Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:09

Sterkte met nagelbijten en duimen draaien! :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:35

Ik moet van de week even naar de wbv bellen om een afspraak te plannen met een woonconsulent, intussen even de papieren in gaan vullen die ik opgestuurd heb gekregen en dan sta ik officieel ingeschreven voor een wat grotere woning.
De eisen die ik heb:
max €700,- incl gwl
binnen de huurtoeslaggrens
2-3 slaapkamers
balkon of tuin
huisdieren toegestaan

wat ik nu heb:
€650,- all-in
huurtoeslag
1 slaapkamer(tje)
geen balkon/tuin/buiten
2 katten (waar eerst moeilijk over werd gedaan)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:29

Wow, door de drukte even geen tijd gehad hier te reageren maar wat een hoop mensen die een stekkie gevonden hebben +:)+ gefeliciteerd allemaal!
en voor de zoekenden duim ik nog steeds mee!

Wie had hier nou een foto geplaatst van haar ramen?
ik zou daar echt leuke vouwgordijnen doen, past daar heel mooi denk ik! ik vind rolgordijnen niet zo mooi :o (heb ik wel in mijn slaapkamer, lekker verduisterende)
Hier komen ze morgen de enorme ramen opmeten.. we wilde eerst budget gaat maar omdat we zulke grote ramen hebben was dat budget ook al niet te doen.. en omdat het best wel opvalt in ons huis wilde we dus niet iets wat er niet uitziet.. dus toch maar voor kwaliteit gaan en komen ze morgen de ramen opmeten en hebben we een mooi stofje uitgekozen ben ergggg benieuwd(ik vond dit het moeilijkste van het hele huis).

Verder zijn we zo goed als klaar.. gister nog dagje ikea erop zitten. worden jullie daar ook zo dood moe van? verschrikkelijk
Kastje voor de handdoeken in de hal gekocht, en ook gelijk in elkaar gezet, 1tje met een spiegeldeur.. hoefde we geen losse spiegel meer te komen om je outfit te checken :+
en nog een soort 'bij'kastje.. waar we nog wat troepjes in kwijt kunnen en leuke lijstjes op kunnen zetten! oja en de lampen gekocht(of was dit toch moeilijker dan de gordijnen??), die ikea test ook gelijk je relatie zeg pfoehhh, even lekker staan discussieren daar en van de mensen die dan gaan meeluisteren _-:(

ik wil wel een keer foto's plaatsen maar weenie hoe :(

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:28

Ik heb een hele poos geleden al eens gereageerd hier.
2 maanden geleden heeft mijn vriend een huis kunnen kopen, een echte kluswoning. Dus hier zijn we lekker aan het verbouwen, klussen en de hele uitzet in notime bij elkaar verzamelen. Ik lees dus eigenlijk altijd wel mee voor leuke tips en dingetjes waar jullie mee bezig zijn.

Anne. schreef:
Wij zijn aardig opweg met klussen *\o/*

Vrijwel alles is geschilderd. Alleen de trap en de muren bij de trappen moeten nog geschilderd worden! Dus morgen laminaat halen.. en zo ongeveer maar eens gaan kijken naar keukenapparatuur :D *\o/*

Ik vind het zo lastig, ik zie overal ontzettend leuke meubels die ik en mijn vriend graag zouden willen hebben, maar we zijn zo bang dat het een bij elkaar geraapt zooitje gaat lijken.. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Voor het interieur willen we een kameraad van mijn vriend vragen om een tafel etc te maken. Zo hoef je eigenlijk alleen het hout maar uit te kiezen! :)
Misschien is dat ook nog een idee? Ergens heen gaan waar men zelf meubels maakt?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:02

Hmhm, Carlien, als ik de loterij had gewonnen, was dat vast een optie geweest :P

Nanno, dat was ik! Wij hebben inmiddels besloten de plissé-gordijnen van de Ikea te gaan kopen. Deze, alleen dan net wat anders.. :)

Succes met duimen allemaal!

Wij hebben gisteren laminaat gehaald bij de Ikea :D Die kunnen we donderdag of vrijdag gaan leggen. We hebben van de trap een klein kunstwerk gemaakt, vast niet iedereen vindt het mooi, maar ik ben verliefd.

We hebben een ontzettend licht huis; lichte muren, veel ramen, hoge plafonds. Daarom vonden we dat we met de trap wel iets bijzonders mochten doen. Ook de treden worden in dezelfde donkergrijze kleur geverfd en natuurlijk wordt de muur nog bijgewerkt :') Rasechte handige-harry's :P

Afbeelding

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:09

Leuk die trap! Ik zou dan alleen de treden die kleur geven en de stootborden licht laten of andersom :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:13

anne: gaaf die plise gordijnen!! zal vast mooi worden!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:28

Gowlan schreef:
Vandaag onverwacht wezen kijken bij een studio in kralingen, alleen helaas echt te klein =(

Ik heb niet alles gevolgd, in welke richtingen zoek je? Heb je al via woonnet geprobeerd?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:04

*\o/* We zijn eindelijk klaar met verven!
Morgen komen de stoffeerders het tapijt boven leggen (we hadden echt geen idee hoe we dat zelf moesten gaan doen...) en we kunnen ook eindelijk zelf beginnen met het leggen van het laminaat :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:51

we zouden eigenlijk als iedereen uiteindelijk klaar is allemaal langs elkaars huis moeten gaan om te kijken hoe het geworden is _O-
maar ik mag de deur niet open doen voor vreemde mensen van mijn vriend :+ :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:46

Ik ben wel een beetje raar, maar vreemd zou ik mezelf niet noemen hoor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:48

Beetje apart

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:04

Like_peres schreef:
Gowlan schreef:
Vandaag onverwacht wezen kijken bij een studio in kralingen, alleen helaas echt te klein =(

Ik heb niet alles gevolgd, in welke richtingen zoek je? Heb je al via woonnet geprobeerd?

