Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:41

Hoe jij je zaken aanpakt zou nooit mijn keuze geweest zijn maar ik wens je wel heel veel succes toe.Ik ben zelf net bevallen en vergis je niet in de zware tijd die eraan komt. Ik hoop dat de vader zich gedraagt en dat je kindje en jij een gelukkig leven krijgen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:47

Liezel1 schreef:
Lente schreef:
Ik hoop dat ze een gezond kindje krijgt. Dat lijkt me belangrijker dan het geslacht?

Als ik het verhaal van de TS lees, denk ik dat het in deze situatie wél uitmaakt....

Dan ben ik heel benieuwd waarom dat wel wat uit zou maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:50

gekvanfleur schreef:
En Tobbes: Ls jij denkt dat een advies en een mening uiten hetzelfde is als zoals een olifant door de porseleinkast denderen en een advies 'gekozen kan worden om als pesten te zien?? ' Mijn god zeg, dus een advies van mij aan jou zou kunnen zijn: Joh, er gaat iets niet zo goed met bijvoorbeeld het paard?? Verkopen dan maar die hap, het is toch een lelijk beest en jij bakt er helemaal niets van??'

Als we toch zo met elkaar om moeten gaan, jakkes. Dat heeft niets met een mening geven te maken, maar gewoon met laag bij de grond denken dat je alles wel kunt zeggen vanachter je schermpje.

Ja hoor. Mag je gerust zeggen kan ik prima hebben.
Soms heb dat mensen je advies geven in een andere richting dan dat je zelf het antwoord zoekt.
En net wat ik zeg je kunt hier verschillend op reageren. Jammer dat sommige mensen er niet tegen kunnen wanneer het onderwerp van een andere kant wordt belicht.

verootjoo

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 16:16

Even bijgelezen...
Ik viel steil achterover van sommige reacties...

Waarom niet de keuze van TS respecteren en haar het beste toewensen en advies over díe situatie geven. Ipv haar de grond in trappen :\ dat het niet je eigen keuze zou zijn, prima. Maar zeg dan niks ipv denigrerende reacties te geven.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:07

Het is toch niet gek dat er Bokkers zijn die twijfelen of het wel goed is voor TS om zich in een zwangerschap te storten? Juist goed dat er kritiek wordt gegeven. Laten we niet vergeten dat TS voorheen compleet opging in haar vriend en ze het allemaal had over 'zondig bezig zijn'. Als je nu kijkt naar haar eigen situatie en ze compleet opging in Allah is een kind krijgen buiten het huwelijk in perceptie van TS toch gewoon 'zondig?' Zeg niet dat ze abortus moet plegen, maar vraag me af of het voor TS gezien haar ietwat labiele situatie verstandig is om een kind te krijgen, zeker met een vader waar je nu al de vraagtekens bij gaat zeggen. Nu houdt hij zich afzijdig, maar als het kind er is mogelijk niet. Wie weet wil hij toch vader worden, dringt hij zich weer aan TS op en wie zegt dat zij zich dan niet met het kind weer in zijn armen stort? Of hoe reageert hij als een andere man gaat vaderen over de baby? Laten we nu niet TS eens voorop stellen, maar de baby en dan kun je je er vraagtekens bij zetten of het allemaal wel zo verstandig is dat TS zich op dit moment helemaal in een zwangerschap gaat storten. Zeker gezien hoe ze zich een paar weken nog compleet liet meesleuren door haar vriend -O- .

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:10

Ik lees vanaf het begin mee in dit topic en vind het jammer dat wederom iemand die steun, onderbouwde raad en (ex) lotgenoten zoekt om haar situatie mee te delen zo veroordeeld en zelf door sommigen zó de grond in getrapt wordt, dat reacties plaatsen en op de hoogte houden voor TS geen optie meer is.

Vooropgesteld dat iedereens mening telt en niet iedereen dezelfde keuzes zal maken als TS, wil nog niet zeggen dat tegengas zo ongegeneerd en ongenuanceerd gegeven kan worden. De TS vraagt om steun en raad in een verdomd lastige situatie. Zij heeft zelf al genoeg nare ervaringen gehad en wil graag haar verhaal kwijt aan mensen die neutraal tegen de situatie aan kunnen kijken. Dat kan heel waardevol zijn, omdat iemand in een lastige situatie zo in de knoop kan zitten, dat zij zich niet meer verschillende en logische alternatieven kan zien.

