Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:37

ik zou aangeven dat als die jullie blijft lastigvallen dat je even de politie belt :) hij heeft niet te zeuren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:00

shilady schreef:
Nou het verhaal begint een staartje te krijgen want die man beweerd nu dat er ook onderdelen ontbreken van die BB en dat hij toch echt zn geld weer wil komen ophalen dit en dat. Terwijl wij hebben die bb naar tmobile gestuurt en kan niet geloven dat hun zo slordig zouden zijn bepaalde onderdelen niet terug te stoppen in die bb ... En daarnaast de koper wist vanaf de advertentie al dat de BB defect was en mijn vriend heeft aan de deur ook nog duidelijk verteld dat de tmobile tegen hem heeft gezegt dat hij met 160 euro te maken is bij tmobile en dat wij de mobiel niet meer aankregen en hij daarom verkocht werd. Wij hebben niks achter gehouden en wij weten helemaal niks af van onderdelen of een scheur binnenin de BB omdat wij niet echt verstand hebben van mobiels repareren en onderdelen... Die man heeft de BB voor onze deur helemaal bekeken mijn vriend zei dat hij hem naukeurig bekeek en toen nog 10euro afdingde en dat heeft mn vriend nog geaccepteert terwijl hij per mail eerst 60 euro had gezegt.. En dan nu zeuren over geld terug en dat hij opgelicht is ... Wat moet je hier nou mee? Voor het zelfde geld nemen we hem terug en zijn de onderdelen eruit gehaald door die man zelf? Heb tegen mn vriend gezegt niet in trappen man heeft hem bekeken voor de deur en geaccepteert en in de advertentie stond ook eerlijk hoe of wat.. En eergister was het alleen een scheur van binnen en vandaag stuurt hij ineens dat er ook onderdelen ontbreken beetje raar toch?

Heb even een mailtje gestuurd naar hem en gezegt dat wij duidelijk in de advertentie hebben gezet dat het ding kapot is en dat hij hem aan de deur heeft nagekeken en heeft geaccepteert.
Heb ook geschreven dat ik niet geloof dat er onderdelen ontbreken en nog een keer verteld wat de kosten zijn om hem bij tmobile te laten maken. Heb ook gezegt dat het nu zijn verantwoordelijkheid is en dat we hem niet terug nemen...

Zijn het gezeur nu zat en hopen dat we verders niks meer horen en hopen niet dat hij alsnog aan de deur staat want daar hebben we geen zin in ookal denken we toch dat hij zal komen want het lijkt ons een beetje een type wat vol houd _-:(

Lifaya ja idd zitten we al aan te denken al vind ik het een beetje vd zotte
deze situatie.. Maar zat al een beetje na te denken volgesmij heeft die vent gewoon zelf die bb uit elkaar gehaald en gebruikt hij onderdelen om andere bb mee te maken en wil hij dat toestal met missende onderdelen nu aan ons terug geven en geld terug ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:04

Mijn god, het lijkt wel of ie m'n reactie in dit topic over die versterker gelezen heeft............... }:0
Wij willen er nog een telefoon op zetten, maar na de verschillende vervelende ervaringen (ook in een ander topic) over het verkopen van telefoons, durf ik bijna niet meer.......... :P
trap er alstjeblieft niet in!!!!!!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:47

Ik heb er nu weer 1... echt heel apart mens. Ik had op een uggs advertentie gereageerd, netjes een mail gestuurd wat er er voor wou hebben en etc. Ze wou er 25 euro voor hebben, de uggs zagen er nog super mooi uit dus ik wist dat er gewoon wat mis was. Ik wat plaatjes van neppe uggs opgezocht en ja hoor het zijn nepperds. Ik dat keurig gezegt dat het neppe zijn met wat plaatjes erbij, krijg ik een mail terug. ''Het is ook nooit goed, het zijn wel echte en blablabla.'' Nou mevrouw geen een van mijn 3 paar uggs lijkt erop en die 3 paar komen allemaal bij de Bijenkorf vandaan.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:43

tinkerfunss schreef:
plaats ik vandaag mij zadel op bokt, voor 130 euro kaal, krijg ik een pb:
'voor 100 euro haal ik hem per direct op, niet passen, niet verzenden, gwn kaal.'

Ja als ik er 100 euro voor wou had ik 100 euro neer gezet.. dus die zal ik zo vriendelijk een berichtje terug sturen!

