Oh, en dat de rode kleurstof van bv. M&M's van gemalen bladluizen komt...
Ik denk er maar niet teveel bij na.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loveshadow schreef:Haha, ik leer ook een hoop van dit topic, hihi.
Ik ben heel anders naar mandarijntjes in blik gaan kijken sinds ik op How Things Are Made zag dat er zowel zoutzuur als gootsteenontstopper wordt gebruikt om die velletjes er af te krijgen, hihi. Maar ach, ze zijn nog steeds wel lekker
Mirjamsel schreef:mylittlejoy schreef:Wat een geweldig topic! Ik leer van alles op de zondagavond.
Ik heb er ook nog wel een om te delen: dat andrelon komt van André en lonneke.
Oh echt? Apart, ahaha. Dan weet ik er nog eentje. De jostiband komt van Jos en Tineke!
Dat heb ik geloof ik eens op tv gezien
SimoneDV schreef:Ik wist ook nooit dat perron A bij de trein altijd naar de kant van Amsterdam ligt (alleen hoe dat bij amsterdam dan zelf zit weet ik niet meeren roosendaal was dacht ik een uitzondering
).
mar_fay schreef:rhanasasja schreef:Plu betekend in het frans regen
Sol betekend in het frans zon
en para betekend tegen
frans? welnee, in het spaans![]()
en para betekent voor, niet tegen
Brainless schreef:lageveld schreef:En hoe zit het dan met parachute?
wiki:Citaat:Het woord parachute vindt zijn oorsprong in het Frans:
"Para" (Grieks voor "tegen") heeft als basis "Parer", dit is afweren, iets doen tegen iets anders. In het Nederlands bestaat het woord als "pareren".
"Chute" is Frans voor "val".
SimoneDV schreef:Ik wist ook nooit dat perron A bij de trein altijd naar de kant van Amsterdam ligt (alleen hoe dat bij amsterdam dan zelf zit weet ik niet meeren roosendaal was dacht ik een uitzondering
).
Surion schreef:Ik kwam er pas maar achter dat in het logo van Formule 1, de 1 in het zwart staat en dat witte ding er rechts van is een soort van vlag.
Optiwolk schreef:InekeH87 schreef:Ok ik zal straks een keer een foto maken van het elleboog likken. Ik kan het omdat ik Ehler Danlos heb waardoor ik extreem hypermobiel ben (slangenmens idee).
Ik heb zojuist berekend hoe lang je papiertje moet zijn wil je wel die 50 keer kunnen vouwen. Goede nieuws is dat het kan, slechte nieuws is, je hebt een stuk papier nodig ter grootte van de afstand van de aarde tot de zon, namelijk 66,37*10^23 kilometer :p.
Voor de wiskunde geeks, ik heb de volgende formule hiervoor gebruikt:
L = ((pi*t)/6)*((2^n)+4)*((2^n)-1) Hierbij is L uiteraard de lengte van het papier in mm, t de dikte van het papier (ik heb 0,1 genomen) en n het aantal keren vouwen.
Maar is het niet zo dat je èlk papier maar een bepaald aantal keer kan vouwen, omdat de opeenstapeling van vouwen anders te dik wordt om te vouwen?
(En dat zijn heel wat vouwen)
opisop_shop schreef:Die bolletjes op electriciteitsdraden zijn toch voor zichtbaarheid voor vliegtuigen enz. ?
(vroeg iemand een paar blz. terug)
jilleroo schreef:opisop_shop schreef:Die bolletjes op electriciteitsdraden zijn toch voor zichtbaarheid voor vliegtuigen enz. ?
(vroeg iemand een paar blz. terug)
Mijn vader vertelde mij vroeger dat dat was zodat de vogeltjes ergens konden zitten zonder gefrituurd te worden... en dat heb ik tot dit topic gedacht..... nu ik erover nadenk heb ik ook vogels gezien op de draden zelf zonder sate te worden......
triest ....
Rintah schreef:Ik wist ook nooit dat perron A bij de trein altijd naar de kant van Amsterdam ligt (alleen hoe dat bij amsterdam dan zelf zit weet ik niet meeren roosendaal was dacht ik een uitzondering
).
loveshadow schreef:Rintah schreef:Ik wist ook nooit dat perron A bij de trein altijd naar de kant van Amsterdam ligt (alleen hoe dat bij amsterdam dan zelf zit weet ik niet meeren roosendaal was dacht ik een uitzondering
).
Echt waar?! Haha, dat wist ik niet