Het meest asociale gedrag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:41

@suuzepuus: ik zeg toch ook niet dat je eerder moet/mag invoegen. Ik zeg alleen dat wanneer je op het eind invoegd je het niet perce goed doet. Je moet ook je snelheid aanpassen aan de rechterbaan, mensen die gauw nog even iedereen inhalen voor ze moeten in voegen in de rechterbaan gaan vaak aan het eind ineens op de rem en duwen zich er alsnog op zo'n manier tussen dat je erachter op de rem moet. Wendytjeh zegt toch ook mensen die iedereen inhalen op de linkerbaan voor ze dan aan het eind van de strook gaan ritsen dat inhalen hoor je vanaf het eerste bord ook niet meer te doen. Ze zegt niet alleen mensen die aan het eind van de strook pas ritsen.

Wielrenners kwam ik van de week ook op skeelers tegen. Die begonnen ook al 100m van te voren te brullen alsof wij op hun prive terrein zaten. We zaten nog op onze eigen "weghelft" en je kan met skeelers niet zo de berm in stappen ofzo. Ik snap sowieso niet dat die wielrenners niet gewoon een flinke bel kopen die asocieer ik namelijk veel eerder met aan de kant gaan als zo'n half verstaanbare brullende man.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:49

Het is juist de bedoeling dat je aan het einde van de strook pas ritst. Niet met 140kmpu nog ff snel naar voren maar wel gewoon langs de mensen op de rechterbaan naar voren rijden en dan aan het einde rustig invoegen!! (dus wel iedereen inhalen, dat is juist de bedoeling van de extra linkerbaan)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 23:54

suuzepuus schreef:
Het is juist de bedoeling dat je aan het einde van de strook pas ritst. Niet met 140kmpu nog ff snel naar voren maar wel gewoon langs de mensen op de rechterbaan naar voren rijden en dan aan het einde rustig invoegen!! (dus wel iedereen inhalen, dat is juist de bedoeling van de extra linkerbaan)

Ja, maar het is de bedoeling dat je al veel eerder zorgt dat je met hetzelfde tempo rijdt als de rechterbaan. Dus ook niet langs de mensen op de rechterbaan naar voren rijden, zelfde tempo gaan rijden, en dan ritsen. Dát is ritsen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:05

Vanaf het eerste bord hoor je gewoon af te gaan remmen (Gas los) zodat je gelijk komt te rijden met de rechterbaan. Kan zijn dat je dan nog enkele auto's passeerd maar het is wel de bedoeling dat men in de rechterbaan op tijd ziet dat er iemand tussen wil en dat je er dus op tijd met gelijke snelheid rijd! Als er met ritsen niemand naast mij komt creeër ik ook geen extra ruimte, de files komen door het snelheidsverschil en door mensen die er onverwacht (te vroeg) tussen komen.

In nederland rits bijna niemand zoals het hoort, als je bijv naar denemarken gaat doen veel meer mensen het zoals het hoort en daar heb je ook niet zo gauw een ritsfile als hier. En daar rijden ze dus wel het laatste stukje op gelijke snelheid.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:11

Ik begrijp wel wat jullie bedoelen hoor!! komen jullie weleens in Zwolle? daar heb je een extra linkerbaan. er staat een bpordje met een pijl waar iedereen (naja... veel mensen)als een gek op de rem gaan en naar de rechterbaan willen waardoor de linkerbaan dus stil komt yte staan. 300 m verder staat een bordje met een pijl ; vanaf hier ritsen.... Bij die eerste pijl hoef je dus nog niks te doen. vanaf dat 2e bordje laat je netjes je gas los en ga je naar de rechterbaan waar dat mogelijk is. Zo hoort het en kan iedereen gewoon doorrijden. op de extra strook gaan stilstaan om jezlef ertussen te drukken zorgt voor erg veel opstopping. Voorvij scheuren om vooraan je auto ertussen te drukken is natuurlijk ook niet de bedoeling!!!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:38

