In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:18

Ayasha schreef:
Hij wil er iig niks voor laten. Dat heeft ie haar vrij duidelijk gemaakt. :)

Dat vind ik nogal meevallen, qua 'vrij duidelijk'.. ze hebben misschien 1 gesprek gehad, waarvan TS een korte samenvatting gegeven heeft, en internet weet dan hoe het eraan toegegaan is? Kunstig :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:31

hannico09 schreef:
Zo, wauw. Even snel bijgelezen. De PB's heb ik wel zo veel mogelijk proberen te beantwoorden tijdens de vakantie.

Gisteravond laat thuis gekomen van echt een gezellige vakantie. Ik moest zeggen, dat we niet veel in het hotel waren en niet vaak op de wifi zaten en er dus ook niet veel geappt werd.
De terugreis werd ik al wel zenuwachtiger, want nu moest het hoge woord eruit...

Het goede nieuws is dat hij niet verliefd is op haar. Maar wel lichamelijk tot haar aangetrokken is. Hij wil mij niet kwijt, maar hij wil/kan niet veranderen. Als hij daadwerkelijk met haar afspreekt weet hij ook niet hoe ver hij zou gaan. Zo is hij. Take it or leave it was de boodschap.

Ik ga uit van wat er geschreven wordt gezien al de rest speculeren is.
"hij wil/kan niet veranderen" "zo is hij, take it or leave it".
Zou voor mij iig vrij duidelijk zijn als mijn man dat in zo'n situatie zou zeggen.

Cer

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:39

ja dat snap ik wel :j
maar wie weet heeft hij er een paar nachtjes over kunnen slapen en heeft ie zijn mening bijgesteld... (ik denk van niet, maar niet de gehele mensheid is verdorven).
vandaar dat ik niet vind dat het 'vrij duidelijk' is.. dat is het pas na een aantal gesprekken.. vind ik.. hoop ik :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:40

Ik hoop het ook voor TS maar ik ben er bang voor.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:48

Zwerte schreef:
Ik zal HC even voor zijn hier. Misschien heeft hij het idd te lang verzwegen en was het beter als hij er uit zichzelf mee was gekomen, maar kijk eens naar de gemiddelde reactie hier.... Het bespreken lijkt zinloos, hij mag misschien gevoelens hebben maar moet wel thuis braaf aan de ketting blijven. Dat hij niet wil veranderen (en zo te horen eigenlijk een open relatie wil), is een zwaktebod, daardoor is hij een eikel etc... Gelijk afgebrand tot de grond. Ik verbaas me er echt over hoe vrouwen met fakkels en hooivorken achter een man aangaan omdat hij toegeeft behoeftes te hebben die "wij" niet zo leuk vinden....

Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel. Eerder waren er hier nogal veel bokkers die er niet in geloofden dat hij er voor uit zou komen, hij ging dat heus wel ontkennen. Nou, blijkbaar niet dus, hij geeft het eerlijk toe. Maar dat is ook weer niet goed! Ik vind het dapper van hem om het alsnog toe te geven. Hij had er ook voor kunnen kiezen te ontkennen en stiekem door te gaan.

Het is nu aan TS om te bepalen wat ze wil. De relatie opnieuw bespreken en nieuwe afspraken maken (die dus wrs zullen inhouden dat ze niet sexclusief zijn) of kiezen om er een punt achter te zetten.
Degenen die mauwen over "kan je hem nog wel vertrouwen?": nee dat kan ze niet als ze in de illusie van een monogame relatie blijft zitten. Hij zegt eerlijk niet te willen veranderen, zij kan dat accepteren of juist niet. Je kan niet van iemand verwachten dat ze zichzelf veranderen om de ander te plezieren. Hij is er NU eerlijk over, nu TS nog...

Nee nee dat is helemaal niet het geval. We verwijten hem de gevoelens niet, maar hetgeen wat ie ermee gedaan heeft.

Je zegt 'is ie eerlijk is het ook niet goed'. Wat wil je daarmee zeggen? Alsof je het moet accepteren omdat het de waarheid is? Beetje raar.

