Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:40

Cayenne schreef:
gohya schreef:
Als het vocht op je brievenbus hangt doordat het gas aanstaat,das niet normaal hoor.Die man lag gewoon te slapen,wat als er niemand naar binnen was gegaan? Gas is en blijft gevaarlijk als je er niet normaal mee omgaat.

Gas en vocht? Leg eens uit? :?

Ik zou zeggen,lees de OP eens,daar staat het.

Een paar maanden daarna had hij zijn gas aan laten staan waardoor de condens door de brievenbus en deurkieren kwam. 112 gebeld want meneer deed zelf niet open. Deur ingetrapt en hij lag lekker te slapen op de bank. Had niks van alle heisa gehoord. Twee politieagenten, vijf brandweermannen en twee ambulancebroeders naar binnen maar hij was niet onder de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:04

MiniMeLona schreef:
Als ik het zo eens hoor, woon je gewoon in een arbeiders/tokkie wijk, waar er nu eenmaal anders over de zaken wordt gedacht en gereageerd.

Dat denk ik ook.

Ik stel me het volgende voor: Die buurman heeft gezien dat er een hondje op kunstgras op het balkon moest plassen, kende de achtergrond daarvan niet en dacht meteen: "jeeezus, zielig,die hond! Die lui zijn gewoon te belazerd om even naar beneden te lopen om hun beestjes uit te laten. Gatver. Wat een vieze vuile aso's!"
En dan even later een plasje in de hal: Getver. Nu pissen ze hier. Die arme honden... Ben echt helemaal klaar met die lui. Zal ze wel even laten weten dat ze dit niet moeten flikken. Buurman ernaast die er een schepje bovenop doet... En dan weer een plasje...en weer een plasje...
En in zulke buurten hebben sommige mensen helaas niet altijd de meest diplomatieke manier om elkaar duidelijk te maken als iets je niet zint. Dus die man gaat niet aanbellen van "lieve buurtjes, kom vanavond samen even langs voor een goed glas wijn en een gesprekje over jullie honden." Die belt aan van "ik zal die vieze t*eringlijers wel even vertellen hoe t zit."
En dan is het vervelende dat hij ook net wat te weinig te doen heeft overdag, behalve zich verschrikkelijk druk maken over wat er boven zijn hoofd gebeurt....

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:11

Nou dat dus oa Safina. Want wij denken nu wel de hele tijd mee met ts, maar hoe zal het e.e.a. op de buren zijn overgekomen?

En van mijn kant niets verkeerd over soortgelijke wijken trouwens; heb er zelf gewoond en na dus wat miscommunicatie in het begin er een wereldbuurt aan gehad, waar ze bij problemen allemaal voor je klaar stonden en visa versa. Auto kapot? Was er wel een monteur in de buurt die het voor een appel en een ei fixte voor je. Had je een lucky met hondenvoer ergens vandaan? Dan had iedereen met een hond daar ook gelijk voordeel van.

En om dan nog maar even terug te komen op wiet; Ja meer dan de helft blowde er, maar als er dan eens een ziek oudje was waarvan de thc olie op was, waren ze echt niet te beroerd om die even wat te brengen als directe verlichting hoor.
Vond het een geniale omgeving wat de mensen betreft. Het was het blokkendoos gevoel wat mij nekte...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:28

Voordat mijn vriend en ik ons huis kochten, woonden we ook in een sociale huurflat. De mensen met wie wij in de straat woonden waren ook niet allemaal lieverdjes en hadden nogal wat andere normen en waarden, om het even netjes te zeggen. Met die mensen wilde je ook zeker geen ruzie hebben, maar als je er geen gedoe mee had dan kon je ze prima hebben.
Het zijn veelal mensen die zaken kort door de bocht 'oplossen' en niet verder kijken dan hun neus lang is: 'ik zie dus ik concludeer'.
Dit maakt het voor TS niet makkelijker maar het verklaart wel reacties van een aantal buren. Je kunt je dus afvragen in hoeverre briefjes schrijven een oplossing is. En zeker wanneer je er een wijzende vinger naar een andere buur in zet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 11:37

Ik had tot dusver geen ervaring met het type mens dat je volledig staat uit te schelden en te bedreigen. Vandaar mijn eerste reactie om dan de politie te bellen wanneer het gevaarlijk wordt. En er niet zelf tegenin te gaan. Maar achteraf is dat misschien niet handig bij dit soort mensen. Ik ben ook niet het type dat tegen iemand anders gaat schreeuwen en schelden.

