Moonfight schreef:Leuk tamary! Shetlandschaapjes! En inderdaad handig van die vacht! Doe je er ook iets mee? Ik spin sinds kort mijn eigen wol

Gister heerlijk even een paar uurtjes buiten gezeten met mijn spinnenwiel, best een leuke bezigheid.
Spinnewiel staat er (kringloop), maar moet er nog eens aan beginnen, zat andere dingen te doen nu. Ik heb nog een geschoren shetland vacht liggen en nu deze die er "geplukt" af gekomen is, laatste schijnt makkelijker te verwerken te zijn met de hand, iets met natuurlijke breuk in wolvezel ipv gesneden, maar geen idee nog hoe en wat op dat punt.
1e vacht was vandaag grotendeels "rijp", dus op buik na is er 1 kaal. Ziet er vrij komisch uit zo, even gevoeld er na maar ze lijkt netjes op gewicht onder die vacht uit gekomen, iets schraal misschien, maar tussen warmte, wol en net verhuisd met hele groeiseizoen voor de boeg ben ik tevreden.
xXLiekeXx schreef:@Tamary; gaaf dat je zelf ook de pony voetjes bijhoudt! Wil ik ook nog graag zelf leren.
Destijds cursus gedaan voordat ik 1e pony kocht, iets met goede voorbereiding dacht ik toen. Ben er nog steeds heel blij mee dat ik dat gedaan heb.
xXLiekeXx schreef:
Geen geschikte tuin, al is lijf schoonschrobben makkelijker dan je kleding, kan mij voorstellen dat er iets aantrekkelijks in dit idee zit.