Het is een klootzak en TS verdient beter :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:51

Ik vind het niet per definitie een klootzak. Natuurlijk had hij er zelf eerder mee moeten komen en als hij dat niet wilde doen, had hij het contact zelf moeten verbreken. Maar nu vraagt TS er naar en heel bokt roept al "en dan zegt hij natuurlijk geen Ja en moet ze hem op zijn lieve blauwe ogen geloven", en wat doet hij? Hij ontkent niks en geeft het eerlijk toe. Hij zegt duidelijk dat als hij afspreekt, hij niet weet wat er gebeurd. Dat is in mijn ogen dat hij dus nog niks heeft afgesproken, dus dat mensen nu gelijk roepen dat hij vreemd gaat en dergelijke? Heeft hij misschien wel helemaal niet gedaan.

Verder is het aan TS om een duidelijk gesprek te hebben met hoe ze er allebei over denken en dan kijken of 't realistisch is samen verder te gaan, of dat ze een compleet ander beeld hebben van een relatie. Natuurlijk is het voor TS helemaal niet leuk dat dit zo loopt en dat ze boos op hem is, kan ik echt oprecht begrijpen, zou ik ook zijn, maar ik kan hem zo als buitenstaander geen klootzak noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:25

Ik vind het wel 'komisch' om te lezen hoe Bokkers hier op reageren. Er wordt van alle kanten met meningen gegooid, en die zijn allemaal gebaseerd op hoe bepaalde Bokkers persoonlijk zouden reageren. Daar wordt aan toegevoegd dat TS dat ook maar zou moeten doen als ze zelfrespect heeft.

Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan. Het getuigt van zelfrespect als TS dit niet wilt en ze loopt weg, maar het getuigt net zo goed van zelfrespect als zij met haar vriend nieuwe afspraken over de relatie kan maken en misschien wel tot de conclusie komt dat ze een open relatie ziet zitten.

Ik zou het niet zo zwart-wit zien. Ik zou met hem in gesprek gaan over hoe hij dit dan voor zich ziet. Hij wilt af en toe van een ander walletje knabbelen, mag TS dat dan ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:29

Emmaa_ schreef:
Ik vind het wel 'komisch' om te lezen hoe Bokkers hier op reageren. Er wordt van alle kanten met meningen gegooid, en die zijn allemaal gebaseerd op hoe bepaalde Bokkers persoonlijk zouden reageren. Daar wordt aan toegevoegd dat TS dat ook maar zou moeten doen als ze zelfrespect heeft.

Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan. Het getuigt van zelfrespect als TS dit niet wilt en ze loopt weg, maar het getuigt net zo goed van zelfrespect als zij met haar vriend nieuwe afspraken over de relatie kan maken en misschien wel tot de conclusie komt dat ze een open relatie ziet zitten.

Ik zou het niet zo zwart-wit zien. Ik zou met hem in gesprek gaan over hoe hij dit dan voor zich ziet. Hij wilt af en toe van een ander walletje knabbelen, mag TS dat dan ook?

Mag zeker, maar ze heeft hier zelf gepost dat ze niet open staat voor een open relatie. Dus wederom worden adviezen/meningen hier gebaseerd op wat de TS zelf schrijft.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:36

Tel daarbij dat TS al vertelde dat de relatie al niet lekker liep en ook al een keertje is uitgeweest.
Dus het was geen prachtige relatie waar nu een dip in is gekomen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:53

Geryon schreef:
Zwerte schreef:
Ik zal HC even voor zijn hier. Misschien heeft hij het idd te lang verzwegen en was het beter als hij er uit zichzelf mee was gekomen, maar kijk eens naar de gemiddelde reactie hier.... Het bespreken lijkt zinloos, hij mag misschien gevoelens hebben maar moet wel thuis braaf aan de ketting blijven. Dat hij niet wil veranderen (en zo te horen eigenlijk een open relatie wil), is een zwaktebod, daardoor is hij een eikel etc... Gelijk afgebrand tot de grond. Ik verbaas me er echt over hoe vrouwen met fakkels en hooivorken achter een man aangaan omdat hij toegeeft behoeftes te hebben die "wij" niet zo leuk vinden....

