Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:56

Daar gaan we dan, mijn verslag van week #2

Een bespottelijk goedkope week met dank aan de vriezer en mijn familie :Y)
Ik ben gezegend met een heleboel aardige mensen om mij heen, zo mocht ik een paar keer lekker komen eten bij hen!

Op zondag weer boodschappen gedaan bij de Appie... het lijkt wel of ik daar niet aan ontkom :?
Aardappeltjes, sla, tonijn, verse hamburgers, kiwi, meloen, bananen, brood en kaas.
Ik stond vol trots bij de kassa met mijn centjes; "Mevrouw, dit is een pinkassa"
De ergernis stond van de mensen achter mij af te lezen - zo sta ik er zelf ook meestal bij- die borden met pinkassa zijn niet bepaald klein :list:
Enfin, het is opgelost, ik kon met de bon contant gaan betalen bij de infobalie :o

Van de sla heb ik twee dagen heerlijk gegeten, en daarbij waren mijn voorraadkast en vriezer ook zeer bruikbaar.

Woensdag ben ik uit de band gesprongen toen een collega vroeg of ik meeging om een broodje haring. Ik was het niet van plan, maar daarom smaakte hij denk ik extra goed!

Dat ik nu een leuk bedrag over heb is leuk maar noodzakelijk, ik moet tanken! Een volole tank kost me tussen de 70 en 80 euro, dus kan hem straks in elk geval halfvol gooien. Ik begrijp ook steeds beter dat een auto een stevige kostenpost is als je geen groot inkomen hebt!
Mijn voornemen om vaker te fietsen gaat dus ook weer omhoog op mijn lijstje!

Afbeelding
Huidig saldo € 85,75

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:50

Kelly, heb je een Jumbo in de buurt? Ga rot fruit of groente spotten, er is altijd wel iets te vinden :D Je krijgt in ruil gratis een zak vol groente en fruit mee naar huis. Ik heb het nu 2 x meegemaakt (was allebei niet voor mezelf, maar was er toevallig wel bij haha).
Gewoon een tip! Vriendin van me was gisteren heel blij ermee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:32

Goeie tip maar dat doen ze hier (helaas) niet. Je doet het wel goed TS!

Heb vandaag ook boodschappen gedaan. Wat heb ik bij:
1,2kg gehakt
4 stevige uien
12l magere melk
1 pak havermout (500gr) bio-time
1 pak koekjesmix (yes, babyvoeding :)) )
1 zak kattenvoer 2kg
12 rollen toiletpapier
2l maïsolie
3x 800gr prinsessenbonen
1kg spliterwten
3x125gr beschuit
2x 500gr spirelli
1l grenadinesiroop (aanlenglimonade)

Totaal: €37,75

Met de melk hoop ik 2 weken te doen. De havermout en koekjesmix zijn ideaal als ontbijt, en je kan er ook telkens fruit tussendoor doen als variatie (of chocolade). Daar om ik normaal ruim een maand mee toe. Het gehakt heb ik verdeeld over 6 porties, die zitten nu in de vriezer en ik had nog 1 portie zitten. Met 1x 800gr boontjes, wat melk, 2 eitjes en 1 zakje puree dat ik nog heb kan ik 2 dagen stevig eten. Met de spirelli 4x minstens.
Verder heb ik nog rijst in huis, nog wat andere groenten in pot, ik heb nog 2 pakjes broodmix en een zak diepvriesvis (pangasiusfilet). Volgende week werk ik nog een weekje, dan kan ik warm eten op het werk aan €2,75 voor een kom soep, warme maaltijd en dessert. Dus als het gewoon goed gaat, dan kom ik met bovenstaande zowat 3 weken toe :)

Alwiene

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:27

@ Varekaj, weet je het zeker? Het is een landelijke actie dus in principe dient elke Jumbo supermarkt daar aan mee te doen. Soms moet je ze er alleen wel even aan helpen herinneren. Ik heb het al bij zeker 15 verschillende Jumbo's meegemaakt, de invulling verschilt per winkel, sommige weten het meteen en sommige moet je even helpen herinneren, maar het heeft tot nu toe ALTIJD en overal gewerkt :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:40

12 liter melk???? :oo
En dan 2 weken mee doen? Ik heb meestal een klein pakje en die loopt na 2 weken meestal zelf naar de prullenbak :').
Haal het om die reden dus ook niet meer :).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:47

