Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:43

Oke, dankjewel :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:44

Wij doen het ook niet standaard. Nu zijn wij ook niet superchique, kreeg pas van een man te horen dat hij zich bij ons thuis voelde met zijn kleinkind omdat je bij ons jezelf kon zijn omdat het niet te chique was. Is op een vreemde manier een compliment.

Shayenne93

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:52

Wij schenken ook standaard spa blauw als ze water vragen.
Er staat ook altijd liter flessen bron water op tafel die ze mogen open maken.
Als ze echt om een karaf kraanwater vragen en ze drinken verder er geen wijn bij dat word daar voor een liter water 2 euro gevraagd, en dan zit er wat ijs en een schijfje citroen erbij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:19

ijssnuiver schreef:
Als mensen vragen om water krijgen ze een glas/karaf kraanwater(net waar ze om gevraagd hebben) met ijs. Willen ze ander water dan moeten ze er specifiek omvragen. We hebben spa blauw en perrier, zowel kleine flesjes als grotere flessen voor een groepje oid.

Hier zijn honden we toegestaan in het hotel, maar niet in het restaurant. Wij hebben in café een aantal pilaren/steunpalen staan en je zult je verbazen hoeveel honden daar 's ochtends vroeg tegenaan staan te plassen. En eigenaars zonder verblikken of verblozen doorlopen naar buiten voordat je uberhaupt iets hebt kunnen zeggen. Zwaar asociaal vind ik dat!

Wij schenken alleen glazen water ( uit de kraan ), geen karafen. Verder schenken wij zowel grote als kleine flessen plat water en bruisend. Evian en Badoit als merk.
Mocht de gast kraanwater willen moeten ze dit specifiek aangeven.

Douce schreef:
Onze wijn kost op zijn minst €3.50 tot €5.00 per glas. Dan kun je het niet maken om niet mee te doen aan de trend haha. Zit genoeg winstmarge op voor dat beetje kraanwater.

Onze wijn begint van €4.50 per glas, maar we hebben ontzettend dure wijnen ook in huis!
Weet zo gauw de prijzen niet, maar het zijn echt bedragen die ik zelf niet zo snel uitgeef aan een fles wijn :')

Ik heb voorgesteld om binnenkort een keer een wijn proeverij te doen met m'n collega's samen, en m'n manager vond 't een heel goed idee dus ben benieuwd :D
Ik wil 't heel graag weten / leren dus hoop dat 't door gaat!

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:57

Ik heb over het algemeen niet zoveel kritiek op bediening/restaurants :) We hebben wel eens gehad dat we bij een restaurant als een van de éérsten binnen zaten, en als een van de laatsten weggingen. En niet omdat het zo leuk of gezellig was, maar omdat er bij ieder gerecht wel minstens één ding verkeerd gereserveerd werd, en de wachttijden tussen de gerechten ook nog extreem lang waren (1 uur/1,5 uur.)

Ik kan me ook wel ergeren aan bediening die om het kwartier komt vragen of het smaakt. Ik vind het natuurlijk fijn als ze interesse tonen, maar niet elk kwartier :P.

Als een bediende iets laat vallen of een bestelling verkeerd opneemt maakt dat mij ook niet echt uit, ik weet van mezelf dat ik ook een kluns kan zijn en dat neem ik de meesten dus ook niet kwalijk :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:27

Hihi ja dat weet ik nooit zeker, of mijn collega al is langs geweest, dus dan kom ik maar even vragen of het smaakt. En gelijk even of ze nog iets willen drinken. Lijkt me prima.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:29

Laatst kwamen we heel niet aan t eten toe,
het personeel, en dan allemaal, bleven vragen of alles naar wens was..... :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:33

Regelmatig ga ik met mijn gezin uit eten. Over het algemeen vind ik het bedienend personeel vriendelijk tot zeer vriendelijk. Nu is het vaak wel zo dat we het personeel de slappe lach bezorgen met ons gekwek onderling en het bedienend personeel erbij betrekken.

Het enige nadeel is dat mijn vriend medicijnen slikt, daarom vragen we altijd specifiek om een glas kraanwater om de medicijnen weg te werken. Als er dan 1 spa blauw op de bon staat vind ik dit dus echt niet kunnen. Voor de rest word er niet om kraanwater gevraagd....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:36

Als je bij ons om een glas kraanwater vraagt, krijg je die ook. Zou het zelf ook raar vinden als ik dan ineens spa blauw krijg. Medicijnen zijn al duur zat, als je dan ook nog eens +-2€ moet betalen om ze in te mogen nemen :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:43

Ik zou dan gewoon een flesje water er zelf voor meenemen :j , zegmaar, als je weet dat je bij restaurant x of café y geen kraanwater krijgt voor je medicatie. Kom op nou zeg, zeker als je erbij zegt dat het voor medicatie is krijg je van mij echt wel kraanwater hoor.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:17

@Courses: wij hebben tijdens het diner standaard karaf kraanwater op tafel staan en grotere groepen vragen vaak om een karaf. Wat prettig is, scheelt mij een hoop gedoe ipv al die glazen mee te slepen en een volledig vol dienblad kwijt te zijn aan 1 tafel.

