Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:55

Twiggy2008 schreef:
Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....
Ik weet niet waar jij woont, maar hier gebeurt dat wel. Niet zomaar hoor, maar wel als je je voetbalplaatjes niet wil geven bijvoorbeeld :=.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:02

Maarreh...dat kinderen dus wel vreemden mogen "lastig vallen" met het vragen om dingen. In hoeverre vinden jullie dat kunnen dan ?

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan om , als ik even een boodschapje wil doen middenin de drukte van de dag , allerlei volk te woord te gaan staan. Of dat nu vragende kinderen of volwassenen zijn of mensen die iets vervelends doen en waar ik dan weer de zeikerd moet zijn omdat ik er graag langs wil ofzo :P

Bijvoorbeeld : ik was een tijdje terug bij de garage voor een beurtje voor de auto. Ga aan de balie staan , moet daar altijd een tijdje wachten (ook al irritant :P ) en ik sta er koud of er komt een meisje van een jaar of 7 naast me staan. Kind kruipt bijna in me en gaat me zo ongegeneerd aan staan te gapen.

Ik kan dat eigenlijk absoluut niet waarderen , waarom zegt een moeder daar niks van , dat DOE je toch gewoon niet bij een vreemde ?

Was best een leuk kind verder hoor , maar liep de hele tijd achter mijn reet aan met allerlei vragen en tja , dan wil je ook weer niet de kinderhatende zeikerd zijn :P maar ik snap niet dat een moeder dan niet even zegt van joh laat die mevrouw eens met rust.

En eerlijk gezegd weet ik ook niet wat ik zelf nu zou kunnen zeggen omdat kind van me af te krijgen zonder meteen weer de boeman te zijn :P

Dat is vaak het dilemma : je ervaart "last" van een kind , maar wil ook weer niet de boeman te zijn door er over te gaan zeuren. Zeg je er niks van en moeders grijpt niet in dan ben je de sjaak , zeg je er wel wat van dan ben je ook de sjaak , want dan plaats je jezelf weer in het hoekje van de zeikerd :P

En beleefde hints snappen ze natuurlijk niet :P

Overigens gaat de bovenstaande situatie ook op voor restaurants waar kinderen tussen de tafeltjes door lopen te rennen en gillen en aan je tafeltje staan te kwijlen , of waar mensen roken , of dus midden op het pad gaan staan.... hoe je het ook zegt , je wordt toch vaak een beetje als zeikerd aangekeken :P

En DAT is zo vervelend , dat men je dwingt om jezelf een zeikerd te voelen terwijl je gewoon even op je gemakje een boodschapje wilde doen :P

En wat betreft mensen die overal last van hebben : die komen voort uit de mensen die vinden dat alles maar moet kunnen en dat iedereen zich maar aan moet passen (aan hun :P ).

Dan moeten mensen er weer begrip voor hebben dat kinderen tegenwoordig nu eenmaal vaak blijkbaar alleen nog maar met veel herrie en gekrijs buiten kunnen spelen , en die man die nachtdiensten werkt en graag ook wat zou slapen moet zich maar weer aanpassen en niet zeuren , want dat is dan weer een zeikerd die overal last van heeft :P

Raja

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:08

:') Pmarena
Helemaal groot gelijk heb je!!!

O, en rennende kinderen in restaurants.... Grrrrr!!
Ik kom om daar gewoon rustig een hapje te eten!
Als ik rennende kinderen om mn tafel heen wil, dan ga ik wel in de speeltuin zitten eten!!
Ik hoefde dat vroeger zelf echt niet in mn hoofd te halen!!
Je bleef gewon netjes aan tafel zitten, totdat iedereen klaar was met eten en je zelf ook je bordje leeg had!
En zeuren of je van tafel mocht, dat kon je ook maar beter niet doen!

Dus tja...
Ben ik dan een zeikerd die te streng is opgevoed?
Of zijn het de ouders van de rennende kinderen die fout zitten???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:16

Raja : Dat is dus het moeilijke , het evenwicht vinden tussen : kinderen moeten kinderen kunnen zijn / kinderen zijn ook onderdeel van de maatschappij dus hoeven niet onzichtbaar te zijn

EN

dat mensen die zelf geen (kleine) kinderen (meer) hebben of het in bepaalde gelegenheden of bepaalde momenten niet gewenst vinden om overlast te hebben van andermans kroost , ook hun rust en vrede gegund wordt , dus door kinderen om zich heen die gewoon lief en netjes doen en niet de hele ruimte voor zichzelf opeisen met herrie , gevraag of geren of wat dan ook :)

Het is helemaal lekker als je als jonge ouders even de kinderen bij opa en oma afdropt om zelf even lekker rustig ergens te kunnen gaan eten....en dan zit je tegen andermans ellende aan te kijken , ben je nog niet van dat gejengel af :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:18

sommige reacties hier zijn echt ongelofelijk!!
het ligt niet aan de kinderen, de volwassene lokt de reactie uit en moet niet zo zeuren?