Ik weet niet precies hoe het zit met gas en condens. Zijn hele voorruit was beslagen, het was ongeveer 27C in zn woning en de condens drupte naar beneden. Als je de brievenbus open deed kwam het als het ware naar buiten gewaaid.

Brieven schrijven naar de omliggende buren vind ik inderdaad een lastige. Omdat ik dus niet de indruk wel wekken dat ik hen snel aan mijn kant probeer te krijgen. Terwijl ik mij er oprecht vervelend over voel dat de honden steeds zo lopen te blaffen.

Overigens loopt de buurman nu steeds beneden buiten zodat wij hem vanaf ons balkon kunnen zien en dan gaat ie zwaaien enzo. Ook moppert hij hardop naar de andere buren wat een flikkers wij wel niet zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:41

Als dat het enige blijft dan is dat niet heel erg toch?
Gewoon vrolijk terug zwaaien. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:45

Gas is condensloos. Je ruikt het wel maar het vormt geen condens. Tenzij er iets stond te koken?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:48

Kaus schreef:
Terwijl ik mij er oprecht vervelend over voel dat de honden steeds zo lopen te blaffen.

Blaffen ze dan toch zoveel? Ik dacht dat wel meeviel allemaal? Zeker gezien de buren eerst allemaal zeiden dat ze er geen last van hadden en dan nu samenspannen met de buurman toen de wijkagent langs was geweest gisteren. En anders misschien proberen, als je je vervelend voelt over het blaffen, om er toch met therapie aan te werken dat ze het minder doen? Hier slaat de hond ook aan als er aangebeld wordt en dat vind ik op zich geen ramp omdat het vreemde mensen aan de deur laat weten dat we een hond aanwezig hebben. Maar ik laat hem hierin niet doorgaan, want als het aan hem lag bleef ie gezellig 5minuten blaffen als er 5min iemand aan de deur zou staan. Genoeg is genoeg en dan is hij ook gewoon te corrigeren. Als ik zo'n eikel van een buurman had gehad zou ik zelf ook al ondertussen gek geworden zijn als mijn hond telkens zou aanslaan dus daar had ik dan persoonlijk ook wat mee gedaan, ook al vind ik het ook nergens op slaan zoals hij zich gedraagt. Het lijkt me voor de honden zelf in ieder geval ook een stuk prettiger als ze niet telkens aanslaan meer als hij staat te bonken en te doen, want dit moet voor hun ook stressvol zijn, als dit zovaak op een dag gebeurt. Dan zou ik er persoonlijk liever aan gaan werken met de honden, zodat ze zelf vooral ook rustiger worden op zulke momenten. Nog niet eens voor de overlast, maar voor de honden zelf.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-04-18 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:48

Condens op de ramen kan ook duiden op een wietkwekerij. :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:50

MarlindeRooz schreef:

dat hadden ze wel geroken toch toen ze daar binnen waren geweest met brandweer, politie en ambulance medewerkers. Als het zo erg is dat er condens vorming is, dan had je zeker wel iets geroken met binnenkomen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 12:14

HelmerG, als er niemand aanbelt blaffen ze niet. Maar als de buurman dertig keer op een dag aan de deur staat te slaan dan blaffen ze dus ook dertig keer per dag. Dan mogen ze ook niet vijf minuten lang doorgaan hoor. Dat is na 5-10 blaffen wel klaar. Maar omdat het zo onverwachts komt ben je die eerste paar nooit voor.

Ik vind het zwaaien op zich ook niet zo erg hoor. Maar je weet toch dat iemand je steeds in de gaten aan het houden is en je probeert uit te lokken. Dat voelt niet fijn.

Hij wilde wel een wietkwekerij beginnen heeft hij ons verteld. Maar toch maar niet gedaan gelukkig :Y) Nogmaals, condens weet ik niet. Dat is in elk geval hoe de buren het opmerkten en wat de politie ook zorgwekkend vond waardoor ze de deur niet zonder behulp van de brandweer wilden intrappen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 12-04-18 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:16

TS, kijk eens naar de dingen die je zelf op Bokt hebt geplaatst en is het dan mogelijk dat jullie met jullie honden wel degelijk overlast (geluid/stank etc) veroorzaken voor jullie buren?
Aan ieder verhaal zit 2 kanten, en wij kunnen enkel afgaan op wat jij meldt, maar als ik naar jouw eerdere uitspraken kijk, dan heeft jouw buurman wellicht een punt om geïrriteerd te zijn.

