Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 09:38

Jeeejte C_alsemgeest! dat lijkt me heftig dat je je papa zelf injecties geeft! wat super heftig dat een groot deel van zijn kant die agressieve vorm heeft. is dat erfelijk?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:49

C_alsemgeest wat een rot tijd moet dat geweest zijn. Wat moedig dat je dit voor je vader heb kunnen en willen doen.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 10:55

Kai_rosa, neem de tijd, iedereen is altijd welkom hier, verhaal wel of niet gedaan, het is en blijft moeilijk en het is fijn om mensen om je heen te hebben die je kunnen steunen, of je je verhaal nou wel of niet gedaan hebt!

C_alsemgeest, jeetje wat een heftig verhaal, dapper dat je dat hebt gedaan zeg.. Zoiets lijkt me zo ontzettend moeilijk..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:56

@c-alsemgeest

Met mijn moeder heb ik helaas soort gelijk iets gehad....ook ik heb haar een overdosis morfine gegeven. En hoe erg ik ook lijd onder haar dood en het verzorgen van haar....ik zou het zo weer doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:40

Het is moeilijk, maar je vader zien lijden vond ik op dat moment moeilijker :)
Het is idd erfelijk Ladybird. Dus veel controle voor mij :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:45

Ik heb helaas de laatste paar weken weer moeilijker.. Hoor ineens veel liedjes die mijn vader leuk vond. Ook moet ik gewoon veel aan hem denken. En het is niet eens in de beurt van de dag dat hij overleed..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:56

Lekker meezingen met die liedjes, en even kei hard huilen. Lucht op. :(:)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:08

vandaag is het een half jar geleden dat papa gestorven s. Ik mis hem toch nog heel erg!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:33

Sterkte Olafgek, elk "jubileum" is raar. (is daar een gepaster woord voor?)

Vader van een vriend van mij is ernstig ziek, nierkanker met uitstralingen naar zijn longen en hart. Hij gaat nu bezig met chemo en probeert het zo lang mogelijk te rekken. Vreselijk, maar zijn zonen beseffen het niet helemaal. De ene heeft een dag later een reis van een half jaar naar Afrika geboekt! Terwijl er een hele grote kans is dat zijn vader er dan heel slecht bij ligt. Ik kan daar heel slecht mee om gaan.

Het klinkt misschien vreselijk voor sommigen, maar ik had zo graag afscheid willen nemen. Vragen willen stellen aan mijn moeder waar ik nu nooit meer een antwoord op krijg. Verhalen van haar aanhoren over haar jeugd. Het klinkt vreselijk, maar soms zou ik willen dat ze ziek was geweest en niet plotseling was overleden.
Sorry als ik hier mensen mee pijn doe, want ik weet ook hoe vreselijk het is als iemand ziek is en lijdt.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:53

RoosG ik snap eerlijk gezegd heel goed wat je bedoeld... Ik heb hetzelfde, mijn moeder kreeg een hersenbloeding en is nooit meer bijgeweest. Er zijn nog zoveel vragen en nog zoveel verhalen die ik had willen horen.. Tegelijkertijd had ik ook mijn moeder niet willen zien lijden, want dat lijkt me weer vreselijk als ze ziek zou zijn geworden. Maar het is zo raar als ze zo ineens uit het leven worden gerukt... Voor mijn gevoel heb je dan gewoon iets meer tijd om afscheid te nemen en nog te vragen wat je wilt, want daar heb ik nu ook nooit de kans voor gehad. En dat is voor mij misschien nog wel meest moeilijke om mee om te gaan..

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:31

Hier ben ik ook weer. Vorige week 15 juli was het precies een jaar geleden dat mijn vader is overleden. Dit viel mij heel zwaar, wat mij eigenlijk erg verbaasde omdat ik niet echt een goede band met hem had. (zeg maar gewoon een slechte).
Mijn vader heeft zoveel gedaan, zoveel fouten gemaakt en mij zoveel pijn gedaan. Hij had op het sterfbed van mijn moeder aan haar beloofd goed voor mij en mijn broer te zorgen. Deze belofte is hij niet nagekomen. Hij heeft mij zowel mentaal als fysiek mishandeld, Ik was het in zijn ogen niet waard om op deze wereld rond te lopen.
Toen zijn beste vriend op zijn begrafenis zei : "Rex hield van zijn kinderen" Ging dit er bij mij ook niet in. (ik ben trouwens op mijn 12e weggelopen en bij mijn opa en oma gaan wonen. Ik heb hem pas weer gezien 3 weken voordat hij overleed)
Altijd heb ik gezegd dat ik die man zal haten tot de dag hij sterft. En nu is hij dood, al een jaar, en nog steeds kan ik me alleen maar de nare dingen herrinneren die er zijn gebeurd. Ik kan me werkelijk geen een moment voor me halen dat hij echt een vader was, geen enkele seconde. Toch mis ik hem. Ik mis mijn moeder. 3 vriendinnen van mij zijn zwanger, 1 is net bevallen. Als ik daar over na ga denken word ik gek. Mijn kind(eren) zullen nooit een opa en oma aan mijn kant hebben, er zullen geen ouders van mij op mijn mogelijke bruiloft (als ik ooit ga trouwen) dit doet zoveel pijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:37