Ja meneer is niet netjes geweest en had het meteen moeten zeggen. DAT kan je hem wel kwalijk nemen imo. Maar de rest? Je weet niet of hij dit altijd al zo denkt/wil, of dat het nu toevallig zo is gelopen. Hij wordt meteen uitgemaakt voor vreemdganger, terwijl er mogelijk nog nooit iets gebeurd is. Hij probeert het nu dus wel te bespreken, is iig eerlijk over zn gevoel. Eerder waren er hier nogal veel bokkers die er niet in geloofden dat hij er voor uit zou komen, hij ging dat heus wel ontkennen. Nou, blijkbaar niet dus, hij geeft het eerlijk toe. Maar dat is ook weer niet goed! Ik vind het dapper van hem om het alsnog toe te geven. Hij had er ook voor kunnen kiezen te ontkennen en stiekem door te gaan.

Het is nu aan TS om te bepalen wat ze wil. De relatie opnieuw bespreken en nieuwe afspraken maken (die dus wrs zullen inhouden dat ze niet sexclusief zijn) of kiezen om er een punt achter te zetten.
Degenen die mauwen over "kan je hem nog wel vertrouwen?": nee dat kan ze niet als ze in de illusie van een monogame relatie blijft zitten. Hij zegt eerlijk niet te willen veranderen, zij kan dat accepteren of juist niet. Je kan niet van iemand verwachten dat ze zichzelf veranderen om de ander te plezieren. Hij is er NU eerlijk over, nu TS nog...

Nee nee dat is helemaal niet het geval. We verwijten hem de gevoelens niet, maar hetgeen wat ie ermee gedaan heeft.

Je zegt 'is ie eerlijk is het ook niet goed'. Wat wil je daarmee zeggen? Alsof je het moet accepteren omdat het de waarheid is? Beetje raar.

Het is een klootzak en TS verdient beter :)

Oh een aantal verwijten hem de gevoelens ook hoor. Uitspraken zoals "hij heeft aan jou dus duidelijk niet genoeg" etc, terwijl het voor hem misschien heel goed naast elkaar kan bestaan. Dat hij iets voelt voor een ander en Ts ook niet kwijt wil, maakt hem volgens sommigen hier die zogenaamde klootzak. Volgens jou misschien dan niet, maar volgens anderen dus wel.

En wat ik daarmee wil zeggen...nou vooral dat volgens sommigen zo iemand het nooit goed kan doen. Eerst roepen dat hij het heus niet gaat toegeven en vervolgens hem een botte eikel vinden omdat hij het wel eerlijk toegeeft.... Ik zeg nergens dat iemand dit moet accepteren hoor. Zoals ik al zei, vind ik het zeker niet acceptabel dat hij dit verzwegen heeft. Maar ik denk dat de meesten (een aantal iig) net zo heftig zouden reageren als hij wel meteen naar ts was toegegaan. Dat zie je gewoon altijd gebeuren in zulke topics, ongeacht alle nuances in de situatie.
Het verzwijgen was fout, maar dat betekent niet per definitie dat het een klootzak is, wij weten niet waarom hij dat heeft gedaan.
Ik oordeel daar niet te hard over omdat ik ze beiden niet ken en niet weet wat er is gezegd en gedaan. Als ik dit even simpel verplaats naar mezelf en mn eigen kerel zou dit zo doen...tja, dan is het direct einde verhaal. Zou een enorme vertrouwensbreuk zijn omdat ik weet dat zulke zaken bij ons bespreekbaar zijn (vind hij ook gelukkig) dus er zou flink wat mis zijn als hij het zo zou aanpakken. Maar wij zijn niet ts en haar vriend.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:01

OsMo schreef:
Als hij zo'n top vent zou zijn had hij meteen tegen ts gezegt "zeg ik wil iets met je bespreken, ik voel mij aangetrokken tot een andere vrouw".

Inderdaad.

Wat ze dan vervolgens in overleg met zijn driéën! (de andere vrouw is ook een betrokkene) afspreken is hun zaak en allemaal even goed.

Wat betreft het niet tijdig bespreken is er geen excuus. Wel zijn de reacties hier illustratief voor waarom iemand daar tegenop ziet, dat (te) lang uitstelt.
De drempel is vaak HEEL hoog.
Niet tijdig bespreken is niet goed, maar de reden doorgaans de ander te verwijten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:03

Emmaa_ schreef:

Lees nog eens goed de reacties van TS door. Zij wíl helemaal geen open relatie. Welke opties blijven er dan nog over? :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:09

Huertecilla schreef:
OsMo schreef:
Als hij zo'n top vent zou zijn had hij meteen tegen ts gezegt "zeg ik wil iets met je bespreken, ik voel mij aangetrokken tot een andere vrouw".