Jammer dat dat TS door sommige gebruikers gezien wordt als een gewillig slachtoffer om een schop na te geven indien zij een keuze maakt die niet in hun straatje past.

@TS: Ik hoop dat je geluk vind en genoeg mensen om je heen hebt die jou dermate goed kennen dat zij jou kunnen helpen de juiste keuzes te maken. Ik vind het goed dat je je steeds meer distantieert van je (ex)vriend. Afgaande van de informatie over hem die je hebt gegeven, kun je beter zonder hem verder gaan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:17

AmyJamess schreef:
Liezel1 schreef:
Als ik het verhaal van de TS lees, denk ik dat het in deze situatie wél uitmaakt....

Dan ben ik heel benieuwd waarom dat wel wat uit zou maken?

Als ik lees hoe haar (ex) vriend en zijn ouders staan tegenover het geloof, dan denk ik wel dat dat de vrouw en de man een verschillende positie innemen binnen het geloof van de schoonfamilie. Hoewel er bij jongetjes wel andere onderwerpen spelen, denk ik toch dat TS daar uiteindelijk in een sterkere positie zal komen te staan tov een meisje.
ik realiseer me dat dit vreselijk is, maar misschien wel de waarheid....

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:31

Mensen hou eens op met dat gedram en dat afgeven op elkaar!
Mods: ts heeft zelf al aangegeven klaar te zijn met deze reacties. Mag dit topic op slot!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:31

Juist een jongen geeft meer risico op problemen als je dan toch aan de cultuur denkt.... (ouderwetse culturen iig maar daar lijkt het hier wel om te gaan.)

Mazida; Het is de toon die de muziek maakt. Ik ben geen subtiel lieverdje en ik kan best tegen een stootje maar ik verbaas me wel degelijk over de wijze waarop sommige praten over TS en het kind.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:47

Mazida schreef:
Het is toch niet gek dat er Bokkers zijn die twijfelen of het wel goed is voor TS om zich in een zwangerschap te storten? Juist goed dat er kritiek wordt gegeven. Laten we niet vergeten dat TS voorheen compleet opging in haar vriend en ze het allemaal had over 'zondig bezig zijn'. Als je nu kijkt naar haar eigen situatie en ze compleet opging in Allah is een kind krijgen buiten het huwelijk in perceptie van TS toch gewoon 'zondig?' Zeg niet dat ze abortus moet plegen, maar vraag me af of het voor TS gezien haar ietwat labiele situatie verstandig is om een kind te krijgen, zeker met een vader waar je nu al de vraagtekens bij gaat zeggen. Nu houdt hij zich afzijdig, maar als het kind er is mogelijk niet. Wie weet wil hij toch vader worden, dringt hij zich weer aan TS op en wie zegt dat zij zich dan niet met het kind weer in zijn armen stort? Of hoe reageert hij als een andere man gaat vaderen over de baby? Laten we nu niet TS eens voorop stellen, maar de baby en dan kun je je er vraagtekens bij zetten of het allemaal wel zo verstandig is dat TS zich op dit moment helemaal in een zwangerschap gaat storten. Zeker gezien hoe ze zich een paar weken nog compleet liet meesleuren door haar vriend -O- .

Eerlijk gezegd vind ik dat wel gek. We kennen TS geen eens. Hoe kan je dan haar keuze negatief beoordelen? Überhaupt haar keuzes beoordelen?
Je kunt hoogstens advies geven.

En overigens; ook gelovige mensen zijn mensen die niet alles perfect doen. Dus misschien wordt dit kind in zonde geboren, niemand is perfect. En Allah, god of wie dan ook zien je ook als mens die fouten kan maken.
Als dit kind geliefd is, en een toekomst gewaarborgd kan worden, waarom dan zo TS de grond in douwen.

