MamboBeach schreef:Zooist, waar ik oprecht benieuwd naar ben, jij bent niet gelovig opgevoed als ik het goed begrijp en heb nooit een geloof gehad om het even zo te noemen. Klopt dat?
Ik be gedwongen gelovig opgevoed. Ik moest elke zondag naar de kerk en naar catechisatie door de weeks. Een soort bijbelstudie. Ik werd zo gedwongen en werd daar echt gek van. Ben me van mijn ouders en familie af gaan keren en heb mijn eigen leven gemaakt.
Ik was hartstikke metal en ben naar alle festivals in europa geweest. Ik stond vooraan bij Marilyn Manson en heb zelfs persoonlijk contact gehad met veel van mijn "helden".
Ik heb heel veel gebruikt en gedronken.
Toen een normaal leven gekregen, op mezelf gaan wonen, samenwonen, wegwezen, samenwonen....
En nooit een gevoel gehad van geluk.
Ik heb ME, ben daar zelfs verlamd van geweest. Op eigen kracht toch weer opgeklauterd maar altijd iets gemist.
Min familie is op een gegeven moment van hun MOET geloof bekeerd naar het "echte geloof" en ze zijn lid geworden van
http://www.desteen.nlDat is al jaren geleden.
Ik heb daar zelf twee ervaringen gehad als niet gelovige. De eerste keer dat ik zeker iets voelde was toen ik op het podium MOEST komen omdat mijn ouders tig jaar getrouwd waren. Uit beleefdheid was ik ook op komen draven. Toen werd er gebeden voor ons al gezin en ik stortte daar haast in van ??iets????? en ben heel hard huilend de kerk uitgerend en bijna naar huis gehold (dat was ver....) en de tweede was toen mijn zusje trouwde. Bij binnenkomst werd een nummer gespeeld en ik had die zelfde ervaring. Ik moest huilen en lachen tegelijk. Hel gelukzalig maar toch ook beangstigend. Omdat ik niet KON geloven van mezelf dat er toch wel eens een God kon zijn.
NAja, toen ben ik er weer jaren niet geweest tot ik zo met mezelf in de knoop kwam dat ik met mijn rug tegen de muur kwam en niet meer wist wat te doen. Toen heb ik mijn zusje gevraagd om met me te praten en me te helpen. Toen vroeg ze of ze voor me mocht bidden en toen werd ik werkelijk geraakt door God. Dingen die ik weggestopt had kwamen boven en ik voelde me volledig schoon worden van binnen. Mijn misbruik op school had ik zo weg gestopt dat ik niet meer kon functioneren. Ik wist het niet eens meer.
Vanaf dat moment ben ik me gaan verdiepen en in de bijbel gaan lezen. Daar kwam ik niet doorheen en ben toen de 7 stappen naar ....? (weet ff niet meer) gaan lezen van Joel Osteen.
Dat boek heeft mijn leven zo veranderd.
Mijn omgeving kent mij niet meer terug en op mijn werk snappen ze er nu al een jaar niks van.....
Mijn man gelooft niet en krabbelt zich ook regelmatig achter zijn oor?????
Ik ben voor mij de gelukkigste mens op de wereld!
En dat gevoel en geloof kan niemand me meer afnemen. Zou het graag willen delen maar ieder zijn keus!
Snappie?