Mindim schreef:Ik zeg dat, hierom:
[MW] Wie heeft ook kinderen met een tic?
Vandaar dat het soms hier even anders werkt en vele methodes hier stuk lopen. Dat sommige oplossingen hier niet werken, dat veronderstellingen van anderen niet altijd juist hoeven te zijn en dat opvoeden niet altijd een oorzaak is van het gedrag. Maar goed, dat had ik hier niet genoemd eerder. Persoonlijk sta ik altijd open voor ideeen, van sommige weet ik bij voorbaat al dat het niet werkt, maar omdat je al zoveel hebt geprobeerd, ben je gulzig naar iets nieuws, wat misschien wel kan helpen. Maar goed, we zitten in het traject en hopelijk krijgen wij duidelijke handvatten, die voor ons wel gaan werken!
okee, nu snap ik het ook beter. Thnx voor de link. Ik ben het met je eens dat er (in veel situaties) veel informatie wordt gegeven waar je niets aan hebt of niets mee kunt, en ik denk dat jij de kunst om tussen het gruis die ene ruwe diamant te vinden wel hebt
.
Ouders hebben een belangrijke taak in het leren omgaan met teleurstellingen, intrinsieke motivatie aanboren en het stellen van eisen. Dat begint echt niet pas op school. Bij een potje Stef Stuntpiloot of Eddy Emmer hoeft een kind niet altijd te winnen en hoef je een kind al helemaal niet de hemel in te prijzen als het verliest! Idem op het voetbalveld: verloren met 14-1 en nog te horen krijgen dat je zo goed hebt gespeeld. Begrijp me goed, afkraken is ook niet de bedoeling, maar een keer een kritische noot of iets gewoon benoemen zoals het is lijkt mij heel gezond voor de psyche.