Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:39

Klinkt als een heerlijke vakantie zeg, Thailand en Laos... cool! En dan ook nog een beetje salsa meepikken. Wat wil je nog meer ;)

Klinkt leuk, dat Minneboo maar idd een beetje ver weg. Ga 't wel onthouden voor als ik es een keer die kant op ben of toch een keer verder weg wil rijden. Voorlopig heb ik gisteren weer héérlijk gedanst in Zeewolde, dansmaatje mee en ook nog met een goddelijke zwarte man gedanst die ontzettend goed en leuk kon dansen, cuban of course ;) en er ontzettend veel lol in had. Kwam er vanmiddag achter da'k nog gefilmd ben ook... laatste koppel in dit clipje zijn Chris en ik, de man met wit shirt, zwart hesje en rasta-vlechtjes die je eerder voorbij ziet komen is die goddelijke man. (niet dat 'ie extreem knap was maar ontzettend leuke uitstraling en zo veel plezier op de vloer dat het aanstekelijk werkte. Ik móest hem een keer vragen voor een dansje en werd dus ook niet teleurgesteld ;) )
https://www.facebook.com/video.php?v=32 ... nref=story

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:43

Wat klinkt dat gaaf, die vakantie. Inderdaad, dan ook nog kunnen dansen, heerlijk!

Wat leuk dat je op de film staat Francis! Altijd grappig als je achteraf in de gaten krijgt dat je op foto/film staat maar het niet door had.
En herken wat je zegt, sommige mannen hebben zo veel plezier op de dansvloer, dat maakt het veel leuker om te dansen. Ik heb altijd LA gedanst, maar sinds ik wat rueda lessen gevolgd heb, merk ik dat ik veel gemakkelijker kan switchen tussen LA en cuban salsa. Ik vind het allebei wel wat hebben, ligt er heel erg aan met wie je danst.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:12

Op foto's sta ik nog wel met enige regelmaat, hier worden op veel feestjes standaard foto's van koppels gemaakt tijdens de avond en dan sta ik er toch wel regelmatig op. Meestal heb ik dat ook wel door maar blijf ik gewoon door dansen, dat soort foto's vind ik meestal leuker dan van die 'geposeerde'. Maar dit filmen heb ik dus echt niet door gehad en als ik zie hoeveel mensen daar komen, hoeveel góede dansers en hoe kort de fragmentjes, dan vind ik het wel heel leuk dat juist wij zo herkenbaar in beeld zijn.

Ik vind ook allebei leuk hoor, juist de afwisseling is leuk. Het hangt ook echt van de muziek af, op een 'jazzy' salsaplaat valt geen cuban te dansen en dan vind ik 'mooi LA dansen' ook echt leuk om te doen en heel lekker als je dan samen in zo'n 'flow' kunt komen. Maar op een echt lekkere cuban (of afro) salsa vind ik LA dansen ook niet echt lekker. Ik dans (ook qua houding e.d. dus) ook echt verschillend bij beide stijlen/muzieksoorten.
Helaas kunnen hier in de omgeving niet veel mannen echt leuk cuban dus als ik er een keer wel een tref dan heb ik wel extra lol zeg maar :D Dus ja, ligt heel erg aan met wie en op welke muziek. Maar als het klikt en klopt is 't wel echt een feestje.
Maar 't komt weer meer 'in' (of 'terug' eigenlijk) dus wie weet gaat het vaker lukken ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:26

Leuk filmpje Francis. En echte goede dansers die er zoveel plezier in hebben, dat is heerlijk dansen :)

Vanavond weer les, heb 5 lessen gemist dus wordt een leuke uitdaging alle figuren te leren. Mijn maatje is wel alle lessen geweest dus die beweert mij er wel door heen te gooien :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:43

Gaat lukken joh! ;) Gewoon lekker laten leiden en 'gow with the flow'.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:51

Ja klopt, je ziet trouwens ook steeds meer feestjes waar aparte cuban zalen zijn. (of dit valt me juist nu meer op.. ) Ik hou er nooit zo van om heel geposeerd op een foto te gaan staan, dus als ik een camera zie probeer ik altijd te ontwijken, al gaat dat met danspartner zo lastig ;)

Heel veel succes Ethelate, moet lukken hoor. Vooral als je danspartner geweest is, dan proberen te volgen. Paar keer oefenen en je hebt ze vast zo onder de knie.