--------

- pup gaat in de bench naast ons bed. Al wordt het even zien hoe dat gaat want hij wil in de woonkamer ook niet in zn bench en ren. Dat laat ie uitgebreid horen.
- We hadden inderdaad een stukje pens gegeven om op te kauwen in de bench. Maar zodra dat op was ging ie ook gillen
- Wij zijn om twee uur gaan slapen (nachtmensen)
- Vlak voordat we weg gingen plaste de pup in huis, nah ja oké. Maar daarna plaste de cattle dog ook. Toen poepte de pup. En toen piepte de cattle dog.
- Hoe ruig is te ruig voor pups om te spelen? De pup springt tijdens het spelen namelijk regelmatig de bank op en af en rent ook wel de trap op en af (zijn maar zeven treden).
- We hebben echt alles gewassen wat je kan bedenken. En de eerste twee dagen zo'n vier uur lang gestofzuigd
- De pup valt sinds een halfuurtje zn eigen pootjes aan. Bijten, rennen, piepen.
- hij eet gelukkig met heeeeel veel liefde. Hij mag alleen wel even ophouden met non stop blaffen wanneer we het eten voorbereiden
- De pup en de cattle dog kennen echt geen grenzen _-:( Sowieso spelen ze al erg ruig. Maar nu had de cattle dog de pup bij zn keel vast (zoals heel vaak) en de pup begon te hoesten
- De pup poept nu al vier dagen achter elkaar in huis. Buiten doet ie het niet. En zodra wij dan even uit de kamer zijn (omkleden of wc) poept ie en eet ie het snel op
- De pup heeft de cattle dog een gaatje in zijn oor gebeten. Bloedde ook een beetje.
- Hoe leer ik dat ontzettend irritante gekef af... de pup keft constant als een prinses op de erwt naar de cattle dog wanneer hij ergens op kauwt.
- Nog even een vraag trouwens, als we met de pup en de cattle dog samen lopen gaat de pup he.le.maal. door het lint.
- Wij lopen inderdaad ook naar buiten, plasje/poepje, even een dansje en belonen en weer naar binnen. Zelfde met als hij het op het balkon doet.
- Niet een schema met wekkers omdat wij vrij onregelmatig leven en dat dus niet altijd handig is.
- Nu plast de pup wel eens op de gang als er bijvoorbeeld bezoek binnenkomt maar dat ruimen we uiteraard op en ligt dan voor onze deur, deze plassen liggen bij de trap.
- Daarbij zijn we zonet óók nog beschuldigd van dat de cattle dog iemand in zijn been heeft gebeten.
- De pup is sinds enkele dagen spontaan zindelijk. Sinds het stukje gras op het balkon ligt geeft hij het netjes aan door aan de deur te krabben
Laatst bijgewerkt door Dani op 14-04-18 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen aangepast

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 12:21

El75, ja dat zijn ook allemaal dingen waar ik rekening mee hou. Dat spelen doen ze alleen boven. Daar staat ook een bank. Dat mag niet in de woonkamer.

En het piepen, het is een jonge pup. Die piepjes hoor je niet eens de op gang. Laat staan een verdieping beneden. En als hij daar wel last van heeft dan meldt hij dat. Wij hebben hem gemeld dat er een pup kwam en dat als hij last had van eventuele geluiden hij dag via de app kon melden. Als hij dat niet doet weet ik ook niet dat er iets mis is.

Bij dat stukje waar staat dat de Cattle piepte moet staan poepte :Y) En voor zover ik weet maakt dat geen geluidsoverlast.

Nachtmensen is omdat ik voorheen s nachts werkte. Dat ritme hebben we nu langzaam terug gebracht naar een normaal ritme.

Ik snap ook niet helemaal wat het in huis poepen en plassen ermee te maken heeft? Het is een pup. Die worden niet zindelijk geboren. Dat wordt opgeruimd en dan is het klaar. Snap niet hoe de buurman daar last van kan hebben :')

De trap is van massief beton. Dat hoor je dus echt niet.

Nogmaals, ik weet dat flats gehorig zijn. De buurman gaf in het begin aan enorm van honden te houden. Ik heb gemeld dat er een pup kwam en dat dat in het begin voor meer wandelingen naar buiten kan zorgen en misschien wat gepiep bij het alleen laten. Als ze daar last van hadden wilde ik dat heel graag horen. Ik heb ze regelmatig geappt om te vragen of ze wel eens iets hoorde maar het antwoord was altijd nee.

