8nnemiek schreef:__Elizabeth schreef:Ik bedoel dat veganist zijn niet helpt tegen te manier waarop dieren worden gehouden en dat is toch zo want het gebeurt nog steeds.. Tuurlijk het is minder maar jij weet ook dat het niet gaat gebeuren dat de hele wereld bevolking veganist word. Ik niet in ieder geval.
In die zin heb je inderdaad gelijk. Het zal niet voor directe verandering zorgen, maar misschien wel indirect.. Door het groeiend aantal vegetariërs liggen de schappen vol vleesvervangers en melkvervangers, die ook steeds vaker door de vleeseters gekocht worden. In de allerhande vind je steeds meer vega recepten.. Er worden steeds meer onderzoeken gedaan.. En mensen worden steeds milieubewuster en letten steeds meer op dierenwelzijn. De beter-leven-keurmerken vliegen je om de oren. De vraag naar vlees daalt al een tijdje. Er komt steeds meer weiland beschikbaar voor koeien om lekker buiten te kunnen lopen.
Daarnaast zorgen vegetariërs er natuurlijk voor dat er steeds meer vraag is naar bv lupine en soja van nederlandse bodem, wat een aantal boeren de kans geeft om over te gaan op plantenteelt ipv veeteelt.
Hoe meer vegetariërs, hoe meer mensen ook beter gaan nadenken over milieu en dierenwelzijn, en hoe meer vraag naar diervriendelijke producten.
begrijp me trouwens niet verkeerd ik ben helemaal voor een diervriendelijke industrie maar ik ben van mening dat dat ook anders kan als dat de hele wereld vegetarier moet worden. Ik ben van mening dat dat voor de mens niet gezond is. Maar dat is een andere discussie.