Ik werk op de Keukenhof en daar mogen ook honden komen, en mensen laten hun hond gewoon tussen de tulpen schijten of staan beetje verdwaasd om zich heen te kijken als hondjelief zijn poot even optilt tegen een paar bloembollen en dat bij elk perkje weer zijn vlag uitzet... Veel hoeken van perkjes zijn helemaal doodgepist... Terwijl het juist zo leuk is dat honden in de Keukehof toegestaan zijn verpesten die aso eigenaren het voor de rest... Dat je hond een keer nodig moet plassen kan ik wel begrijpen maar waarom laat je hem tegen elk perkje aanpiesen?? :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:42

Fred_Kroket schreef:
Ik werk op de Keukenhof en daar mogen ook honden komen, en mensen laten hun hond gewoon tussen de tulpen schijten of staan beetje verdwaasd om zich heen te kijken als hondjelief zijn poot even optilt tegen een paar bloembollen en dat bij elk perkje weer zijn vlag uitzet... Veel hoeken van perkjes zijn helemaal doodgepist... Terwijl het juist zo leuk is dat honden in de Keukehof toegestaan zijn verpesten die aso eigenaren het voor de rest... Dat je hond een keer nodig moet plassen kan ik wel begrijpen maar waarom laat je hem tegen elk perkje aanpiesen?? :')

volgens mij kan pies niet zo heel veel kwaad, spoelt gewoon weg, maar schijten en dan niet opruimen, nee dat is gewoon aso, doen ze thuis hopelijk ook niet

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:43

Het probleem met het ritsen in Nederland is dat zelfs al pas je je snelheid aan en wil je aan het einde van de strook ritsen, dan nog denkt de meerderheid op de rechterbaan: haha, ik laat je er echt niet tussen, stel je voor dat ik 1 auto voor moet laten gaan. En daarom proberen veel mensen zsm in te voegen en gebruiken ze dus niet de hele strook.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:44

Miepie77 schreef:
Fred_Kroket schreef:

volgens mij kan pies niet zo heel veel kwaad, spoelt gewoon weg, maar schijten en dan niet opruimen, nee dat is gewoon aso, doen ze thuis hopelijk ook niet

Bepaalde soorten kunnen erg slecht tegen pies, zoals buxus en andere haagsoorten, en die tulpen worden er ook niet mooier van...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:37

Miepie, ik weet niet of jij een hond en een grasveld hebt?? pies is echt erg hoor, je planten gaan er hardstikke dood van!!

Nog 1 dingetje over het invoegen...... Tijdens het lessen wordt je geleerd het asfalt zo optimaal mogelijk te gebruiken en dus zover mogelijk door te rijden. Dus ook de spitsstroken en invoegstroken en ook als er een rijbaan afgesloten is wordt je verzocht zover mogelijk door te rijden....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:15

Ik heb gewoon geleerd dat je ertussen moet zodra het mogelijk is :)
Wat is het nut ook van nog ff 500m verder rijden op een invoegstrook als je híér al een prachtig plekje hebt?

Om ontopic te blijven: gisteren weer lekker een paar keer keihard voorbij gecrossd in mn eendje. Ojeee stel je voor dat het een paar seconden langer duurt voordat je 80 rijdt!!!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:40

suuzepuus schreef:
Miepie, ik weet niet of jij een hond en een grasveld hebt?? pies is echt erg hoor, je planten gaan er hardstikke dood van!!

Nog 1 dingetje over het invoegen...... Tijdens het lessen wordt je geleerd het asfalt zo optimaal mogelijk te gebruiken en dus zover mogelijk door te rijden. Dus ook de spitsstroken en invoegstroken en ook als er een rijbaan afgesloten is wordt je verzocht zover mogelijk door te rijden....

Ik heb juist geleerd zo snel mogelijk in te voegen??

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:52

Magrathea schreef:
Ik heb gewoon geleerd dat je ertussen moet zodra het mogelijk is :)
Wat is het nut ook van nog ff 500m verder rijden op een invoegstrook als je híér al een prachtig plekje hebt?

Om ontopic te blijven: gisteren weer lekker een paar keer keihard voorbij gecrossd in mn eendje. Ojeee stel je voor dat het een paar seconden langer duurt voordat je 80 rijdt!!!

