Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:46

Liever een balende vreemde , dan een balende zus :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:47

pmarena, er zit een week tussen reageren en ophaal afspraak. Er kan altijd van alles tussen komen, van beide kanten. Op mp zit je nergens echt aan vast, dat weet iedereen. Dit is gewoon een artikel uit de verkoop halen door persoonlijke omstandigheden. En met een week ertussen, vind ik dat persoonlijk heel ok. Kan altijd gebeuren. Het is nou niet zo dat mevrouw op het laatste nippertje wordt afgezegd, of de deur gewoon niet wordt open gedaan, of afzeggen omdat iemand anders een hoger bod doet. Ik vind ook, afspraak = afspraak. Maar deze omstandigheden vindt ik heel normaal om de verkoop ruim op tijd te kunnen cancellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:50

Shirley schreef:

Ik heb een nogal snel balende zus en afspraken nakomen vind ik dan toch belangrijker hoor, iets met goede naam enzo :P

Zou denk ik wel even contact met de mevrouw opgenomen hebben met uitleg over de situatie en de vraag of ze het erg zou vinden als de koop niet door zou gaan. Maar als ze het toch zou willen...tja afspraak is afspraak vind ik, kun je niet maken om na het sluiten van de overeenkomst ineens terug te krabbelen.

Als iemand de andere kant van het verhaal post dan zouden we volgens mij allemaal ook denken: wat aso van die verkoper! :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:52

GamblersCup schreef:
pmarena, er zit een week tussen reageren en ophaal afspraak. Er kan altijd van alles tussen komen, van beide kanten. Op mp zit je nergens echt aan vast, dat weet iedereen. Dit is gewoon een artikel uit de verkoop halen door persoonlijke omstandigheden. En met een week ertussen, vind ik dat persoonlijk heel ok. Kan altijd gebeuren. Het is nou niet zo dat mevrouw op het laatste nippertje wordt afgezegd, of de deur gewoon niet wordt open gedaan, of afzeggen omdat iemand anders een hoger bod doet. Ik vind ook, afspraak = afspraak. Maar deze omstandigheden vindt ik heel normaal om de verkoop ruim op tijd te kunnen cancellen.

Als er een week tussen zou zitten dan zou het al een totaal andere situatie zijn inderdaad :j

Maar ik weet niet waar jij die week vandaan haalt, ze zegt heel duidelijk dat ze hem er eergisteren überhaupt pas op heeft gezet, lijkt me sterk dat de "koper" gereageerd heeft op een advertentie die er vorige week nog niet eens was :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 04-02-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:53

Nee hoor, ik zou daar echt alle begrip voor hebben :j
Eerlijk waar, zeker met het verhaal erachter !

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:08

Laat maar!
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 04-02-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:12

pmarena schreef:
Shirley schreef:

Ik heb een nogal snel balende zus en afspraken nakomen vind ik dan toch belangrijker hoor, iets met goede naam enzo :P

Zou denk ik wel even contact met de mevrouw opgenomen hebben met uitleg over de situatie en de vraag of ze het erg zou vinden als de koop niet door zou gaan. Maar als ze het toch zou willen...tja afspraak is afspraak vind ik, kun je niet maken om na het sluiten van de overeenkomst ineens terug te krabbelen.

Als iemand de andere kant van het verhaal post dan zouden we volgens mij allemaal ook denken: wat aso van die verkoper! :P

Moet zeggen dat ik het hier wel een beetje mee eens ben!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:21

pmarena schreef:
Als er een week tussen zou zitten dan zou het al een totaal andere situatie zijn inderdaad :j

Maar ik weet niet waar jij die week vandaan haalt, ze zegt heel duidelijk dat ze hem er eergisteren überhaupt pas op heeft gezet, lijkt me sterk dat de "koper" gereageerd heeft op een advertentie die er vorige week nog niet eens was :P

Nee, eergisteren er op gezet, afspraak gemaakt voor zaterdag. Da's een week.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 19:21

Eerlijk gezegd vind ik ook eigenlijk niet dat je dit kunt maken.
Hoe vaak wordt er hier niet gemeld dat een verkoper plots afziet van de koop? Moet je ons dan eens horen, dan blijft er zo'n beetje niets over van de verkoper.
Nee, ik vind dit niet netjes. :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:22

aan de andere kant is het ook maar daadwerkelijk afwachten als de koopster komt opdagen ;)
dus als ik dan familie een plezier zou kunnen doen doe ik dat wel...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:23

Ik vind het niet zo netjes. Als ik jou was had ik je zus beloofd dat als die vrouw niet op kwam dagen of er vanaf zag dat ze dan het bed ed. mocht hebben, maar ik zou niet zo ver afspraaf afgezegd hebben.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:25

Nou, bij mij hebben ze ook wel eens een paar dagen vantevoren een mailtje gestuurd dat ze van de koop afzagen en de afhaal afspraak af wilden zeggen. Geen probleem vond ik dat, er kan altijd wat tussen komen en ik ga niet gelijk van het slechtste uit van de mens.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:44

Tsja, ik zou m ook aan liever aan familie geven. Heb de laatste tijd iets te vaak op 'kopers' of geld zitten wachten, waarvan ik nooit iets of iemand heb gezien. En ik ben vast niet de enige.

