vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 00:29

Ts. Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd, maar ik vind dat je een beetje in de slachtoffer rol kruipt.
Natuurlijk is het allemaal niet leuk, maar ik zou echt jezelf even wakker rammelen.

Wat maakt jou het nu uit of je gaat schoonmaken als z'n vriendin in bed ligt? Je hebt maar haar toch niks te maken? JIJ wil het huis graag verkopen, onthoud dat goed!
Hoezo heb jij die gast nodig voor een open huizen dag? Jij wil dat huis toch ook verkopen? Als hij niet kan en wil, dan zorg je toch dat je er zelf bent? Het is ook jouw huis. En een zolder opruimen. So what? Het is toch jouw huis, jij wil het verkopen. Het lijkt me logisch dat je dan ook de boel opruimt.
Balen natuurlijk dat je ex niet echt meewerkt, maar ik vind jou ook nogal weinig proactief. Kom op! Even de schouders eronder, zeker nu je minder werk hebt en dus veel tijd kan besteden aan hoe het huis eruit ziet bij de open huizen dag.

Succes :)

Amandavd

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 07:55

Nou Rowdine wat een rot reactie zeg!! Heb je maar met een oog gelezen? Als er oemand is die niet in een slachtoffer rol gaat zitten met zoveel tegenslagen is het TS wel. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:28

Amandavd schreef:
Nou Rowdine wat een rot reactie zeg!! Heb je maar met een oog gelezen? Als er oemand is die niet in een slachtoffer rol gaat zitten met zoveel tegenslagen is het TS wel. Bah.

Waarom zou dit een rot reactie zijn? Ik zet er nog bij dat ik het wellicht verkeerd zie. En bovendien kan ik toch verschillen van mening met anderen? Ja, ik lees dit topic vanaf het begin af aan mee, en heb niet met een oog gelezen :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:08

iedereen mag zijn mening geven (is mijn mening :P ).
ik vind dat ts niet in de slachtofferrol kruipt, maar kan ook wel wat vinden in rowdine haar reactie,
als jij iets wil, dan zul je het ook zelf moeten doen, anderen gaan het niet voor je doen.. zo ook in dit geval

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:18

Amandavd schreef:

Ieder zijn eigen mening, dus jij ook.

Ik vind dat TS al een heeeeel eind is gekomen, maar ben het (nu) eigenlijk wel eens met Rowdine. Soms kijken we allemaal dezelfde richting op, terwijl een andere richting soms ook wat verheldert.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:22

Ts verliest haar baan, moet haard paard daardoor verkopen, blijft door haar ex dadelijk met schulden xitten maar ze gaat gewoon door. Ze heeft een nieuw apartement, is op zoek naar werk maar hoor je haar klagen? Zegt ze hoe zielig ze zichzelf vindt? Nee ze gaat er gewoon voor. Wellicht moeten jullie de definitie vanslachtofferrol eens opnieuw opzoeken want TS kruipt daar absoluut niet in.

Vraag mij af hoe jullie zelf in haar situatie zouden reageren. Allemaal heel moedig natuurlijk. Beste stuurlui staan aan wal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:54

Amandavd schreef:
Ts verliest haar baan, moet haard paard daardoor verkopen, blijft door haar ex dadelijk met schulden xitten maar ze gaat gewoon door. Ze heeft een nieuw apartement, is op zoek naar werk maar hoor je haar klagen? Zegt ze hoe zielig ze zichzelf vindt? Nee ze gaat er gewoon voor. Wellicht moeten jullie de definitie vanslachtofferrol eens opnieuw opzoeken want TS kruipt daar absoluut niet in.

Vraag mij af hoe jullie zelf in haar situatie zouden reageren. Allemaal heel moedig natuurlijk. Beste stuurlui staan aan wal.

Wat ik al zei, allemaal heel vervelend, maar ts is niet de enige in een dergelijke situatie.
Waarom is haar ex degene waardoor ts in de schulden zit?
Ik lees in iedere post dat haar ex niet meewerkt. Maar neem dan toch het heft in eigen handen. Het is ook ts haar huis, dus als hij niet opruimt voor de fotograaf of voor een open huizendag, doe je dat toch zelf? Ze heeft tenslotte, neem ik aan, een sleutel aangezien het nog steeds haar huis is.
Ik zou echt niet afwachtend zijn en alles maar van hem af laten hangen. Zo te lezen is hij nogal laks en langzaam. Dus dan alles zelf maar regelen. Zeker nu ze maar een aantal uur in de week werkt.

