Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Majolen schreef:Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.
Huertecilla schreef:Gelukkig hebben we niet allemaal zo'n gekrenkt ego als dat van jou.Lizzyy schreef:Wil me ook niet laten kennen tegenover hun en ik ga ze gewoon een gigantische drankrekening bezorgen
![]()
en dat wraakzuchtige is je niet laten kennen
Ga vooral zo door en je kan een andere draad openen.
Dat jouw vriend jou verraden heeft en alleen verder is gegaan.
Donja schreef:Majolen schreef:Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.
Hier ben ik het mee eens. Daarnaast haal je imo een stel dat al zo'n tijd samen is en samenwoont niet uit elkaar.
Als ik jouw vriend was zou ik de a.s. bruidegom bellen en aangeven dat hij dan overdag niet komt en samen met jou in de avond er is, en dat zijn vriend dat vast wel begrijpt
Sodera schreef:mbkaatje schreef:In Nederland is het inderdaad wel normaal dat het feest inclusief drank is. Heel vroeger stonden zelfs de sigaretten op de tafels, roken was dus ook gratis. Tijden zijn veranderd.
Op mijn eerste Ierse bruiloft had ik dan ook geen geld meegenomen .... Mijn vriend gelukkig wel.
Maar het verschil is dan wel dat je al een 3 of 4 gangenmenu hebt gehad... En drankjes tussendoor...
Kijk bij een feest waar je vanaf half 9 uit bent genodigd en je taart (als je geluk hebt), drankjes en hapjes krijgt, is het batuurlijk helemaal anders
Palmera schreef:Maar Thesserd, als je dan wél voor een persoonlijk gesprek zou gaan en TS zou dan zeggen dat ze het er niet mee eens is: wat moet je dan?
En nog wat: men valt nu over het feit dat er wellicht een smoes gebruikt is. Dat weten wij uiteraard niet zeker. Maar áls dat nou zo zou zijn. Zou het aangenamer zijn geweest als het bruidspaar had gezegd: "wij willen jou er overdag niet bij hebben want we mogen jou niet zo"?
Naar mijn mening zou dat alleen maar heel eerlijk zijn. Maar dan bestaat er alsnog een hele grote kans dat iemand zich beledigt voelt, nietwaar?
Donja schreef:Majolen schreef:Maar in jouw geval: Niet naar het vrijgezellen feest. En samen alleen in de avond gaan.
Hier ben ik het mee eens. Daarnaast haal je imo een stel dat al zo'n tijd samen is en samenwoont niet uit elkaar.
Als ik jouw vriend was zou ik de a.s. bruidegom bellen en aangeven dat hij dan overdag niet komt en samen met jou in de avond er is, en dat zijn vriend dat vast wel begrijpt
DeMolenhoek schreef:Dus, ze hadden de schikking gemaakt maar waren hunzelf (2 personen) vergeten. Dan schrappen ze dus jou (1 persoon) en het probleem is opgelost? Volgens mij hebben ze dan nog altijd plaats te kort
Sammie schreef:Daarvoor hebben we ook de foei-functie
ElineS schreef:Sammie schreef:*Bericht verwijderd*
Maar TS: Ik zou de eer aan mezelf houden en gewoon helemaal niet gaan. Niet instemmen met dit belachelijke idee van ze. Niet gaan. Waarom sou je? Je bent blijkbaar niet gewenst en dan zou ik me de hele avond ongemakkelijk voelen. Vriend mag zelf bepalen wat hij doet, ik zou hem nergens toe dwingen, maar ik zou het wel waarderen als hij wel voor me opkwam en dan ook niet heen ging. Ik zou het teleurgesteld zijn als hij gewoon zou gaan. Ik vind dat je partner your back hoort te hebben en ook in dit. Ruzie zou ik er niet om maken, nee, want ik zou hem niet willen dwingen, maar ik zou me er alsnog zwaar rot om voelen. Ik zou eigenlijk er bijna automatisch vanuit gaan dat hij niet heen zou gaan, omdat dat is wat ik zou doen als de rollen waren omgedraaid. Geen haar op mijn hoofd die zou denken ook maar heen te gaan.
Marije_jiplover schreef:Goh het wordt nu wel een soap.
Overigens kan drank ook afgekocht zijn op een vast bedrag, dat hadden wij ook.
Wij hebben een vast bedrag betaald en ongeacht of er alleen cola of volop wijn gedronken werd en of de gasten het bij 1 glas lieten of er 10 leeg dronken, we hoefden na afloop niks bij te betalen.
Ik moet ook zeggen dat ik, hoewel ik de manier van doen van het bruidspaar verre van netjes vindt naar beste vriend van bruidegom toe, ik het 'zorgen voor hoge drankrekening' een erg kleinzielige manier van denken vind.
Dan zou ik de eer echt aan mezelf houden en gewoon helemaal niet gaan (en mijn partner zou dat dan ook doen).
Amandavd schreef:Sees schreef:Machie, dat is heel persoonlijk of dat onfatsoenlijk is. In deze situatie vind ik het ook raar maar wij hebben vanuit kosten oogpunt toch ook écht onderscheid gemaakt. Wie betaalt, bepaalt
.
Goh en al die mensen die een leuk bedrag in een envelopje voor jullie doen? Geldt dan ook wie betaalt die bepaalt?