Pfoe.. nu heb ik ook weer zin om te dansen :+ nog even wachten tot donderdag, dan kan ik weer lekker dansen in Eindhoven. Geen lessen meer voor mij voorlopig, gewoon lekker vrij dansen op donderdag wekelijks.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 11:43

Er zat een 'break' in, weet de juiste naam niet, maar dat je ipv links om je partner draait, stopt hij je op je heup, heb je soort presentatie-shine, en ga je weer terug naar waar je was. Zijn dus iets andere pasjes dan dat je gewoon door loopt. In het figuur wist ik waar die kwam, maar daarna heeft hij mij heel vaak verrast :') Lastig om te herkennen wanneer je door mag lopen en wanneer je terug moet :+
De rest ging super. Hopelijk morgen naar de Minneboo, al de hele week aan het vechten tegen die jetlag dus zien hoe fit ik ben.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:08

Dat stoppen op de heup (of op je been, op je schouder, er zijn meerdere variaties in maar 'standaard' is op je heup) en dan door heet een 'copa'. Die moet je idd echt leren herkennen, bij ons wordt'ie vrij veel in combinaties gebruikt dus iets wat wij standaard leren maar heb van veel van onze mannen al gehoord dat dat op andere dansscholen kennelijk niet zo is, veel vrouwen herkennen het idd. niet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:54

Copa.. ja dat zou best de naam kunnen zijn :))
Op schouder hebben we al wel vaker gehad en die vind ik duidelijk (je ziet het meer aankomen) maar deze is op je heup en je moet dan eigenlijk al gedraaid staan (je loopt dus pas naar voren maar draait heup in en draait na de stop om), dus geen tijd voor herstel :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:26

Ja, hij is lastig te herkennen, zeker als de man niet heel duidelijk is. Maar als het goed is voel je'm toch in de voorbereiding aankomen en zou de man je voor het stopteken toch al iets meer 'recht' moeten houden in plaats van je door laten draaien zeg maar. (ok, dat was niet duidelijk uitgelegd). Is ook een kwestie van regelmatig doen hoor, in't begin miste ik 'm bijna altijd (kwam ook omdat ik 'm al danste voor ik 'm zelf in de les had gehad, ik heb een cursus over geslagen dus niet alles echt stap voor stap geleerd maar meer 'door maar gewoon te doen') maar tegenwoordig voel ik 'm eigenlijk altijd wel aankomen. Alleen als een man het wat te laat of gewoon te onduidelijk aan geeft mis ik 'm nog wel es.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 23:33

Hello ladies ik kom weer eens bokt binnenvallen na een lange radio stilte wegens werken prive heb weer eens tijd gevonden om te bokken. Leuk te lezen dat iedereen nog zo fanatiek is.
heb weer vorderingen gemaakt en ben van groep over gegaan na de advance klas.

Heb zondag voor eerst met een man gedans die les heeft gegeven in Madrid en bijna 24/7 met salsa bezig was. Pittige op gave ma super leuk en heb me best wel beetje dood gelachen om me eigen gestuntel.
gelukkig vond hij het erg leuk dat zo fanatiek was en me best deed maar hij gaf aan ook wel extra een pittige tandje bij gezet te hebben om te kijke hoe ver ik kon bij houden. Kreeg veel complimenten van de overige dansers dat erg goed bij gehouden had.
Mwhahaha goed voor me ego :P maar was erg leuk en de heer in kwestie wi graag eens wat feestje mee af gaan met mij.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:41

Die jullie beschrijven is inderdaad een lastigere, zo'n stop wordt niet door iedereen duidelijk genoeg aangegeven dus ik loop er ook nog wel eens doorheen :+ Wat Francis zegt, bij sommige 'voel' je hem aankomen, dan weet je dat je moet gaan opletten. Voor iedereen waarschijnlijk veel oefenen.

En leuk Haffylover, dat zijn de leuke dansjes. En zeker als je mee mag naar feestjes, dat klinkt als goede oefening :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:33

Klinkt gaaf Haffylover! Lekker als iemand je zo kan rondgooien :D Zeker op zijn aanbod in gaan!
Ik had dat 2 weken terug op bij de Minneboo, werd ff rondgeslingerd, allerlei onbekende figuren, zag mijn leraar aan de kant staan kijken en dacht 'ojee, die zal wel denken' :P maar kreeg een groot compliment van hem dat ik braaf mijn pasjes bleef doen en heel goed liet leiden :D

Bij mijn eigen danspartner herken ik nu de copa, genoeg herhaalt, en zaterdag ging het ook al veel beter bij vreemde. Was een leuk feest, in het FC Den Bosch Stadion. En aankomende zaterdag in het PSV Stadion. En zondag een matinee of naar T-kwadraat. In december heel veel feestjes op de planning *\o/*

