Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:59

Isegrim schreef:
Dat je iemand steunt, betekent natuurlijk nog niet dat je diens daad goedkeurt.

En in een rechtsstaat heeft ook een misdadiger, zelfs de ergste, mensenrechten. Die zijn namelijk 'onvervreemdbaar' (http://nl.wikipedia.org/wiki/Universele ... an_de_mens). De VS neemt het alleen niet zo nauw met die onvervreemdbare rechten.

Er zijn overigens ook nabestaanden die tégen de doodstraf strijden. Ik ken meerdere gevallen van nabestaanden die hebben gestreden voor het leven van degene die hun geliefde / familielid had vermoord. Bij één van de recente executies in Texas was de reactie van één van de nabestaanden dat ze vooral meevoelde met de familie van de terdoodveroordeelde, omdat die nu hetzelfde moest doormaken als zij vele jaren eerder moesten doormaken.

Nee, ik voel me niet schuldig ten opzichte van de nabestaanden. Ik misdoe hen niets door er voor Jamie te zijn.

Dit zou ik denk ik exact hetzelfde voelen. Je zou toch nooit iemand hetzelfde toewensen wat jij dan door hebt moeten maken? Dan liever die persoon levenslang opsluiten...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:00

Magrathea schreef:
Dit zou ik denk ik exact hetzelfde voelen. Je zou toch nooit iemand hetzelfde toewensen wat jij dan door hebt moeten maken? Dan liever die persoon levenslang opsluiten...

Veel nabestaanden hopen dat de executie hen een vorm van voldoening zal geven. Dat blijkt meestal een illusie.

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:04

Hmhm, kan ik me goed voorstellen. Doodstraf blijf ik een moeilijke kwestie vinden hoor... Aan de ene kant vind ik niet dat men het recht heeft om een ander leven te nemen, of die persoon dat nu zelf ook heeft gedaan of niet. Aan de andere kant is het ook wel een beetje 'opgeruimd staat netjes' als ik het even bruut mag zeggen. Gevangenissen kosten bakken met geld, en waarvoor? Voor mensen die er soms nooit meer uitkomen en/of nog een fatsoenlijk nut geven aan hun bestaan. Ben blij dat ik niet beslis over dit wel of niet :')

Even in praktisch opzicht: wat voor persoon ben je als je in de executiekamer werkt? Al zat ik financieel aan de grond, no way dat ik in zo'n setting zou willen werken. Dan maar in een doos onder de brug :=

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:15

In de VS is levenslang goedkoper dan de doodstraf!

De baan van 'executioner' betaalt erg goed...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:22

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 01:12

Er zijn er nogal wat die achteraf toch wel wat psychische problemen hebben als gevolg van wat ze hebben gedaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 01:13

Waarom verbaast dat me niets? Volgens mij vermoord je zo makkelijk meer mensen dan de gemiddelde seriemoordenaar doet

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 01:30

Euhm ja, maar kreeg zo'n vage kortzichtige brief terug dat ik het erbij gelaten heb....

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:43

Isegrim, perfect uitgelegd!
En Serendipity90, vind super dat je zo netjes blijft discussieren. Hebben we al anders voorbij zien komen.

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:31

wat een vreselijk interessant topic, 34 pagina's doorlezen valt niet mee hahaha!
dit lijkt mij ook zo "leuk"om te doen, gewoon iemands licht zijn op een dag! ik ben niet zo goed in engels, maar ik ga hier toch eens even goed over nadenken, lijkt me super interessant :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:40

Ik heb met een paar gevangenen geschreven voordat ik met Jamie schreef. Klikte alleen niet, dus verwaterde. Met Jamie klikte het meteen, dus die is gebleven. :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:50

Ik schrijf ook steeds minder met mijn gevangene. Hij komt volgend jaar vrij en hij word opeens heel afstandelijk.. Ook schrijft hij geen brieven meer. Als ik een brief schrijf reageerd hij via corrlinks.

Ik ga binnenkort een scrapbook voor hem maken, denk dat hij daar op wacht. Hij baalt ook dat hij zijn neefje bijna niet meer ziet en dat die het verkeerde pad op gaat, dus ansich kan ik het wel begrijpen allemaal. Alleen is de lol van het schrijven voor mij er een beetje af en misschien had ik er ook wel te veel van 'verwacht'.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:21

Jammer Nants, heb je er dan zelf nog wel zin in om veel tijd in een scrapbook te steken? Vind het wel een leuk idee trouwens! Wat voor dingetjes zou je er in willen doen?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:22

Sammy_xxs schreef:
Sammy_xxs schreef:
Wat een apart topic, wel leuk van jullie om dat te doen :)

Maar schrijven jullie alleen naar gevangenen uit het buitenland? Of ook gewoon in Nederland?

Nogmaals mn vraag :o

En zoja, waarom niet naar mensen in nederland?

Is dit zo'n rare vraag omdat er niemand antwoord op geeft?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:30

hebben ze dan ook een website om gevangene in nederland te schrijven?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:31

ik denk toch het vertrouwen, stel dat diegene vrij komt,
dan ben je veel makkelijker te vinden en te bereiken,
mensen uit amerika ( of andere landen ) komen minder snel naar je toe.

maar alsnog heb ik ook om die reden gekozen voor iemand die nooit meer vrij komt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:32

Dat is inderdaad een goed standpunt Devil, zo ben je 100% veilig.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:32

mee eens denk idd dat veel vrouwen hier de gedachte van devil hebben

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:33

Dankje, ik zou het niet willen als iemand voor wat voor reden dan ook langskomt,
ook al vind je dat je zo'n goede gesprekken met diegene hebt,( of lang )
stel dat er wat met je gebeurt, of ze jatten iets.. -O-

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:40

Oke begrijpelijk :)

Maar niet iedereen in de gevangenis is slecht, als ik zou schrijven zou ik het wel eerder doen met iemand uit nl dan het buitenland.
Ik heb er alleen echt geen tijd voor...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:41

Sammy_xxs schreef:
Sammy_xxs schreef:

Wat een apart topic, wel leuk van jullie om dat te doen :)

Maar schrijven jullie alleen naar gevangenen uit het buitenland? Of ook gewoon in Nederland?

Is dit zo'n rare vraag omdat er niemand antwoord op geeft?

Sorry Sammie, is geen rare vraag hoor :) Persoonlijk ken ik geen websites waarop adressen van Nederlandse gevangenissen staan, en vind ik dat Nederlandse gevangenen het al vrij goed hebben, dus ik heb niet het idee dat ik ze zou kunnen steunen met mijn brief.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:44

Ja daar heb je wel gelijk is, de gevangenissen hier zijn best goed en misschien hebben hier niet echt veel mensen de behoefte eraan.
Ja misschien de junkies die geen familie of kennissen hebben waar ze contact mee hebben.
Maar om met een junk te schrijven zit je ook niet op te wachten :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:47

Sammy_xxs, wat je zegt is waar, maar die moet je dan net hebben, ze zitten er vaak niet voor niks,
en het handige van die brieven naar buitenland: je leert engels!

en mavelle, klopt helemaal, terwijl ze lekker tv kijken en internetten, hebben buitenlandse gevangenen het maar met een brief te doen, en daar zijn ze heel blij mee, nederlanders vinden het meer dan normaal...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:53

Wat is er mis mee om met een junk te schrijven? Is een junk minder als een clean persoon?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:59

Uhm dan heb jij denk ik geen junk gezien in de gevangenis, die zijn niet voor rede vatbaar ( ze sporen gewoon niet )