Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 10:56

MarlindeRooz schreef:
Inoterry schreef:
Ook dat nog inderdaad :j . En dan hebben we het niet eens over de treinen waar de mensen als sardientjes in 1 stel gaan zitten en staan terwijl het andere stel nog lang niet vol zit, gebeurt ook vaak zat. Maar vooral niet geloven dat er elders nog plek is als je het tegen ze zegt, welnee. Gewoon lekker mopperen dat die trein zo vol zit :+
Een mooi voorbeeld daarvan was een paar jaar terug toen een reiziger op twitter een foto plaatste van wat, volgens hem, een volle trein was. Nu zat er in diezelfde trein een NS medewerker die de foto zag en meteen een foto plaatste van een bijna leeg rijtuig. Waren er nog heel veel mensen boos dat hij dat had gedaan, want die trein is elke dag zo vol... :roll:

Ja die NS medewerkers kunnen gewoon eerste klas gaan zitten. Dan hoor je mij ook niet klagen. :+ Maar dat is niet te betalen als je gratis kan reizen. :P

Het was geen 1ste klas rijtuig waar de foto werd genomen.

En we zeggen nergens dat je niet mag klagen als de trein te vol is. Ik vraag me alleen af wat je er mee zou willen bereiken om het ergens te melden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:05

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:12

YvvvWedg

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:21

Ach vanochtend stond ik weer op m'n tussenstation (Duivendrecht) en er reed gewoonlijk weer bijna niks en de rest had vertraging.. Zo super fijn. Dus weer half uur later op stage :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:27

YvvvWedg schreef:
Ach vanochtend stond ik weer op m'n tussenstation (Duivendrecht) en er reed gewoonlijk weer bijna niks en de rest had vertraging.. Zo super fijn. Dus weer half uur later op stage :(

Misschien zou je een half uurtje eerder van huis kunnen gaan?

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:37

Ik ga om 5.15 van huis, zodat ik om 7.15 op stage ben. Ik ga om 4.30 al m'n bed uit dusja, half uurtje eerder blijft er weinig van m'n nachtrust over..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:44

Uhm misschien dan wat eerder naar bed gaan? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.
Ik woon in Den haag en werk in Schiedam. Ik ga elke keer 2,5 uur eerder van huis af om op tijd te zijn. Meestal ben ik er al een uur eerder maar dan kan ik ook lekker bijkomen en rustig aan het werk gaan. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel om te bellen dat ik later ben omdat ik het niet haal

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:48

Ik ga sws om 8 uur 'savonds al naar bed, gelijk als ik terug kom van m'n paarden. Dus daar ligt het niet aan, er rijden bij mij sws geen treinen eerder, dit is al het vroegst wat ik van huis kan gaan. Maargoed dat risico loop je gewoon als je ver weg stage loopt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:49

Dan word het lastig ja...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:35

YvvvWedg schreef:

Vanochtend was de taxi voor de machinisten niet komen opdagen! Vandaar de vertragingen deze morgen, geen excuses ofzo hoor, maar oliebol happens.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:56

rox_en_wilvy schreef:
YvvvWedg schreef:

Vanochtend was de taxi voor de machinisten niet komen opdagen! Vandaar de vertragingen deze morgen, geen excuses ofzo hoor, maar oliebol happens.

Idd niet echt slim haha.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 15:29

Die intercity die Iejoorr noemt is ook wel echt een ramp hoor. Ik reis dat traject nu 7 jaar. De hele dag gaat het eigenlijk best goed, maar er zijn er twee, volgens mij de intercity van 17:01 en die van 17:31 vanaf Blaak (naar Amsterdam Centraal) die al-tijd stamp en stampvol zijn, omdat er maar een 4 of 6 VIRMpje aan komt kachelen. En elke keer weer roept de conducteur om "ja we zijn een beetje vol... Geen idee waarom, we hebben altijd deze opstelling mee" ja, misschien is een 4'tje of 6'je gewoon een beetje te weinig om die tijd.
Overigens probeer ik die trein
altijd gewoon te vermijden en die van een kwartier eerder of later te nemen, die zijn altijd langer.

Ik stap sowieso altijd helemaal voorin of helemaal achterin in, dan heb je meestal wel een zitplekje.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:17

Er zit een man naast me in de metro en hij ruikt naar natte hond..

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:33

Stiltecoupé... Mensen praten... Ik was bijna bereid naar een gewone coupé te gaan. Ik hoorde de pratende mensen ook gewoon zeggen 'oh we zitten in een stiltecoupé... Nouja, iedereen praat hier' and I was like: dafuq? Het was doodstil..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 16:47

Gloa schreef:
Inoterry schreef:
Ik vraag me alleen af wat jullie willen bereiken met het te melden? Het is bekend dat er, door meerdere omstandigheden, te weinig matrieel is en NS kan niet even een paar treinstellen tevoorschijn toveren. Lang leve de privatisering zullen we maar zeggen...

