenlijk. Mijn moeder was wel zuinig, maar niet extreem en dus niet echt gierig te noemen.

Ohh echt? Dat wordt hier echt nooit zo genoemd. Grappig, weer wat geleerd.

Beetje late reactie, dus sorry als er al eerder op gereageerd is, maar dit is dus niet zo. De man van mijn zus is mijn zwager, maar de man van mijn schoonzus niet, dat is geen aangetrouwde familie van mij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:24

Dat filmpje :') iew!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:33

Ik heb er vooral een hekel aan als mensen krenterig zijn met kadootjes. Ik heb regelmatig weinig geld maar probeer toch altijd iets te kopen wat iemand echt leuk vindt, en daar niet op te bezuinigen.
Mijn zus heeft veel geld maar bij een verjaardag vertelt ze me dan trots dat ze een heel goedkoop kadootje heeft kunnen scoren op marktplaats -O-

Ook gingen we een keer met alle kleinkinderen en oma naar een pannenkoekrestaurant voor haar verjaardag. Ontstond er een hele ongemakkelijke sfeer aan tafel over wie de pannenkoek van oma zou betalen (mijn zus ging uitrekenen hoeveel dat per persoon zou kosten als we het zouden delen). Waar mijn oma bij was!! Ik schaamde mij dood en heb zonder iets te zeggen direct geld neergelegd. Ik betaal wel hoor, ook al waren mijn zus en broer een stuk rijker dan ik.

Bij etentjes betaal ik vaak wel graag alleen mijn eigen aandeel, omdat ik meestal veel minder uitgeef dan de rest (vegetarisch en geen alcohol) en etentjes anders voor mij te duur worden. Ik vind het dus juist heel asociaal als degene die het meeste heeft gegeten en gedronken voorstelt om de rekening te splitsen...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:44

Ik heb een vriendinnengroepje met 4 andere meiden, waarvan we met zn 4en al een tijd op zichzelf wonen en eentje niet. Al 3 jaar lang zitten we regelmatig dus bij een van ons die al op zichzelf woont. Drank, hapjes, avondeten, gewoon drinken.. het kan niet gek genoeg, maar het was altijd op kosten van diegene die daar woonde, want we wisselden altijd af.
Een aantal maanden geleden ging vriendin nummer 5 op zichzelf en gingen we daar een avondje zitten. Kregen we de vraag of we ons eigen drinken mee wilden nemen of anders haar boodschappen wilden betalen! Terwijl ze al 3 jaar lang bij ons over de vloer komt zonder een cent te betalen of iets mee te nemen! Ik was echt verbaasd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:52

Mijn oma neemt altijd stiekem zelfgebakken popcorn mee naar de bioscoop. :') :') :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:59

Ik zou de rekening dan van 3 jaar presteren. Die is gek.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:03

spookyjim schreef:
Mijn oma neemt altijd stiekem zelfgebakken popcorn mee naar de bioscoop. :') :') :')

Ik neem ook altijd zelf m&m's en snacks mee :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:04

Een kennis van mij is zzper, maar wordt al járen door hetzelfde bedrijf ingehuurd. Hij werkt dus ook alleen voor dat bedrijf. Personeel wat in loondienst is krijgt met sinterklaas een amandel letter en met kerst een kerstpakket. Hij krijgt niks.... (hij is de enige zzper)