Maar ben gaan samenwonen en moet nog zoveel meubels kopen..
Funest voor mijn spaarrekening

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lifaya schreef:Als je inkomen net 500-1000 euro over de grens zit van huurtoeslag, en je alles meteen mag terug betalen, is dat niet echt voorspelbaar. Dat je dan even van 1,5 jaar mag terug betalen. De grens van 22.000 euro bruto aan jaarsalaris is blijkbaar makkelijk te bereiken met een niet zo goed betaalde fulltime baan... En dan leef ik echt niet luxe hooren een leven heb ik al helemaal niet.
Snorlex schreef:Gebeurt heel vaak dat mensen het niet goed in de gaten houden (wat verdien ik, klopt dat nog met mijn toeslag) en dan aan het einde van het jaar onverwachts flink terug moeten dokken.
Melding met "let op" lijkt mij doeltreffend. Maargoed, de belastingdienst gaat ook niet iedere maand controleren of je bruto salaris en te ontvangen toeslag nog overeenkomen. Dus moet je het zelf doen...
Als er iets verandert in je inkomen, jezelf aanleren het te checken. Te weinig ontvangen is aan het einde van het jaar leuker dan teveel ontvangen en daarom terugbetalen.
Hetzelfde geldt voor de voorlopige teruggave.
verootjoo schreef:Snorlex schreef:Gebeurt heel vaak dat mensen het niet goed in de gaten houden (wat verdien ik, klopt dat nog met mijn toeslag) en dan aan het einde van het jaar onverwachts flink terug moeten dokken.
Melding met "let op" lijkt mij doeltreffend. Maargoed, de belastingdienst gaat ook niet iedere maand controleren of je bruto salaris en te ontvangen toeslag nog overeenkomen. Dus moet je het zelf doen...
Als er iets verandert in je inkomen, jezelf aanleren het te checken. Te weinig ontvangen is aan het einde van het jaar leuker dan teveel ontvangen en daarom terugbetalen.
Hetzelfde geldt voor de voorlopige teruggave.
Hoeft ook niet iedere maand en hoeft ook geen persoon te doen, volgens mij kan je dat gewoon in hun computersysteem programmeren. En dan een paar keer per jaar iedereen ff een waarschuwinkje sturen... volgens mij moet een beetje computernerd dat toch wel kunnen regelen en het scheelt een hoop ellende voor mensentuurlijk moet je het zelf in de gaten houden, maar onder de lage lonen/net op het randje lonen zitten ook een hoop mensen die dit cognitief echt niet kunnen. En die zo in de problemen kunnen komen. Dat is toch niet wat we willen met die toeslagen...
__Sannne schreef:Sparen gaat hier met stapjes aan wat beter. Het motiveert me heel erg om alles bij te houden in mijn Bullet Journal + elke week betaald krijgen en dus elke week geld op mijn spaarrekening kunnen zetten motiveert ook.
Danseresje schreef:Ik heb mijn bingo spaarkaart van dit jaar vol gekregen. Deze week nieuw spaarblik zoeken en kopen (die krijg ik tenminste niet open) en een nieuwe kaart uitprinten voor 2017.
Verder gaat het ook goed. Een aantal abonnementen gestopt en leef van een vast bedrag per week, wat me goed bevalt. Bij de jumbo de laatste tijd vaak een verstas gescoord, dus groente en fruit ter waarde van €5,00 - €5,50erg fijn
!!!
Nu maar eens zorgen dat mijn spaarrekening goed gespekt wordt en ik de eigen inleg die nodig is voor een huisje, ook echt kan inleggen...
knabbelgirl schreef:Meelezer meld zichDanseresje schreef:Ik heb mijn bingo spaarkaart van dit jaar vol gekregen. Deze week nieuw spaarblik zoeken en kopen (die krijg ik tenminste niet open) en een nieuwe kaart uitprinten voor 2017.
Verder gaat het ook goed. Een aantal abonnementen gestopt en leef van een vast bedrag per week, wat me goed bevalt. Bij de jumbo de laatste tijd vaak een verstas gescoord, dus groente en fruit ter waarde van €5,00 - €5,50erg fijn
!!!
Nu maar eens zorgen dat mijn spaarrekening goed gespekt wordt en ik de eigen inleg die nodig is voor een huisje, ook echt kan inleggen...
Een bingo spaarkaart? Heb je daar een foto van, klinkt leuk!
Hier 2 weken geleden een deel spaargeld uitgegeven aan een set nieuwe blingbling krukkenen komende maand gaat de rest naar mijn nieuwe telefoon, helaas is de vorige flink bezig er mee op te houden