Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:47

Zo was mijn biologische vader alcoholist.
1x in de 14 dagen ging ik daar heen.

Hij was dan op de terugweg zo bezopen dat hij mij in de auto op schoot zette en dat ik dan op de grote weg de auto binnen de lijntjes moest houden.
Zijn meerdere keren door de poltitie van de weg gehaald. Was vanaf mn 4e...

Als kind weet je niet wat er aan de hand is maar nu ik ouder ben natuurlijk wel...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:07

Ik weet nog dat ik als de dood was voor de film kruimeltje..
Ik heb echt dagen last gehad van die film :') En ik heb hem trouwens nog steeds niet willen kijken :+

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:26

Sommige dingen klinken echt niet leuk :(:).

Ik heb er ook nog een:

Toen ik een jaar of 4/5 was gingen we (mijn ouders, zus en ik) met carnaval naar een café waar ook (kleine) kinderen mochten komen. Maar ik was daar echt hondsberoerd geworden. Kan me het nog zo voor de geest halen. Mijn ouders dachten echter dat ik me aanstelde omdat ik het net leuk vond, en zij wilden niet mee naar huis. Het was ook nog eens hartstikke druk daar, dus ik probeerde me een beetje af te zonderen, aangezien ik me door de drukte niet echt beter ging voelen. Toen ik uiteindelijk 'laat' (voor kinderen dan) op te avond moest overgeven zagen mijn ouders eindelijk in dat ik echt niet lekker was, en dat niet zei omdat ik er niks aan vond. Maar toen gingen we sowieso al bijna naar huis :+. Sindsdien heb ik echt een hekel aan carnaval, haha.

Anoniem

Re: Het vreemste dat je als kind hebt gezien, en je nog weet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:35

Goh de grote boze heks... Wij hadden een invaljuf op de basisschool die al met pensioen was, maar nog wel is terug kwam als er iemand uitviel. Ze las die boeken altijd voor met perfecte stemmetjes erbij. Niet zoals al die overblijfmoeders op de eentonige stem, nee, alle dieren en de heks hadden een eigen stem... prachtig vonden we dat. Kan de stem die bij de heks hoorde nog voor me halen.
Stonden we met z'n allen aan het bureau te gillen ''Maar juf Roos valt toch wel in?!''

Het was de enige juf die we bij achternaam moesten noemen... prachtig mens was dat zeg.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:40

Wat ik als kind heel vreemd vond, zodanig dat ik het laatje nog precies voor me kan zien, was het volgende:

In het late voorjaar kwam ik langs een weiland met een stel shetjes. Die -zoals dat bij shetjes wel vaker gebeurt- de haren in plukken op hun lijf hadden hangen. Echt de voorjaarsrui zeg maar. Dat zag er al een beetje vreemd en ongezond uit in mijn ogen (ik wist toen nog niet beter). Maar het werd echt heel erg toen ik zag dat er op 1 van de pony's 3 kraaien zaten.

Ik dacht echt serieus dat die pony dood aan het gaan was, en dat de kraaien er daarom opzaten :D

Nu, jaren later ben ik docent biologie, en snap ik een en ander wat beter.... Maar ik weet nog precies hoe vol afgrijzen ik op dat moment was.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:27

Wat me altijd bij is gebleven ;

Ik was op concours hippique , en daar stonden een aantal arbabieren.
Was er heel erg van onder de indruk , schitterende paarden.

Op een gegeven moment stond ik bij het ponyrijden, en 1 van de arabieren kwam aanlopen met een megal*l
Die had dus net gedekt, ik was er zo van onder de indruk dat ik het er dagen later nog over had.

En natuurlijk moest ik eerst nog even vragen of die van papa ook zo groot was dan LOL

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:09

_O-

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:13

Dat is met ons pap naar mensen toe ging waar hij had gewerkt om geld op te halen. Dat ik voorin mocht en ik was een jaar of 7. Ik had een lollie gekregen, en toen kwam de rotweiler in de auto en at mijn lolly op. -O-

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:20

Geweldig dit topic :')

Iets wat mij heel erg is bijgebleven is best ranzig...
Op zaterdagochtend vertrok ik met mijn vader naar zwemles. Bij de buren stond een man geleund tegen het kozijn met zijn broek omlaag. Hij stond te poepen 8)7 Mijn vader riep nog iets naar hem, maar de man was erg dronken en bleef gewoon staan.. Mijn vader reed toen maar door omdat ik erbij was.
Die drol heeft er echt dik een week gelegen :')

Ik was toen ongeveer 6 jaar denk ik..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:26

toen ik vier was deed mijn oma haar kunst gebit uit...dat ding lag op de rand van de wasbak...Ik heb sindsdien niet meer zo hard gegild ;)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:18

Ik lach me echt helemaal ziek om jullie schitterende herinneringen!
Kraaien op een shet... rotweilers die ijsjes eten, dronken kerels... machtig.
Genieten hoor, dit topic!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:52