K heb nu ook weer een grapjas die biedt 10 euro incl verzenden (via pakket) voor een sjabrakje met 4 gloednieuwe bandages :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:50

Netjes vind ik het aan de ene kant ook niet, maar van de andere kant was het toch ook niet duidelijk of ze wel alles zou kopen?
Het is in elk geval wel begrijpelijk dat je liever je zus er blij mee maakt, maar volgende keer eerst beter vragen......

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:06

Het is mij ook wel eens overkomen dat ze de afspraak afbelden. Naar mijn mening is dat hun goed recht, zijn hun spullen (fijn dat ze iig iets laten horen) maar dan wel ruim van te voren. Niet een paar minuten voordat je het op komt halen of nog erger: als je voor de deur staat.
Ik vind dat je het netjes hebt gedaan, al is het wel wat lastig als de koopster moeilijk bereikbaar is. Laat je toch een beetje achter met een raar gevoel of je er wel goed aan hebt gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:14

GC: O bedoel je het zo, de andere kant op :)

Mja, ik vind het toch niet netjes als je samen een prijs overeenkomt, een afhaaldatum afspreekt en de afspraak gewoon al gemaakt is, om dan nog terug te krabbelen. Van beide kanten niet. Je hebt dan immers al een overeenkomst en het afhalen is nog slechts een afhandeling eigenlijk.

Als ik de koper was dan zou ik het ook prima kunnen begrijpen dat de verkoopster het liever aan haar zus geeft, maar ik ben ook maar een mens en zou het absoluut niet tof vinden dat ze dat dan niet eerder bedacht heeft en haar afspraak met mij ineens zou verbreken. Wie weet zoek ik al tijden naar zo'n bed, zag er nu 2 staan, was blij dat ik een overeenkomst had om die ene op te gaan halen...en anderhalve dag later gaat het ineens niet meer door :? En dan is dat andere bed ook ineens weg natuurlijk, en heb ik nog niks door zo'n muts die niet weet wat ze wil.... dat zou ik dan denken hoor, ook al is iemand verder best wel lief, voor mij ben je dan wel even een muts als ik er de dupe van ben :P

Maar wie weet vindt de "gefopte" koper het geen probleem, dat zou het mooiste zijn :)

Het is voor de familie natuurlijk wel superleuk als zuslief er blij mee gemaakt kan worden :j

Ik vind het trouwens ook wel een beetje overtrokken om iemand die anderhalve dag niet online is, meteen "moeilijk bereikbaar" te noemen... ik ben zelf wel heel veel online, maar daarom kan ik me nog wel voorstellen dat iemand zaterdag online is, zondag even een dagje niet, en maandagavond wel weer... om dan maandag rond de middag meteen al beren te zien is wel erg snel hoor vind ik :o

Maargoed, het kan best zijn dat ik in de minderheid ben met mijn mening en veel mensen daar een stuk makkelijker in zijn, ik voel me sowieso nogal snel bezwaard en vind het erg belangrijk om afspraken gewoon na te komen :P

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:22

Ik ben het deels met je eens pmarena, vind het zelf ook nooit leuk als zoiets gebeurt. Maar ik snap het wel in dit geval. Misschien ben ik er ook vrij makkelijk in... Ik denk dat het misschien wel een idee is om toch de koopster te laten weten waarom deze keuze is gemaakt. Het is aan haar om het dan te geloven. Ik vind het namelijk wel best aso als je alles hebt afgesproken en het dan voor een hoger bod toch aan iemand anders verkoopt. Achterliggende verhaal kan dan toch helpen om het redelijk af te sluiten.

Hihi zag net op de site van een lokale marktplaats een verkoopfoto voor een haflinger. Mooie foto van een fries (?) met op de achtergrond een haf :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:24

Waarom deels eens dan? Want ik snap het ook wel :P

Hihi achgos, de Haf is zo niet gewenst dat er niet eens foto's van zijn gemaakt :(:)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:28

Deels omdat ik niet aanmoedig om afspraken niet door te laten gaan, maar onder deze omstandigheden zou ik ook deze keuze hebben gemaakt. Het is altijd een teleurstelling als het niet doorgaat, maar vind het erg netjes dat het ruim van tevoren word gecommuniceerd. :j misschien wel vanzelfsprekend voor ons, maar niet alle MP verkopers zijn het er niet mee eens... -O-

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:44

Ik kom weer eens binnenvallen :) pagina 34 alweer, jee!