1 ah hier in t dorp laat de kinderen niet meer binnenkomen omdat deze zo grof gebekt zijn en zichzelf zo opdringen dat vaste klanten gewoon weg bleven!
de andere ah laat ze nog wel binnen. hier zitten dagelijks grote groepen kinderen die al hun zooi (snoeppapier, tassen, jassen, schoenen) op de grond smijten en zo gauw er iemand naar buiten komt roepen ze "mag ik je kaartjes hebben!??"

dat komt niet eens in de buurt van netjes vragen.

een zwerver die om een bijdrage vraagt krijgt niets, een jochie dat plaatjes spaart ook niet. bedelen doe je gewoon niet :n
ik neem de kaartjes dan ook niet aan bij de kassa.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:21

En daarin ook. Als je naar de MacDonalds gaat weet je dat dat een plek is waar veel kinderen komen en dat er dus best weleens herrie en geschreeuw en geren kan zijn. Maar als je naar een iets netter restaurant gaat vind ik dat je best mag verwachten dat kinderen niet gillen en schreeuwen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:22

pmarena schreef:
Maarreh...dat kinderen dus wel vreemden mogen "lastig vallen" met het vragen om dingen. In hoeverre vinden jullie dat kunnen dan ?

Ik heb niks met kinderen, maar een kind wat normaal naar me toe komt met de vraag of ik nog voetbalplaatjes heb, geen probleem.
Wat is hier anders aan dan een volwassene die naar me toe komt met de vraag: Weet u misschien waar de suiker staat? Of een klein persoon die vraagt of ik misschien de melk van de bovenste plank wil pakken omdat ie er niet bij kan?

We worden erg intollerant in NL, that's for sure :j

En ja, als ik in de intratuin loop (waar ik al alleen kom als ik precies weet wat ik moet hebben ;) ) en iemand pleurt zn kar midden in het pad om vervolgens weg te lopen (oooohhh wat een mooie cactus!!! }:0 ) tja, dan denk ik: heb je nou niet het fatsoen om ff je kar aan de kant te zetten? Maar dat blijft bij denken, ik zal ze niet aanspreken :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:26

stef schreef:
Ik heb niks met kinderen, maar een kind wat normaal naar me toe komt met de vraag of ik nog voetbalplaatjes heb, geen probleem.
Wat is hier anders aan dan een volwassene die naar me toe komt met de vraag: Weet u misschien waar de suiker staat? Of een klein persoon die vraagt of ik misschien de melk van de bovenste plank wil pakken omdat ie er niet bij kan?

We worden erg intollerant in NL, that's for sure :j

En ja, als ik in de intratuin loop (waar ik al alleen kom als ik precies weet wat ik moet hebben ;) ) en iemand pleurt zn kar midden in het pad om vervolgens weg te lopen (oooohhh wat een mooie cactus!!! }:0 ) tja, dan denk ik: heb je nou niet het fatsoen om ff je kar aan de kant te zetten? Maar dat blijft bij denken, ik zal ze niet aanspreken :n

Maar dat doen mensen overal. Mensen zetten hun fiets midden op de stoep, hun winkelwagentje in het gangpad en hun auto overdwars op de stoep, of midden op de straat.

Ik heb het idee dat er steeds meer maar gewoon moet kunnen, dat mensen alleen nog maar aan hun eigen gemak denken en verder het niets meer kan schelen wat een ander doet.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 15-02-11 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:28

Gelukkig vinden veel ouders dat ook Vjesta , alleen die paar die dat niet vinden....daar heb je gewoon VEEL last van want je mag er niks van zeggen want dan ben je een kinderhater :P

Stef : vragen om je iets te geven vind ik toch weer wat anders dan gewoon een algemene vraag :)

En bij je Intratuin voorbeeld (hihi) tja in zo'n situatie zul je er helaas vaak toch wel van moeten zeggen anders kun je er niet langs :P

Bvb. als 2 mensen staan te beppen en het geen reet interesseert dat ik of iemand anders er door wil , zal ik toch even moeten vragen of ik er langs mag...

