Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smallheal

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 06:38

Ik had op t vmbo een leraar als die over de oorlog ging vertellen zette ie een helm op en ging een bom nadoen :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:02

Wat een vreemde vragen in die inburgerings test :') Ook van die vragen waarbij het wel zou kan zijn dat er iets is dat zo 'hoort' maar wat alsnog persoonlijk is of je dat wel/niet zo doet. Ik had een 5,5.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:03

Ik had een 5,5. Dacht dat ik veel meer goed had :o Maar bij sommige vragen staat het goede antwoord er niet bij. Wie zet er nou een fiets en een afvalbak in de voortuin :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:04

Nja, loop eens een rondje door Utrecht zou ik zeggen... :P En het ging er ook om wat nog geoorloofd is zeg maar, door de gemiddelde nederlander. Niet om wat iedereen in z'n voortuin heeft staan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:22

nou de vraag was; hoe ziet de gemiddelde nederlander de voortuin het liefst. Ik zie het liefst gewoon met veel plantjes en bloemetjes, maar dat antwoord stond er niet tussen :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:31

Echt hadden ze de vraag zo gesteld? Dat herinner ik me al niet meer :') Dan is 't wel een rare vraag ja. Alhoewel als ik dan moest kiezen tussen A, B en C, zag ik 'm wel 't liefst met fiets en vuilnisbak. Maar in een open vraag inderdaad gewoon met wat bloemetjes.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:57

Jolandaa schreef:
Ik had op t vmbo een leraar als die over de oorlog ging vertellen zette ie een helm op en ging een bom nadoen :=

:')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 09:57

verootjoo schreef:
nou de vraag was; hoe ziet de gemiddelde nederlander de voortuin het liefst. Ik zie het liefst gewoon met veel plantjes en bloemetjes, maar dat antwoord stond er niet tussen :+

Ik dacht bij mezelf: Heeft iedereen een voortuin, dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:59

verootjoo schreef:

In mijn voortuin zie ik het liefst zo min mogelijk werk :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:15

_Tara_ schreef:
Nja, loop eens een rondje door Utrecht zou ik zeggen... :P En het ging er ook om wat nog geoorloofd is zeg maar, door de gemiddelde nederlander. Niet om wat iedereen in z'n voortuin heeft staan.

Het intrigerende is dat de duurste huizen (de huizen rond het wilhelminapark) voor het grootste deel geen voortuin hebben. En in de volksbuurtjes staan de tuinen vaak vol met tuinkabouters, verlichte elanden (met name in de winter), een motor, tuinset, barbecue, allerhande zooi en een bordje 'pas op de hond'. Hier en daar een boot. (Ja echt :) )
In de keurige jonge-gezinnenwijken staat alleen de babboe-bakfiets er, kliko's en gewone fietsen worden geacht achterom gereden te worden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:24

Ja ik ken 't :D In de Geraniumstraat was iemand die had echt heel, heel veel spullen in z'n 'voortuin' staan. Ongelooflijk.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:32

5,5 op de inburgeringstest, net gehaald dus :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:33

Heb de test ook even gedaan...

4,6 maar heb maar 8 van de 36 fout :? stom ding.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:42

Nimuz_ schreef:
Ik had een 4.2 op die test, maar ik weet niks van die wetten joh. :')

Ik scoor een 8,1... Maar ik ben docent NT2, dus ik word wel geacht het een klein beetje te snappen ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:49

F_Orumster schreef:
verootjoo schreef:

In mijn voortuin zie ik het liefst zo min mogelijk werk :o

Nou, precies. Sommige mensen bestraten m gewoon compleet. Anderen gooien m vol met tuinkabouters. Dan kun je toch niet vragen hoe DE nederlander de voortuin het liefst ziet? En zo waren er nog meer idiote vragen.
Ook zo van; als de buren een baby hebben gekregen, wat doe je dan? Je stuurt een kaart, je gaat gelijk op bezoek of je gaat over een paar dagen op bezoek. Dat ligt er toch maar net aan wat voor band je met de buren hebt, en je kent ze misschien toch goed genoeg om te weten waar zij prijs op stellen :?