Als het maar dichtbij de snelweg is, ik moet namelijk dagelijks naar delft kunnen.
Ik zoek omgeving Rotterdam, centrum kan ook mits het dicht bij de S-weg of de ring rotterdam ligt.
Ga morgen eens kijken op woonnet =)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:54

vreemd en apart is geen probleem!

Gowlan, is er in Rotterdam niet super veel aanbod dan? ik dacht altijd van wel?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:16

Nanno_123 schreef:
vreemd en apart is geen probleem!

Gowlan, is er in Rotterdam niet super veel aanbod dan? ik dacht altijd van wel?

Ja alleen worden ze helaas steeds gekker: 2-6x de huur aan borg vragen, 1-2x de huur aan 'bemiddelingskosten', contractkosten en leg het dan maar direct op tafel :n

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:30

Flowery schreef:
Vandaag gekeken bij die studio, ziet er prima uit. Alleen kwam er nog iemand kijken en die staat op 2 en ik sta op 3 .. En zij had ook interesse ;(

Ik quote mezelf even, ik krijg net een mailtje dat ik een intake gesprek heb volgende week maandag *\%/* *\%/*
Ben ik het toch nog geworden! :D Nu hopen dat de rest ook geregeld kan worden :D

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:03

Spannend Flowery!

Ik ga donderdag huurcontract tekenen en de sleutel ophalen! Exciteddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:20

Spannend Flowery!

Leuk Karmlijn

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 13:08

Leuk _Karlijn en Flowery! :D

Hier is de verhuurder bijna klaar met schilderen en alles (ja, dat ging hij voor ons doen :Y) ) en we kregen gisteren bericht dat we er vanaf morgen al in zouden kunnen :D Ondertussen heb ik allemaal 'nieuwe' meubels verzameld via marktplaats, die gaan we dit weekend erin zetten. Verder alleen dozen inpakken en dan weer uitpakken en dan kunnen we lekker in ons nieuwe huisje wonen :)

Nanno_123 schreef:
we zouden eigenlijk als iedereen uiteindelijk klaar is allemaal langs elkaars huis moeten gaan om te kijken hoe het geworden is _O-
maar ik mag de deur niet open doen voor vreemde mensen van mijn vriend :+ :+

Ja inderdaad! Jammer dat we niet allemaal vlakbij elkaar wonen. Ennuh, wij zijn geen vreemden.. wij zijn de mensen van bokt :+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:32

Weten jullie eigenlijk hoe dat werkt bij woningnet? Wordt er echt alleen getelt met jaren of ook met maanden?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:44

Gaaf Speechless dat schiet al op!!
Als jullie nou nog moeten besluiten via wie jullie de tv en internet nemen.. neem geen ziggo! al gezeur vanaf het begin hier, terwijl we er pas net wonen..

Suuskipje, dat verschilt per gemeente! ook niet overal maakt het uit hoelang je ingeschreven staat.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:19

Wij hebben voor telfort gekozen (was goedkoper ;) ), hopelijk geen gedoe daar mee.. We moeten wel tot de 13e ongeveer wachten tot we het krijgen. Wist ik veel dat daar zoveel levertijd bij was :+ Dus nu hebben we de eerste 1,5/2 weken geen tv en internet :n Maar dat overleven we vast :Y)

@Suuskipje: ik weet dat het hier met jaren en maanden is, maar dat zal inderdaad wel overal weer anders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 16:27

Hier met maanden , bij zus is het loten.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:15

SpeechLess schreef:
Wij hebben voor telfort gekozen (was goedkoper ;) ), hopelijk geen gedoe daar mee.. We moeten wel tot de 13e ongeveer wachten tot we het krijgen. Wist ik veel dat daar zoveel levertijd bij was :+ Dus nu hebben we de eerste 1,5/2 weken geen tv en internet :n Maar dat overleven we vast :Y)

@Suuskipje: ik weet dat het hier met jaren en maanden is, maar dat zal inderdaad wel overal weer anders zijn.

ja dat hadden wij ook, is best wel camperen in je eigen huis gevoel moet ik toegeven..
maar overleven doe je het zeker, je hebt altijd nog mobiel internet, maar erg handig vond ik het niet met mijn studie enzo :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:30

SpeechLess schreef:

Wij hebben hier thuis Telfort, krijgen jullie glasvezel? Bij ons bevalt het niet zo heel erg goed. Slecht internet en het kastje die we bij de tv hebben, heeft regelmatig kuren...

Wij nemen straks glasvezel van KPN, als je daar ook je telefoon abonnement hebt, heb je verdubbeling van je bundel of een paar euro korting per maand oid.
Misschien is het wel iets duurder, maar aangezien mijn vriend websites maakt, is het wel van groot belang dat het internet goed voor elkaar is. :)