Riraito schreef:Je kalfjes zien er prima uit. Ik denk dat veel mensen slim genoeg zijn om te geloven dat bij de doorsnee boer de kalfjes niet creperen. Toch gisteren weer een bericht over een boer die heel slecht voor zijn koeien zorgde. Uitzondering, dat snap ik.
Maar tocht, wat gaat er om in dat koppie? Opgroeien zonder ouders (bij dieren waar dat niet de bedoeling is) laat sporen na. Dat kan niet anders. Ik heb genoeg onderzoeken gelezen waarbij zoogdieren expres vanaf de geboorte alleen werden gehouden, soms waren die later echt niet 'goed'. Kalfjes zitten maar een week of twee alleen, maar ik zou zo veel liever zien dat we met de jaren overschakelen naar een ander systeem.
Dat zou inderdaad het mooiste zijn. Het zou mooi zijn als er een positieve beweging komt. Dat de consument meer moet gaan betalen voor de zuivel en dit extra geld bij de boeren beland. En daarmee geïnvesteerd wordt in stallen voor familie kuddes etc. Dat is uiteindelijk wat iedereen het liefste heeft.
Wij als boeren willen ook vooruitgang, maar dat wordt ons financieel onmogelijk gemaakt en via allerlei wetjes en regeltjes.
Het is voor ons ook niet leuk, wij willen wel beter maar mogen dat niet en ondertussen zijn wij dierenbeulen.