Leuk!!! rij jij een eendje!!! ik heb z'n neefje!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 12:08

Ik heb ook altijd geleerd om gewoon te kijken en in te voegen zodra er plek is.

En je moet je gas loslaten bij het eerste bord, niet het 2de.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:24

Wat ik heel erg vind..

Wat er nu speelt.. In Leidschendam was er een meisje maar ze had een buitenlandse vriend haar en opa was het daar niet mee eens..
De jongen is dus neergeschoten eigenlijk om niks..

Dat vind ik heel erg en asociaal :(:)

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:07

Ook leuk:
Je gaat naar de film en voor je zitten er mensen te pingen en te smssen, en dan niet even snel, nee gewoon hele gesprekken van een kwartier. zit jij lekker in hun lichtgevende beeldscherm te kijken
Nog mooier als mensen tijdens het pingen hun geluid aan hebben staan in bijv. de trein UURGHH(*!@(@#)
heb ook es meegemaakt in de film dat er achterin een of andere gast lekker door de film heen ouwe***** ... Zegt er een vrouw: als de film je niet interesseert ga je toch lekker weg, reageert ie met een opmerking in de trant van : Bek houden K****Rwijf
_-:(

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:25

mensen die hun afval op straat gooien vind ik aso! (is echt een van mijn grootste ergenissen)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

In het verkeer kom ik regelmatig aso gedrag tegen, zeker sinds ik elke dag minimaal een uur in de auto zit, gebeuren er toch wel een hoop dingen waar ik me behoorlijk aan kan ergeren/die gewoon gevaarlijk zijn!

- Uitvoegstrook die even verderop een dubbele wordt, waarbij de rechterbaan een tijdje een doorgetrokken streep heeft aan de linkerkant, die aangeeft dat je nog niet naar de linkerbaan mag. Andersom mag wel, aan de rechterkant van de linkerbaan (snap je hem nog? :P ) zit een onderbroken streep. Conclusie: je mag wel naar de linkerbaan, maar pas voorbij de doorgetrokken streep. Maar heel veel mensen snappen dat niet, gaan naar rechts en rijden vervolgens stug door. Als jij dus op de linkerbaan wilt uitvoegen, moet je rekening houden met verkeer dat ineens van de rechterkant jouw baan op komt zetten, over de doorgetrokken streep heen 8)7 Ben er een paar keer flink van geschrokken en kijk sindsdien ook goed in mijn spiegels, deed ik al wel maar was er gewoon niet op bedacht dat er uit die hoek mensen zouden komen...

- Mensen die op een tweebaansweg, waar je 120 mag, in de spits, met 90 een vrachtwagen in gaan halen. Oke, als je auto niet harder kan omdat je een oud barreltje hebt, vind ik dat geen probleem. Inhalen met een aanhanger vind ik al iets minder handig, vrachtwagens mogen op zulke momenten ook niet inhalen (overal borden). Maar als je gewoon een normale auto hebt, ga dan niet het verkeer zo vreselijk op zitten houden door 90 op de linkerbaan te rijden 8)7 Zeker als je daarna op de rechterbaan ineens wél weer 120 kan!

- Meest asociale wat ik laatst mee heb gemaakt was een vrachtwagen, op die tweebaansweg waar je 120 mag, maar als vrachtwagen niet in mag halen in de spits. Op de borden staat: verboden in te halen tussen 6.00 en 10.00 en tussen 15.00 en 19.00. Het was 17.00, dus i.m.o. ruimschoots 15.00 voorbij. Ik rij met 120 op de linkerbaan, slingert ineens een vrachtwagenchauffeur zijn wagen naar links, zonder richting aan te geven. Schrok me kapot, moest van 120 ineens flink in de ankers naar 80, dus al levensgevaarlijk. Geef uit reactie groot licht, gaat die malloot flink op zijn rem hangen, zodat we op een gegeven moment 60 rijden. Moest er een stukje verder af, maar meneer bleef links rijden en zo langzaam dat ie de andere vrachtwagen nauwelijks inhaalde. Op een gegeven moment er toch maar rechts naast gepiept, de volgende afslag is 15 kilometer verderop. Gooit ie zijn vrachtwagen weer naar links, denk dat het 50cm scheelde met mijn achterbumper -:(- Ik was kwáád! En behoorlijk geschrokken, wat voor hem een tikkie is met zijn wagen is voor mij een groot ongeluk... Niet aan gedacht om kenteken te noteren helaas, anders had ie nog wat moois aan zijn baas uit kunnen leggen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:44