Maar in dt cactus voorbeeld is het ook al irritant dat je eerst andermans karretje aan de kant moet zetten om weer verder te kunnen.
Niet dat je daar nu een uur van blijf balen maar het is gewoon irritant gedrag :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:28

alles moet kunnen tegenwoordig :j

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:29

Net als mensen die in een hele drukke winkelstraat met een gropeje van minstens 4, gewoon midden op straat stil gaan staan en gezellig een kwartiertje gaan staan kletsen!

verschrikkleijk!

En dat heb ook met kinderen die lopen te jengelen, onbeschoft zijn en vragen stellen die ze niet horen te vragen.
of kinderen/volwassenen die temidden van een gesprek binne kom en vallen en er tussen komen zeuren.

Dat kan gewoon niet!
Dat is ronduit onbeschoft!

voor kinderen en volwassenen

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:29

Electra63 schreef:
Ik ben blij dat jullie in ieder geval heel goed weten hoe je kinderen moet opvoeden. +:)+
Hebben jullie "vroeger" nooit iets gedaan wat jullie ouders misschien ook liever niet hadden?
En zoals al eerder gezegd, er zijn ook mensen (zoals ik) die het niet erg vinden als kinderen om iets vragen.
Het lijkt me voor kinderen dus erg moeilijk.

xAlice, je moet niet alleen naar jezelf kijken. Er zijn kinderen, vooral jongens, die vinden het nu eenmaal heel erg leuk om voetbalplaatjes te sparen, ieder zijn hobby. Die kinderen vinden misschien paarden niet leuk.

Ik heb zulke dingen ook leuk gevonden..
Maar dat je zulke dingen leuk vind betekent toch niet dat je mensen moet gaan uitschelden, de weg meot afsnijden en dan moet gaan eisen om het te krijgen? :?

En ik heb vast ook dingen gedaan die mijn ouders niet leuk vonden maar geen dingen waarbij ik lange tijd mensen heb lastiggevallen (zoals elke middag voor de supermarkt gaan staan bedelen)..
En mijn ouders hadden het vaak door want die wilden wel graag weten wat we elke middag uitspookte.. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:30

Nou Vjesta dat vind ik ronduit asociaal hoor , een fiets op een stoel zetten , hihi.

Tja en juist als je zelf altijd probeert op te letten dat anderen zo weinig mogelijk last hebben van jouw acties en bezigheden , is het des te ergerlijker als je wel steeds last hebt van anderen :P

Dus dat zijn dan wellicht de zeikerds die overal last van hebben : die zelf ook wel eens zouden willen dat er voor de verandering ook eens rekening met HUN gehouden wordt :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:35

Kiwipitje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Natuurlijk zijn er kinderen die dat woord kennen, dat vind ik heel erg, maar ook de rotste types schelden je niet zomaar uit met dat woord vlak voor de AH, waar veel mensen lopen, hoor. Dat gaat er bij mij niet helemaal in....
Ik weet niet waar jij woont, maar hier gebeurt dat wel. Niet zomaar hoor, maar wel als je je voetbalplaatjes niet wil geven bijvoorbeeld :=.

Ik ga in Hilversum naar de AH, kom er net vandaan en niemand heeft me ook maar iets gevraagd, terwijl ik vlak langs ze liep. Er stonden jonge kinderen (onder de 10, 11 jaar), die gewoon heel vriendelijk keken, niemand lastig vielen. Niets aan de hand.
Dus ik weet niet waar jij woont, maar het zegt misschien ook wat over de volwassenen die er wonen! Ik bedoel, wat voor aso's wonen er dan, dat jonge kinderen al zulke taal gebruiken, terwijl er toch aardig wat zicht is op die kinderen vanaf de winkel?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:39

Twiggy,
Het is mijn ogen ook het resultaat van de opvoeding, dat die kinderen zo zijn!
En dat komt miss ook weer voort uit de opvoeding die de ouders zelf weer hebben gehad!