Maargoed, dat is mijn mening, waar Amanda nog wat klaarblijkelijk niets in ziet. Even goede vrienden, maar houdt t wel vriendelijk :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:01

Amandavd schreef:

Ik heb nergens gezegd dat ik vindt dat ze in de slachtofferrol zit. Ik heb ook al aangegeven dat ik vind dat ze goed bezig is.

MAAR en dat ben ik (nu na de eye-opener, voor mij) wel met Rowdine eens, je kunt blijven afgeven dat je ex een luie lapzwans is (wat ie, als ik de verhalen zo lees ook best wel is), maar daarmee kom je geen steek verder. Daarmee drukt ze zichzelf in de slachtofferrol tav haar ex. Meneer ligt inderdaad dwars (of lekker te vozen met een nieuw grietje). Waarom zou hij moeite moeten doen. Hij heeft het toch lekker voor elkaar? TS betaalt mee / is deels verantwoordelijk voor alle schulden. Hij heeft een nieuw grietje. Waarom opschieten met de verkoop. En hoe rot en vervelend het ook allemaal is, ze zal (en dat is al veeeeeeel vaker hier gebleken, als je TS berichten goed leest) het heft in eigen handen moeten nemen. Dat heeft ze al vaker gedaan. En ik vermoed dat de berichtgeving van TS vooral zo is om even stoom af te blazen. Volledig begrijpelijk.

Maar dat neemt niet weg dat ik Rowdine ook snap~!!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:11

Wie zegt dat TS niet het heft in handen neemt? Wie zegt dat zei die zolder niet gaat opruimen? Dat lees jij er blijkbaar uit Rowdine, want TS zegt nergens dat ze het niet gaat doen.

Ik vind het ontzettend rot voor haar dat ze zo hard probeert, steun zoekt en dan krijgt te horen dat ze in een slachtoffer rol kruipt van mensen die geen flauw benul van de situatie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:25

Amandavd schreef:
Wie zegt dat TS niet het heft in handen neemt? Wie zegt dat zei die zolder niet gaat opruimen? Dat lees jij er blijkbaar uit Rowdine, want TS zegt nergens dat ze het niet gaat doen.

Ik vind het ontzettend rot voor haar dat ze zo hard probeert, steun zoekt en dan krijgt te horen dat ze in een slachtoffer rol kruipt van mensen die geen flauw benul van de situatie hebben.

En waarom zou jij precies meer benul van de situatie hebben dan een ander?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:54

Rowdine schreef:
Amandavd schreef:

Dat zeg ik niet. Maar ik oordeel vervolgens ook niet dat iemand niet zijn best doet en slachtoffer speelt. Wat ik uit TS haar berichten lees is dat haar ex gezegd heeft dat zij de zolder maar moet opruimen, ik lees nergens dat ze dat ook niet gaat doen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:00

Dames, dames, laten we het hier gezellig houden.

Tot nu toe heeft TS er blijk van gegeven zich niet snel te laten ontmoedigen en best van aanpakken te weten maar ze heeft haar handen vol en ik kan me zo voorstellen dat ze haar eigen prioriteitenlijstje volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:05

Amandavd schreef:
Rowdine schreef:

Dat zeg ik niet. Maar ik oordeel vervolgens ook niet dat iemand niet zijn best doet en slachtoffer speelt. Wat ik uit TS haar berichten lees is dat haar ex gezegd heeft dat zij de zolder maar moet opruimen, ik lees nergens dat ze dat ook niet gaat doen.

Je beticht mij er iig van geen flauw benul van de situatie te hebben.
Blijkbaar is dat het geval als je een kritische noot plaatst. Bijzonder flauw.

Ik lees nergens dat ts dat niet gaat doen, ik zeg ook nergens dat zij dat niet gaat doen? Ik zeg alleen dat ik dat zeker wel zou doen :)
Anyway, dit is een soort welles-nietes spelletje aan het worden waarbij er geen ruimte is voor een afwijkende mening.
Dus ik wens ts veel sterkte, en ontstip het topic :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:07

Rowdine schreef:
Amandavd schreef:

Ik lees nergens dat ts dat niet gaat doen, ik zeg ook nergens dat zij dat niet gaat doen? Ik zeg alleen dat ik dat zeker wel zou doen :)
Anyway, dit is een soort welles-nietes spelletje aan het worden waarbij er geen ruimte is voor een afwijkende mening.