@Douce: ik vind het sowieso zwaar asociaal als het kraanwater aangeslagen word. Heb dat ook eens gehad, samen met mn moeder uit eten en we hadden fles wijn besteld + een karaf KRAANwater. Waarom: om te voorkomen dat we vanwege erge dorst de wijn als ranja achterover zouden slaan. Dat is en zonde van de wijn en we komen dan katjelam buiten..
Maar inderdaad als je uitlegd dat het voor medicijnen gebruikt word, ga je dat helemaal niet aanslaan op de rekening. Dat is toch een beetje service?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 14:30

Bij wijn stel ik het soms zelf voor (als ik eraan denk)
Ik had eens een tafel met vier personen, die alle vier wijn dronken. Een vrouw daarvan vroeg een glaasje kraanwater. Toen stelde ik voor dat ze een karafje konden krijgen, de waterglazen staan toch al op tafel. Scheelt mij en hun ook weer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:12

Vandaag had ik een jaar met m'n vriend, en omdat we wat kregen in Utrecht hadden we besloten daar vandaag naar toe te gaan. Aantal restaurants bekeken qua kaart, en we kwamen uiteindelijk bij een leuk uitziend restaurant'je' aan de gracht uit. Voordat we ook maar iets besteld hadden qua drinken kregen we de kaart al in onze handen geduwt, vervolgens werd er een apperetief opgenomen en de drankjes ( biertje en een Ice Tea ) werden zonder dienblad gebracht.

Okay, misschien zijn wij dan overdreven secuur hierin maar tenzij 't spord is loop je naar mijn udee drinken uit op een dienblad, maar toe maar. De Ice Tea was overigens geen Nestea of Lipton, had veel weg van een B-merk en werd gereserveerd in een normaal longdrink glas. Toen we uiteindelijk besteld hadden werd het bestek in gedekt. Action servetten en 2x het zelfde setje bestek ( 2x groot bestek ). Daarna werd het brood 'vooraf' meteen met het voorgerecht ingezet waardoor het ineens propvol was op het kleine tafeltje. Het voorgerecht smaate opzich prima, al vond ik de zongedroogde tomaatjes op m'n carpaccio er niet heel smakelijk uitzien en was de rucola ook niet vers.

Daarna kwam het hoofdgerecht. Voordat deze werd geserveert ging meneer van de bediening ( die er als enigste liep ) volop in zicht even een peuk staan roken. Sorry, maar dat doe je gewoon niet. Als je 't al doet ( liever niet natuurlijk ) doe 't dan uit zicht. m'n vriend had biefstuk en ik parelhoen. De boefstuk van m'n vriend werd geserveert met een tapanade van zwarte olijf en ... iets vrij on-identificeerbaars. Het vlees vond ik vrij zoet (?) en de combi was ook niet geweldig. Mijn parelhoen smaakte opzich prima. Het nagerecht, ik zat al redelijk vol dus geen chocola, dus had zoals m'n vriend Creme Brullee besteld. Het vanille ijs met aardbeijen saus wat erbij zat had veel weg van wat je bij elke supermarkt voor 1 a 2 euro wel kan vinden, de slagroom zelfde verhaal en de
Creme brullee leek meer op .... Boter? Het was heel dikkig en heel ... Ja. En de 'sinasappel' smaak deed 't 'm ook niet echt voor mij.

Beetje jammer weer. En tijdens 't eten hoorde ik de desbetreffende ober een heel verhaal aanknopen dat 'hij en de kok maar alleen stonden' toen een dame achter mij aangaf dat d'r eten niet goed watm was. Het is wel mee terug genomen en opgelost maar ik vond 't vrij zwak zoiets als excuus op te geven. Maar 't stomste vond ik nog dat echt al 't drinken zonder dienblad werd geserveert. Zo'n ding kost 5 euro max bij een groothandel. Ben benieuwd hoe ze dat met grote groepen doen. Gewoon op hun hoofd balancern? :+

- Sorry voor eventuele typo's, mobiel gepost. -

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:26

Ohh jammer Courses! Ik zit te twijfelen of ik uit eten zal gaan met mijn vriendje of een kado zal kopen, we hebben over 2 weken 3 jaar <3 Maar we willen dus al een tijdje ringen laten graveren, en die wil ik wel bestellen maar ik ben zo bang dat hij ze lelijk vind := Dus misschien toch maar voor het restaurantje gaan, is veiliger :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:08

Carpaccio durf ik niet eens te nemen, de kans dat het vies is is groot.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:48

Courses schreef:
Vandaag had ik een jaar met m'n vriend, en omdat we wat kregen in Utrecht hadden we besloten daar vandaag naar toe te gaan. Aantal restaurants bekeken qua kaart, en we kwamen uiteindelijk bij een leuk uitziend restaurant'je' aan de gracht uit.