Of die kinderen zijn ZO streng opgevoed, dat ze helemaal los gaan bij de Appie :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:46

De ouders, de opvoeding, de leefomgeving, de vriendjes op school, al dan geen aandacht vanuit thuis....... Ik heb ook geen goed woord over voor echt onopgevoede kinderen (lees: de ouders van die kinderen), maar ieder kind doet wel eens wat wat niet mag of gedraagt zich wel eens beroerd. Is vervelend, maar hoort erbij en wil nog niet zeggen dat ze per definitie onbeschoft zijn. Mijn kind is voor mijn gevoel prima opgevoed tot nu toe, maar heeft ze haar bui niet, tja, dan sta je niet altijd te lachen. ;)
En dan kan ze jengelen, ja, tja, het is een kind. Ik ben voor vreemde jonge kinderen een stuk toleranter dan voor bepaalde pubers en (jong)volwassenen. Want daar zitten ook echt etterbakken tussen. Als die voetbalplaatjes zouden sparen, kan je helemaal je lol op, vrees ik. :+

Maar goed, nogmaals, ik kom 2 a 3x per week bij de AH en tot nog toe heb ik nog geen probleem gehad. Dat ligt echt niet aan de ''brave'' stad (eh... dorp) Hilversum, hoor....... Geloof er niets van!
Maar goed, ik was laatst in Almere in een AH en als ik daar al naar de gemiddelde klant kijk, is dat toch echt heel ander volk dan hier. Sorry, wil niemand beledigen, maar het is toch echt zo. ;)
Ik voel me hier meer thuis qua 'volk', maar dat mag ik vast niet zeggen. :)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 15-02-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:49

Tuurlijk mag je dat wel zeggen , fijn juist als mensen gewoon eerlijk kunnen zeggen hoe het is ;)

Hihi ja , peuters / kleuters en pubers , daar heb je het meeste last van , beiden puberteit hè ;)

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:17

Ik heb er geen problemen mee zodra ze maar van mij af blijven. En niet de plaatjes uit mijn handen gaan trekken.
Mijn broertje spaart ze ook, dus als ik naar de AH ga dan neem ik ze toch voor mijn broertje mee.
Maar ze hebben toch ook soort van rekken?
Bij ons in goirle blijven ze er goed in hoor..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:21

pmarena schreef:
Tuurlijk mag je dat wel zeggen , fijn juist als mensen gewoon eerlijk kunnen zeggen hoe het is ;)

Hihi ja , peuters / kleuters en pubers , daar heb je het meeste last van , beiden puberteit hè ;)

Poe, nou, pubertijd, ver-schrik-ke-lijk!!! En mannen met een midlife crisis, dat is ook een soort van pubertijd.... Heb ik ook wel eens last van...... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:39

Hihi volgens mij hebben mannen sowieso wel af en toe van die dwarse periodes :P

Maargoed , over het algemeen zijn ze wel gelijkmatiger en fijner in de omgang dan vrouwen die nogal eens wisselvallig kunnen reageren :P

Geef mij ook maar mannen-beesten , veel beter dan vrouwen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:15

pmarena schreef:
Hihi volgens mij hebben mannen sowieso wel af en toe van die dwarse periodes :P

Maargoed , over het algemeen zijn ze wel gelijkmatiger en fijner in de omgang dan vrouwen die nogal eens wisselvallig kunnen reageren :P

Geef mij ook maar mannen-beesten , veel beter dan vrouwen.

Nou, de mannen in mijn leven zijn heel fijn, maar niet gelijkmatig, hoor, hahaha!!! :D
Zal ik wel weer aantrekken dan...... ;)

Ik heb een mannenpaard, een mannenkonijn, een vrouwenkonijn en twee vrouwenkatten, maar ik vind ze toch allemaal erg lief, hoor..... ;)
Al snap ik wel wat je bedoelt......

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:29

Bij de AH in Bussum staan voornamelijk Gooische hockey-jongetjes, en als ik ze mijn plaatjes geef en het blijft stil zeg ik gewoon: EN WAT ZEG JE DAN!!???? :+ Dat helpt goed hoor :j ("Sarry mevrrrouw, ik nam net een slakje thee"*

*Gooische uitspraak

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 15:31

Gulpje schreef:
Bij de AH in Bussum staan voornamelijk Gooische hockey-jongetjes, en als ik ze mijn plaatjes geef en het blijft stil zeg ik gewoon: EN WAT ZEG JE DAN!!???? :+ Dat helpt goed hoor :j "Sarry mevrrrouw, ik nam net een slakje thee"*

*Gooische uitspraak

*schuift van de bank af van t lachen*

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:59

Gulpje schreef:
Bij de AH in Bussum staan voornamelijk Gooische hockey-jongetjes, en als ik ze mijn plaatjes geef en het blijft stil zeg ik gewoon: EN WAT ZEG JE DAN!!???? :+ Dat helpt goed hoor :j ("Sarry mevrrrouw, ik nam net een slakje thee"*

*Gooische uitspraak

_O- _O- _O-

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:16

:')
Gulpje _O-

Je zou toch juist van die jochies evrwachten dat ze heel belefd Dank u wel zouden zeggen!