Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 01:54

Ik heb voor deze week nog geen boodschappen gedaan. Morgen ga ik uit eten en zaterdag eten we ook bij een vriend van mijn man. Dus alleen voor zondag eten koken. Er liggen qua groenten nog bieten en boerenkool. Ik denk dat het bieten wordt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:56

Het is voor mij nu weer tijd om de vriezer leeg te eten(doe ik altijd 1x in de zoveel tijd, dan kan die daarna even ontdooien en schoon). Dus sowieso 2 weken weinig uitgaven, hooguit aan yoghurt/fruit/groente(zodra de diepvriesgroente dus op is).
Daarna weer porties invriezen, ik kook altijd voor 2 personen dus dan kan er mooi een portie in de vriezer.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:35

Ik moet echt diepvriesbakjes gaan kopen voor in mijn nieuwe huisje. Ik ben vorige maand verhuisd, maar omdat ik eerst met iemand een huis deelde zijn onder andere de diepvriesbakjes daar achter gebleven. Weet iemand of je dingen als stamppot en pastasaus ook in van de AH ziplock bags zou kunnen bewaren?

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:43

Deze week veel inkopen gedaan, maar een paar van onze vaste producten zijn in de aanbieding. Dus flink ingeslagen :=

En nog steeds aan het wachten op onze vriezer...
31 dec was ie beschadigd geleverd, toen weer een beschadigde geleverd. Afgelopen week is de vriezer opgehaald, bleken ze geen nieuwe mee te hebben :+
Daarna gebeld dat we vandaag een nieuwe zouden krijgen, bleken ze de beschadigde die ze maandag opgehaald hadden, weer op transport wilden zetten naar ons _O-
Dus wrs is de vriezer volgende week vrijdag pas op voorraad en daarna komt ie naar ons.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:51

IMAY1990 schreef:
Ik moet echt diepvriesbakjes gaan kopen voor in mijn nieuwe huisje. Ik ben vorige maand verhuisd, maar omdat ik eerst met iemand een huis deelde zijn onder andere de diepvriesbakjes daar achter gebleven. Weet iemand of je dingen als stamppot en pastasaus ook in van de AH ziplock bags zou kunnen bewaren?

Ik bewaar ook dingen als jus/soepen in van die ziplock bags(ik heb soortgelijke van de ikea), gaat prima en neemt in mijn minivriezer minder ruimte in beslag dan bakjes.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:56

Stamppot gaat bij mij ook in zipbags.
Maar is dan wel voor eenmalig gebruik maar kan wel.
Ik heb toch liever bakjes merk ik. neemt wel meer ruimte in beslag maar vind ik overzichtelijker

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:15

Ik doe stamppot en soep ook in ziplock zakjes invriezen, ideaal!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:14

ijssnuiver schreef:
IMAY1990 schreef:

Ik bewaar ook dingen als jus/soepen in van die ziplock bags(ik heb soortgelijke van de ikea), gaat prima en neemt in mijn minivriezer minder ruimte in beslag dan bakjes.

Jus kun je ook in een ijsblokjeshouder doen :)* Handig doseren ook

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:02

Het viel mij vandaag op dat het voordeliger was om een maaltijdpakket te kopen bij de AH dan courgette, aubergine en paprika los. Deze groenten zijn nu vrij prijzig.

Maken jullie wel eens iets met (rode) kool?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:15

Magrathea schreef:
ijssnuiver schreef:

Jus kun je ook in een ijsblokjeshouder doen :)* Handig doseren ook

Ik bewaar mijn zelfgemaakt bouillonblokjes altijd in de ijsblokjeshouder :) .

Malenka: ik doe bijzonder weinig met rode kool, vind het niet zo lekker...

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:16

Rode kool met appel :9
Doe ik meestal bij aardappel en iets veel vlees of vis.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:29

Darah3 schreef:
Rode kool met appel :9
Doe ik meestal bij aardappel en iets veel vlees of vis.