En daarbij; de familie van de vader weet noet eens van zijn 'vriendin', waarom zou hij ze in hemelsnaam gaan vertellen dat er een kind van hem rondloopt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:51

ze is trouwens twee maanden zwanger: dat kind zit er dus al van voor TS haar besluit om niet meer in zonde te leven.....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:55

Was dat hele Allah verhaal niet iets van TS om inderdaad tegemoet te komen aan de wensen vna haar vriend? omdat ze bang was hem kwijt te raken? Wellicht is dat idee met de kennis dat ze zwanger is, wel helemaal verdwenen en voelde ze zich hier verplicht om te verantwoorden of ze haar kind dan ook op ging voeden volgens de islam. Misschien is ze niet helemaal eerlijk geweest over haar wens om zich te bekeren omdat ze hier door veel mensen direct op de proef wordt gesteld en bij het 'verkeerde' antwoord direct een oliebol aan kritiek over zich heen krijgt.

Het kan gewoon zo zijn dat TS zich puur en alleen voor haar vriend wilde bekeren. Niet voor zichzelf, niet voor Allah en ook niet omdat ze een geloof zoekt en vertrouwen heeft in een hogere macht, maar puur om haar vriend niet kwijt te raken. Veel mensen vinden haar dan direct zwak, maar wij weten niet alle ins en outs van hun relatie en haar gevoelens. Wellicht is het geen goede basis voor een relatie maar ik ken er een hoop die gekkere dingen doen voor hun relatie. Slim? Nee, maar het gebeurt wel.

Het feit dat er nu een kindje op komst is, en zij zo goed als weg is bij de vader, zou kunnen betekenen dat het hele Allah plan per direct overboord gegooid is. Niet zo gek als ze het alleen voor haar vriend zou doen, en misschien maar beter zo. Uiteraard kan het ook iets zijn wat TS echt wil, maar dan zou ze het bekeren op een later tijdstip wellicht nog kunnen overwegen.

Ik sluit niet uit dat ik ernaast zit, maar waarom moeten we TS nog zo blijven pakken op dat Allah gedoe. Ook al weet ik dat ze het daar uitvoerig over gehad heeft en dat ze zei het niet alleen voor haar vriend te doen. Misschien was dat niet de waarheid omdat ze hier anders de boel over zich heen kreeg. want alles is makkelijk praten vanachter je schermpje.

Laat het los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:10

Ayasha schreef:
TS heeft nu wel beslist, Heeft ze dan nu wel toestemming van bokt om het kind ter wereld te laten komen dat al twee maanden in haar buik zit?

:') _/-\o_

Nee, voor toestemming moet ze eerst nog even aan iedereen uitleggen hoe ze precies zwanger is geworden en bewijzen dat ze echt nog wel in Allah gelooft. En als men daarmee akkoord is, dan mag het kindje blijven van Bokt. Zoiets geloof ik. :+

TS, gelukkig zag ik dat je de reacties hier niet al te serieus neemt. Goedzo! Pak er zelf maar een grote bak popcorn bij ofzo. ;)
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:13

safina schreef:
Ayasha schreef:
TS heeft nu wel beslist, Heeft ze dan nu wel toestemming van bokt om het kind ter wereld te laten komen dat al twee maanden in haar buik zit?

:') _/-\o_

Nee, voor toestemming moet ze eerst nog even aan iedereen uitleggen hoe ze precies zwanger is geworden en bewijzen dat ze echt nog wel in Allah gelooft. En als men daarmee akkoord is, dan mag het kindje blijven van Bokt. Zoiets geloof ik. :+

TS, gelukkig zag ik dat je de reacties hier niet al te serieus neemt. Goedzo! Pak er zelf maar een grote bak popcorn bij ofzo. ;)
En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

Nee hoor, nog een paar bankafschriften om aan te tonen dan er maandelijks minstens €4000 binnenkomt en uiteraard €20.000 op de spaarrekening en een doktersbriefje dat ze mentaal stabiel genoeg is...