Het gekke is wel als je wel afscheid kunt nemen....je het ook niet doet....het is zo vreselijk confronterend...
In de zieke periode kwam het niet in me op om bepaalde dingen te vragen..
Pas na het overlijden komt dat en nog steeds...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:48

Ik denk inderdaad dat je je dan niet beseft dat het ook ineens over kan zijn.

Begrijp heel goed wat je bedoelt Annelien, ik heb dat gevoel met mijn moeder. Ik zou nooit samen met mijn moeder een trouwjurk uitkiezen, advies vragen als ik zwanger ben. Dat zijn voor mij hele zware momenten om aan te denken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:01

Annelien92, geen opa en oma is hier ook. Mijn 2 jongste kids hebben geen 1 opa en oma. Mijn 2 oudste kids hebben er 5 ook een oudoma enzo.. Oneerlijk verdeeld misschien maar zo is t nu eenmaal.
Ik heb ook bij geboorte even aan de overleden ouders gedacht , net als bij het huwelijk en andere levensgebeurtenissen. Maar denk dat je strakjes als het zover is, pas kan zeggen t viel mee of tegen.
Ik denk ook dat je de haat voor je vader moet proberen om te buigen in onbegrip, dat vergt minder energie, want antwoorden krijg je toch niet meer. En je hele leven hou je vragen na iemands overlijden. Misschien kon je vader het niet omdat je zoveel op je moeder leek? (zou kunnen natuurlijk.)

In ieder geval weer sterkte allemaal.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 04:37

SindyKaya schreef:
Ik heb helaas de laatste paar weken weer moeilijker.. Hoor ineens veel liedjes die mijn vader leuk vond. Ook moet ik gewoon veel aan hem denken. En het is niet eens in de beurt van de dag dat hij overleed..

Liedjes kunnen vaak zo veel emotie losmaken :j

Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik een maand na het overlijden van mijn vader in almelo was voor de almelose ruiterdagen...
Mijn vader had een lied op zijn crematie uitgekozen die wel bekend is, maar de versie juist niet.
Can't live... de bekende versie is van Mariah Carey, maar mijn vader had die van Harry Nilsson. Die versie had ik verder nog nooit gehoord.
En ik zit daar met vriendinnen heerlijk te tafelen na een lange wedstrijddag en opeens gaat in dat restaurant de radio hard en speelt komt dat nummer door de zaak heen denderen :+ Terwijl die bijna nooit op de radio oid komt... zo bizar :')

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:07

Zucht.. Ik heb zometeen de uitvaartdienst van de vader van een goede vriendin..
Ik begin nu lichtelijk in paniek te raken. Behoorlijk wat flashbacks naar de uitvaart van mijn eigen vader vorig jaar..
Maar ik wil toch gaan voor haar.. Vind het zo spannend en moeilijk

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:13

Ik kan je alleen maar sterkte wensen.. :(:)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:20

Heel veel sterkte Sabine.... ik kan me het heel goed voorstellen. Half jaar na mijn moeders overlijden had ik de crematie van mijn vriend zijn oma. Mensje was hartstikke oud geworden en was gewoon op. Iedereen had er vrede mee maar degene die het meeste verdriet had, dat was ik... Want het wad echt vreselijk al die herinneringen..

Hopelijk lukt het je een beetje om verstand op nul te zetten en er wat afstand van te nemen tijdens de dienst zelf.. heel veel sterkte! !

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:27

Heftig Sabine, ga je er alleen heen? Of zit je wel met een bekende?
Ik had een tijdje terug ook een begrafenis van de moeder van een vriendin, vond het echt heel erg heftig, heb ook heel hard gehuild toen, maar laat het gaan meid, het mag!
Heel veel sterkte meis :(:)

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:20

Ik was jullie kwijt :o

Maar hoe is het met iedereen?

Annelien? hoest met je ogen enzo?

