Natuurlijke ouderschaps topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:20

Vindt hij dat een maillot ook prikt? Of lange sokken of een overall?

Lastig hoor, ik zou er ook vanuit gaan dat er echt iets irriteert.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:24

Prikken joggingbroeken en pyjamabroeken ook? Ik heb ook wel eens een broek waarbij de dikke naad (aan de binnenzijde, tussen de benen) irriteert. In een dergelijk geval zou ik proberen er iets overheen te maken? Je hebt toch van dat spul dat je ergens overheen kunt strijken? Zoiets?
En anders idd maillots oid? Of juist een heel ruimvallend (te groot) model?
Laatst bijgewerkt door Britt op 05-11-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:25

Maakt niet uit; spijkerbroek, pyamabroek, nylon verkleedbroek... Truien zijn vaak ook een issue... maar dat kan ik nu nog oplossen met een dikke jas.

Het zit hem meer op de knieën volgensmij

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:32

En aansluitende broeken of wollen broeken ?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 13:32

En een wollen maillot of een wolzijde broek eronder?

Vjestagirl

Re: Natuurlijke ouderschaps topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:37

Kan hij je vertellen waar het precies prikt?

Misschien dat het werkt om jogging broeken een maatje te groot te kopen, en die dan om te zomen en bovenin iets in te nemen? Zodat ze echt heel ruim vallen?
Wol zou ik trouwens niet doen, want dat kan jeuken als de ziekte. Eerder een lang zijden broekje onder zijn broeken? Dat is super glad en hypoallergeen.

Misschien kun je eens met hem naar een huisarts/dermatoloog, voor hetzelfde geld is hij ergens allergisch voor of heeft hij een extreem gevoelige huid.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:39

Hier allerlei wollen maillots die niet prikken hoor....

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:56

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:19

Dat is inderdaad een interessant stuk om te lezen, daar hou ik van :j Wij zijn hier nu ook net begonnen met hapjes met 6 maanden, meer op gevoel dan wat anders.

Ik blijf me wel storen aan de hoeveelheid slijm die hij in zijn keel heeft steeds. Dat is echt al maaaanden zo. Volgens de dokter/cb kan dat gewoon bij jonge kindjes maar ik vind het maar raar. Heb nu La Leche gemaild, zit zelf in de richting van een koemelkallergie/intolerantie te denken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:20

Melk producten zorgen inderdaad wel voor slijmaanmaak geloof ik

Met de nieuwe baby staan de eerste hapjes vast voedsel ook pas voor na de 6 maanden op de planning :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:39

Die van ons was zo hongerig dat ik met 4,5 maand wel vast af en toe een lepeltje van het 1 of ander aan ben gaan bieden met het idee van dan kan je nu vast aan wat smaakjes wennen en kunnen we nu vast uitproberen of je ergens niet tegen kan. Tegen de tijd dan we dan vanalles hebben geprobeerd ben je 6 maanden en kan je echt beginnen met een hapje eten.

Meningen zijn er ook best over verdeeld of het nu beter is om te wachten of juist wat vroeger te beginnen, viel me 2 jaar geleden op. Waren zelfs onderzoeken / profs die juist zeiden om met 4 maanden al te beginnen om de kans op allergieën te verkleinen.

Tja je weet wat dat betreft toch niet wat de waarheid is... dus dan maar een beetje op gevoel.
En hongerig kind dat al tanden krijgt, 2 theelepeltjes per dag wat laten proeven leek me de beste optie.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:18

Mijn kleintje begon nu echt interesse te tonen in wat wij in onze mond stoppen (is nu 5,5 maand) maar veel valt hem niet in de smaak. Hij wil bijna niets eten nu, vind het allemaal vies.

Hij wil wel sabbelen op stukje meloen (ik hou dat voor hem vast, haal het uit de koelkast dus ook vast fijn voor evt. doorkomende tandjes) en sinds dit weekend heeft hij mango ontdekt, doen we in een sabbelsakje.

Appel en banaan vind hij echt vies! Wortel gaat, aardappel wel lekker en stukje cracotte ook.

Ik vind het vooral lastig hoe ik het straks moet invoegen omdat hij het niet graag eet, bied ik het dan steeds weer aan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:35

Idd, gewoon blijven aanbieden. Lust hij het niet, niet dwingen maar gewoon weer weghalen. En dan de volgende keer weer. Ik deed een paar dagen dezelfde smaak en dan weer een paar dagen iets anders.
Op een gegeven moment gaat hij vanzelf wel iets lekker vinden :j

Zo deden wij het iig. Nu lust hij best veel. Hij eet wat de pot schaft. En als hij eens iets niet eet, komt het de volgende keer wel. Vooral geen stress en geen strijd maken, eten moet wel leuk zijn :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:39

verootjoo schreef:
Idd, gewoon blijven aanbieden. Lust hij het niet, niet dwingen maar gewoon weer weghalen. En dan de volgende keer weer. Ik deed een paar dagen dezelfde smaak en dan weer een paar dagen iets anders.
Op een gegeven moment gaat hij vanzelf wel iets lekker vinden :j

Zo deden wij het iig. Nu lust hij best veel. Hij eet wat de pot schaft. En als hij eens iets niet eet, komt het de volgende keer wel. Vooral geen stress en geen strijd maken, eten moet wel leuk zijn :)

