Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:05

Nice! Mijn mama kan dat niet... mijn oma leeft niet meer... probleeeem!

Heb 2 manieren gehoord, en ga eerst de moeilijke proberen, als dat niet lukt de makkelijke (knoop erin en door raggen :') )

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:04

Denk dat mijn mama dat op de makkelijke manier doet, al ben ik niet zeker. Zou zeggen kom hem brengen dan geef ik die aan haar, maar je woont te ver en ze is op vakantie :) Gaat dus niet lukken.

Ik ben eigenlijk sterk aan het twijfelen om een agenda te kopen (staat als een van mijn doelen). Dit omdat de agenda die ik 'goed' vind veel te duur zijn, degene die meevallen van prijs zijn niet zoals ik het wil en ik hou het meeste bij in mijn agenda op de gsm en de rest (to do's bv) noteer ik in mijn notitieboekje per week. Eigenlijk zit mijn agenda dus deels in mijn gsm en deels in mijn notitieboekje.
Maar als ik agenda kopen schrap, is dat in mijn ogen deels 'valsspelen', deels niet omdat ik die eigenlijk al in 2 andere zaken geintegreerd heb welke ik wel gebruik en heb (notitieboekje is overigens wel aangekocht en was ook een doel, samen met die agenda).

Wat denken jullie? Is het 'valsspelen' als ik het schrap of niet?

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:13

Je kan je ook afvragen: Heeft het dan nu nog wel nut om een agenda te kopen? Aangezien je die al hebt, maar dan op een iets andere 'eigenere' manier :)

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:13

Oef, ik zie veel blessures voorbij komen. Iedereen veel sterkte met het herstel :(:) !

Mijn update is wat minder groot door alle extra uren die ik op mijn werk heb kunnen draaien de afgelopen dagen. Toch ben ik wel weer aan een nieuw doel begonnen: doel 34.
34. Kijk voor iedere letter van het alfabet een film samen met mijn vriend (0/26).

Doel 34: Ik heb vrijkaartjes gewonnen voor Sex Tape in de bios, dus dat gaat de letter S van mijn 26 films worden :) . We gaan waarschijnlijk voor zaterdagavond of zondag reserveren. En we hebben de drie delen van The Gotfather liggen voor mijn letter G. Work in progress dus!

@ Jetske: Wat een leuke anzichtkaarten *D ! Ik herken het type wel van tijdens ons backpackavontuur in Schotland, maar ik geloof niet dat we exact deze zijn tegengekomen. Wil je alleen postcards verzamelen die je zelf tegenkomt, of ook leuke die je opgestuurd krijgt? En zoek je ze binnen een bepaald thema, of alles wat je echt mooi/leuk vindt telt mee, of de eerste 101 die je hebt/koopt/krijgt, of ... ?

@ Blijheid: Ik denk dat ik voor ogen had om op een leuke manier mijn concentratie en tegelijk mijn kennis omhoog te krikken na mijn mentale tegenslagen. Terwijl de manier waarop ook nog eens iets goeds inhoudt voor mensen die het slechter getroffen hebben in de wereld. Ik had het aantal op 101.000 gezet, omdat ik wel symbolisch iets met de 1001 of 101 wilde doen, en mij een miljoen eerst zo veel leek. Wel dacht ik dat ik er, rustig aan, gedurende alle jaren, mee door zou blijven gaan. Nu ik merk dat 101.000 zo snel dichterbij komt, overweeg ik dus toch naar die miljoen plus duizend te gaan als symbolisch getal. Ik laat het nog wel even bezinken ;) ...

@ xIrlijn: Ja, ik vind het echt super <3 ! Ik ben helemaal gelukkig de afgelopen week :D . En als mijn werk op dit tempo diensten aan mij blijft uitvragen, dan ga ik toch eens polsen bij mijn vriend of ik het (om te beginnen O:) ) met een maandje (of drie :)) ) mag verlengen... Helaas zal hardlopen nooit mijn sport of passie worden, maar je weet het wel mooi te brengen := .

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:41

Thasja: dat is nu net de vraag die ik mee ook stel. Heeft het wel nut.
En ergens denk ik ja, en dan weer neen. Dillema dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:52

Mmm.. 1 van mijn doelen is/was: koop paardrijsokken..

Ik heb bij de action van die hoge sokken gehaald MET ruitjes.. En ga zo ook alleen voor bij de paardjes gebruiken.
Vinden jullie het tellen?