Jumbo adverteerd er ook mee in hun eigen blad. Gewoon eisen die hap. En tot nu toe moet ik ze er meestal ook aan herinneren. Want het liefst lopen ze gewoon weg.
Overigens verschilt het wel per winkel wat er in de tas zit. Vaak wordt hij voor je gevuld maar 2 weken terug mocht ik hem zelf vullen voor een max van 5 euro. en 1 jumbo bij dinnetje werd vervelend omdat ik de tas niet had laten scannen. Waar ze nog een dik kwartier over gedaan hebben omdat niemand ook wist hoe het in het systeem gezet moest worden. Heel raar want tot nu toe( en ik heb er al zo'n 6 gehad) heeft geen enkele winkel hem gescand of erom getaait..
Ik loop trouwens altijd even door de groente afdeling heen waar ik heel globaal kijk of er iets onvers tussen ligt. Ik draai niet elk stuk fruit om. Maar zo'n tas is wel heel fijn voor mijn portomonnee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:01

Ik lees al een tijdje mee.

Probeer ook altijd van zo min mogelijk boodschappen te doen. Voorheen zonder briefje, tegenwoordig met briefje.

Wij zij een gezin van 4. Hebben een tweeling van 2. Grootste kostenpost is toch wel vers groente/fruit/vlees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:03

jilleroo schreef:
Jumbo adverteerd er ook mee in hun eigen blad. Gewoon eisen die hap. En tot nu toe moet ik ze er meestal ook aan herinneren. Want het liefst lopen ze gewoon weg.
Overigens verschilt het wel per winkel wat er in de tas zit. Vaak wordt hij voor je gevuld maar 2 weken terug mocht ik hem zelf vullen voor een max van 5 euro. en 1 jumbo bij dinnetje werd vervelend omdat ik de tas niet had laten scannen. Waar ze nog een dik kwartier over gedaan hebben omdat niemand ook wist hoe het in het systeem gezet moest worden. Heel raar want tot nu toe( en ik heb er al zo'n 6 gehad) heeft geen enkele winkel hem gescand of erom getaait..
Ik loop trouwens altijd even door de groente afdeling heen waar ik heel globaal kijk of er iets onvers tussen ligt. Ik draai niet elk stuk fruit om. Maar zo'n tas is wel heel fijn voor mijn portomonnee

Als ze je vaker in de winkel aantreffen om tas ivm rot fruit, doen ze daar dan wat mee?

Ik ga morgen wel klagen over druiven. Tweede keer dat ik ze zaterdags kocht en maandags verschillende rotte druiven

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 00:02

Nee. En dat zouden ze eens moeten proberen. moeten ze er maar geen reclame voor maken. Overigens gebwurt dit niet elke week ofzo dus zo goed kennen ze mij ook niet plus dat het ook niet elke keer in dezelfde jumbo was.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:31

Ik lees al heel de tijd mee maar over het Jumbo verhaal wil ik even inhaken.
Ja ze mogen wel weigeren om een nieuw product mee te geven. Dit wel alleen wanneer er misbruik wordt verdacht ;). Er zijn serieus mensen die fruit/groenten kneuzen en het goed verstoppen, dag later terugkomen en een zak groente willen. Zelfde bij vers vlees, klanten die producten van aan de datum verstoppen en later terug komen. Maar ik neem natuurlijk aan dat jullie niet op deze manier te werk gaan :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 07:57

Lol nee dat vind ik erg overdreven en beetje triest zelfs..

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:03

Ik ben ook regelmatig in de jumbo en ik eigenlijk durf ik gewoon niet naar het personeel te lopen van kijk hij is niet goed whahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:41

havermout en koekjesdeeg maak ik met warme melk en dan elke avond ook een grote mok warme chocolademelk. Dat tikt aardig aan. Daarbij af en toe eens iets met een bechamelsausje en dag melk. Ze is langer houdbaar gelukkig maar ik gok dat ik er 2 tot 3 weken mee doe.
Geen jumbo's hier in belgenland :P

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:19

jilleroo schreef:
Lol nee dat vind ik erg overdreven en beetje triest zelfs..