Gut, ik denk dat driekwart van de bokkers z'n kids wel in kan leveren :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:17

Niks in leveren. Post-abortus! ~~}> ~~}> ~~}>

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:37

Jeetje wat een aannames allemaal voor sommige personen. Iedereen veranderd in zijn leven van gedachtes, herzien bepaalde keuzes, passen zich aan of nemen afstand. Dat is de loop van het leven.
We hebben geen glazen bol waarin we kunnen zien hoe we er volgende week bij staan en al helemaal niet over een langere periode. We kunnen alles zo mooi plannen en ja als we geluk hebben komen die plannen ook uit, maar bij vele loopt het toch ineens anders dan gepland en het beste wat je kan doen is net zoals TS er het beste van maken, informatie verzamelen en je staande zien te houden.
En of ts door wil gaan met het geloof de ja of de nee moet ze helemaal zelf weten, ze was er nog maar kort zich er in aan het verdiepen en dat vanuit liefde voor haar (ex)vriend. Nu is de situatie ineens totaal anders en heeft ze ook tijd nodig om alles op een rijtje te krijgen en dan is het logisch dat ze haar zoektocht naar het geloof even op een laag pitje zet.

En de aannames over of ze bewust zwanger is geworden hebben wij helemaal niks over te zeggen, er worden meer dan genoeg vrouwen dwars door de anticonceptie zwanger, zelfs als ze er erg bewust mee omgaan.

En ja we stellen positief in, daar haalt de ts kracht vandaan hopelijk waardoor ze nog meer vechtlust krijgt om volledig voor de kleine te gaan en haar ex totaal aan de kant te zetten.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:19

Ik vind het zeer kwalijk dat we er met zijn allen voor gezorgd hebben dat iemand die hier steun en advies kwam zoeken, weggepest wordt uit haar eigen topic. Dit heeft niets te maken met het hebben van een andere mening, wel met respect naar elkaar en bestaan van elk van die meningen!

Wij hebben allemaal geen glazen bol, het zou veel fijner zijn geweest als we ts zouden kunnen helpen een betere toekomst te creëren, ipv haar nu al af te rekenen op fouten die nog niet eens gemaakt zijn.

over haar veranderlijke gedrag: hier zouden we niet over moeten oordelen. misschien is ts instabiel, misschien is ze makkelijk manipuleerbaar en naïef, misschien ziet ze haar tekortkomingen in en wil ze graag veranderen, misschien is door de zwangerschap de situatie zo anders geworden dat veranderen wel moet. Wij weten niet welke van deze redenen meer meewegen dan anderen, maar het is wel oneerlijk ts af te rekenen op een van de vele mogelijkheden, zonder te beseffen dat er meerdere zijn. Ts zal misschien in de ogen van sommige bakkers niet de beste beslissing hebben gemaakt, maar die gaat ze zo ook niet veranderen. we kunnen dan alleen maar blij zijn en haar supporten dat ze er hulp bij zoekt en krijgt! dat is gewoon een stap in de goede richting. misschien niet perfect, misschien niet onze keuze om het allemaal zo te doen, maar in ieder geval met meer besef voor eigenwaarde dan haar eerdere berichten en dat is gewoon een knappe vooruitgang.

over het geloof: volgens mij zegt ts nergens dat ze nu ineens van het geloof af is, alleen dat dat nu op een wat andere/langzamere manier aangepakt gaat worden. Volgens mij zegt dat helemaal niets over de oprechtheid van haar interesse in islam, maar alles over de situatie. Allah loopt niet weg, maar je fijn en veilig voelen bij de mensen die je moeten begeleiden in het geloof en er de tijd voor hebben om dat goed te doen is wel heel belangrijk en verstandig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:30

Envoler schreef:
Prima al deze verschillende meningen, ga ik ook niemand op aankijken.

Aangezien ik nog een aantal andere dingen in gang heb gezet heb ik besloten om verder niet meer op dingen in te gaan in dit topic.
Aangezien het popcorngehalte al zo hoog is dat zelfs ik bijna het entertainen ervan inzie.

blijf vooral lekker in discussie gaan en mij afschilderen voor noem het maar, het zal mijn keuzes niet beïnvloeden want ik moet gelukkig zijn met mijn leven, en niet een leven gaan leiden zoals andere het zouden willen.