Inderdaad.

Wat ze dan vervolgens in overleg met zijn driéën! (de andere vrouw is ook een betrokkene) afspreken is hun zaak en allemaal even goed.

Wat betreft het niet tijdig bespreken is er geen excuus. Wel zijn de reacties hier illustratief voor waarom iemand daar tegenop ziet, dat (te) lang uitstelt.
Niet tijdig bespreken is niet goed, maar de reden doorgaans de ander te verwijten.

Dat de drempel heel hoog is, kun je niet automatisch toeschrijven als een fout van de ander. Het is gewoon een gegeven dat het pijn doet wanneer je partner je zoiets vertelt. Dat dat veroorzaken van pijn een drempel is ben ik absoluut met je eens. Maar dat is iets waar beiden volgens mij niks aan kunnen doen: zoiets doet nou eenmaal zeer. Hoe open je communicatie ook is, als je begint in een monogame relatie en je partner vertelt je dat hij zij aangetrokken voelt tot een andere vrouw, en daar waarschijnlijk ook andere dingen mee gaat doen (of in ieder geval niet duidelijk aangeeft dat hij gaat proberen dit niet te doen), tja dat doet pijn. Die pijn kun je de 'ontvangende' partner niet kwalijk nemen vind ik. Je kan de ander moeilijk kwalijk nemen dat die reageert met een gevoel van pijn. Die hoge drempel is bij zo'n boodschap denk ik door geen van beiden weg te nemen, omdat je van tevoren weet dat het pijn gaat oproepen. Goede communicatie verandert daar in dit geval denk ik niks aan. Ik ben het trouwens helemaal met je eens wat betreft het niet tijdig bespreken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:10

Cayenne schreef:
Lees nog eens goed de reacties van TS door. Zij wíl helemaal geen open relatie. Welke opties blijven er dan nog over? :)

Kwestie van semantiek, van definities?

Een ´open relatie´ is niet helemaal hetzelfde als een monogame stitatie + een vaste (sex)uitlaat voor één. Is nog steeds een monogame liefdesrelatie. Alleen niet sexclusief en die niet sexclusiviteit is maar met één derde.
Komt vaak voor dat een minnaar/minnares de monogame relatie beter maakt, duurzaam laat zijn.
Dat is één voorbeeld van een optie die er over is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:22

Lijkt me wel duidelijk dat de TS niet zit te wachten op een relatie die niet sexclusief is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:23

Huertecilla schreef:
Cayenne schreef:

Een ´open relatie´ is niet helemaal hetzelfde als een monogame stitatie + een vaste (sex)uitlaat voor één. Is nog steeds een monogame liefdesrelatie. Alleen niet sexclusief en die niet sexclusiviteit is maar met één derde.
Komt vaak voor dat een minnaar/minnares de monogame relatie beter maakt, duurzaam laat zijn.

Het gaat hier om de TS en wat zij wil, dus ga aub niet dit topic verpesten met deze eindeloze discussie.

Anoniem

Huertecilla schreef:
Cayenne schreef:

Zoals ik het lees, staat TS er niet voor open dat haar partner de koffer in duikt met een ander en zal het voor haar een breekpunt zijn als hij dat wel doet.
Het is nu aan hen om uit te zoeken wat de volgende stap is. Beslist hij om wel sexclusief te zijn, beslist zij toch om hem met een ander de koffer in te laten duiken of blijven ze beiden bij hun eerste visie en houdt de relatie op. Ik hoop alleen voor beiden dat ze eerlijk zijn naar mekaar toe en dat geen van de 2 een belofte doet om de relatie te behouden waar ze zich toch niet aan kunnen houden.

Callisto04

Huertecilla schreef:
Cayenne schreef:

HC, dat kan semantisch allemaal correct zijn, maar de TS bedoelt met monogaam 1 partner, wel sekskluzief dus

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:25

Huertecilla schreef:

Nouja, maar als TS volgens jouw theorie had gehandeld was ze er nooit achter gekomen dus ik denk nu; beter laat dan nooit. Nu kan TS tenminste zelf een beslissing nemen over hoe nu verder (of niet). Het is wel zuur dat ze ook een beslissing móet nemen omdat haar 'vriend' die stap niet wil/durft te zetten.