Klopt heel triest. Bij mijn Jumbo is er dus al een man die een verbod heeft en een aantal worden goed in de gaten gehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:42

Pfff wie wil mijn vriend even overnemen? :'. Meneer moet erg wennen aan de nieuwe aanpak en hij baalt nu dat ik meer op de centen let dan normaal. 'Ik mag ook niets' :=

Ik heb voor 6 dagen nog 15 euro over.... Dus dat zijn voor 3 dagen brood nog en voor 3 dagen avondeten (vlees heb ik in grootverpakking gekocht en in porties ingevroren dus vlees voor de hele week is al in huis, net als fruit :) en heb voor 3 dagen ook al groente/saus/rijst).
Waren wat duurdere boodschappen; keukenrollen en wasverzachter moesten erbij.

Moet lukken :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:47

Jouw vriend moet niet miepen, ik vind het klasse dat je je poot stijf houd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:51

bigone schreef:
Jouw vriend moet niet miepen, ik vind het klasse dat je je poot stijf houd.

Ik heb gewoon gezegd; dan ga je maar gezellig weer terug naar je papa en mama :Y)

(Volgende keer dreig ik met een klooster }> )

Bij de makro hebben wij mondwater ingeslagen; listerine; 2 liter voor 10 euro (incl btw). Kan er niet zonder helaas... Maar zo kan het wel uit :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:59

_O- ik heb net 4 gratis flessen mondwater gehaald _O-
Daarnaast boodschappen op de markt gedaan.
3 kilo gestreepte tomaten voor 1 euro (--> pasta saus, voor in de gevulde paprika's voor morgen en de rest gaat de soep in)
12 paprika's (rood en oranje, groot formaat) voor 1 euro ( --> pasta saus, om te vullen morgen en de rest maak ik paprika soep van)
5 mooie (grote!) champignons voor 50 cent (--> voor in de gevulde paprika's en om zo te snaaien :o )
4 mooie grote verse maiskolven voor 50 cent (--> voor in de gevulde paprika's en als groente voor ernaast)
16 passie vruchten voor 2 euro

Morgen hebben we eters. Dat worden dus gevulde paprika's ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:03

Je hebt altijd baas boven baas... Hahaha

Hem woensdag toch maar even de markt over, het loont dus wel :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:05

wij hebben hoogvliet kassabon zegels ;)
Ik heb 3 collega's die elke dag bij de hoogvliet lunch kopen de instructies gegeven dat ze hun kassabonnetjes bij mij in moeten leveren _O-

Niet heel boeiend als er knorr kipnugget zakjes in de kassabonzegel actie zitten. Maar mondwater is wel leuk. Nu alleen hopen dat zendium mondwater te pruimen is :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:05

vuurneon schreef:
Pfff wie wil mijn vriend even overnemen? :'. Meneer moet erg wennen aan de nieuwe aanpak en hij baalt nu dat ik meer op de centen let dan normaal. 'Ik mag ook niets' :=

Ik heb voor 6 dagen nog 15 euro over.... Dus dat zijn voor 3 dagen brood nog en voor 3 dagen avondeten (vlees heb ik in grootverpakking gekocht en in porties ingevroren dus vlees voor de hele week is al in huis, net als fruit :) en heb voor 3 dagen ook al groente/saus/rijst).
Waren wat duurdere boodschappen; keukenrollen en wasverzachter moesten erbij.

Moet lukken :)

Prei is in de aanbieding volgende week bij de AH, 23 cent per stuk, gezamelijk met vlees wat je in de vriezer hebt (heb je kip?), of tartaartjes die ook volgende week in de aanbieding zijn (2e gratis, ma-woe), kun je dit maken:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/853202/stamppot-met-prei-roomkaas-en-kip/?favorieten=on
Roomkaas die vermeld staat voldoet wat mij betreft de euroshopper roomkaas prima (a 69 ct per bakje), uien/knoflook/aardappels ga ik vanuit dat je die in huis hebt :P, bieslook komt bij mij uit de tuin maar kun je ook weglaten.
Makkelijk en budgetgerecht :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:11

Dank voor de link :)
Had de prei gezien in de folder, maar wist nog niet wat ik ermee wou doen. Verwerken in een stampot is een uitstekend idee! Moet alleen kijken waarmee ik de kruidenkaas kan vervangen, mag geen melk namelijk. Maar zag ook al deze variant
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/h ... 20095.html

Dus ik ga nog even broeden :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:32

