Wat was ik blij zonet Kon opeens heel hard fietsen met zoveel wind mee, dat was fijn ellabellaah@ Is die dijk al doorgebroken in groningen? Ik meende dat daar risico voor was.
Is niet eng hoor 'EllaBellaah ' er gebeurt niets. Dijk doorbraak kan altijd gebeuren,als de dijk wat slecht is.
@Watermeloen Die is toch in Groningen door gebroken,in Grou.
Laatst bijgewerkt door gohya op 05-01-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt
grietje14
Geplaatst: 05-01-12 22:53
jeetje dat wist ik niet eens, nou dan mogen ze die dijken wel snel gaan versterken, ik woon ook in friesland, maar maak me nu nog niet echt zorgen, maar toch.
De dijk bij Grou is doorgebroken, heel erg oliebol voor de mensen daar, maar het valt wel wat mee hoor verder gaan de dijken het wel houden denk ik. Misschien dat het straks in Burgum nog mis gaat. Wij kunnen nog wel 15 a 20 cm hebben dus we blijven ook wel droog zitten ook wel fijn want ik ben morgen jarig en ik wil wel visite kunnen ontvangen
Zouden de Maya's dan toch gelijk hebben? nee grapje hoor. Meer dijken gaan er niet doorbreken,Nederland heb heel veel geld geinvesteerd in de belangrijke dijken.
Jaa ik las dat het bij lauwersoog nu ook sneller stijgt dan verwacht dus dat er nog extra gaten naar dat afwateringsgebied zijn gemaakt. Sterkte iedereen! Het waait nog lekker hier om huis (wonen buitenuit) maar ik ga maar even vroeg slapen denk ik. Morgen maar eens kijken hoe alle dijken zich gehouden hebben..
Adriana
Geplaatst: 05-01-12 23:40
Lauwersoog bestaat ook voor een deel uit Groningers
Wij zitten 15 km van Lauwersoog... en de pier van Holwerd staat nu ook onder water...
Hopen dat het nu een tijd droogblijft dan! Maar dat het water in 1 keer zo gestegen na veel regen, zou je niet zeggen, want dat hebben we wel vaker in nl.
Debski
Geplaatst: 05-01-12 23:53
grietje14 schreef:
Hopen dat het nu een tijd droogblijft dan! Maar dat het water in 1 keer zo gestegen na veel regen, zou je niet zeggen, want dat hebben we wel vaker in nl.
Door de harde wind kan het water niet worden afgevoerd naar de Waddenzee. Anders konden we het wel hebben denk ik.
Hier waait het heel hard, maar geen regen. Ik vind dat trouwens juist wel relaxed, als ik zo op bed lig en het buiten hoor stormen. Heerlijk, wat ben ik toch blij dat ik hier lekker warm in mijn bedje lig denk ik dan.