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:53

Ja, als je voor paarden gaat gebruiken dan telt het :j

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:06

MMares schreef:
Thasja: dat is nu net de vraag die ik mee ook stel. Heeft het wel nut.
En ergens denk ik ja, en dan weer neen. Dillema dus :)

Wat lijkt je zelf het prettigst? Het op één plek houden of zoals nu op meerdere plekken?
Ik vind het meetellen Joaltijd :j Als je ze maar draagt bij de paardjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:17

Oke, dan heb ik dus weer een doel gehaald!
Meet my socks :)
Afbeelding

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:29

Die zijn leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:35

Dankje :)

Nu nog even denken hoe ik het hardlopen aan ga pakken.. 2 a 3x per week en dan elke keer een halve minuut extra?1

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:36

Sanne: hmm je zou dat doel (de H&H kalender kopen) ook nog even kunnen laten staan, als je niet direct iets vervangende weet .. en misschien is de kalender van volgend jaar al wel weer een heel stuk leuker :))

Blijheid schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat lopen de komende 1001 dagen, wie blijft er doorgaan, wie haakt af, wie leert er echt wat van zijn lijst, en wie haalt doelen vooral voor de leuk. Leuke van DZP is dat iedereen er anders in staat en het net even anders aanpakt, maar ook dat iedereen die het volhoud er op zijn eigen manier echt wat aan heeft.

Ben ik ook benieuwd naar inderdaad! Ik ga iig proberen het af te maken …. hopen dat het dan ook echt lukt, haha.

Oh wauw Michelle, wat een selecties komen daaraan te pas (begrijpelijk ook wel natuurlijk). Ik hoop echt voor je dat je toch je droom waar kan maken!

Beste manier voor mij om zoetigheden te weerstaan om ze gewoon niet te kopen en dus in de supermarkt de gangpaden met de koekjes en de snoepjes overslaan. Thuis-thuis ben ik natuurlijk niet de enige die boodschappen haalt, wanneer ik op mijn kamertje ben is het daarom allemaal een stuk makkelijker, omdat ik dan helemaal zelf verantwoordelijk ben voor wat er gehaald wordt :Y)

Selena: Ojee :P succes met je nieuwe poging. Thee zou ik inderdaad ook niet tellen als water.

Jo, ah nee! Wat balen dat je ripstick stuk is! Valt zoiets (makkelijk) te repareren?

Myrthe: wat naar zeg, zo’n oude blessure die weer de kop opsteekt.
Ook vervelend voor jou Selena, blessureleed is nooit leuk :(:)
Mijn naam moet ook niet moeilijk onthouden

Anouk: Leuk! Hoe groot is de cactus? Ik ben benieuwd hoe ie het volzat houden tijdens je project :P

Chantal: Lijkt mij geen probleem toch, dat het doel wat makkelijker uitvalt dan je dacht dat het zou zijn. Nog genoeg andere (uitdagende) doelen te gaan neem ik aan :)

Ineke: Ik ben ook erg benieuwd naar de Little mermaid daar. Het was echt mijn lievelingsfilm als kind en de Nederlandse musicalversie was dan ook echt jeugdsentiment :D In Denemarken moet het natuurlijk nog wel iets extra speciaals hebben, dus ik ben heel erg benieuwd. Een musical zien in de stad/land waar het verhaal ook daadwerkelijk ‚iets’ mee heeft, is ook altijd zo gaaf. De musical Elisabeth die tot begin dit jaar in Wenen was is dan ook echt nog steeds mijn favoriet. Heel bijzonder om de hele dag in die (geweldige <3 ) stad rond te lopen en dan ’s avonds in de show zoveel elementen terug te zien. Al ligt dat verhaal natuurlijk wel even wat anders dan voor de kleine zeemeermin, maar gaat om het idee natuurlijk. Het is daar natuurlijk ook wel zo ongeveer het nationale promotie ‚ding’ :P
Kan ik me wel voorstellen inderdaad, dat je dan liever hier bleef qua wonen en thuis wonen heeft ook flink zijn voordelen inderdaad :j

Wat zijn jouw berichten trouwens leuk om te lezen zeg, Ineke. , jouw berichten zijn echt heerlijk om te lezen! En wat een prachtige pro-hardloop monoloog zeg :)) Ik moet mezelf gewoon echt een schop onder mijn kont geven en gewoon gáán.

