OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:17

Ik vond net deze site en het lijkt me wel een handige om hier ook neer te zetten :j http://www.reisikgratis.nl Misschien zelfs in de OP?

Excuses als hij hier al eens genoemd is :)

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:23

furious schreef:
Danique07 schreef:
Bedankt voor jullie reacties! En waar moet ik inchecken dan? Bij zo'n paal op het station?

Als een stunden OV hebt hoef je (nog) niet in te checken.

Maar ze raden het je wel aan om te doen hoor van de ns.. Zodat je als student er aan wend om in te checken

hagelslag

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:05

ik word gek,
ik had al een ergelijke hekel aan de ovchipkaart
en nu nog veeeeeeeellll meer,
mijn ovchipkaart doet het nl niet meer. ik had een hele mooie ovstudentenweekkaart maar ik wou maandag heerlijk met de bus wil in chekken en het ding reageert gewoon niet meer.
dus ik naar het ns kantoor zeggen ze heerlijk ja dan moet je maar een nieuwe aanvragen!!! om gek van te worden

_zwikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:16

Dat is minders hagelslag..

Hoor vandaag veel mensen die met hun week ov op stap gaan en tot de trein uit worden gezet.. Op het groene ov stond ook al vermeld dat 5 mei een feestdag is :') jammer dat sommigen de ib/duo groep site niet bekijken om te zien wanneer ze vrij kunnen reizen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:19

Het wordt zelfs omgeroepen op de stations dat hij niet geldt.. en in de trein ook nog extra..

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:38

Mja, of ze proberen het gewoon, onder het mom van: ik wist het niet :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:27

_zwikkie_ schreef:
Dat is minders hagelslag..

Hoor vandaag veel mensen die met hun week ov op stap gaan en tot de trein uit worden gezet.. Op het groene ov stond ook al vermeld dat 5 mei een feestdag is :') jammer dat sommigen de ib/duo groep site niet bekijken om te zien wanneer ze vrij kunnen reizen..

klopt gelezen in de krant etc;)

maar je ze proberen t meestsal dan onder t mom van ik wist het niet of ik weet niet wat ik moet doen als ie niet geldig is,
het scheelt je nl veel geld, gratis reizen of slechts 40 procent korting.....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:52

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:31

Ik was vorige week donderdag mn studenten- OV-chipkaart kwijt geraakt (uiteindelijk is ie weer gevonden, bij mn stage), had em meteen geblokkeerd en nieuwe aangevraagd op donderdagavond, en die dinsdag erna had ik al een nieuwe kaart in huis _/-\o_ Super service! Had maar voor 1 dagje hoeven te betalen naar en van school.

Maar ik denk niet dat de OV-chipkaart gaat eindigen hoor, hij zou nu juist echt definitief ingezet worden op 19 mei. Hier in Den Haag iig.
Alleen een paar vervoersbedrijven vinden em niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:32

Wauw dat is wel snel.. ik ben nog steeds bezig met mijn 527 euro terugkrijgen :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:35

Jaah dat was zeker snel!
Ze zeiden dat ik binnen 2 weken een nieuwe kaart thuisgestuurd zou krijgen, dus daar was ik al zo'n beetje vanuit gegaan. Had maar een anonieme ov-chipkaart aangeschaft, altijd handig, ook voor andere gezinsleden die em dan kunnen gebruiken wanneer nodig. Maarja altijd handig als je dan veel eerder al de nieuwe kaart hebt. Er moet alleen nog het saldo van mn oude kaart op gezet worden.

Wauw 527,-? :wow:

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:36

@jans uhhh hoeveel !!! :wow: :wow: :wow: :wow:
hoe kom je aan dat bedrag?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:39

5 weken wachten op een nieuwe chipkaart maar wel 5 dagen per week retourtjes Nieuwerkerk / Duivendrecht en Apeldoorn / Duivendrecht kopen.. ik moest gewoon afstuderen namelijk bij mijn stagebedrijf..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:40

Jeetje, dat is balen zeg!
Hoezo duurt dat zo lang?
Hebben ze nog steeds geen nieuwe (studenten?) Ov-chipkaart thuis gestuurd? Zouden ze het wel binnen 2 weken sturen?