De meeste restaurants aan de gracht hebben door hun locatie zoveel aanloop dat ze niet hoeven te geven om kwaliteit - en dat merk je te vaak ook heel duidelijk. Ook ik heb al veeeel rare dingen meegemaakt daar. Best jammer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:59

Ik ga niet snel meer naar Utrecht toe. Vind de stad vrij saai en m'n ervaring met de restaurants daar is niet echt lekker. Verder vind ik de mensen daar ( groot gedeelte althans ) nogal ... asociaal? Nee, voorlopig geen dagje Utrecht meer.

Carpaccio zeur ik niet snel over en 't vlees was opzich lekker, maar die rucola sloeg echt alles [':

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:31

Courses schreef:
Ik ga niet snel meer naar Utrecht toe. Vind de stad vrij saai en m'n ervaring met de restaurants daar is niet echt lekker. Verder vind ik de mensen daar ( groot gedeelte althans ) nogal ... asociaal? Nee, voorlopig geen dagje Utrecht meer.

Carpaccio zeur ik niet snel over en 't vlees was opzich lekker, maar die rucola sloeg echt alles [':

Haha, ik vond ze juist erg vriendelijk. Liep laats op utrecht centraal en kreeg een vreselijke hoestbui. 3 mensen boden mij meteen een flesje water aan! Dat is mij in Amsterdam nog nooit gebeurt :)

Maar weer even on topic; vaak zijn die doorloop plekken inderdaad minder van kwaliteit. Jammer omdat je er verhoudingsgewijs wel weer veel voor betaald...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:33

Opzich viel 't wel mee, 24.75 voor 3 gangen dus dat vond ik opzich nog redelijk.
Achja, weet ik dat ook weer :D

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:09

Ik kom uit Utrecht, mag ik vragen hoe het restaurant heette waar je bent geweest.. Ben ik wel nieuwschierig naar...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:22

Ik weet het niet precies meer hoor, maar was het niet zo dat als je om kraanwater vraagt, ze je dat verplicht zijn om te geven, gratis?

Ivm de honden discussie een paar pagina's geleden moest ik aan iets anders denken. Een vriendin van me en haar man zijn beide slechtziend en hebben ook beide een blindengeleidehond. In feite kunnen ze ook gewoon niet zonder die dieren.
Toch overkomt het hen regelmatig dat ze van restaurants te horen krijgen dat de honden niet mee naar binnen mogen "ja, want anders wil iedereen zijn hond mee naar binnen nemen". Dat is in mijn ogen pas echt asociaal.
Tegenwoordig bellen ze dus ook altijd vooraf om zeker te weten dat de blindengeleidehonden wel mee naar binnen mogen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:45

Wendy schreef:
Toch overkomt het hen regelmatig dat ze van restaurants te horen krijgen dat de honden niet mee naar binnen mogen "ja, want anders wil iedereen zijn hond mee naar binnen nemen". Dat is in mijn ogen pas echt asociaal.

Ja, erg asociaal. Er is nog geen duidelijke wetgeving (zoals in Amerika, waar blindegeleidehonden recht op toegang hebben.)

Maar het is vooral een uiting van dat belachelijke idee dat je niet een persoonlijke inschatting kunt maken, die in verschillende situaties verschillend is. Dat rigide regelmiepen - ik heb me daar al eerder tegen uitgesproken geloof ik... :) Maar ik vind het ook echt zo belachelijk, dan krijg je dus dit soort kwetsende situaties.

Natuurlijk kun je best een geleidehond toestaan als je dat wilt, da's echt je eigen keuze als restauranthouder. En als je er kiest het niet te doen, dan kies je er dus welbewust voor om mensen met een handicap nog extra te beperken, zonder dat het nodig is. Je kiest er dan voor om zo'n kwetsende maatregel te nemen, omdat je bang bent om een genuanceerde beslissing te nemen (gewone honden niet, blindegeleidehonden wel.)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:52

Helemaal eens Shadow :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:59

x__Danielle schreef:
Ik kom uit Utrecht, mag ik vragen hoe het restaurant heette waar je bent geweest.. Ben ik wel nieuwschierig naar...

Dock 154? Zoiets igg, Dock ... huppelepup. Bij die McDonalds op de hoek daar die verbouwt word.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:47

Courses schreef:
x__Danielle schreef:

Dock 154? Zoiets igg, Dock ... huppelepup. Bij die McDonalds op de hoek daar die verbouwt word.

Ah. Nooit geweest, wel voorbij gelopen... Mocht je toch ooit nog een keer uit eten gaan in Utrecht, kan ik de Markt aanrader, zit in dat steegje bij de Douglas.. Gezellig, leuk en lekker... Je kunt er alleen niet reserveren..