Overigens, even een offtopic zijwegje inslaan. Ik vind het erg schattig hoe HC hier gemist werd. Dat is dan weer het mooie van bokt; hoewel we ons soms aan elkaar ergeren houden we toch van elkaar met z'n allen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:26

hannico09 schreef:
Ja, hoe heb ik gereageerd. Eigenlijk niet. ik wist niet wat ik moest zeggen. Had het in mijn hoofd zo mooi geoefend, maar toen het echt zover kwam kon ik niets zeggen van dat alles.
Ik zou zowieso vanwege familieomstandigheden meteen na de vakantie naar mijn moeder gaan en daar ben ik dan ook heengegaan. Ik heb mijn eigen appartementje altijd nog dus daar kan ik zo heen.
Maar om de stekker meteen eruit te trekken vond ik toch te moeilijk. Ik heb zaterdag afgesproken dat ik weer naar hem zou komen en dat ik dan zou beslissen.

Edit: een open relatie is niet mijn ding

Ik haak even in, maar iemand die zo met mij om zou gaan, dat zou ik echt niet accepteren. Blijkbaar ben jij niet belangrijk genoeg voor hem, anders had ie niet zo gereageerd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:33

sallandval schreef:
Huertecilla schreef:

Nouja, maar als TS volgens jouw theorie had gehandeld was ze er nooit achter gekomen dus ik denk nu; beter laat dan nooit. Nu kan TS tenminste zelf een beslissing nemen over hoe nu verder (of niet). Het is wel zuur dat ze ook een beslissing móet nemen omdat haar 'vriend' die stap niet wil/durft te zetten.

Overigens, even een offtopic zijwegje inslaan. Ik vind het erg schattig hoe HC hier gemist werd. Dat is dan weer het mooie van bokt; hoewel we ons soms aan elkaar ergeren houden we toch van elkaar met z'n allen :D .

Hoezo neemt haar vriend geen beslissing? Het klinkt vrij helder imo, hij wil TS en de vrijheid om de andere dame 1 op 1 te zien. Is toch ook een beslissing?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:40

sallandval schreef:
Nouja, maar als TS volgens jouw theorie had gehandeld was ze er nooit achter gekomen d.

Dat is een sprong naar conclusie.
Je weet niet wat hij gezegd zou hebben indien ze vóór het neuzen een vraag had gesteld.

Het bíjft dat de ts niet had moeten neuzen maar praten.
En verwijt naar haar partner over niet tijdig praten is terecht en imo hetzelfde als het naar haar.
Zij kan hem daarover NIETS verwijten imo. Ze heeft het zelf ook gedaan.

Het is verder uiteraard aan de TS om te overdenken of ze een monogame relatie met minnares wil of niet.
Het positieve is dat hij in grote lijnen helder lijkt te zijn: Hij wil graag de TS als liefde doch mét minnares.
Het kan ook grote voordelen voor haar hebben. Het is maar net of die gelden en of ze de evenuele nadelen meer/minder zwaar vindt wegen.
Hier is geen universeel toepasbaar antwoord omdat alle personen anders zijn met andere behoeftes en dingen te bieden.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:40

Ach, dit topic ga ik weer ontstippen. Ik ben niet intelligent genoeg voor al die moeilijke HC berichten.

Ts; sterkte en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:41

Joscaa schreef:
Ach, dit topic ga ik weer ontstippen. Ik ben niet intelligent genoeg voor al die moeilijke HC berichten.

Ts; sterkte en succes!

Gewoon HC foeien, hejje nergens last van *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:45

Callisto04 schreef:
HC, dat kan semantisch allemaal correct zijn, maar de TS bedoelt met monogaam 1 partner, wel sekskluzief dus

Het ´dus´ sexclusief bij monogaam is niet automatisch :)*

Wat de TS bedoelt lees jij uit jouw kristallen bol?

Is verder niet echt relevant.
Relevant is dat de vriend lijkt te kiezen voor haar als liefde én een minnares.
Het is aan de TS om de voor- en nadelen af te wegen.