Over mijn kaarten, alles is welkom eigenlijk :D Heel specifiek heb ik er niet over nagedacht om eerlijk te zijn: een leuke collectie kaarten verzamelen, van plaatsen waar ik geweest ben of gewoon leuke/grappige/verrassende kaarten of kaarten die ik van andere gekregen heb inderdaad, aan het einde is het idee. Alhoewel ik denk dat ik het voornamelijk van gekochte kaarten moet gaan hebben (en dan pik ik natuurlijk degene er uit die ik echt leuk/mooi/grappig vind), want zoveel ‚echte’ post ontvang ik nou ook weer niet ... wel jammer eigenlijk zoiets. Maar ik denk dat van ontvangen kaartjes ik misschien toch ook wel wat selectief zal zijn. Ik ben erg benieuwd hoe dit doel er na verloop van tijd uit gaat zien.

Jo: Als je ze gaat gebruiken voor de paarden, vind ik dat het telt hoor :j Zie zien er ook echt uit als ‚volwaardige’ paardrijsokken.
Ik ga mezelf proberen mezelf aan het hardlopen te krijgen met het programma start to run (link staat in mijn doelenlijst), heb ik jaren geleden al eens deels gedaan en toen ik ging denken voor een hardloopdoel, dacht ik meteen weer daar aan. Of het de beste manier is, geen idee (ik sta ook open voor alternatieven)

Wat een gezellig topic is dit aan het worden zeg, echt leuk :) ! (wel veel werk om bij te lezen, maar dat heb ik er wel voor over O:) )

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:52

Ik heb het bijlezen er inderdaad ook wel voor over! Ik ben heel benieuwd hoe het zich gaandeweg bij iedereen ontwikkeld. Maar juist door hier te (blijven) posten, blijft het bij mij ook steeds in mijn gedachten en ben ik bewuster met mijn doelen bezig.

Iemand goede tips hoe ik mijn kilometers voor doel 59 en 60 goed kan bijhouden? Op de fiets thuis heb ik wel een kilometerteller, maar bij mijn schoonfamilie maak ik ook graag een fietstocht en die fietsen hebben het geen van allen. Voor het wandelen geldt een beetje hetzelfde. Met backpacken lopen we vaak een specifieke lange-afstandsroute, dus dan weet je (ongeveer) hoeveel je hebt gelopen. Bij bepaalde routes in Nederland ook. Maar wat nou als ik met mijn vriend "gewoon" een paar uur op de Veluwe of door de duinen ga lopen? Werkt iets als Endomondo dan ook goed? Of iemand een andere tip? Ik heb het idee namelijk dat Endomondo bij mij alleen goed werkt als ik niet alleen GPS, maar ook internet de gehele route aan heb staan...anders klopt er bij mij niet veel van. En die app vreeeet bij mijn mobiel batterij als ik beiden aan laat staan :Y) . In het buitenland kan ik sowieso geen internet aanhouden, dus hoe moet het dan? Ik houd me aanbevolen voor slimme tips :j !!!

@ Jetske: Ik ben een echte kaartjes-verstuurster als ik op vakantie ben. Ik kan echt hele verhalen kwijt op zo'n klein stukje van een ansichtkaart :') . Dus mocht je gaandeweg een voorkeur ontwikkelen en ook eens eentje vol verhalen willen ontvangen, dan kun je me altijd PB'en met een adres :)* .

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:08

Goede avond allemaal! :D

Eerst maar even algemeen over de vraag of een doel 'telt'. Hebben jullie niet dat er achter bijna ieder doel een idee zit? Je wilt een agenda om je afspraken beter bij te houden neem ik aan. En speciale paardrijsokken om altijd fijne sokken te dragen tijdens het rijden. Ik zou zeggen dat je je doel behaalt hebt als je het doel van je doel ( :') ) gehaald hebt. Dus als je een alternatief vindt om alles goed bij te houden, perfect! Heb je voor jou mooie rijsokken gevonden? Perfect! Of denken jullie daar anders over? :)

Jo, nog even over je sokken: ze zijn leuk! :D En voor het hardlopen lijkt me telkens een halve minuut erbij prima (dat kun je dan vanzelf opbouwen naar een minuut extra, twee minuten, 5 minuten..) Succes!

Waaauw Sanne wat een prachtig paard <3 Daar mag je heel zuinig op zijn! En wat betreft het breien: mocht de sjaal nog niet af zijn tegen de tijd dat we een meeting houden, dan kunnen we met z'n allen leren een tweede bolletje er aan maken!