Morgen vrij dus ik wil vanavond gaan dansen, het is verder niet verslavend.. O:)

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:44

Haha ik ga vanavond ook weer lekker dansen in eindhoven, zaterdag in het PSV stadion ben ik er inderdaad ook. Heb er nu al zin in :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:31

Hoi :wave:

Mag ik mij hier ook melden?
Sinds een paar maanden dans ik ook salsa. Nooit echt les gehad dus het gaat nog niet zo geweldig. Gelukkig heb ik een lieve vriend die mij veel leert. Ik ken nou de basis van Salsa, bachata en kizomba en ik ben er verslaafd aan geraakt.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 00:55

ik zou zeggen kom er bij helemaal leuk hoe meer ziele hoe meer vreugde

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:03

Gezellig! Heb even in je profiel gespiekt, geloof dat ik je ken! Regelmatig in de santiago in eindhoven op donderdag toch?

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:26

ja klopt! gisterenavond ben ik er ook geweest. Spreek me maar aan als je me ziet. Mijn echte naam is Claudia

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:33

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:57

Gaan er nog mensen nar Kizondag in Arnhem vanavond?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:36

Grappig dat je meteen herkent wordt, welkom!

Ik kan jouw foto niet zien Sjouks. Zie nu dat je ook naar El Corazon bent geweest, dus nieuwsgierig O:) was weer een mooi feest hé?
Op het eind, zo'n kei goede danser die de hele avond in de mambo zaal stond te dansen vroeg mij voor een salsa bij de mix-zaal. Gooit mij ff door figuren heen waarvan ik echt dacht HOE?! Hij zeggen wat ik moest doen en keer herhalen en toen lukte het, gooit hij hem later ineens door een figuur heen en 'zie je, je hebt hem' zo leuk als die echte goede dansers ook de moeite nemen om met 'beginners' (hoe lang mag je jezelf zo noemen? O:) ) te dansen en het willen uitleggen als je iets niet in 1 x kan volgen :)
Grappige was dat mijn dansmaatje gister begon dat hij het figuur wat ik probeerde uit te leggen had geleerd , dus ik zo ja, en gister kwam er dan daar een draai extra bij en dan meteen een slash, en zo kwamen we er samen ook weer uit :D

Vrijdag Bachata Mania :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 00:15

Dankje!
Is wel leuk ja. zeker omdat ik nog maar heel weinig mensen ken in het salsa wereldje.
El Corazon ben ik ook geweest. Leuk feestje maar heel weinig gedanst. Doordat ik niet veel mensen ken en ik nog een echte beginner ben word ik ook niet veel gevraagd

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:48

Hmm.. misschien zo? Dat ben ik samen met mijn danspartner.
http://s65.photobucket.com/user/sjouks/ ... g.html?o=0

Ik heb ook een leuke avond gehad bij El Corazon. Heb een beetje heen en weer gelopen tussen de mambo zaal en de salsa/bachata mix zaal. Heb echt wel lekker kunnen dansen, ook met veel onbekende gedanst die erg goed konden leiden, gaaf! Klinkt alsof jullie ook een fijne avond gehad hebben, leuk als mannen de tijd nemen om je combinaties goed uit te leggen, vind ik ook altijd erg leuk. Zo leer je tenminste veel.

@zizazoef, jammer dat je nog maar weinig hebt kunnen dansen, gewoon blijven oefenen en veel naar feestjes gaan :D

Ik ga vrijdag overigens ook naar Bachata Mania :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:07

Nou herken ik jou ook wel!

ik zal ook even overleggen of wij naar bachata mania gaan

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:16

Claudia, als je meer mensen kent, wordt die stap kleiner. Nu na een jaar vind ik het juist ook leuk om naar feestjes te gaan waar je verder niemand kent, om juist met vreemde te dansen = veel te leren.
Dus vooral lekker naar feestjes gaan, beginner zijn is echt geen excuus om langs te kant te staan ;)
Iedereen is ooit begonnen en weet hoe het is als beginner.

Dat zei een jongen ooit zo mooi tegen een vriendin van mij, op haar eerste feestje, ze werden ongeveer de dansvloer afgeveegd en die man zei nog 'ga maar aan de kant oefenen'
"Ach, die man werd vast met dansschoenen aan geboren, maar de rest heeft het allemaal zo moeten leren, door het gewoon te doen en blijven proberen"

Nu is de foto te zien Sjouks, heb je een foto toegestuurd van mij al dansend ;) Wie weet herkennen we elkaar bij Bachata Mania.