Moeilijke discussie hierboven...
Ik heb geen familie behalve ouders, dus zodra ik ook maar twijfel vraag ik eerst mn ma of ze het wil hebben :) Dat voorkomt dan dit soort discussies... maar je kunt moeilijk je hele familie vragen als je een grote familie hebt.
Ik had wel eens iets soortgelijks, ik verkocht een jong konijntje, laatste uit het nest. Hoe groter hoe minder snel ze verkopen, dus er is wel een beetje haast bij vanaf 7-8 weken :P Konijn zat al op 10 weken toen iemand hem wilde kopen. Dit mailcontact heeft 3 weken geduurd, iedere keer kon ze niet, dan weer wel , niet etc. Totdat ik een koper voor een ander konjntje thuis had. Hij zag het eigenlijk allang "gereserveerde" konijn en was op slag verliefd. Dus meegenomen. Ik heb het meisje toen gemaild dat hij verkocht was en dat vond ze niet zo leuk. Ik had haar al meerdere malen gevraagd of ze wel serieus was en wanneer ze dan wél wilde komen, en dat ik andere mensen iedere keer moest afmailen (4 in totaal :( ) Ik was er nu echt spuugzat van, sorry dan maar. Dit gebeurt overigens heel vaak, maar dit was wel het ergste. Kreeg de indruk dat ze nog heel jong was, 12 ofzo.

Maar ik kwam hier dus even langs om mijn nieuwe verhaal te delen ;)
Ik heb helaas vanmiddag een van onze auto's erop gezet, een volvo. Hele nette advertentie, gewoon meteen alle mankementen (of nouja, schoonheidsdingen) erbij gezet. Gewoon geen zin in gezeur en eromheen draaien. Manlief al veel gezocht naar vergelijkbare auto's om de prijs te bepalen. We zijn er maar wat tussenin gaan zitten.
Nu kreeg ik al een bod van 1500 euro, waar de vp 2950 is. Tuurlijk mag daar nog wat af, maar meneer biedde wel zo laag en heeft de auto niet eens gezien of getest, dat ik het niet serieus nam. Vriendelijk teruggemaild dat het hem waarschijnlijk niet ging worden en dat ik het bod zou verwijderen, maar dat ie wel vrijblijvend langs mocht komen. Kreeg ik dit terug:

"ben reel,wees dat dan ook"

Geen aanhef, groet, niets. Dat soort mails neem ik zowiezo al niet serieus. Ik was echt woedend (heb een burnout en ptss dus dat wil nogal snel :o ) dat hij dat op mijn favoriete auto durfde te bieden haha. Ik heb hem een vriendelijk mailtje teruggestuurd dat hij zelf niet helemaal goed was door zoiets te zeggen, mijn standpunten uitgelegd waarom hij sowieso niet zo laag had KUNNEN bieden en dat ie maar vooral niet meer moest mailen!

(ik ben nog steeds boos) :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:01

Oh dat met auto's verkopen heb ik ook meegemaakt. Audi TT erop met alle mankementen erbij (moest zeker wat aan gedaan worden) was daarom ook een stuk goedkoper dan de vergelijkbare auto's, maar dan nog biedingen krijgen van de helft echt schandalig gewoon en dan dat soort mails terugkrijgen. Ik heb uiteindelijk maar in de advertentie gezet: onzin biedingen reageer ik niet op.... Of nauwelijks Nl sprekende mensen die hem wel op kwamen halen en op afbetaling wilden. Ja ben gekke henkie niet....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:01

Hihi, irritant inderdaad wanneer mensen niet de moeite nemen om even een aanhef, groet, of zelfs maar hoofdletters te gebruiken... ik vind dat altijd een teken van weinig respect eigenlijk :o

Van dat konijn: daar had je groot gelijk in, je kunt niet bezig blijven met dralende (ver-)kopers.
Als je al een poosje en meerdere "afspraken" verder bent en hij is nog steeds niet weg...

Had ik met mijn busje.

Ik wilde voor de zaak graag een busje waarmee ik pakketten kon vervoeren en zuinig heen en weer kon rijden naar mijn gewone werk. Maar wel graag zo nieuw mogelijk, beetje waar voor je geld zeg maar :j

Wilde graag een Citroën Nemo.

Poosje Marktplaats in de gaten gehouden maar niet echt iets gezien...en ineens zag de Fiat versie van hetzelfde busje vlakbij te koop staan, alles er-op-en-eraan, mooie prijs, weinig kms....was een buitenkans!

Dus ik gebeld naar de verkoper (geen tijd verspillen :P ) met de vraag of hij nog beschikbaar was.