Daarnaast wil ik de namen van mijn honden niet in dit topic. Die staan in het andere topic omdat dit een huiskamer topic is. Zou het dus waarderen als die vervangt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:32

Weet je zeker dat de onderburen dit niet horen? Wij hebben in ons huis een houten vloer op zolder waarop een (blijkbaar niet zo n goed) ondervloer, als onze kat (van nog geen 4 kilo) loopt dan is het al alsof er iemand stampt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 12:38

Het keffen bedoel je? (Uit een hond van +-8 kilo komt nou niet echt een volwaardige blaf _O- ) Nee dat weet ik vrij zeker. Als hij zegt dat hij de Cattle dog niet eens hoort blaffen ga ik er vanuit dat je een kleine keffer ook niet hoort. Die hoor je dus niet eens als je in een andere kamer staat met alleen een deur ertussen. Daarnaast zei de buurman in het begin tegen ons dat hij zijn muziek altijd keihard aan had staan in de hoop dat de boodschap over kwam. Ook dat hebben wij nooit bewust gehoord. Tuurlijk hoor je het wel eens als iemand zijn muziek hard aan heeft staan. Maar dat is niet echt aanwezig.

Ik geloof best dat hij de Cattle hoort blaffen. Maar die blaft dus eigenlijk bijna niet. En pups worden niet perfect geboren. Dat gekef hebben we dus af moeten leren. Maar als het écht daar om ging had de buurman dat gewoon kunnen aangeven.

Onder de laminaat vloer ligt linoleum (beetje vaag, hebben we niet zelf gedaan) dus dat dempt ook goed. Wij horen de buren boven ons alleen als ze met hakken lopen en je self heel stil bent.

En nog even een toevoeging. Het gíng in eerste instantie helemaal niet om de honden. Het ging om hoe luid wij lopen en met deuren slaan. Nu heeft hij het sinds gisteren pas op de honden gegooid.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:50

Charaz schreef:
Weet je zeker dat de onderburen dit niet horen? Wij hebben in ons huis een houten vloer op zolder waarop een (blijkbaar niet zo n goed) ondervloer, als onze kat (van nog geen 4 kilo) loopt dan is het al alsof er iemand stampt.

Dat vraag ik me ook af. De politie vroeg - lijkt mij - niet voor niets of TS aan het stampen was terwijl zij (de politie) bij de buurman waren. Dan hebben ze toch flink geluid gehoord (waarvan niet duidelijk was waar het vandaan kwam, maar bij TS vandaan leek te komen).

Ik heb TS ook meermaals zien schrijven dat die en die kamer niet boven de buurman zit en hij daar dus geen last van kan hebben, maar muren/vloeren zijn vaak zo met elkaar verbonden dat de geluiden wel degelijk naar allerlei buren kunnen 'reizen'. TS heeft is geloof ik ook niet ingegaan op de vraag welke ondervloer gebruikt is (TS zegt niet verantwoordelijk te zijn voor isolatie, maar dat klopt echt niet) [edit: zie dat TS inmiddels de ondervloer genoemd heeft. Of linoleum daadwerkelijk een geschikte demping/geluidisolatie waarborgt onder een laminaatvloer weet ik niet].

Daarnaast heb ik ook al aangegeven dat TS het beste dat blaffen goed kan aanpakken, want wat de oorzaak ook is: je veroorzaakt zo zelf (meer) overlast en dat kan je in de problemen brengen (zoals nu ook gebeurd is). Zeker als je het middels counter conditioning aanpakt is het voor de honden ook héél erg fijn!
Laatst bijgewerkt door GDG op 12-04-18 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:52

Ik lees al even mee, maar denk dat je hier gewoon niet uit gaat komen.. t is al best ver heen denk dat jullie beter kunnen kijken naar wat anders.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 12:59

Ik ontken ook niet zo zeer dat de buurman ons best eens zal horen. Dat geloof ik wel. Maar imo kun je dat dan netjes aangeven, al helemaal als ik die deur al open heb gezet dmv mijn nummer geven.

Onder het linoleum ligt nog zo'n geel zacht ding. Ik heb het niet gelegd dus weet dat niet precies. Maar daar bovenop ligt nog een vloerkleed. Tikkende honden nageltjes hoor je dus niet. En ik bedoelde niet zo zeer dat ik niet verantwoordelijk was voor de isolatie van de vloer. Meer het deel dat tussen zijn plafond en onze vloer zit. Daar kan ik niks mee.

Daarnaast blijf ik het gewoon bijzonder vinden dat de buurman zoooo veel last van ons heeft terwijl wij eigenlijk niks van alle andere buren horen. Boven ons wonen ook honden en daar horen wij niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:01

MiniMeLona schreef:
Nou dat dus oa Safina. Want wij denken nu wel de hele tijd mee met ts, maar hoe zal het e.e.a. op de buren zijn overgekomen?