Bij mij was naar school €1,47 :P dus retourtje = €2,94
Moet 4 dagen per week naar school, 1 dag stage, moest naar stage afgelopen donderdag sowieso met de fiets vanwege stomme HTM staking, dus dat zou niets uitmaken:D Dus dan zou ik als ik na 2 weken een nieuwe kaart zou hebben, 8x €2,94 = €23,52 kwijt zijn O:)
Laatst bijgewerkt door 1234 op 14-05-11 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:42

Nee, binnen 4 weken zou ik hem moeten krijgen toendertijd. Tis inmiddels al meer dan een jaar geleden, heb na die 5 weken mijn nieuwe gehad.

Nu heb ik van mijn huidige baan een NSJaarkaart, wel zo prettig :j maargoed, ik ben dus bezig met wetten en regels napluizen en een laatste brief per aangetekend sturen. En dan als dat niet helpt gaat er een advocaat op af.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:45

Hmm ik hoop voor je dat t lukt, want tis niet niets, zo'n bedrag :=
Voor een tientje zou ik niet veel meer moeite doen, maar voor honderdtallen zeker wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:49

Ja.. ik ben het ook gewoon zat van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik heb alle correspondentie nog, en daar klopt geen zak van. Zo beweren ze dat ik begin april 2010 mijn nieuwe kaart al heb ontvangen, MAAR TOEN WAS MIJN OUDE NOG NIET EENS GEBROKEN _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:51

haha _O- weird!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:52

Ja.. dus ik slinger ze nog een keer met alles om hun oren, heb alles gebundeld in mappen zitten.. heb zelfs alle treinkaartjes nog die ik toen gebruikt heb, en bonnetjes van het opladen van OVchipkaarten enzo.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:15

Ik heb niet het hele topic gelezen, Maar heeft iemand enig idee wat de hoogte van de boete zou kunnen zijn als je niet optijd je ov kaart hebt opgezegd?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:19

"Je krijgt géén apart bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) dat je je studentenreisproduct moet stopzetten. Doe je dit niet (of te laat), dan kost je dat € 68,- per halve maand."

Dat dus :)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:13

Das voor het gemak dus €136 per maand. ai dat gaat mijn bankrekening niet leuk vinden.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:11

ik was woensdag weer mn studenten- ov-chipkaart kwijt geraakt :o
Super dom en ik weet echt niet hoe/wat het is gebeurd, want had nog na school gewoon uitgecheckt en toen naar huis gelopen (5 minuutjes) en jas opgehangen. 's Avonds moest ik nog ff naar de AH fietsen, portemonnee in mn jas (denk bij mn OV-kaart in mn jaszak) had bij de kassa mn portemonnee uit mn zak gehaald, en toen voelde ik dat mn OV-kaart er niet in zat. Nou weet ik niet of ie daar/opweg naar de AH eruit is gevallen of al opweg van tram naar huis O:) Had nog in de AH waar ik gelopen heb en bij de kassa op de grond gekeken of hij daar lag, maar daar lag ie niet. En het was super rustig, dus het kan niet zo zijn dat iemand em al had opgepakt oid.

Maargoed.... heb em dus maar weer geblokkeerd en nieuwe aangevraagd O:) Maar voelde me wel ff poedersuiker, dat ie wéér kwijt was! Terwijl ik tot begin mei, em het hele jaar geen enkele keer was verloren
K ga maar een speciaal hoesje ervoor aanschaffen ofzo of een klein dun portemonneetje, dan voel ik em zitten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:57

kunnen we gratis reizen vrijdag?? 3 juni? De dag na hemelvaart?? Ik zie overal op sites dat het idd vrij reizen is voor studenten met een WEEK kaart, maar in de bus vandaag zag ik dat ze reden volgens de zaterdagdienstregelening.. hoop niet dat ze daarmee ook bedoelen dat je met een weekendov hoort te reizen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:25

Ik neem aan van niet hoor! Je kan als het goed is gewoon met je week-ov reizen :j