Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:53

Horsii_mine schreef:
Specials schreef:
Ik heb zelf echt wel door wanneer ik een klant goed geholpen heb, Ik heb ook me mindere dagen dat ik het TE druk heb in mn eentje dus dat mensen te lang moeten wachten , Dat heb je heus zelf wel door hoor..
En de GAST bepaalt zelf wat ze drinken de rest bepaal ik. Zou wat worden als gasten de regels uit maken :+ .

De gast bepaald nog steeds ook of ze tevreden zijn over de service en stralend prsoneel hoort daar ook bij :) Als je met een fake lach rond loopt verdien je het al niet ;)

Eerlijk? Probeer jij nog maar eens te stralen na 8 uur op je voeten en je helemaal kapot rennen. Ik heb ook niet altijd een stralende lach, lijkt me ook niet normaal. Maar hartelijkheid is altijd gemeend, ik probeer altijd een grapje te maken tegen de kinderen en een leuke opmerking lach ik hartelijk om, en niet grappige opmerkingen wil ik ook best eventjes om lachen. Maar stralen na 8 uur werken (of zoals deze week, in 5 dagen meer dan 50 uur gewerkt en nog een dag moeten), sorry, ik ben ook maar een mens.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:55

Vjestagirl schreef:
Eerlijk? Probeer jij nog maar eens te stralen na 8 uur op je voeten en je helemaal kapot rennen. Ik heb ook niet altijd een stralende lach, lijkt me ook niet normaal. Maar hartelijkheid is altijd gemeend, ik probeer altijd een grapje te maken tegen de kinderen en een leuke opmerking lach ik hartelijk om, en niet grappige opmerkingen wil ik ook best eventjes om lachen. Maar stralen na 8 uur werken (of zoals deze week, in 5 dagen meer dan 50 uur gewerkt en nog een dag moeten), sorry, ik ben ook maar een mens.

Ik hou van je <3

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:56

Specials schreef:
Neem aan dat als jij achter je kassa zit je ook weleens een mindere dag heb?
Dus dan moet je maar sago achter je kassa zitten ipv een fake smile opzetten ?

Ik heb in de horeca gewerkt en beheer nu een winkel in mijn eentje. Dat is ook hard werk!! En dat voor 3,30 per uur ZONDER fooi! :+ Nouja onder een fake smile versta ik een domme grijns die in een streep veranderd zodra ik niet kijk. Als je mensen ziet genieten word je daar toch vrolijk van? In ieder geval dat had ik. Kreeg in het restaurant altijd heel vaak te horen dat ik zo'n leuke lach had omdat ik oprecht genoot van de vrolijke mensen om me heen. Tuurlijk hoef je geen smile van oor tot oor te hebben maar een gemeende glimlach als mensen binnenkomen op zn minst. Zelfs al heb je 100 uur gewerkt!

Specials

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:57

Excuus, Ik dacht dat je achter een kassa werkte.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:58

Horsii_mine schreef:
Specials schreef:

Ik heb in de horeca gewerkt en beheer nu een winkel in mijn eentje. Dat is ook hard werk!! En dat voor 3,30 per uur ZONDER fooi! :+ Nouja onder een fake smile versta ik een domme grijns die in een streep veranderd zodra ik niet kijk. Als je mensen ziet genieten word je daar toch vrolijk van? In ieder geval dat had ik. Kreeg in het restaurant altijd heel vaak te horen dat ik zo'n leuke lach had omdat ik oprecht genoot van de vrolijke mensen om me heen. Tuurlijk hoef je geen smile van oor tot oor te hebben maar een gemeende glimlach als mensen binnenkomen op zn minst. Zelfs al heb je 100 uur gewerkt!

3,30?? :oo
Moet je wel heel veel liefde voor je werk hebben!
Is dat niet veel minder dan minimumloon?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:58

Vjestagirl schreef:

Dat was waar ik op doelde :') Alleen je beschrijft het iets beter :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:00

Polaris schreef:
3,30?? :oo
Moet je wel heel veel liefde voor je werk hebben!
Is dat niet veel minder dan minimumloon?

Nop.. Dat is het minimumloon. Vind mn werk heerlijk! Ik kan doen en laten wat ik wil, als het druk is moet ik soms wel rennen en vliegen om alle vragen beantwoord te krijgen, maar dat heb ik er voor over :)

Specials: Geeft niet ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:00

Zal ik eens even ontopic gaan voor het hele topic gesloten wordt?