En van mijn kant niets verkeerd over soortgelijke wijken trouwens; heb er zelf gewoond en na dus wat miscommunicatie in het begin er een wereldbuurt aan gehad, waar ze bij problemen allemaal voor je klaar stonden en visa versa. Auto kapot? Was er wel een monteur in de buurt die het voor een appel en een ei fixte voor je. Had je een lucky met hondenvoer ergens vandaan? Dan had iedereen met een hond daar ook gelijk voordeel van.

En om dan nog maar even terug te komen op wiet; Ja meer dan de helft blowde er, maar als er dan eens een ziek oudje was waarvan de thc olie op was, waren ze echt niet te beroerd om die even wat te brengen als directe verlichting hoor.
Vond het een geniale omgeving wat de mensen betreft. Het was het blokkendoos gevoel wat mij nekte...

Ja, zo'n buurt heb ik ook gewoond. En aan het eind van de maand had de buurvrouw altijd nog wel een blik bami in de kast, ik een blik augurken en de derde buuf een doos eieren en daar knutselden we dan een feestelijk maal van. :')

En ik moet eerlijk zeggen: als we daar hadden gezien dat een buurtbewoner z'n hond op een stukje kunstgras op het balkon liet plassen, dan was onze reactie ook geweest van "zo dan, ben jij wel helemaal lekker in je bovenkamer ofzo? Mafketel! ". Zo gaat dat gewoon. :oo
En nu lees ik ook nog dat deze buurman hartstikke gek is op honden.... Waarschijnlijk heeft die man zich vanalles in het hoofd gehaald en is hij er echt van overtuigd dat die dieren zielig zijn. En laat dat m niet meer los.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:06

Wij hebben pas uitgelegd dat de pup op het balkon plast toen zij begonnen over dat we ze in de gang lieten plassen. Ik ga niet naar het einde van de gang lopen om mn hond de laten plassen als ik ook de achterdeur open kan doen :Y)

Ik moet zeggen dat als iemand anders mij zou vertellen dat ze de honden op het balkon liet plassen ik dat ook vies zou vinden %) Maar ik weet hoe wij er mee omgaan en wat onze reden ervoor is. Maar ik snap de eerste reactie op zich wel hoor, dat het vies is!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:11

Misschien hebben je bovenburen een andere vloer of ondervloer als jullie? Ik roep maar wat :)
Je had het erover dat jullie vloer maar deels aansluit op de woning van je onderbuurman, is er nog een andere woning schuin onder jullie die ook aan jullie vloer grenst? Ik zou heel nieuwsgierig zijn en bij zo iemand vragen of je er even in die kamer zou mogen zitten en dat je vriend dan even stoelen gaat verplaatsen oid. Zodat je kan horen wat voor geluiden je daadwerkelijk onder jullie kan horen, en dat je die inschatting kan maken of het om aanstellerij gaat of niet

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:13

Het blijft natuurlijk wel raar gedrag, de hele inhoud van jouw schuur voor de deur van je buren gooien...
Schelden tot je buren open doen dan vlug naar binnen rennen..
Met een andere buur een 'plan' smeden..
Het spiekgaatje beschadigen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:13

MarlindeRooz schreef:

Als ik aan het koken ben staat er ook condens op de ramen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:20

IMJ schreef:
Het blijft natuurlijk wel raar gedrag, de hele inhoud van jouw schuur voor de deur van je buren gooien...
Schelden tot je buren open doen dan vlug naar binnen rennen..
Met een andere buur een 'plan' smeden..
Het spiekgaatje beschadigen..

Natuurlijk, we kunnen het er allemaal over eens zijn dat de buurman een bijzondere manier van oplossen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:22

Kaus schreef:
Wij hebben pas uitgelegd dat de pup op het balkon plast toen zij begonnen over dat we ze in de gang lieten plassen. Ik ga niet naar het einde van de gang lopen om mn hond de laten plassen als ik ook de achterdeur open kan doen :Y)

Ik moet zeggen dat als iemand anders mij zou vertellen dat ze de honden op het balkon liet plassen ik dat ook vies zou vinden %) Maar ik weet hoe wij er mee omgaan en wat onze reden ervoor is. Maar ik snap de eerste reactie op zich wel hoor, dat het vies is!

Misschien vindt hij het niet eens zozeer vies, maar vooral heel erg zielig voor de honden?

Ik heb hier wel eens iemand gehad die de graaskorf van mijn pony heel zielig vond. Mensen snappen het niet, worden boos, luisteren ook niet meer en dan is er geen zinnig woord meer mee te wisselen. Zo gaat dat soms.