Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Idd, gewoon blijven aanbieden. Lust hij het niet, niet dwingen maar gewoon weer weghalen. En dan de volgende keer weer. Ik deed een paar dagen dezelfde smaak en dan weer een paar dagen iets anders.
Op een gegeven moment gaat hij vanzelf wel iets lekker vinden
Zo deden wij het iig. Nu lust hij best veel. Hij eet wat de pot schaft. En als hij eens iets niet eet, komt het de volgende keer wel. Vooral geen stress en geen strijd maken, eten moet wel leuk zijn
Britt schreef:Je kunt niks afdwingen Marit, als B niet wil draait hij zn hoofd weg en doet hij écht zn mond niet open
Heb je al eens pompoen uit de oven geprobeerd? Dat is zacht en lekker zoet, zelf kun je er dan de rest eten in de risotto of de pasta oid. Zoete aardappel is hetzelfde verhaal.
Volgens mij zijn die ook niet zo allergiegevoelig!
pmarena schreef:Er zijn geloof ik ook appels die veel vaker goed verdragen worden door mensen die niet goed tegen appel kunnen, misschien heb je daar al eens naar gekeken?
Britt schreef:Appel kort verwarmen in de magnetron schijnt voor een hoop allergische mensen ook goed te werken!
Marit, als je puree geeft kun je het ook pureren met zijn eigen melk, dan kan hij rustig wennen aan de smaak. Met stukken geven kan dat natuurlijk niet, maar dan is sabbelen en weigeren wel makkelijker (vind ik altijd wel belangrijk, dat ze ook mogen weigeren)