En ook al zouden ze die wel hebben. Dan is de perron lengte op veel trajecten een probleem en kunnen er simpelweg geen langere treinen rijden. Meer treinen kan meestal ook niet omdat het spoor met het huidige beveiligingssysteem de treinen niet dichter op elkaar kan laten rijden of we anders in de file kunnen gaan staan voor knooppunten of grote stations.

Trein is normaal 8 tot 10 coupés lang, dus daar zal het niet aan gelegen hebben :)) vanmiddag gaan we voor de herkansing!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 17:05

purny schreef:
Uhm misschien dan wat eerder naar bed gaan? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.
Ik woon in Den haag en werk in Schiedam. Ik ga elke keer 2,5 uur eerder van huis af om op tijd te zijn. Meestal ben ik er al een uur eerder maar dan kan ik ook lekker bijkomen en rustig aan het werk gaan. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel om te bellen dat ik later ben omdat ik het niet haal

Maar dat is toch omgekeerde wereld? Het is toch belachelijk dat je 2,5 uur eerder weg moet om op tijd te komen terwijl je hartstikke veel geld betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:08

Geen ergernis maar wel een WTF-momentje, het meisje achter mij in de bus had haar hamster zwart geverfd...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:47

Maandag staken de buschauffeurs in Utrecht en hoewel ik het heel goed begrijp, vind ik het echt ongelofelijk irritant. Ik heb maandag vroeg verplicht college, fietsen zou me super veel extra tijd kosten maar ik kan dus niet anders. Heb er zelfs over na zitten te denken om 's morgens met m'n vader mee te rijden naar Utrecht, maar dan ben ik om half 7 's morgens al op school en dat is al helemaal zo overdreven :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:48

Hoelang is het fietsen dan? Ik woon ook echt helemaal aan de andere kant en het is voor mij 25 min fietsen. :P Dat fiets ik met gewoon weer eigenlijk altijd. :j

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:21

Ik heb vandaag weer een nieuwe ergernis. De trein was er al vroeg, lekker gaan zitten en dan 5 minuten voor vertrek melden dat deze niet rijdt ivm. eerder storing. Dat weten ze dan toch eerder? dan kan je dat toch eerder melden? dan had ik de bus gepakt en was ik ruim half uur eerder thuis? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:17

_Yasmine_ schreef:
Ik heb vandaag weer een nieuwe ergernis. De trein was er al vroeg, lekker gaan zitten en dan 5 minuten voor vertrek melden dat deze niet rijdt ivm. eerder storing. Dat weten ze dan toch eerder? dan kan je dat toch eerder melden? dan had ik de bus gepakt en was ik ruim half uur eerder thuis? :+

Die trein zal dan waarschijnlijk net op de grens hebben gezeten van 'kunnen we alweer gaan rijden of moet alles nog keren'. Het is heel lastig om in te schatten welke trein wellicht weer als eerste door kan. Het liefst zo vlug mogelijk en soms zetten ze dan een trein gereed die dan op het laatste moment toch nog iets te vroeg blijkt te zijn.

Waar en wanneer was dat?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:59

Was vanmiddag op Leiden rond eehm 16.30 - 17.00 ongeveer. Ik snap het idee wel, maar roep dan om dat er iets niet zeker is :n Nu stond ik te wachten terwijl er gewoon een snellere optie was buiten de NS om :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 00:37

MarlindeRooz schreef:
Hoelang is het fietsen dan? Ik woon ook echt helemaal aan de andere kant en het is voor mij 25 min fietsen. :P Dat fiets ik met gewoon weer eigenlijk altijd. :j

Ik ben met wind tegen toch wel 40 minuten aan het peddelen, maar het vervelendste vind ik misschien nog wel dat ik eerst met de fiets naar school moet, dan vanuit school naar Lunetten, en dan weer naar huis. Heel rondje Utrecht :=

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:40

_Yasmine_ schreef:
Was vanmiddag op Leiden rond eehm 16.30 - 17.00 ongeveer. Ik snap het idee wel, maar roep dan om dat er iets niet zeker is :n Nu stond ik te wachten terwijl er gewoon een snellere optie was buiten de NS om :j

Ahh! De sprinter richting Gouda zeker?
Die valt wel vaker op het allerlaatste moment uit!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:00

Iejoorr schreef:
_Yasmine_ schreef:

Ahh! De sprinter richting Gouda zeker?
Die valt wel vaker op het allerlaatste moment uit!

Tuurlijk was het die *\o/* Kon niet missen haha!