Dat is toch een heel normale gang van zaken in de handel?

(en nee, ik was niet haar pb-er)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:08

Ik denk trouwens ook dat 'niet passen, niet verzenden etc' alleen maar is om het voor de verkoper aantrekkelijker te maken. Geen gedoe, gewoon verkopen en klaar.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:42

Ik heb ook niet gezecht dat het raar is, maar als ie snel weg moet zal ik het erbij zetten. en ik vind 130 euro voor een wintec niet duur, dus 100 vind ik dan flink onder de vraagprijs.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:22

Ik heb mijn Nintendo DS Lite met 11 spellen op markplaats staan. Tot nu toe nog geen rare biedingen, maar wel mailtjes.
De spellen verkoop ik eventueel ook los, prijzen staan erbij (variëren van 10 tot 20 euro).
Krijg ik een mailtje: Wat vraag je voor die 3 spellen?
Dus ik terug mailen wat ik vraag, 1 van de spellen was al verkocht, de andere twee waren 10 en 20 euro.
Zegt ze: Voor 17.50 euro kom ik ze beiden ophalen.
Juist >;) .. Daar gaan ze dus echt niet voor weg. Dingen zijn zo goed als nieuw.

Verder heb ik niet echt veel rare reacties gehad.
Wel achterlijk hoge biedingen op mijn Wii vorig jaar, dan zeg ik dat ze hem mogen hebben en dan hoor je niks meer :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:28

Ik haaaaaat het echt als mensen niet reageren. zo vervelnd!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:00

Ghostattack schreef:
Ik heb mijn Nintendo DS Lite met 11 spellen op markplaats staan. Tot nu toe nog geen rare biedingen, maar wel mailtjes.
De spellen verkoop ik eventueel ook los, prijzen staan erbij (variëren van 10 tot 20 euro).
Krijg ik een mailtje: Wat vraag je voor die 3 spellen?
Dus ik terug mailen wat ik vraag, 1 van de spellen was al verkocht, de andere twee waren 10 en 20 euro.
Zegt ze: Voor 17.50 euro kom ik ze beiden ophalen.
Juist >;) .. Daar gaan ze dus echt niet voor weg. Dingen zijn zo goed als nieuw.

Verder heb ik niet echt veel rare reacties gehad.
Wel achterlijk hoge biedingen op mijn Wii vorig jaar, dan zeg ik dat ze hem mogen hebben en dan hoor je niks meer :')

wat vraag je voor de DS?
me neefje wil er graag 1 dus dan kan ik ff zijn moeder tippen

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:59

Nog 1 vergeten te melden.
Toen we het paard te koop hadden staan (staan in een groepje) stond er op de foto toevallig ons B pony'tje naast het paard.
Paard werd dus helemaal besproken in de advertentie voor de rest niets nu komen er mense voor zien en zouden ook dadelijk de trailer meebrengen.
Zo gezegt zo gedaan paard bewonderen en ze namen hem dadelijk mee zegt die man toen paard op trailer aan het wachten was oke nu die pony nog die bij op de foto sta :+ eeeum pardon? -O-

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:05

Zulke mensen heb je ook haha. Tja je snapt het niet!

Ik krijg ook weleens een mailtje:

(ik heb namelijk veel advertentie's staan dit kunnen jij en ik ook zien als je op alle advertenties klikt)

Ik krijg wel eens een reactie op een deken. Waarbij een prijs staat van €25,-

Nou dan krijg ik dus via die deken een reactie met de tekst:

Oke, dat is prima. Waar kan ik het bedrag naar toe over maken ?(€10,-)
Bij deze alvast mijn adres:
----------
------------
-------- ---

Met vriendelijke groet, ----

Misschien hopen deze mensen dan dat je denkt huh? heb ik dit afgesproken? Nouja doe dan maar!

Ik ben er nog nooit ingetrapt! Maar toch proberen zulke mensen het wel eens haha

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:32

Ik heb 2 jaar geleden mijn haflinger te koop staan, een 4 jarige mooie merrie die bereden was maar verder wel moeilijk.
Ik vroeg een goed tehuis, maar richtprijs 1500 euro.

De mailtjes stroomden binnen.... Ze wilden dr allemaal wel gratis komen ophalen maar booden dan wel een ontzettend goed tehuis! Of 200 euro, want omdat ze moeilijk was en ze een goed tehuis bieden was dat een redelijke prijs... Belachelijk, daar koop je maar een shet voor!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:36

anne_bento schreef:
Belachelijk, daar koop je maar een shet voor!