Je mag prima een afwijkende mening hebben, maar jij kan blijkbaar zelf niet tegen kritiek aangezien je zo nodig met ontstippen, en over flauw gesproken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:12

Amandavd schreef:
Rowdine schreef:

Je mag prima een afwijkende mening hebben, maar jij kan blijkbaar zelf niet tegen kritiek aangezien je zo nodig met ontstippen, en over flauw gesproken ;)

Wat jij geeft is geen kritiek. (Zie Dikke van Dale). Jij hebt er blijkbaar problemen mee wanneer anderen een afwijkende mening geven. Dit maakt jou geen prettige discussie partner, en bovendien jaag je mensen weg uit dit topic die wellicht nog bruikbare tips voor ts zouden kunnen hebben.
Dus misschien is het naar ts toe wel netjes als jij je toon aanpast, en anderen hun mening laat geven, zonder te gaan strooien met zaken als: "geen flauw benul hebben van".

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:16

Dames, vecht dit liever via PB uit.

TS: Zuur dat je ex zich zo opstelt, maar ik zou ook gewoon het huis binnen walsen en zorgen dat de boel op tijd klaar is. En de kosten delen. Heb je inmiddels een rechtsbijstandverzekering?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:36

Ik heb gewoon over de discussie heen gescrolled tussen de 2 dames haha.

Ik dacht inderdaad ook nu heb je alles wel gehad.

Nog even volhouden en vecht voor jezelf ook al lijkt het uitzichtloos.
Hij wil je gewoon kapot hebben.

Vreselijk van je paard heel erg verdrietig. Hoop dat je paard goed terecht komt.

Heel veel sterkte de komende tijd nog. Hou ons op de hoogte.
Geef niet op!! Misbaksel is het.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 17:30

Iedereen mag zijn mening hebben :j
Ik heb er inderdaad niet bij gezet dat ik uiteraard de zolder ga opruimen en de rekening ga betalen om mee te doen aan de openhuizendag. Ik was voornamelijk geïrriteerd door de manier waarop T het bracht.
Ik wil dit rothuis zo snel mogelijk verkocht hebben, zodat ik ook met hem niks meer van doen heb.
Ik ben zo klaar met hem en de hele situatie.

Ik had het er vandaag over met een vriendin: ondanks alle ellende die ik over me heen heb gekregen ben ik nog elke dag blij dat ik bij hem ben weggegaan.
Aan alles komt een eind, dus ook aan al deze ellende.
Ik kom hier sterker uit en zijn ellende gaat pas beginnen.

Ik ben trots op mezelf wat ik allemaal al bereikt heb. Ik heb zelfs deze vakantie voor het eerst in jaren weer in een bikini gelegen op het strand.
Ik heb nieuwe vrienden op gedaan en afscheid genomen van andere.
Ik ben klaar met mensen die me proberen te kleineren en die passief/agressief zijn.
Het heeft lang geduurd, maar ik weet nu dat ik meer waard ben en die mensen hoef ik niet meer om mij heen.
Zo zwak als dat ik me voelde vlak voor ik weg ging en gedurende eerste maanden met alle ellende, zo sterk voel ik me nou.
Ik kom er wel en geen mens die mij nog tegen houd :)

Ik ben jullie ook ontzettend dankbaar dat ik hier kan spuien en dat jullie met me mee denken :j
Dit helpt vaak nog steeds om alles weer even goed op een rijtje te krijgen en de puntjes op de i te zetten :))

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:34

Niets meer aan toe te voegen, jij komt er wel, top!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:38

Goede instelling meis, keep your head up! Je kan trots zijn op jezelf!

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:39

Goede instelling TS, ik ben er van overtuigd dat jij er komt! Ga zo door topper!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:47

Die instelling moet je hebben! Goedzo!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:15

You go girl!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:26

mocht ik morgen de staatsloterij winnen koop ik je paard voor je....kan alleen zeggen heel veel respect voor je...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:48

Dan kun je TS beter een spaarcentje geven Welshje68 :') Zodat ze haar huidige paard kan houden. ;) Met 2 paarden in deze situatie is ook niks! :P

Oke, uitgegrapt. :D

TS, je staat enorm sterk in je schoenen en net wat je zegt...Deze ellende gaat zeker voorbij! Hoelang dat duurt weet niemand maar dat je er sterker uitkomt is iets wat zeker is! Laat je niet op je kop zitten hoor.