Zwerte schreef:Ik zal HC even voor zijn hier. Misschien heeft hij het idd te lang verzwegen en was het beter als hij er uit zichzelf mee was gekomen, maar kijk eens naar de gemiddelde reactie hier.... Het bespreken lijkt zinloos, hij mag misschien gevoelens hebben maar moet wel thuis braaf aan de ketting blijven. Dat hij niet wil veranderen (en zo te horen eigenlijk een open relatie wil), is een zwaktebod, daardoor is hij een eikel etc... Gelijk afgebrand tot de grond. Ik verbaas me er echt over hoe vrouwen met fakkels en hooivorken achter een man aangaan omdat hij toegeeft behoeftes te hebben die "wij" niet zo leuk vinden....
Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel. Eerder waren er hier nogal veel bokkers die er niet in geloofden dat hij er voor uit zou komen, hij ging dat heus wel ontkennen. Nou, blijkbaar niet dus, hij geeft het eerlijk toe. Maar dat is ook weer niet goed! Ik vind het dapper van hem om het alsnog toe te geven. Hij had er ook voor kunnen kiezen te ontkennen en stiekem door te gaan.
Het is nu aan TS om te bepalen wat ze wil. De relatie opnieuw bespreken en nieuwe afspraken maken (die dus wrs zullen inhouden dat ze niet sexclusief zijn) of kiezen om er een punt achter te zetten.
Degenen die mauwen over "kan je hem nog wel vertrouwen?": nee dat kan ze niet als ze in de illusie van een monogame relatie blijft zitten. Hij zegt eerlijk niet te willen veranderen, zij kan dat accepteren of juist niet. Je kan niet van iemand verwachten dat ze zichzelf veranderen om de ander te plezieren. Hij is er NU eerlijk over, nu TS nog...
Nee nee dat is helemaal niet het geval. We verwijten hem de gevoelens niet, maar hetgeen wat ie ermee gedaan heeft.
Je zegt 'is ie eerlijk is het ook niet goed'. Wat wil je daarmee zeggen? Alsof je het moet accepteren omdat het de waarheid is? Beetje raar.
Het is een klootzak en TS verdient beter