Die zijn tegenwoordig ook zat gratis te krijgen _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:23

Ik kreeg vandaag een mailtje

"is ie er nog gr. x"

Wt* is ie er nog :') Ik blij dat er een linkje stond, zodat ik wist om wel ad het ging. _O-

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:02

@ Sammie: hihi ja dat soort reacties krijg je ook wel eens idd.

Tijd terug had ik mijn KN Tango te koop staan, zag er nog heel goed uit, geheel nieuwe vulling in, incl. aankoopsbon, excl. toebehoren en bijna geen slijtage (behalve de normale slijtage die je hebt na een paar jaar zoals bij de singelstoten en je zag lichtjes waar de stijgbeugelriemen zaten). mensen proberen echt voor een paar honderd euro aan zo'n zadel te komen. Dan hou ik em liever zelf.

Oké mijn vraagprijs was wat hoger, de enige reden was dat er zo nog wat speling kon hebben met de biedingen.
Uiteindelijk iemand gevonden, maar die wilde dat ik hun kant op kwam. Dat zag ik niet zitten. Ook wilde ze pas een prijs afspreken als ze het zadel hadden gezien, wat ik goed kon begrijpen.

Uiteindelijk zijn ze met twee friezen naar mijn stal gekomen. Mijn idee hadden ze een te hoge schoft voor het zadel (had mijn KWPN wel), maar hun vond het goed zitten.

Ik had mijn eigen stijgbeugels erop gedaan, zodat ze makkelijker er even mee konden rijden.
Die man wilde het zadel hebben en begon ontzettend laag. Met als argument dat ik er niet zoveel voor kon krijgen (zadel was getaxeerd). Ik was er helemaal klaar mee en zei dat als het hem niet zinde hij dan toch zonder zadel terug gaat? Uiteindelijk ging hij met tegenzin akkoord met een bedrag 50euro hoger dan wat hij max. wilde uitgeven (want die laatste 50euro moest hij in 10tjes ergens vandaan halen).

Wilde hij bijna niet mijn stijgbeugels teruggeven, of er moest 50euro van af! Die beugels waren nog geen 10euro meer waard.. uiteindelijk droop hij af, nam het zadel mee voor het afgesproken bedrag excl. beugels.

Mijn fout dat ik die dag niet duidelijk genoeg was over de beugels, terwijl het niet kwaadbedoeld was maar juist om te helpen. Plus, het stond ook duidelijk in de advertentie aangegeven.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:43

Ik heb nu ook een advertentie op marktplaatst staan als verzorgster.
Daar krijg ik ook echt de raarste reacties.
Van de 20 reacties waren er misschien 5 normaal...

van die reacties :
- hoi ik heb een pony ik wil er 100 euro per maand voor kun je morgen beginnen? (Dan heb ik de spelfouten nog weggelaten..)
- Ik heb duidelijk erbij gezet dat ik echt maar 2 tot 3 dagen in de week kan, krijg je alsnog reacties voor 5 dagen in de week?
- Er staat regio Den Haag krijg ik een reactie voor ergends in Limburg? :')

Ik reageer er netjes op of ik wat toch meer informatie dan krijgen over waar het paard staat? Om wat voor paard het gaat, hoe groot etc. Krijg je een reactie regio daar en daar ik vraag 100 euro voor 3 dagen? 8)7
ik snap best dat sommige niet meteen willen vertellen waar het paard staat (ivm veiligheid) dat ze alleen een mailtje sturen of die regio voor mij te doen is. Daarom reageer ik er altijd netjes op of het mogelijk is of niet en als het mogelijk is of ze wat meer kunnen vertellen :j

Gelukkig zijn er wel een paar die echt een goede mail stuurden. 1 mevrouw echt heel uitgebreid waar het paard stond, naar wat voor verzorgster zij op zoek was of ik daar in paste, over het karakter eigenlijk alles stond er duidelijk in! Ik heb haar ook verteld wat een uitgebreide en goede mail ze had gestuurd daar keek ze heel raar van op? dat is toch normaal zo'n mail reageerde ze:P

Ook reacties van mensen die willen dat ik meteen morgen begin zonder dat ik hun ken of het paard? Het lijkt mij dat je toch wel wilt weten wie er op je paard stapt en in wiens handen je paard die dag is?
Soms reageren mensen ook na 5 mailtjes heen en weer niet meer? (Het kan niet meer geinteresseerd zijn of al iemand gevonden hebben, dat weet ik niet maar het kan ook zijn dat de computer kapot is om maar iets te verzinnen?)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:51

ik heb der weer 1 heb mijn springzadel te koop met een bied vanaf prijs voor 200 euro...kreeg net dit mailtje lettelijk gekopieert..