Bleek dat verkoper nèt de prijs verlaagd had, en daar wel reacties op gehad had. En dat er die middag iemand kwam kijken. Maar als ik eerder wilde komen kijken dan mocht dat :=

Ook niet helemaal netjes :o

Maar dus snel een afspraak gemaakt en wij alles laten vallen en daar naartoe :P

Perfect wagentje, echt een buitenkansje, dus ik wilde hem graag hebben :j

Heeft verkoper de kijker afgebeld, die gezien de reistijd al onderweg moest zijn :o

Maar dat was ook iemand aan wie de verkoper het busje eigenlijk al niet meer gunde. Daar waren ze ook al weken mee bezig geweest, busje vastgehouden, afspraken gemaakt die hij steeds op het laatste moment afzegde, weer afspraak gemaakt en toen toch ineens WEER afgezegd omdat hij ineens ging zeuren over de prijs...verkoper was het zo zat dat hij toen de prijs verlaagde op Marktplaats in de hoop een andere koper te vinden dan die eikel :P

En toen wilde die hem wel ineens komen halen, voor die lagere prijs, en had de verkoper gezegd dat hij eerst maar eens langs moest komen. Maarja toen belde ik en was de verkoper erg blij dat hij die ander af kon bellen :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:05

Maiska schreef:
Maar ik kwam hier dus even langs om mijn nieuwe verhaal te delen ;)
Ik heb helaas vanmiddag een van onze auto's erop gezet, een volvo. Hele nette advertentie, gewoon meteen alle mankementen (of nouja, schoonheidsdingen) erbij gezet. Gewoon geen zin in gezeur en eromheen draaien. Manlief al veel gezocht naar vergelijkbare auto's om de prijs te bepalen. We zijn er maar wat tussenin gaan zitten.
Nu kreeg ik al een bod van 1500 euro, waar de vp 2950 is. Tuurlijk mag daar nog wat af, maar meneer biedde wel zo laag en heeft de auto niet eens gezien of getest, dat ik het niet serieus nam. Vriendelijk teruggemaild dat het hem waarschijnlijk niet ging worden en dat ik het bod zou verwijderen, maar dat ie wel vrijblijvend langs mocht komen. Kreeg ik dit terug:

"ben reel,wees dat dan ook"

Geen aanhef, groet, niets. Dat soort mails neem ik zowiezo al niet serieus. Ik was echt woedend (heb een burnout en ptss dus dat wil nogal snel :o ) dat hij dat op mijn favoriete auto durfde te bieden haha. Ik heb hem een vriendelijk mailtje teruggestuurd dat hij zelf niet helemaal goed was door zoiets te zeggen, mijn standpunten uitgelegd waarom hij sowieso niet zo laag had KUNNEN bieden en dat ie maar vooral niet meer moest mailen!

(ik ben nog steeds boos) :')

Klinkt als een handelaar die jou onder druk probeert te zetten, niet op in gaan......

ik heb ook een mooie, ik heb een kinderkamer te koop staan, iemand reageerde echt binnen een uur met een bod waar ik mee akkoord ging
ze wou hem wel komen bekijken, nou ja geen probleem want alles staat nog in elkaar :j
wil ze pas voor meer als een maand later afspreken :?
Nou daar ga ik niet mee akkoord sorry, mail tegen die tijd dan maar nog eens...
Ok, deed ze haar best en werd het twee weken....Nou vooruit ik geef diegene dus de kans...
Wou ze graag contact op facebook, zodat ze mij niet kwijt kon raken, nou vooruit dat ook gedaan...
Nu zegt ze af...... -O-
Vandaag is Maandag en ze zegt af voor Zondag....reden: ziek...

nou sorry maar dat is toch vreemd 6 dagen van te voren :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:12

Humja....ook stom zeg -O-

Dat is dan extra *grom* omdat je al extra je best voor haar deed vanwege die 2 weken _-:(

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:26

*komt binnenvallen* Ik lees hier altijd mee voor de (meestal) leuke verhalen, maar verkoop en koop zelf niet vaak via mp of bokt.

Maar toen ik hier over auto's op mp las bedacht ik me dat bij mij ook het bloed onder m'n nagels werd uitgehaald := Ik had een Seat marbella, vrij duur op marktplaats gezet en gehoopt op biedingen. Er was wat werk aan dus over de prijs kon gewoon gepraat worden. Er was vrij veel belangstelling omdat die autootjes echt bizar goedkoop zijn, zelfs als je ze er duur op zet. Eén man was geinteresseerd om te komen kijken als hij ook op mij mocht rijden en een ander kwam tot drie keer toe op z'n bod terug en het werd iedere keer lager... Hij begon met een bod van 250 en uiteindelijk wilde hij die auto voor 85 euro wel hebben, want ik zou hem anders toch niet kwijtraken. Ik heb hem maar naar de sloop gebracht, gunde hem dat ding echt niet meer en uiteindelijk kreeg ik er op de sloop alsnog 100 euro voor :+