Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shirley schreef:Liever een balende vreemde , dan een balende zus
GamblersCup schreef:pmarena, er zit een week tussen reageren en ophaal afspraak. Er kan altijd van alles tussen komen, van beide kanten. Op mp zit je nergens echt aan vast, dat weet iedereen. Dit is gewoon een artikel uit de verkoop halen door persoonlijke omstandigheden. En met een week ertussen, vind ik dat persoonlijk heel ok. Kan altijd gebeuren. Het is nou niet zo dat mevrouw op het laatste nippertje wordt afgezegd, of de deur gewoon niet wordt open gedaan, of afzeggen omdat iemand anders een hoger bod doet. Ik vind ook, afspraak = afspraak. Maar deze omstandigheden vindt ik heel normaal om de verkoop ruim op tijd te kunnen cancellen.
pmarena schreef:Shirley schreef:Liever een balende vreemde , dan een balende zus
Ik heb een nogal snel balende zus en afspraken nakomen vind ik dan toch belangrijker hoor, iets met goede naam enzo
Zou denk ik wel even contact met de mevrouw opgenomen hebben met uitleg over de situatie en de vraag of ze het erg zou vinden als de koop niet door zou gaan. Maar als ze het toch zou willen...tja afspraak is afspraak vind ik, kun je niet maken om na het sluiten van de overeenkomst ineens terug te krabbelen.
Als iemand de andere kant van het verhaal post dan zouden we volgens mij allemaal ook denken: wat aso van die verkoper!
pmarena schreef:Als er een week tussen zou zitten dan zou het al een totaal andere situatie zijn inderdaad
Maar ik weet niet waar jij die week vandaan haalt, ze zegt heel duidelijk dat ze hem er eergisteren überhaupt pas op heeft gezet, lijkt me sterk dat de "koper" gereageerd heeft op een advertentie die er vorige week nog niet eens was
Maiska schreef:Maar ik kwam hier dus even langs om mijn nieuwe verhaal te delen
Ik heb helaas vanmiddag een van onze auto's erop gezet, een volvo. Hele nette advertentie, gewoon meteen alle mankementen (of nouja, schoonheidsdingen) erbij gezet. Gewoon geen zin in gezeur en eromheen draaien. Manlief al veel gezocht naar vergelijkbare auto's om de prijs te bepalen. We zijn er maar wat tussenin gaan zitten.
Nu kreeg ik al een bod van 1500 euro, waar de vp 2950 is. Tuurlijk mag daar nog wat af, maar meneer biedde wel zo laag en heeft de auto niet eens gezien of getest, dat ik het niet serieus nam. Vriendelijk teruggemaild dat het hem waarschijnlijk niet ging worden en dat ik het bod zou verwijderen, maar dat ie wel vrijblijvend langs mocht komen. Kreeg ik dit terug:
"ben reel,wees dat dan ook"
Geen aanhef, groet, niets. Dat soort mails neem ik zowiezo al niet serieus. Ik was echt woedend (heb een burnout en ptss dus dat wil nogal snel) dat hij dat op mijn favoriete auto durfde te bieden haha. Ik heb hem een vriendelijk mailtje teruggestuurd dat hij zelf niet helemaal goed was door zoiets te zeggen, mijn standpunten uitgelegd waarom hij sowieso niet zo laag had KUNNEN bieden en dat ie maar vooral niet meer moest mailen!
(ik ben nog steeds boos)![]()