Beste ilone,

150,- inclusief
Verzonden is verkocht

nou kan je zeggen hier ga ik niet op in natuurlijk..

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:10

Ik was D-pony's aan het kijken. Ik dacht als ik nu iets leuks en goedkoops zie waar ik wel wat aan kan verdienen kan ik er eens over nadenken. Nou dus ik zie een leuke pony, mail even voor het filmpje (want dat zetten ze er dan altijd neer, voor fimpje graag mailen. (ook zo'n onzin, zet het er gewoon bij ofzo)). Nou dus ik dat allemaal ingevuld e-mail telefoon enzo (wantja ik dacht, he voor het geval ze niet kan mailen of iets dergelijks, kan ze toch bellen). Lig ik 's avonds om kwart over 11 al te slapen gaat m'n telefoon. Belt ze op met een HEEEEEEEL verhaal wat voor goede pony ze wel niet heeft en heel de mikmak. Nou ik hoefde hem spontaan niet meer. Bel op een ander tijdstip ofzo, ik ben een klant, niet een of andere buurvrouw of vriendin.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 01:13

Mooie tijd om te bellen toch :D

Druf zelfs mn vrienden om die tijd niet meer te bellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:46

Tja, zo kun je alles wel raar aan een ander gaan vinden. Ik vraag mij dan af wie neemt er in hemelsnaam op om kwart over 11 als je niet meer gestoord wil worden. En dan niet komen met het kan belangrijk zijn, want je bepaalt zelf wat belangrijk is (en als je dus altijd bereikbaar wil zijn, kun je dus ook dit soort mensen/telefoontjes verwachten). Bovendien zié je aan het nummer of het iemand is die je kent of niet. En als 't belangrijk is bellen ze nog wel een keer :+ Ik ga er trouwens vanuit dat je het niet enkel hier zegt dat je het een raar tijdstip vindt, maar dat je dat natuurlijk ook tegen de dame in kwestie heb gezegd?

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:59

haha dat probleem ken ik

ik had een nieuwe anky pad op mp staan, bied er een meisje 10 euro
dus ik heel netjes terug gereageerd dat ik de pad voor 10 euro niet weg kan doen, omdat hij nieuw is en meer waard is dan dat.
krijg ik terug "ja dan hou je m lekker zelf ik ga echt niet meer dan 10 euro betalen voor een anky pad !"
( en het was niet eens vakantie :+ :+ :+ :+ :+ )

ach dat soort mensen heb je er altijd bij zitten denk ik.
ik heb ook wel eens oneerbare voorstellen gehad over rijbroeken, of deze gewassen waren of niet. en als je dan verteld dat ze natuurlijk gewassen zijn, krijg je een "jammer, wil je m dan nog een keer dragen voor me zonder ondergoed?"terug :S:S daar heb ik vriendelijk voor bedankt :S:S:S

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:03

@Efaa: Dat is echt raar!!

Ik heb niet echt iets raars meegemaakt, vooral frustratie als mensen niet reageren op je email (zoals nu, grr), of als mensen bieden, je daarop reageert, en vervolgens laten ze niks horen. Kan er echt gek van worden.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:11

Had laatst o.a. een deken en een zadel te koop op internet.
Een mevrouw kwam voor de deken en mn moeder was thuis om het geld in ontvangst te nemen. Mevrouw begon over het zadel en mn moeder zegt doodleuk: ooo je mag hem wel mee om te passen hoor!
Toen ik eenmaal thuis was zei mn moeder dat ze het zadel ook meehad. Dus ik zeg tegen haar: MAM! wat heb je gedaan! {:)-:( Dadelijk krijg ik mn geld niet!
Ahh zegt mn moeder: het was zo'n aardige mevrouw én ik heb dr kaartje hoor!

Het is gelukkig goed gegaan, heb netjes mn geld gehad voor het zadel en de deken.. *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:50

Ahhhh nee die goedgelovige moeders :') zo eng vind ik dat :')