Weissjee schreef:
Ik lees al heel de tijd mee maar over het Jumbo verhaal wil ik even inhaken.
Ja ze mogen wel weigeren om een nieuw product mee te geven. Dit wel alleen wanneer er misbruik wordt verdacht ;). Er zijn serieus mensen die fruit/groenten kneuzen en het goed verstoppen, dag later terugkomen en een zak groente willen. Zelfde bij vers vlees, klanten die producten van aan de datum verstoppen en later terug komen. Maar ik neem natuurlijk aan dat jullie niet op deze manier te werk gaan :)

Dat vind ik gewoon valsspelen of zelfs diefstal!! Officieel is het de bedoeling dat je het toevallig tegen komt, dat toeval help ik wel een handje door mijn ogen héél erg goed open te houden en ben ook niet te beroerd om een extra rondje te lopen om te kijken of er echt niks ligt. Ik zal er echter nooit voor zorgen dát iets kapot gaat of iets verstoppen of iets dergelijks belachelijks :n
Ik probeer 'het spel' zoals ik het zie eerlijk te spelen. Kom ik iets tegen wat aan de datum is of over datum wat ik niet wil hebben dan geef ik het ook gewoon even af bij het personeel zodat ze het weg kunnen halen, ook al levert mij dat in dat geval niks op.

Die groente en fruit tassen staan in de regels dat het maximaal 1 per klant per dag is. Hierover heb ik al eens een discussie gehad met een dame van de groente hier die zei 'jij hebt al een keer gehad'. Heb haar toen hun eigen regels uit moeten leggen en ze heeft het met tegenzin meegegeven, maar je wil niet weten hoe chaggerijnig ze erbij deed en een keer een tijd later ook weer. Deze dame ontwijk ik daarom liever, hoewel het me tegen staat dat ze daarmee precies bereikt wat zij wil. Ik vind namelijk dat Jumbo gewoon moet doen wat ze beloven en dat personeel dat op een vriendelijke manier moet doen. Gelukkig is dat meestal ook wél zo hoor!!

Vroegah, toen de regels nog anders waren en je alleen hoefde te vertellen dat een product elders goedkoper was om het gratis te krijgen, tóen was het nog echt leuk. Tegenwoordig moet je het aantonen met een bon en dan moet je het product dus elders al gekocht hebben. Dan komt het neer op 1 + 1 gratis en dat maakt het een stuk minder leuk.

Wel controleer ik altijd héél erg goed mijn bon bij jumbo, want elk prijsverschil (ongeacht in wiens voordeel) zorgt dat je het geld van het product terug krijgt, en ja dat is toch altijd leuk meegenomen!

Jumbo heeft mij ooit 1000 euro aan boodschappen(bonnen) opgeleverd met "de Jumbo uitdaging" een paar jaar geleden, dat was ook een poosje héél leuk winkelen haha.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:41

Alwiene schreef:
Ik probeer 'het spel' zoals ik het zie eerlijk te spelen. Kom ik iets tegen wat aan de datum is of over datum wat ik niet wil hebben dan geef ik het ook gewoon even af bij het personeel zodat ze het weg kunnen halen, ook al levert mij dat in dat geval niks op.

Niet echt ontopic, maar dit doe ik dus ook regelmatig, niet zozeer op of over de datum maar met dingen waar iets mis mee is (en ik het om die reden niet mee zou nemen bijv.). Zo kom ik heel vaak verpakkingen tegen die open zijn gesneden. Per ongeluk natuurlijk waarschijnlijk tijdens het openritsen van een doos met een stanleymes.
Helaas is het wel zo dat wat ik de ene dag eruit haal... de volgende dag/dagen op de een of andere manier weer terug in het schap is gekomen, volgens mij leggen medewerkers ze dus helaas regelmatig weer gewoon terug in het schap.
Koffie bijv. die niet meer vacuum is, pasta waar een scheur in de verpakking zit etc

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:22

Nou ik werk zelf in een winkel en kapotte verpakkingen, over datum,... die worden er uit gehaald als we het vinden en aan de kassa wordt het ook tegengehouden. :)

Hier is de nieuwe maand van start gegaan en ook hier gaat flink bezuinigd worden vanaf nu.
Ik heb wel een nieuwe methode voor vlees gevonden.
Nu koop ik gewoon hele gebraden en snij ze zelf thuis in porties om ze in te vriezen.
Zo had ik voor 5 dagen biefstuk waar ik voor dezelfde prijs maar 2 dagen geneden stukjes van kon halen.