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:22

Hoi allemaal,
ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb nu maar besloten om ook mee te praten, als jullie dat goed vinden natuurlijk :)
De vriendin waar DaniqueHorse het over heeft ben ik...

In januari dit jaar is mijn moeder plotseling overleden (meer info via pb)
Ik ben toen eigenlijk gelijk weer verder gegaan met mijn studie Diergeneeskunde en heb mijn propedeuse gehaald. Ik sta er echt van versteld hoeveel je eigenlijk kan in zo'n heftige situatie.
Het gaat nu ook naar omstandigheden wel goed, maar ik merk dat ik mijn moeder heel erg mis en ik vind het ook lastig dat ik ineens geen kind meer ben.
Ik vraag me af hoe jullie dit ervaren (hebben)?
Hopelijk vind ik wat steun aan jullie en helpt me dit ook bij het verwerken van het verlies.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:45

Tuurlijk ben je welkom Marije_Koama! Knap van je dat je ondanks de hele situatie toch je propedeuse hebt weten te halen! Mij is dat niet gelukt, al is dat later toch nog goed gekomen.

Het is heel begrijpelijk dat je jouw moeder nog mist, dit zal ook altijd wel blijven. Ik mis mijn moeder (overleden in januari 2011) nog dagelijks en er zijn een hoop dingen die ik met haar nog had willen delen. Ik ben zelf erg veranderd in de afgelopen jaren, in de positieve zin. Wat had ik graag gehad dat mijn moeder dit mee had gemaakt en wat had ik graag willen weten hoe zij nu tegen mij aan zou kijken. Zou ze trots zijn geweest? Maar aan de andere kant, had mijn leven wel zo gelopen als mijn moeder er nog zou zijn geweest. Nee, natuurlijk niet. Ondanks dat ik al vrij zelfstandig was voor haar overlijden, is dit nog veel meer geworden (dat moest ook wel, want na haar overlijden moest ik op eigen benen staan). Ik ben volwassen geworden de afgelopen, gedwongen volwassen geworden, maar ik durf zo nu en dan best te zeggen dat ik trots ben op mijzelf als ik kijk waar ik nu sta.. Niet altijd, want ik heb nog altijd mijn slechte momenten, maar goed, die horen er ook bij.

Zoals jij dat beschrijft, dat je ineens geen kind meer bent, heb ik nooit echt zo ervaren. Wellicht is dat omdat mijn moeder ziek was, en ik dus wist dat haar overlijden eraan zat te komen. Neemt niet weg dat het uiteindelijk alsnog heel onverwacht en snel is gegaan, maar toch, ik wist dat het zo zou gaan. Dat is in jouw situatie natuurlijk heel anders, als je moeder echt heel plotseling wegvalt.

Ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden :(:)

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:29

Bedankt voor je lange bericht met jouw ervaringen K_im!

Misschien is het gedwongen volwassen worden ook enigszins verbonden met het niet meer kind voelen bij mij? Idd kan ook komen omdat het zo plots en onverwachts was..
Wat mij wel heeft geholpen is dat ik al op kamers woonde, waardoor ik daar kon studeren en in het weekend meer bezig kon/kan zijn met verwerken.
Ik denk dat dat missen ook altijd zal blijven, vooral bij belangrijke gebeurtenissen als slagen/trouwen/kinderen krijgen enz..
Het is iig wel belangrijk om er over te blijven praten en ik denk zeker dat ik hier wat steun kan vinden :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:33

Het missen gaat nooit over denk ik. Vrijdag is het negen jaar geleden dat mijn moeder overleed, ik mis haar nog steeds vreselijk.
Ik heb ook heel snel moeten opgroeien, heb veel heftige situaties mee gemaakt in mijn familie waardoor ik wel ouder MOEST worden en gedragen. Maar ik denk ook wel dat zoiets sowieso gebeurt als een ouder overlijd.

Praten is heeeel belangrijk. Als ik niet praat over mijn gevoelens, krop ik het op en ga ik me vreselijk voelen. En weer absoluut niet bang om professionele hulp aan te gaan. Dat was ik wel en dat hielp mij totaal niet. Zou nu willen dat ik jaren eerder naar een therapeut was gegaan

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:00

Bedankt RoosG voor jouw ervaringen,
het scheelt wel dat ik redelijk makkelijk kan praten met mijn familie en vrienden :)
Maar daarnaast ga ik ook af en toe naar een psycholoog die mij ook weer verder helpt,
ik denk ook dat dat belangrijk is, want die mensen weten hoe ze je kunnen helpen.