liedje89 schreef:
@suuzepuus: ik zeg toch ook niet dat je eerder moet/mag invoegen. Ik zeg alleen dat wanneer je op het eind invoegd je het niet perce goed doet. Je moet ook je snelheid aanpassen aan de rechterbaan, mensen die gauw nog even iedereen inhalen voor ze moeten in voegen in de rechterbaan gaan vaak aan het eind ineens op de rem en duwen zich er alsnog op zo'n manier tussen dat je erachter op de rem moet. Wendytjeh zegt toch ook mensen die iedereen inhalen op de linkerbaan voor ze dan aan het eind van de strook gaan ritsen dat inhalen hoor je vanaf het eerste bord ook niet meer te doen. Ze zegt niet alleen mensen die aan het eind van de strook pas ritsen.

Wielrenners kwam ik van de week ook op skeelers tegen. Die begonnen ook al 100m van te voren te brullen alsof wij op hun prive terrein zaten. We zaten nog op onze eigen "weghelft" en je kan met skeelers niet zo de berm in stappen ofzo. Ik snap sowieso niet dat die wielrenners niet gewoon een flinke bel kopen die asocieer ik namelijk veel eerder met aan de kant gaan als zo'n half verstaanbare brullende man.

Die mensen die iedereen inhalen en dan willen invoegen laat ik echt niet tussen hoor :Y) Zo ver mogelijk doorrijden is helemaal niet de bedoeling zoals hier door iemand beweerd wordt. Je moet invoegen zodra er plek is.

En ik had laatst een grote hondendrol recht voor mijn voordeur!!! Prima dat je daar met je hond loopt en die hond kan er ook niks aan doen maar baasje had dat best even op kunnen ruimen! Zou ze zelf ook niet fijn vinden zo recht voor de voordeur..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:19

Yellowcab schreef:
Die mensen die iedereen inhalen en dan willen invoegen laat ik echt niet tussen hoor :Y) Zo ver mogelijk doorrijden is helemaal niet de bedoeling zoals hier door iemand beweerd wordt. Je moet invoegen zodra er plek is.

I rest my case....typisch Nederlands en daarom werkt ritsen hier niet :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:32

Op de site van A naar Beter:
Citaat:
Ritsen

Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?

- U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
- Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
- Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
- Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
- Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:40

jeeeeeeeeeej toch nog m'n gelijk gehad vandaag!! :P

En Tamara, mij autootje kan niet zo hard, dus haal ik ook niet in als er niet een zee van ruimte is. Ik blijf wel even hangen tot ik wel in kan helen zonder anderen te hinderen. Wel haal ik in als ik tussen 2 vrachtwagens terrecht kom. Gelukkig rij ik met mijn koekblikje niet zoveel op de snelweg en 80 kmpu lukt ons makkelijk!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 17:42

Brainless schreef:
Op de site van A naar Beter:
Citaat:
Ritsen

Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?

- U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
- Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
- Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
-Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
- Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:09

Ik werk in een drogist met van die schepsnoepbakken, en wat ik ECHT zo asociaal vind is dat ouders, ja echt ouders, tegen hun kleine kind zeggen:
'Pak maar een snoepje uit de snoepbakken.'
Gatverdarrie, dat vind ik echt asociaal. Bejaarden staan ook vaak genoeg handenvol uit die dingen te graaien, schaamteloos! :r

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:32

Chronisch links rijden ook al zo'n asociaal trekje...
Of van die paupers die op je bumper gaan hangen of snel dichtbij komen en het moment dat je ze er langs laat het gas loslaten of traag inhalen.

En inhalende truckers op een drukke tweebaansweg die moeten ze gewoon een uur van de weg halen.
Ga maar ff rusten, je komt zo gehaast en gestrest over. ;)

En bejaarden die haast hebben in de supermarkt. Met hun karretje je schenen blauw duwen bij de kassa. Aaaargh! ;)