Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:02

bliver schreef:
ging jij niet weg?

Was eieren wegbrengen ja. Op de fiets en dat levert geen bijdrage aan lichamelijk conditie op als je daar niet even fiks tegenaan gaat.

Maak je geen zorgen; ben zo weer op pad, nu voor twee dagen uit *\o/*

Zondagmiddag weer terug, niet op Bokt, voor het jazz/rock-feest hier in het dorp *\o/*

Minder geld, meer kwali-tijd: Zo weinig mogelijk slaaf van de Staat hier :D

Pantykous schreef:
En waarom is dat onverstandig? Ik maak alles wel bespreekbaar hoor.

Aannemen dat jouw vriend zijn wensen wel zal uiten leest niet als alles bespreekbaar maken.

Daadwerkelijk laagdrempelig bespreken is nog niet zo eenvoudig en dit onderwerp geeft legio voorbeelden van totale onbespreekbaarheid.

Menigeen is vooraf al glashelder aan nauwdenkend (als inverse van ruimdenkendheid) over sex/relatie te zijn. Dat sluit bij voorbaat uiten van wensen die verder gaan vrijwel uit.
Neem dan maar aan dat hij ze in die situatie niet zal uiten.
De behoefte, frustratie echter blijft en de tijd zorgt voor toename. Wrijven helpt niet, net zo mit als negeren.

KoudbloedKim schreef:
Kunnen we niet gewoon een vrouwen-topic-tag in de titel zetten. :+

Ik bedoel maar.

Excuses aan degenen die niet tegen posts van meer dan twee zinnen kunnen. Idem aan degene die zich aan wijzigen vstoren. Dit samenstellen is op verzoek van een moderator.

Ok, even wat groente uit de moestuin oogsten, een paar druiventrossen snijden om niet met lege handen aan te komen en dan op pad :wave:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-08-14 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Pantykous

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:06

Goed bekeken HC, ik moet helaas aan het werk. Nou ben ik toch nieuwsgierig, waarom is het een slecht idee om aan te nemen dat je partner je vertelt wat hij of zij graag wilt als je daar de ruimte voor bied?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:26

Pantykous schreef:
Goed bekeken HC, ik moet helaas aan het werk. Nou ben ik toch nieuwsgierig, waarom is het een slecht idee om aan te nemen dat je partner je vertelt wat hij of zij graag wilt als je daar de ruimte voor bied?

TOCH even separaat.
Aannemen is een valkuil.
Ik geloof zonder meer dat je de ruimte biedt, doch dat hoeft voor jouw partner niet zo over te komen.
Al met al bepaald niet eenvoudig en door de vele taboes in onze niet zo ruimdenkende samenleving een mijnenveld.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:30

Lekker bezig HC, eieren zijn goed voor de potentie :D

@pantykous, dat is het juist niet.
Alhoewel ik niet blij zou worden als lief opeens met een clownsfetisj komt aanzetten.

Maar je hebt uiten en bespreekbaar maken. Het ene hoeft nog niet het andere te betekenen.
Heb een behoorlijke tijd gemodereert op een voorlichtingsforum. En wat mij opviel was de moeite om dingen bespreekbaar houden in een relatie.

Maar goed, Oscar Wilde zei al het volgende :Women are meant to be loved, not to be understood.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:31

Eigenlijk kan ik niet anders dan het met je eens zijn HC!

Ik schreef in mijn vorige post ook al iets over onuitgesproken verwachtingen.
Wanneer jij aanneemt/verwacht dat hij je dat wel vertelt, maar hij niet weet dat je dat verwacht, vertelt hij je misschien wel niets.

Het is dus mi verstandig om uit te spreken dat je graag hoort als je op bepaalde dingen liever anders dient te handelen dan je doet.
Mocht je dat laatste hebben gedaan, is het geen onuitgesproken verwachting meer en kun je idd wel aannemen dat hij ingaat op jouw uitgesproken verwachting.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:41

Huertecilla schreef:
Ja, inderdaad; 'verzaken'. Merk op dat het tussen haakjes staat :)*
Daarmee doel ik op een eventuele afspraak van wederzijdse exclusiviteit. Die is alleen uitvoerbaar wanneer de randvoorwaardes blijven gelden :)*
Dat is nog niet zo voor de hand liggend want een dergelijke afspraak wordt makkeljk gemaakt in het begin van een dan nog lichamelijk stormachtige relatie.
Vervolgens vindt menigeen hier het 'in het begin veel, later veel minder' normaal, maar het NIET evident dat DUS de afspraak opnieuw besproken moet worden :? 8)7

1. Sex is inderdaad een belangrijke levensbehoefte en de individuele invulling een recht.
Dat is nu net het hele punt.
Ook dat het niet gelijk de plicht van de ander is.

