Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suuzepuus schreef:Het is juist de bedoeling dat je aan het einde van de strook pas ritst. Niet met 140kmpu nog ff snel naar voren maar wel gewoon langs de mensen op de rechterbaan naar voren rijden en dan aan het einde rustig invoegen!! (dus wel iedereen inhalen, dat is juist de bedoeling van de extra linkerbaan)
Fred_Kroket schreef:Ik werk op de Keukenhof en daar mogen ook honden komen, en mensen laten hun hond gewoon tussen de tulpen schijten of staan beetje verdwaasd om zich heen te kijken als hondjelief zijn poot even optilt tegen een paar bloembollen en dat bij elk perkje weer zijn vlag uitzet... Veel hoeken van perkjes zijn helemaal doodgepist... Terwijl het juist zo leuk is dat honden in de Keukehof toegestaan zijn verpesten die aso eigenaren het voor de rest... Dat je hond een keer nodig moet plassen kan ik wel begrijpen maar waarom laat je hem tegen elk perkje aanpiesen??
Miepie77 schreef:Fred_Kroket schreef:Ik werk op de Keukenhof en daar mogen ook honden komen, en mensen laten hun hond gewoon tussen de tulpen schijten of staan beetje verdwaasd om zich heen te kijken als hondjelief zijn poot even optilt tegen een paar bloembollen en dat bij elk perkje weer zijn vlag uitzet... Veel hoeken van perkjes zijn helemaal doodgepist... Terwijl het juist zo leuk is dat honden in de Keukehof toegestaan zijn verpesten die aso eigenaren het voor de rest... Dat je hond een keer nodig moet plassen kan ik wel begrijpen maar waarom laat je hem tegen elk perkje aanpiesen??
volgens mij kan pies niet zo heel veel kwaad, spoelt gewoon weg, maar schijten en dan niet opruimen, nee dat is gewoon aso, doen ze thuis hopelijk ook niet
suuzepuus schreef:Miepie, ik weet niet of jij een hond en een grasveld hebt?? pies is echt erg hoor, je planten gaan er hardstikke dood van!!
Nog 1 dingetje over het invoegen...... Tijdens het lessen wordt je geleerd het asfalt zo optimaal mogelijk te gebruiken en dus zover mogelijk door te rijden. Dus ook de spitsstroken en invoegstroken en ook als er een rijbaan afgesloten is wordt je verzocht zover mogelijk door te rijden....
Magrathea schreef:Ik heb gewoon geleerd dat je ertussen moet zodra het mogelijk is![]()
Wat is het nut ook van nog ff 500m verder rijden op een invoegstrook als je híér al een prachtig plekje hebt?
Om ontopic te blijven: gisteren weer lekker een paar keer keihard voorbij gecrossd in mn eendje. Ojeee stel je voor dat het een paar seconden langer duurt voordat je 80 rijdt!!!
liedje89 schreef:@suuzepuus: ik zeg toch ook niet dat je eerder moet/mag invoegen. Ik zeg alleen dat wanneer je op het eind invoegd je het niet perce goed doet. Je moet ook je snelheid aanpassen aan de rechterbaan, mensen die gauw nog even iedereen inhalen voor ze moeten in voegen in de rechterbaan gaan vaak aan het eind ineens op de rem en duwen zich er alsnog op zo'n manier tussen dat je erachter op de rem moet. Wendytjeh zegt toch ook mensen die iedereen inhalen op de linkerbaan voor ze dan aan het eind van de strook gaan ritsen dat inhalen hoor je vanaf het eerste bord ook niet meer te doen. Ze zegt niet alleen mensen die aan het eind van de strook pas ritsen.
Wielrenners kwam ik van de week ook op skeelers tegen. Die begonnen ook al 100m van te voren te brullen alsof wij op hun prive terrein zaten. We zaten nog op onze eigen "weghelft" en je kan met skeelers niet zo de berm in stappen ofzo. Ik snap sowieso niet dat die wielrenners niet gewoon een flinke bel kopen die asocieer ik namelijk veel eerder met aan de kant gaan als zo'n half verstaanbare brullende man.
Yellowcab schreef:Die mensen die iedereen inhalen en dan willen invoegen laat ik echt niet tussen hoorZo ver mogelijk doorrijden is helemaal niet de bedoeling zoals hier door iemand beweerd wordt. Je moet invoegen zodra er plek is.
Citaat:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
- U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
- Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
- Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
- Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
- Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.
Brainless schreef:Op de site van A naar Beter:Citaat:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
- U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
- Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
- Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
-Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
- Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.