Blue_Eyes schreef:
Nimuz_ schreef:
Ik had een 4.2 op die test, maar ik weet niks van die wetten joh. :')

Ik scoor een 8,1... Maar ik ben docent NT2, dus ik word wel geacht het een klein beetje te snappen ;)

Jammer, dacht even dat het hoogst haalbare 6 was :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:53

Weet je wat het is met die inburgeringstoets - hij is bedoeld voor mensen die soms uit totaal andere culturen komen dan wij ons kunnen voorstellen. Ze zullen dus altijd voor de veilige kant kiezen. Liever een kaartje in de bus doen voor de buren die net een baby hebben gekregen (en die je alleen af en toe eens groet op straat, want dat staat er gewoon bij - het zijn geen mensen bij wie je de deur platloopt), dan gelijk met je hele familie van opa, oma, papa, mama en 7 kinderen op bezoek gaan en allemaal de baby vast willen houden en er zuiverende rituelen op uitvoeren. Want in sommige landen is dat normaal... Snap je? Ze proberen te zorgen dat mensen weten hoe ongeveer de Nederlandse normen en waarden liggen. Want ook al is iedere Nederlander anders, toch zijn er dingen die 'altijd goed' zijn en dingen die 'nooit kunnen'. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:00

Zelfs dan zijn het rare en stigmatiserende vragen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:04

Een 6,8 en dus geslaagd! :P Zitten aparte vragen tussen, maar veel zijn ook met logisch nadenken wel te vinden.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:04

Geweldig topic dit!
Heb het bijna allemaal gelezen =)
Ik volg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:09

ik had een 5,1 :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:13

Shadow0 schreef:
Zelfs dan zijn het rare en stigmatiserende vragen.

Dat rare zie ik, maar stigmatiserend? Ze vragen uiteindelijk naar een algemeen, veilig beeld. En het is met logisch nadenken en goed lezen ook best te doen - om die vraag van die voortuin even als voorbeeld te nemen:
Citaat:
Welke voortuin is bij Nederlanders geaccepteerd?
A) Tuin met fiets en een afvalbak
B) Tuin met koelkast, lege bierblikjes en nog wat andere troep
C) Tuin met kinderspeelgoed, winkelwagentje en meerdere afvalbakken.

A is dus goed. B duidelijk niet, troep willen we niet... En C is ook niet goed, want een winkelwagentje mee naar huis nemen mag niet. Daar kun je een lelijk hoge boete voor krijgen...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:13

me 2... 5.1.. vind ik zelf niet slecht als Belg zijnde :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:15

WilmaBoy schreef:
me 2... 5.1.. vind ik zelf niet slecht als Belg zijnde :)

Ik ben een Nederlander :') maar interesseer me niet echt voor het land zelf :') Ik wil het liefst ook emigreren als het mogelijk is naar Amerika :))

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:17

lifaya schreef:
Ik ben een Nederlander :') maar interesseer me niet echt voor het land zelf :') Ik wil het liefst ook emigreren als het mogelijk is naar Amerika :))

Renee, ik ben daar ook allemaal niet van op de hoogte hoor..
zo af en toe eens gokken en de logisch nadenken helpt je al een stuk verder natuurlijk ;)

en ja, emigreren.. het komt er wel van :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:22

ik wacht alleen even nog met naar Amerika emigreren vanwege de zorgverzekering enzo daar, Obama had volgens mij een paar goede voorstellen, hoop dat hij herkozen word! Niet dat ik meteen erheen zal gaan, maar het motiveert wel :') Dat vond ik altijd het nadeel van Amerika dat het wat betreft de zorgverzekering slecht geregeld was. Niet iedereen is automatisch verzekerd en de kosten in ziekenhuizen kunnen oplopen tot een ton aan kosten... maar als ze hetzelfde systeem als NL zouden nemen, zou dat echt fantastisch zijn :j Nu kunnen artsen vragen wat ze willen aan geld, maar hopelijk straks niet meer (althans, dit is wat ik heb meegekregen :') kan het helemaal fout hebben hoor :P )