Vroeger sloeg mijn vader me nog wel is. Ik was toen met mn ouders een weekendje naar zeeland want ons mam was jarig. We zaten in zo'n kasteel en ik was echt niet lekker. Ik was toen 6 of 7 en mijn vader dacht dat ik gwn geen zin had en heeft me toen alle hoeken van de kamer laten zien. Toen ik met flinke koorts op het strand stond en alles onder zat te kotsen. Vond hij het wel nodig om terug te gaan. Dat soort dingen vergeet ik ook nooit meer. -O-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:55

BonteLisa schreef:
Vroeger sloeg mijn vader me nog wel is. Ik was toen met mn ouders een weekendje naar [***] want ons mam was jarig. We zaten in zo'n kasteel en ik was echt niet lekker. Ik was toen 6 of 7 en mijn vader dacht dat ik gwn geen zin had en heeft me toen alle hoeken van de kamer laten zien. Toen ik met flinke koorts op het strand stond en alles onder zat te kotsen. Vond hij het wel nodig om terug te gaan. Dat soort dingen vergeet ik ook nooit meer. -O-

Moderatoropmerking:
Dit bericht is op verzoek leeggehaald
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 08-01-22 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Details verwijderd

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:21

Sokje_6 schreef:
Ohmygooooooood *\o/* *\o/* _O-

Edit: afgeleid door Koekeloere, vergeet de helft neer te typen :') Ja, Sap de Aardwortel ken ik nog wel! Vond ik ook raar, maar wel leuk altijd! En Ridder Graniet, en Kloooooontje 8-)

Over enge kinderprogramma's gesproken.. Ik vond de Boze Heks altijd kei-eng! :')

Hahaha nou ik het weer zie kan ik me die ridder wel herinneren. en kloontje, ik heb nooit begrepen wat die 'tak/boom' op haar hoofd deed. Hoe heette die vrouw met die verschrikkkelijke oogschaduw ook alweer? Echt, ik ga proberen zo'n aflevering te vinden. Ik ben op dreef!

Editje: zie hier een stukkie jeugdsentiment (oke, het is nog maar van 2004 maar toch) http://m.youtube.com/watch?v=I_3eoTsr7C8

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:38

Je bent even oud als ik! :))
Misschien hebben we nog wel meer gedeelde jeugdsentimenten :P

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:25

xTammyy schreef:
BonteLisa schreef:
Vroeger sloeg mijn vader me nog wel is. Ik was toen met mn ouders een weekendje naar zeeland want ons mam was jarig. We zaten in zo'n kasteel en ik was echt niet lekker. Ik was toen 6 of 7 en mijn vader dacht dat ik gwn geen zin had en heeft me toen alle hoeken van de kamer laten zien. Toen ik met flinke koorts op het strand stond en alles onder zat te kotsen. Vond hij het wel nodig om terug te gaan. Dat soort dingen vergeet ik ook nooit meer. -O-

Bah zo was mijn vader ook, tot ik op den duur zo wijs was te zeggen dat als ie me nog een keer wat zou flikken ik naar de politie zou gaan (enja als ik dat soort dingen zei meende ik het, ook op die leeftijd := ) toen was het snel over.
Hoor je trouwens wel vaker, snap dat soort vaders niet :n

Ik heb dat ook tegen mijn vader gezegt en toen.stopte ze snel . Was namelijk wel altijd zon persoon als ik het zef meen ik het ook

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:14

Ik weet ook nog wel de reis naar spanje met de auto. Als kind helemaal enthousiast totdat we een plaspauze gingen houden in frankrijk. Trok die '' wc '' open en het enigste dat ik zag was zo'n gat. Ik wist echt niet wat ik zag. :')

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:00

Anouk_17 schreef:
Ik weet ook nog wel de reis naar spanje met de auto. Als kind helemaal enthousiast totdat we een plaspauze gingen houden in frankrijk. Trok die '' wc '' open en het enigste dat ik zag was zo'n gat. Ik wist echt niet wat ik zag. :')

Volgens mij heb ik daar mijn sterke blaas aan overgehouden. Als ik die gore plees zag hoefde ik spontaan niet meer.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:19

Dat de melk uit de neus kwam van mn buurjongetje!

Kan er nog heel hard om lachen. We hadden zon lol waardoor het dus ook uit zn neusspoot. Hij moest daarna wel huilen.

En heel vroeger heb ik blijkbaar tegen een getinte man gezegd dat hij zich moest wassen....
Mn moeder was daar ook erg blij mee!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:17

Sokje_6 schreef:
Je bent even oud als ik! :))
Misschien hebben we nog wel meer gedeelde jeugdsentimenten :P

Dan ben ik wel benieuwd wat we ook alweer nog meer hadden. Wil wel even lachen!!

