Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gekvanfleur schreef:En Tobbes: Ls jij denkt dat een advies en een mening uiten hetzelfde is als zoals een olifant door de porseleinkast denderen en een advies 'gekozen kan worden om als pesten te zien?? ' Mijn god zeg, dus een advies van mij aan jou zou kunnen zijn: Joh, er gaat iets niet zo goed met bijvoorbeeld het paard?? Verkopen dan maar die hap, het is toch een lelijk beest en jij bakt er helemaal niets van??'
Als we toch zo met elkaar om moeten gaan, jakkes. Dat heeft niets met een mening geven te maken, maar gewoon met laag bij de grond denken dat je alles wel kunt zeggen vanachter je schermpje.
AmyJamess schreef:Liezel1 schreef:Als ik het verhaal van de TS lees, denk ik dat het in deze situatie wél uitmaakt....
Dan ben ik heel benieuwd waarom dat wel wat uit zou maken?
Mazida schreef:Het is toch niet gek dat er Bokkers zijn die twijfelen of het wel goed is voor TS om zich in een zwangerschap te storten? Juist goed dat er kritiek wordt gegeven. Laten we niet vergeten dat TS voorheen compleet opging in haar vriend en ze het allemaal had over 'zondig bezig zijn'. Als je nu kijkt naar haar eigen situatie en ze compleet opging in Allah is een kind krijgen buiten het huwelijk in perceptie van TS toch gewoon 'zondig?' Zeg niet dat ze abortus moet plegen, maar vraag me af of het voor TS gezien haar ietwat labiele situatie verstandig is om een kind te krijgen, zeker met een vader waar je nu al de vraagtekens bij gaat zeggen. Nu houdt hij zich afzijdig, maar als het kind er is mogelijk niet. Wie weet wil hij toch vader worden, dringt hij zich weer aan TS op en wie zegt dat zij zich dan niet met het kind weer in zijn armen stort? Of hoe reageert hij als een andere man gaat vaderen over de baby? Laten we nu niet TS eens voorop stellen, maar de baby en dan kun je je er vraagtekens bij zetten of het allemaal wel zo verstandig is dat TS zich op dit moment helemaal in een zwangerschap gaat storten. Zeker gezien hoe ze zich een paar weken nog compleet liet meesleuren door haar vriend.
Ayasha schreef:TS heeft nu wel beslist, Heeft ze dan nu wel toestemming van bokt om het kind ter wereld te laten komen dat al twee maanden in haar buik zit?
safina schreef:Ayasha schreef:TS heeft nu wel beslist, Heeft ze dan nu wel toestemming van bokt om het kind ter wereld te laten komen dat al twee maanden in haar buik zit?
![]()
![]()
Nee, voor toestemming moet ze eerst nog even aan iedereen uitleggen hoe ze precies zwanger is geworden en bewijzen dat ze echt nog wel in Allah gelooft. En als men daarmee akkoord is, dan mag het kindje blijven van Bokt. Zoiets geloof ik.![]()
TS, gelukkig zag ik dat je de reacties hier niet al te serieus neemt. Goedzo! Pak er zelf maar een grote bak popcorn bij ofzo.![]()
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
Envoler schreef:Prima al deze verschillende meningen, ga ik ook niemand op aankijken.
Aangezien ik nog een aantal andere dingen in gang heb gezet heb ik besloten om verder niet meer op dingen in te gaan in dit topic.
Aangezien het popcorngehalte al zo hoog is dat zelfs ik bijna het entertainen ervan inzie.
blijf vooral lekker in discussie gaan en mij afschilderen voor noem het maar, het zal mijn keuzes niet beïnvloeden want ik moet gelukkig zijn met mijn leven, en niet een leven gaan leiden zoals andere het zouden willen.
odilia1 schreef:Jongens jongens.....dit is typisch weer bokt. Lekker van achter je schermpje iemand vertellen hoe ze dingen wel en niet moet doen, als die mensen nou eens hun mond hielden kwam ze nog eens terug om wat te posten hoe het met haar gaat. Ze doet dit niet meer, en wat ook logisch is stel galbakken hier, sommigen dan. Zitten ook goede posts tussen hoor! Prima dat je een mening hebt, kan het in sommige antwoorden ook iets subtieler gegeven worden? Kleuters!
OsMo schreef:Wow wat een ommekeer in dit topic![]()
Wat een veroordelende reacties zitten er ook tussen.
Ik zie een vechters mentaliteit naar boven komen bij TS, en ik vind het prachtig hoe een ongeboren kindje dit in de aanstaande moeder naar boven heeft gebracht.
Tig aantal pagina's waarin er verschillende reacties worden gegeven over hoe incapabel TS wel niet zou zijn en dat ze niet geschikt zou zijn als moeder.
En kijk eens hoe ze jullie reacties van de tafel af veegt![]()
Daar waar ze eerder koos voor een relatie met een man uit een andere cultuur, waar ze koos om in te leveren op vrijheid maar waar ze geen probleem mee had.
Wat in veel ogen dan psychisch niet gezond is terwijl het niet meer en niet minder gewoon een keuze was van TS. Zij uit liefde dit kon doen.
Als je er voor kiest is dat geen dwang en als TS echt zo labiel was had ze deze man niet tegen gesproken maar had ze vandaag al een afspraak gehad bij een arts die advies zou geven over abortus.
Dan had ze ook deze man er niet op aangedrongen haar voor te stellen bij haar eventueel schoonouders.
Al wat ze wilde is advies en dat maakt iemand niet labiel of ontoerekeningsvatbaar.
Kijk eens hoe zeer ze al vooruit kan kijken en zelf inziet dat er veel bij een zwangerschap komt kijken en dat ze instanties heeft ingeschakeld die haar kunnen bijstaan.
En dan durven hier een aantal de TS niet bekwaam te noemen als toekomstig moeder... hoe durf je zo te oordelen.
TS ik wil je heel veel sterkte wensen met alle veranderingen die je ongeplande zwangerschap met zich mee brengt maar ook heel veel succes.
Met de hulp van jou ouders en instanties hoef jij in ieder geval niet alleen te staan.
De rol van de vader zou ik wel voorzichtig in zijn, je hebt nu zijn ware gezicht gezien en ik wil je op je hart drukken om op je hoede te zijn voor wat hij kan bekokstoven met zijn ouders.
Het is nu nog niet aan de orde maar als eenmaal je kindje gezond en wel geboren is dan is voorzichtigheid niet verkeerd.
Niet elke islam man hoeft verkeerde intenties te hebben maar daar ik heb begrepen zijn familie ouderwetse begrippen er op na houdt is het wel belangrijk rekening te houden met ontvoering.
Je zal namelijk niet de eerste vrouw zijn waarvan het kind ontvoert wordt door de vader na dat deze onderdruk is gezet door de familie.
En met dit laatste gezegd te hebben hoop ik, dat je nog eens wat laat horen zodra je kindje geboren is.