Jetske, O wow, kan me voorstellen dat zo'n musical in Wenen fantastisch is. Dat is een stad waar ik ook nog altijd eens naar toe wil gaan (volgende 101 doelen!). In Denemarken ben ik wel al eens geweest, dat vond ik ook een hele mooie, karakteristieke stad. Wanneer gaan jullie er heen?
En dankje, ik doe mijn best :)) Dat hardlopen gaat je vast wel lukken! Gewoon denken: als ik me nú omkleed en vertrek ben ik over een halfuur zo ontzettend tevreden met mezelf! Veel succes alvast (:

Chantal, Runkeeper is perfect om kilometers bij te houden! Dit is een app voor androit waar je enkel GPS voor nodig hebt. Eventueel kun je het later met wifi of internet versturen naar je internetprofiel, maar dit is niet eens verplicht. Ik gebruik het altijd, zowel in binnen- als buitenland, en het werkt top!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:11

Ik word blij van dit topic! Ik vind jullie leuk!

En ik kan idd nog even wachten tot volgend jaar met die kalender, ik vind het idee van het goede doel erachter ook wel leuk

Ik ben bezig met een mega augurken pot pimpen voor spaarpot (bij voorlopig gebrek aan de koe, die ik zeker op wil zoeken)
En ik heb op het werk een plaatje hout gekregen, daar wil ik een mooi bord van maken met al mijn doelen erop en nog wat meer dingetjes om het mooi en interessant te houden. En vol in het zicht in de woonkamer te hangen :D

Ik lees wel braaf bij overigens hoor, alleen alles onthouden om te reageren ben ik niet zo goed in O:)

Wel tof dat veel van jullie zulke bijleesposts maken!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:13

Jaaaaa een breimeet! Lekker 'oubollig' en burgerlijk breien met een kopje thee erbij!

Ik stel mijn huis wel ter beschikking

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:14

@ xIrlijn: Ik ga er direct naar kijken. Dank je wel!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:20

xIrlijn, haha. Dat is inderdaad een goede defenitie van een doel gehaald!
Daarom heb ik mijn rijsokken-doel gehaald!
Leuk dat ook jij ze leuk vind :)

Sannanasje, Haha mooizo! Als je niet blij wordt van dit topic, zou de DZC ook niet leuk zijn :)
(Ik heb trouwens mijn schoenspaarpot bij een blokker vandaan. Daar hadden zo ook veel varkens, maar geen koe..)
Ojee, ik ga niet breien hoor :P Staat gelukkig ook niet op mn lijst :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:20

Jetske, Wss kan mijn ripstick wel gemaakt worden door pa!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:22

Mijn koespaarpot staat bij mijn ouders thuis, maar daar ben ik nog niet geweest

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:28

Wacht maar Jo, als je eenmaal de breistokken vast hebt wil je die sjaal afhebben ook :Y) Ik kom tegen die tijd in ieder geval langs hoor Sanne!

En wat leuk, al die gevarieerde spaarpotten! Ik meld me met mijn oude snoeppot die nu een tweede leven als bewaarpot heeft gekregen. (Ik at al die dropjes puur en alleen voor het goede doel natuurlijk :D)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:39

Je bent van harte welkom meis!

En inderdaad, dropjes voor het goede doel! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:50

heb ik mijn DZP-spaarpot al laten zien? :)
Afbeelding
Deze bij de blokker gekocht, was de laatste schoen :)

xIrlijn, oeh.. Dan moet ik de komende tijd dus maar niet leren breien.. Anders heb ik geen tijd meer voor mn doelen :P

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:29

Voor iedereen onder ons die het doneren van rijstkorrels via http://www.freerice.com op zijn lijst heeft staan: ik heb de vrijheid genomen om voor ons Bokkers een groep aan te maken op de website *\o/* . Misschien dat het zien van elkaars vooruitgang ons kan motiveren om te blijven doneren en ons minimum aantal te behalen tijdens onze DZP's?! Voel je niet verplicht, maar het leek me een leuke extra motivatie om te blijven volhouden.

Voor wie dus wil...de invite link naar de groep DZP Bokkers als je al een account hebt aangemaakt op de website: http://freerice.com/frog/join/3854563/d ... 59aad71ad9
Dan accepteer ik de uitnodiging zo snel mogelijk :) .

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:48

Jeetje mina, wat gaat het hier hard. Sorry, maar ik vandaag zo veel te doen gehad dat ik het echt niet meer kan opbrengen om alles te lezen. Morgenochtend om 7 uur rijden we weg richting het zonnige zuiden.

Ik ga proberen mijn blog bij te houden, maar ik weet niet of ik hier veel langs zal komen, want ik en bokt op mobiele apparaten dat wil nog steeds niet...

Dus in elk geval voor de komende 2,5 week succes aan iedereen en wie weet zie ik nog mensen langs komen op de Blog :)