Nivada, jaaaa zo herkenbaar. Deden een paar jochies in mijn klas van groep 3 ook, ik moest en zou het proberen. Een keer gedaan maar daarna nooit meer. Ik bleef er in :') en de andere kids maar met dat gore rietje in hun neus. Bahbah!
Editje:beetje verkeerd gelezen. Mijn klasgenoten dronken vanuit de neus, niet dat het daar uit kwam zoals bij jouw bericht. :o

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:40

Geniale verhalen hier. _O-
Dit is niet weg vreemd, maar de enigste die ik nog heel goed weet was dat er een vriendinnetje kwam logeren, we hadden een hele 'enge' film gezien.
Ik was helemaal trots omdat ik die nacht een geweldig plan had bedacht om haar te laten schrikken.
Toen ik die morgen wakker werd, kroop ik snel onder mijn bed wachtend tot mijn vriendinnetje wakker werd.
Blijkbaar hadden we dus hetzelfde idee gehad en hebben we een kwartier onder bed gelegen, wachtend tot éen van ons wakker werd. :')
Onwetend dat we dus allebei onder ons bed lagen.. Uiteindelijk is een van ons opgestaan, en zaten we behoorkijk raar te kijken, het was immers ook précies hetzelfde plan. :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:16

Anouk_17 schreef:

Die zag ik ook, gelukkig zat nabij een toilet voor mensen met een handicap. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:20

Horwse schreef:
Geniale verhalen hier. _O-
Dit is niet weg vreemd, maar de enigste die ik nog heel goed weet was dat er een vriendinnetje kwam logeren, we hadden een hele 'enge' film gezien.
Ik was helemaal trots omdat ik die nacht een geweldig plan had bedacht om haar te laten schrikken.
Toen ik die morgen wakker werd, kroop ik snel onder mijn bed wachtend tot mijn vriendinnetje wakker werd.
Blijkbaar hadden we dus hetzelfde idee gehad en hebben we een kwartier onder bed gelegen, wachtend tot éen van ons wakker werd. :')
Onwetend dat we dus allebei onder ons bed lagen.. Uiteindelijk is een van ons opgestaan, en zaten we behoorkijk raar te kijken, het was immers ook précies hetzelfde plan. :')

_O-

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:07

Ik heb een minder leuke herinnering...

Toen ik een jaar of 6 was ging ik naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje. Daar was een clown. Ik ben er nog altijd niet helemaal uit of die kerel daar hoorde en wie hij was... Van wat ik mij meen te herinneren had hij een cassettespeler bij met een bandje dat vreselijk klonk. De muziek was vervormd en vertraagd, echt vreselijk...
Hij had ballonnen bij en wilde er aan elk kind één geven. Hij kwam dus dichterbij en die muziek werd steeds luider... Toen ben ik gillend de kamer uitgelopen, en de clown kwam achter me aan en wilde me troosten en begon me die ballon op te dringen, maar toen ging ik echt zo ontzettend schreeuwen! De kerel vond er niets beter op dan zijn gehandschoende hand voor mijn mond te houden om me te doen zwijgen (waarschijnlijk voor de andere kindjes, of bang voor wat de moeder van de jarige zou denken...)

Sindsdien ben ik werkelijk als de dood voor clowns (vroeger kon ik niet eens tegen plaatjes) en muziek die niet goed werkt (achterstevoren spelend, een platenspeler met het verkeerd aantal toeren, een uitgerekt cassettebandje...) en voor van die circusmuziek. Niet echt de leukste fobieën, dus ik blijf rond deze tijd van het jaar binnen!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:22

[quote="Saars"]Ik heb een minder leuke herinnering...

Toen ik een jaar of 6 was ging ik naar een verjaardagsfeestje van een klasgenootje. Daar was een clown. Ik ben er nog altijd niet helemaal uit of die kerel daar hoorde en wie hij was... Van wat ik mij meen te herinneren had hij een cassettespeler bij met een bandje dat vreselijk klonk. De muziek was vervormd en vertraagd, echt vreselijk...
Hij had ballonnen bij en wilde er aan elk kind één geven. Hij kwam dus dichterbij en die muziek werd steeds luider... Toen ben ik gillend de kamer uitgelopen, en de clown kwam achter me aan en wilde me troosten en begon me die ballon op te dringen, maar toen ging ik echt zo ontzettend schreeuwen! De kerel vond er niets beter op dan zijn gehandschoende hand voor mijn mond te houden om me te doen zwijgen (waarschijnlijk voor de andere kindjes, of bang voor wat de moeder van de jarige zou denken...)

Sindsdien ben ik werkelijk als de dood voor clowns (vroeger kon ik niet eens tegen plaatjes) en muziek die niet goed werkt (achterstevoren spelend, een platenspeler met het verkeerd aantal toeren, een uitgerekt cassettebandje...) en voor van die circusmuziek. Niet echt de leukste fobieën, dus ik blijf rond deze tijd van het jaar binnen![/quot
Brrr