Zo doe ik het nu, dus goed :)

Lastige is wel, ik heb allergieen voor fruit (en nu ook ineens tomaat en paprika) en daardoor schijnt hij ook meer kans te hebben op allergie ontwikkeling. Ik vind het dus best spannend hem iets aan te bieden :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:41

Ik claim niet dat het goed is hoor :P is mijn visie, en hier werkt het dus ik vind het voor ons wel goed :D

Ik denk dat elk kind anders is :j dus je moet kijken wat voor jullie werkt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:41

Dan zou je het boek van Stefan Kleintjes kunnen aanhouden qua introductieschema :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:42

Ik ga er naar kijken :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:42

verootjoo schreef:
Ik claim niet dat het goed is hoor :P is mijn visie, en hier werkt het dus ik vind het voor ons wel goed :D

Ik denk dat elk kind anders is :j dus je moet kijken wat voor jullie werkt.

Oh maar voor mij voelde het al wel goed, maar toch tikkie onzeker en jij bevestigd wat ik dacht. Dat helpt :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:49

Je kunt niks afdwingen Marit, als B niet wil draait hij zn hoofd weg en doet hij écht zn mond niet open :+

Heb je al eens pompoen uit de oven geprobeerd? Dat is zacht en lekker zoet, zelf kun je er dan de rest eten in de risotto of de pasta oid. Zoete aardappel is hetzelfde verhaal.
Volgens mij zijn die ook niet zo allergiegevoelig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:57

Als gup het bij ons niet hoeft, dan krijg je het er ook echt niet in hoor :+
Momenteel wil hij sowieso slecht eten :x

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:06

Mijn man is ook allergisch voor fruit. Maar daarvan is nog niks terug te vinden bij de kinderen. Maar bij hem ontwikkelde dat ook pas later.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:08

Britt schreef:
Je kunt niks afdwingen Marit, als B niet wil draait hij zn hoofd weg en doet hij écht zn mond niet open :+

Heb je al eens pompoen uit de oven geprobeerd? Dat is zacht en lekker zoet, zelf kun je er dan de rest eten in de risotto of de pasta oid. Zoete aardappel is hetzelfde verhaal.
Volgens mij zijn die ook niet zo allergiegevoelig!

Nu doet hij vooral vies kijken, echt het ziet er zo sneu uit. Bij appel en banaan draait hij weg inderdaad. Ik ging eerst volhouden, maar voelde vervelend ook.

Pompoen en zoete aardappel is een goede, dat kan ik zelf ook eten.

Iemand wees mij er op dat het ook logisch is dat hij geen appel of banaan wil eten, hij is opgegroeid met mijn darmflora natuurlijk en weet van nature wat goed is voor hem (tenminste daar vertrouw ik nu even wel op) opvallend was ook dat hij meloen en wortel dus wel wilde hebben (kan ik verdragen) en de andere dus niet (van appel kwam ik nog in het ZH terecht toen ik 30 weken zwanger was)

@riddershow, dat klinkt ook wel logisch want kindjes groeien natuurlijk in de buik van de moeder ;) die kwalen nemen ze eerder over dan van manlief.
Ik heb het ook later pas ontwikkeld en er blijven nu nieuwe dingen bij komen. ( dus tijd om er iets aan te gaan doen)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:09

Er zijn geloof ik ook appels die veel vaker goed verdragen worden door mensen die niet goed tegen appel kunnen, misschien heb je daar al eens naar gekeken? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:13

Appel kort verwarmen in de magnetron schijnt voor een hoop allergische mensen ook goed te werken!

Marit, als je puree geeft kun je het ook pureren met zijn eigen melk, dan kan hij rustig wennen aan de smaak. Met stukken geven kan dat natuurlijk niet, maar dan is sabbelen en weigeren wel makkelijker (vind ik altijd wel belangrijk, dat ze ook mogen weigeren)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 16:17

pmarena schreef:
Er zijn geloof ik ook appels die veel vaker goed verdragen worden door mensen die niet goed tegen appel kunnen, misschien heb je daar al eens naar gekeken? :)

Zeker! Ik at tijdens mijn zwangerschap de pink lady, 5 dagen goed. Dag 6 opname in het ZH.
Eerst kon Kanzi ook, maar nu niet meer.

Britt schreef:
Appel kort verwarmen in de magnetron schijnt voor een hoop allergische mensen ook goed te werken!

Marit, als je puree geeft kun je het ook pureren met zijn eigen melk, dan kan hij rustig wennen aan de smaak. Met stukken geven kan dat natuurlijk niet, maar dan is sabbelen en weigeren wel makkelijker (vind ik altijd wel belangrijk, dat ze ook mogen weigeren)

Ja dat werkt, maar een magnetron heeft ook andere nadelen -O-
Ik heb eerder wel eens avond van te voren appel kort gebakken in de pan en de volgende dag met wat kaneel gegeten.

Ik kan bijvoorbeeld (nog) wel gebakken banaan eten. Maar omdat ik er soms wel een reactie op krijg, kan het opgebouwd worden. (net als dat ik nu ineens ook op paprika? (nog even testen want in de omelet zat meer dan paprika) en tomaat reageer)

Mengen met zijn melk doe ik later wel, als ik er echt niets in krijg. Vooralsnog wil hij af en toe best wat sabbelen.