Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:22

Heeft met vacuum en gas te maken, maar precies weet ik het niet.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:23

En waarom doen mensen dat knakken voor hun lol? Er zijn mensen die zo al hun vingers knakken, krijg er iedere keer rillingen bij als ik het zie/hoor :n

Felicxa

Free2 schreef:
En waarom doen mensen dat knakken voor hun lol? Er zijn mensen die zo al hun vingers knakken, krijg er iedere keer rillingen bij als ik het zie/hoor :n

Tis gewoon een soort van gewoonte geworden bij mij :(:)

Chasey

Ik doe het niet voor de lol, maar soms moet ik het doen. Anders doet het een soort van pijn, als ik het niet doe.

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:26

Ik kan het ook. Ik heb nogal soepele gewrichten. Vooral mijn nek, daar ben ik twee jaar lang voor in therapie geweest. Niet dat het heeft geholpen ofzo...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:27

Finliox schreef:
Free2 schreef:

Tis gewoon een soort van gewoonte geworden bij mij :(:)

Hier ook, soms doet het ook erg pijn als ik het niet doe.

Ik heb gelezen dat als je 'knak' niet pijn doet dat het niet schadelijk kan wezen, doet je 'knak' wel pijn kan het schadelijk wezen.
Maar of het waar is blijft altijd een raadsel..

enamorada

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:28

Ik vraag me af hoe er vrouwen zijn die gewoon niet doorhebben dat ze zwanger zijn. (tlc: i didn't know i was pregnant)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:31

Nou dat vraag ik mij ook af. En toch heb ik het van heel dichtbij meegemaakt! Een nicht van mij die er achter kwam met buikpijn. Was 39 weken zwanger, verdorie en moest bevallen. 8)7

Maargoed, de één is de ander niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:34

Ik geloof dat er pas een onderzoek geweest is van iemand die heeeeel lang zijn vingers knakte. Het is niet schadelijk

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:38

maralyn schreef:
Hoe kan het, dat wij kleuren kunnen zien? En onderscheiden?
En mensen met kleurenblindheid het niet kunnen?

Is er nog een wezen, dat voor zijn plezier aan geslachtsgemeenschap doet?

Ik weet niet of hier al antwoord op gegeven is, aangezien ik nog niet helemaal bij gelezen ben. Maar het heeft te maken met je ogen (en hoe deze licht zien.) In het netvlies (in je oog) zitten kegeltjes en staafjes (ook wel receptoren). De kegeltjes werken bij het zien van kleuren als er genoeg licht is, de staafjes werken bij schemering en in de nacht (grijs) als er niet meer genoeg licht is voor de kegeltjes. De kegeltjes zien rood, blauw en groen. Je hersenen zetten deze om in verschillende kleuren. Mensen met kleuren blindheid hebben dus problemen met deze kegeltjes (gebrek aan een kleur/niet goed werkend/enz) :)

Hier kun je er ook nog wel iets over vinden: http://www.natuurkunde.nl/opdrachten/17 ... -waarnemen

En deze over vingers knakken: http://www.gezondheidsnet.nl/spieren-en ... je-vingers
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 20-06-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:41

Hoe kan een renovatie van een paleis in godsnaam 59 miljoen euro kosten? Kun je daar niet net zo goed een volledig nieuw paleis voor neerzetten? En waarom wordt het pand "Paleis Huis ten Bosch" genoemd? Noemen ze het een huis zodat het voor ons burgers minder opvalt dat de Koning in een pand woont dat 10x zo groot is als ons huis, van ons belastinggeld, en dat recht alleen heeft gekregen omdat hij uit de juiste familie komt ipv ervoor gekozen is?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:44

Hahahahaha zo dat was even stiekem passief aggresief _O-

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:48

Hahahaha ja klopt sorry := Maar ja nadat Arjen Lubach zichzelf tot farao heeft gekroond ging ik idd wel beseffen dat dit een beetje een vreemd systeem is zo. Voor de mensen die het hebben gemist:
https://www.youtube.com/watch?v=EIOHmOOQA9k

Sorry meneer de Koning als u meeleest :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:12

Misschien zijn de prinsesjes ook wel bokkers.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:14

Hahahaha, kijk papa! iemand zegt passief aggresieve dingen over jouuuu!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:38

Ik had een keer een collega en die was zwanger en toch nog een keer ongesteld geweest in die periode, hoe kan dat? :')

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:42

guusje_h schreef:
Ik vraag me af hoe er vrouwen zijn die gewoon niet doorhebben dat ze zwanger zijn. (tlc: i didn't know i was pregnant)

Het is mij gebeurd.. Hoe het kon? Verschillende keren naar verschillende huisartsen geweest, kwamen allemaal tot de conclusie dat het mijn darmen waren..
Gebruikte de pil, keurig elke maand ongesteld, tot ik zoveel pijn kreeg dat ik weer naar de dokter ging; 8cm ontsluiting. Weinig aangekomen, en 0 aan zwangerschapsklachten.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:43

Hahaha := Laat ik maar hopen dat ik niet aangeklaagd word vanwege majesteitsschennis.

Ondertussen is mijn vraag nog niet beantwoord.. Geen mensen die hier verstand/interesse van/in hebben of was mijn vraag een retorische vraag omdat het de pijnlijke waarheid is? En nee ik ben niet diegene die 'fiets de koning' heeft geroepen maar ben ook niet op mn mondje gevallen :x

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:43

Klarinda schreef:
Ik had een keer een collega en die was zwanger en toch nog een keer ongesteld geweest in die periode, hoe kan dat? :')

spotting/doorbraakbloeding. :)

M'n zusje had dat bij haar eerste zwangerschap ook, vandaar dat er in eerste instantie geen acht op werd geslagen en ze erachter kwam toen ze 18 weken zwanger was. :=

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:45

Jara schreef:
guusje_h schreef:

Het is mij gebeurd.. Hoe het kon? Verschillende keren naar verschillende huisartsen geweest, kwamen allemaal tot de conclusie dat het mijn darmen waren..
Gebruikte de pil, keurig elke maand ongesteld, tot ik zoveel pijn kreeg dat ik weer naar de dokter ging; 8cm ontsluiting. Weinig aangekomen, en 0 aan zwangerschapsklachten.

Maar waar was die baby dan gebleven? Het is toch een vrij groot ding van een aantal kilo, voelde je die gewoon niet zitten ofzo? Dit is overigens geen persoonlijke aanval maar ik snap gewoon niet hoe zoiets kan haha

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:46

[/quote]Maar waar was die baby dan gebleven? Het is toch een vrij groot ding van een aantal kilo, voelde je die gewoon niet zitten ofzo? Dit is overigens geen persoonlijke aanval maar ik snap gewoon niet hoe zoiets kan haha[/quote]
Nee ik heb het echt nooit gevoeld, en die huisartsen die constant in mn buik voelde hebben het ook nooit gevoeld.. geen idee hoe dat kan eigenlijk, het gebeurt heel soms zeiden ze in het ziekenhuis!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:47

Die baby kan zich op één of andere manier erg goed verstoppen. Bij mijn tweede zwangerschap ben ik ook afgevallen en zag je tot een maand of 7 niks van. :oo

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:48

Waarom zit het kwartje van kok nog stééds bij de brandstofkosten???

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 22:55

Geen idee. Maar waar is onze 1000 euro gebleven die we nog steeds zouden krijgen

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:00

Waar is mijn speelhuisje?!!

Hahaha sorry ik heb net die stomme bol.com topic terug gelezen :') Mafkezen :')