2. Dus komen we bij het eventuele compromis, bij het identificeren, bespreken en oplossen. Stiekem is NIET de oplossing. Net zo min als negeren of aannemen dat de partner zich maar moet aanpassen, want dat leidt vanzelf tot buiten de deur gaan eten. Dat is dan twee keer fout, van BEIDEN.

De randvoorwaarden van een huwelijk zijn niet voor niets ruim gesteld; "in voor en tegenspoed, tot de dood ons scheidt". Van een sexuoloog leerde ik ooit; vrouwen willen (bijna) altijd meer praten, mannen willen (bijna) altijd meer seks. Ook werd er wel gezegd; vrouwen uiten hun liefde door het uit te spreken, mannen door lichamelijke aanraking. Die twee horen bij elkaar (like a horse and carriage), als de relatie minder wordt worden zowel het praten als de sex minder.

Vrouwen proberen dan ook toenadering te zoeken door meer praten en mannen door meer lichamelijkheid, terwijl ze zich eigenlijk zouden moeten verplaatsen in de ander. De man zou meer moeten praten, de vrouw meer lichamelijke toenadering zoeken (als de twee Uberhaupt nog geïnteresseerd zijn in elkaar). Helaas weten veel mensen dit niet en voelen zich verongelijkt als ze tekort komen en geven dan de ander er (deels) de schuld van dat zíj tekort zijn geschoten.

Het buiten de deur zoeken is geen oplossing omdat de affectie dan afvloeit naar een ander; buiten de relatie. Het is geen wederopbouw maar verdere afbraak. Er zijn ook altijd andere opties; vrouwen kunnen met vriendinnen of hun moeder praten. Mannen hebben doorgaans een gezond stel hersens, een prima rechterhand en kunnen het ook prima doen met fantasie alleen. Seks is evenmin als praten een recht; het is een voorrecht dat hoort bij een goede relatie... en een relatie is geven en nemen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:44

Dat is dan een miscommunicatie tussen ons hier. Ik ben zeer duidelijk naar mijn vriend dat hij alles bij me kwijt kan, sterker, ik vraag er regelmatig naar want het maakt me nieuwsgierig en ik vind het ook belangrijk om te bespreken. Bovendien heb ik een verleden waardoor hij weet dat ik nergens van op kijk. :D Bij mij is alles bespreekbaar, uitvoerbaar is weer wat anders. ;)

Assumption is the mother of all f*ck ups heb ik wel eens gelezen, en daar ben ik het zeer zeker mee eens.

*edit*
Sallandval, het zal je verbazen hoeveel mannen die het buiten de deur zoeken het niet perse om de seks te doen is. Die willen soms ook gewoon gehoord worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:45

Ik geloof dat mijn man nogal vrouwelijk aangelegd is. Die praat juist veel meer dan ik. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:04

Ik wou inderdaad dat mijn kerel meer ging vertellen en hij wou dat ik weer meer fysiek bleef. Raar genoeg ben ik zonder enig gesprek zelf tot die vaststelling gekomen, dus dat hij zwijgzamer werd en ik meer teruggetrokken. Stoute schoenen aan, uit mezelf weer meer fysiek contact gaan zoeken en warempel, hij begon inderdaad ook weer meer te vertellen. Gesprekken die volgden gaven aan dat we eigenlijk allebei elkaars teruggetrokkenheid in de hand hebben gewerkt.

We zeggen elkaar nu weer vaak genoeg dat we elkaar graag zien, ik geef graag tussendoor eens een complimentje (en daar geniet hij enorm van!) en als "wederzijds akkoord" krijg ik ook weer meer fysieke en emotionele affectie van zijn kant. Dus in bovenstaande post kan ik me zeker vinden!