:wave:

Kom ik na een weekend geen Bokt vandaag terug, lees jouw posts bij en dan dit, zonde zonde!
Je had zoveel aan dit topic en aan sommige mensen.

Wil je alleen even laten weten dat ik het fijn vind dat je voor jezelf de keuze hebt gemaakt. Dat het super is dat je zoveel steun vanuit je huisarts en vanuit je familie krijgt.

En dat ik hoop dat hij normaal met de situatie om kan gaan. Accepteren kan dat hij jouw kwijt is, dat jij de baby laat komen en dat hij daar een rol in mag spelen op jouw voorwaardes.
Ik ben bang dat hem dat niet gaat lukken maar misschien is dat een te snelle conclusie, de tijd zal het leren.

Zou je graag willen blijven steunen en volgen als jij daar behoefte aan hebt maar die keuze is aan jou. Je mag me rustig pb's sturen (vanaf je schaduw of gewone account), zal er discreet mee om gaan.

Vanaf hier een dikke knuff en veel wijsheid. En natuurlijk nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:16

Mijn post had een PB moeten zijn, maar vind het wel prima eigenlijk dat het hier staat.

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:52

Jongens jongens.....dit is typisch weer bokt. Lekker van achter je schermpje iemand vertellen hoe ze dingen wel en niet moet doen, als die mensen nou eens hun mond hielden kwam ze nog eens terug om wat te posten hoe het met haar gaat. Ze doet dit niet meer, en wat ook logisch is stel galbakken hier, sommigen dan. Zitten ook goede posts tussen hoor! Prima dat je een mening hebt, kan het in sommige antwoorden ook iets subtieler gegeven worden? Kleuters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:09

Pff, mag wel wat subtielere O:)

Voor rest denk ik niet dat je zulke verhalen aan zo groot publiek moet tentoonstellin als je niet mee om kan gaan met de hoeveelheid andere mening en adviezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:42

Wow wat een ommekeer in dit topic :roll:

Wat een veroordelende reacties zitten er ook tussen.
Ik zie een vechters mentaliteit naar boven komen bij TS, en ik vind het prachtig hoe een ongeboren kindje dit in de aanstaande moeder naar boven heeft gebracht.

Tig aantal pagina's waarin er verschillende reacties worden gegeven over hoe incapabel TS wel niet zou zijn en dat ze niet geschikt zou zijn als moeder.
En kijk eens hoe ze jullie reacties van de tafel af veegt :D

Daar waar ze eerder koos voor een relatie met een man uit een andere cultuur, waar ze koos om in te leveren op vrijheid maar waar ze geen probleem mee had.
Wat in veel ogen dan psychisch niet gezond is terwijl het niet meer en niet minder gewoon een keuze was van TS. Zij uit liefde dit kon doen.
Als je er voor kiest is dat geen dwang en als TS echt zo labiel was had ze deze man niet tegen gesproken maar had ze vandaag al een afspraak gehad bij een arts die advies zou geven over abortus.
Dan had ze ook deze man er niet op aangedrongen haar voor te stellen bij haar eventueel schoonouders.

Al wat ze wilde is advies en dat maakt iemand niet labiel of ontoerekeningsvatbaar.
Kijk eens hoe zeer ze al vooruit kan kijken en zelf inziet dat er veel bij een zwangerschap komt kijken en dat ze instanties heeft ingeschakeld die haar kunnen bijstaan.
En dan durven hier een aantal de TS niet bekwaam te noemen als toekomstig moeder... hoe durf je zo te oordelen.

TS ik wil je heel veel sterkte wensen met alle veranderingen die je ongeplande zwangerschap met zich mee brengt maar ook heel veel succes.
Met de hulp van jou ouders en instanties hoef jij in ieder geval niet alleen te staan.
De rol van de vader zou ik wel voorzichtig in zijn, je hebt nu zijn ware gezicht gezien en ik wil je op je hart drukken om op je hoede te zijn voor wat hij kan bekokstoven met zijn ouders.
Het is nu nog niet aan de orde maar als eenmaal je kindje gezond en wel geboren is dan is voorzichtigheid niet verkeerd.
Niet elke islam man hoeft verkeerde intenties te hebben maar daar ik heb begrepen zijn familie ouderwetse begrippen er op na houdt is het wel belangrijk rekening te houden met ontvoering.
Je zal namelijk niet de eerste vrouw zijn waarvan het kind ontvoert wordt door de vader na dat deze onderdruk is gezet door de familie.