Hier precies zo alleen dan nog met appelmoes erbij. Dit staat aankomende week bij ons op de planning. We gaan er dan Ikea balletjes bij eten.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:18

Nou ik ga weer een nieuwe poging doen komende week, deze week finaal de mist in gegaan }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:23

Heb nog 3 euro over , van werk genoeg vlees . Van mam kliekjes , ik kom weekend wel door en maandag weer geld

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:35

Vandaag een zak boerenkool gekocht voor 57 cent :D ik vind het gewoon grappig. Deze was in route 99 en had een 35% sticker. dat scheelt best wel. Morgen wat fruit op de markt halen en nog wasverzachter scoren en dan ben ik weer compleet deze week. Als ik dat met 6 euro red dan heb ik deze week wel €10 uitgegeven aan eten :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:57

vibabu schreef:
Vandaag een zak boerenkool gekocht voor 57 cent :D ik vind het gewoon grappig. Deze was in route 99 en had een 35% sticker. dat scheelt best wel. Morgen wat fruit op de markt halen en nog wasverzachter scoren en dan ben ik weer compleet deze week. Als ik dat met 6 euro red dan heb ik deze week wel €10 uitgegeven aan eten :')

Zoek je een bepaald merk? Want AH wasverzachter is in de Route 99 dus 99 cent :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:06

Morgen pannenkoeken bakken. Zwager en vrouw komen eten en zij nemen eieren mee. De rest heb ik al in huis.

Mijn broer komt lunchen, heb nog bladerdeeg. Paar frikadellen halen en dan maak ik frikandelbroodje

Maandag ook weer geld maar ben wel van plan zo door te gaan als nu. Bevalt wel!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:12

Alwiene schreef:
vibabu schreef:

Zoek je een bepaald merk? Want AH wasverzachter is in de Route 99 dus 99 cent :)

Eigenlijk wil ik wel heel graag robijntje :D die vind ik echt het lekkerste ruiken...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:19

@Vibabu dan wordt het Kruidvat denk ik? Die heeft twee soorten in diverse geuren met 50% korting :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:30

Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken maar bij de opisopshop zijn de robijntjes intense 3 voor 10 en de kruidvat is 1 voor 4,49. Alleen de opisopshop heeft niet altijd alles.... dus ik ga morgen even op speurtocht. Het scheelt best veel en dan heb ik weer een voorraadje.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:35

vibabu schreef:
Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken maar bij de opisopshop zijn de robijntjes intense 3 voor 10 en de kruidvat is 1 voor 4,49. Alleen de opisopshop heeft niet altijd alles.... dus ik ga morgen even op speurtocht. Het scheelt best veel en dan heb ik weer een voorraadje.

Huh maar door de korting komt het dan nu toch op 6,75 voor 3 bij Kruidvat? Dan is dat toch een stuk voordeliger juist dan Op=op?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 01:35

Ik zit komende maandag op ong €45,- inclusief bestelkosten ipv de €40,- die ik in principe als budget heb.
Staat wel tegenover dat ik 2x toiletpapier heb (aanbieding: g'woon 2x 16 rollen voor €6,- ipv €8,-) en 3 pakjes oploskoffie/cappuccino van Nestlé voor €5,-. :)
Iets duurdere aanbiedingen dus maar dit is ook spul wat ik zoveel mogelijk in de aanbieding haal/wil halen.
Hoef de komende 7-8 maanden iig geen toiletpapier meer te halen. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 02:19

Malenka schreef:
Het viel mij vandaag op dat het voordeliger was om een maaltijdpakket te kopen bij de AH dan courgette, aubergine en paprika los. Deze groenten zijn nu vrij prijzig.

Ik hoorde dat er veel oogsten mislukt zijn in Zuid-Spanje omdat daar nu sneeuw ligt. Vele groenten zijn dus al aan het stijgen in prijs omdat ze straks erg schaars worden

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:48

Magrathea schreef:
Malenka schreef:

Ik hoorde dat er veel oogsten mislukt zijn in Zuid-Spanje omdat daar nu sneeuw ligt. Vele groenten zijn dus al aan het stijgen in prijs omdat ze straks erg schaars worden

Klopt! Ik werk in een supermarkt en wij kunnen volgende week onder andere geen ijsbergsla, aubergine bestellen..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:48

Good to know!