Hou je relatie spannend, doe eens gek. Als je wéét dat je hem met iets gelukkig maakt maar je doet het heel weinig, doe het dan een keer spontaan. Wie iets met plezier aangeboden krijgt, zal op zijn beurt ook met veel meer plezier iets teruggeven.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:17

Sammy_xxs schreef:
Oh ik hou er ook echt niet van als mensen mij aanraken, vind een hand geven al verschrikkelijk :') en 3 zoenen bij aankomst of vertrek wil ik al helemaal niet doen.
Soms moet het wel op verjaardagen ofzo...dan doe ik het wel echt met tegenzin. Mijn vriendinnen hoeven van mij echt geen zoen te verwachten, gewoon een blije hallo en een blije dag is al genoeg vind ik :P Maar de meeste mensen weten dat ook dus hebben daar ook wel respect voor.
En vreemdemannen hoeven ook echt totaal niet in mijn buurt te komen, vind het al verschrikkelijk als ze tegen me gaan praten, dan loop ik altijd keihard door zonder opzij of achterom te kijken :')
Maar ik ben ook wel een raar persoon soms :P

Oh dit is heel herkenbaar.
En ik maar denken dat ik niet goed wijs ben ofzo :,)

Posts van Ayasha zijn ook heel herkenbaar.
Schijnbaar ben ik toch niet de enige :=

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:45

Kwanyin schreef:
En palousa_boy een vals stel tieten geven? :+

Liever niet. Een paar is genoeg hier in huis :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:46

Ayasha schreef:
Ik geloof dat mijn man nogal vrouwelijk aangelegd is. Die praat juist veel meer dan ik. :D

Haha, hier ook zo :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:48

minikatje schreef:
oh arme jij :(:)

Kwanyin schreef:

Jaaaa arme ik ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:49

palousa_boy schreef:
minikatje schreef:
oh arme jij :(:)

Kwanyin schreef:

Jaaaa arme ik ;)

Eerder arme ik ^)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:52

Weet je het zeker?

Ik moet nog met die tieten leren omgaan :P

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:53

Daarom juist....is gevaarlijk voor ons meubilair en het servies }:0

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:53

Get a room! :P
of les ~~}>

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:55

minikatje schreef:
Get a room! :P
of lets ~~}>

Wij hebben al een kamer <<)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:56

Ga hem dan eens bekijken :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:01

Ik ben echt verrast door het grote aantal vrouwen dat zo'n moeite heeft met aanrakingen en beleefde kussen geven :oo . Kan het me ook noet voorstellen, vind fysiek contact juist fijn & is voor mij een bevestiging van het niveau van een vriendschap. Ook in het water gooien etc... Ik heb zo'n zelfde ervaring als Karin maar heb er echt geen problemen mee als iemand me vastpakt en mee het water in trekt. Niks persoonlijks Karin, iedereen reageert anders op gebeurtenissen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:07

minikatje schreef:

*gaat naar buiten, springt over het tijdelijke riool heen, loopt de trap op de caravan in, loop héél de caravan door, loopt de kamer in ( vergeet niet te bukken) en ziet daar een bed staan....*

En nu?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:07

Fysiek contact heb ik in principe geen probleem mee (maar goed ook want in Frankrijk is het gebruikelijk dat je iedereen die je ook maar vaag kent zoent als begroeting) al is het wel afhankelijk van de aard van de aanraking en de persoon die het doet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:08

lizy29 schreef:
Fysiek contact heb ik in principe geen probleem mee (maar goed ook want in Frankrijk is het gebruikelijk dat je iedereen die je ook maar vaag kent zoent als begroeting) al is het wel afhankelijk van de aard van de aanraking en de persoon die het doet.

niet alleen vaag...volslagen vreemden ook :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:12

Heel soms niet maar inderdaad de meesten wel. Raar volk eigenlijk die fransozen :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:19

palousa_boy schreef:
minikatje schreef:

*gaat naar buiten, springt over het tijdelijke riool heen, loopt de trap op de caravan in, loop héél de caravan door, loopt de kamer in ( vergeet niet te bukken) en ziet daar een bed staan....*

En nu?

Braaf :D

*geeft koekje*