En met dit laatste gezegd te hebben hoop ik, dat je nog eens wat laat horen zodra je kindje geboren is.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:24

odilia1 schreef:
Jongens jongens.....dit is typisch weer bokt. Lekker van achter je schermpje iemand vertellen hoe ze dingen wel en niet moet doen, als die mensen nou eens hun mond hielden kwam ze nog eens terug om wat te posten hoe het met haar gaat. Ze doet dit niet meer, en wat ook logisch is stel galbakken hier, sommigen dan. Zitten ook goede posts tussen hoor! Prima dat je een mening hebt, kan het in sommige antwoorden ook iets subtieler gegeven worden? Kleuters!

Goed voorbeeld doet kennelijk goed volgen... Alsof 'galbakken' zo subtiel is. Schoenen-passen-aantrekken. Pot-ketel-zwart. En zo kan ik nog wel even doorgaan 8)7

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:52

Prima ik de galbak! Maar ik trap ts de grond niet in!

odilia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:04

OsMo schreef:
Wow wat een ommekeer in dit topic :roll:

Wat een veroordelende reacties zitten er ook tussen.
Ik zie een vechters mentaliteit naar boven komen bij TS, en ik vind het prachtig hoe een ongeboren kindje dit in de aanstaande moeder naar boven heeft gebracht.

Tig aantal pagina's waarin er verschillende reacties worden gegeven over hoe incapabel TS wel niet zou zijn en dat ze niet geschikt zou zijn als moeder.
En kijk eens hoe ze jullie reacties van de tafel af veegt :D

Daar waar ze eerder koos voor een relatie met een man uit een andere cultuur, waar ze koos om in te leveren op vrijheid maar waar ze geen probleem mee had.
Wat in veel ogen dan psychisch niet gezond is terwijl het niet meer en niet minder gewoon een keuze was van TS. Zij uit liefde dit kon doen.
Als je er voor kiest is dat geen dwang en als TS echt zo labiel was had ze deze man niet tegen gesproken maar had ze vandaag al een afspraak gehad bij een arts die advies zou geven over abortus.
Dan had ze ook deze man er niet op aangedrongen haar voor te stellen bij haar eventueel schoonouders.

Al wat ze wilde is advies en dat maakt iemand niet labiel of ontoerekeningsvatbaar.
Kijk eens hoe zeer ze al vooruit kan kijken en zelf inziet dat er veel bij een zwangerschap komt kijken en dat ze instanties heeft ingeschakeld die haar kunnen bijstaan.
En dan durven hier een aantal de TS niet bekwaam te noemen als toekomstig moeder... hoe durf je zo te oordelen.

TS ik wil je heel veel sterkte wensen met alle veranderingen die je ongeplande zwangerschap met zich mee brengt maar ook heel veel succes.
Met de hulp van jou ouders en instanties hoef jij in ieder geval niet alleen te staan.
De rol van de vader zou ik wel voorzichtig in zijn, je hebt nu zijn ware gezicht gezien en ik wil je op je hart drukken om op je hoede te zijn voor wat hij kan bekokstoven met zijn ouders.
Het is nu nog niet aan de orde maar als eenmaal je kindje gezond en wel geboren is dan is voorzichtigheid niet verkeerd.
Niet elke islam man hoeft verkeerde intenties te hebben maar daar ik heb begrepen zijn familie ouderwetse begrippen er op na houdt is het wel belangrijk rekening te houden met ontvoering.
Je zal namelijk niet de eerste vrouw zijn waarvan het kind ontvoert wordt door de vader na dat deze onderdruk is gezet door de familie.

En met dit laatste gezegd te hebben hoop ik, dat je nog eens wat laat horen zodra je kindje geboren is.

AMEN! _/-\o_ _/-\o_