Ik heb op het moment een vakantie oppas hond die ik elke dag meeneem naar de winkel waar ik werk.
Kwam er eergister een man met een boxer en een bulldogje de winkel in met de vraag of ie met hond en al naar binnen mocht of dat ie op zijn vrouw moest wachten zodat hij kon kijken en de hond en vrouw buiten konden wachten. Ik had zoiets van, kom maar binnen, mits die van mij even met ze mag spelen. (vind ie leuk)
Kwam dezelfde man gister weer langs de winkel gelopen met zijn honden, trekt de boxer hem gewoon mee de winkel in.
Lag echt in een stuip, hij moest even met die van mij spelen, baasje had niks meer te vertellen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:01

Om toch even ontopic te blijven: ik glimlachte na het brengen van een paar drankjes eens uitgebreid naar een ouder echtpaar, zegt die vrouw echt zo: "wow wat heb jij een mooi gebit!"
Haha, heeft dat 3 jaar beugeldragen toch zijn vruchten afgeworpen :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:03

Horsii_mine schreef:
Specials schreef:

Ik heb in de horeca gewerkt en beheer nu een winkel in mijn eentje. Dat is ook hard werk!! En dat voor 3,30 per uur ZONDER fooi! :+ Nouja onder een fake smile versta ik een domme grijns die in een streep veranderd zodra ik niet kijk. Als je mensen ziet genieten word je daar toch vrolijk van? In ieder geval dat had ik. Kreeg in het restaurant altijd heel vaak te horen dat ik zo'n leuke lach had omdat ik oprecht genoot van de vrolijke mensen om me heen. En tuurlijk was ik wel eens chaggerijnig maar dan ging ik naar de chefs tot die me weer vrolijk hadden. :)

Ik vind het super als mensen genieten, maar nee, ik wordt daar niet perse direct vrolijk van, ik ga er niet van stralen of loop rond met een lach. Mijn chef, zowel mijn baas als de chefkok lachen me uit als ik vraag of ze me weer vrolijk kunnen maken, daar is geen tijd voor. Het is lopen lopen lopen, drankjes halen, eten opnemen, eten weglopen, tafel schoonmaken, rietje hier, kleurplaatje hier.

Waar ik oprecht gelukkig van werd waren de 2 dames met downsyndroom gisteravond op mijn teras die samen met de ouders van 1 van de dames kwamen eten. Ze hadden simpele gerechtjes, en 1 van de dames bestelde de drankjes voor de hele tafel. 'Voor mijn papa een palm biertje, voor mij een ijsthee, voor mijn mama ook een ijsthee en voor mijn beste vriendin een verse sjuuderans.' Toen ik tafel dekte gevraagd wat ze wilden, een kleurplaat of een gewone placemat. De bestellende dame wilde de kleurplaat, en toen haar vriendin niet wilde heeft haar vader de kleurplaat genomen en heerlijk met haar zitten kleuren. Dáár word ik gelukkig van. Maar niet van iedere gast op mijn terras.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-08-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:03

Dr zijn dagen die Vjesta nu net beschrijft dat zelfs mn baas me niet meer vrolijk krijgt hoor, Dan heb je 12 uur gewerkt en dan ben je nog niet klaar, Heb je een paar vervelende mensen gehad , Heb je honger een blaar op je voet je string zit schreef noem het maar op, Van die dagen dat alles mis gaat dan heb ik idd een fake smile, En zodra ik dan bij je weg loop verdwijnt hij weer in een :( .
Dan probeer je nog wel lief te lachen maar iedereen heeft een keer een breekpunt he ;) .
Geloof me ik ben snel vrolijk te maken , helemaal binnen mijn bedrijf want we hebben het allemaal super gezellig en je piest in je broek van het lachen om me baas maar soms lukt het niet meer :) .

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:04

Ik werk in het horeca gedeelte van een zwembad.
Vaak zijn de gasten uiterst beleefd, gedag zeggen en dank je wel hoor ik niet tot amper. :Y)
Vandaag ook..

*goedemiddag meneer, kan ik u helpen?
-frietje stoof
* euh pardon?
- weet je niet wat dat is stoof??
* wij verkopen geen frietje stoof
- oh... *stormt weer terug het zwembad in*

5 minuten later stond hij verhit voor het raam te zwaaien en te doen... ik weer terug
* jullie hebben WEL frietje stoof!!!
- nee meneer dat hebben we niet
* nou HUN daar *wijst* hebben het wel
- dat is een frietje sate meneer...

Hij geloofde me serieus niet... op dat soort moment kan je wel wat... :+

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:07

Ach vjesta wat jij nu typt he daar heb ik ook zo'n mooi voorbeeld van 4 weken terug komt en een vaste gast van ons aan met een groepje mensen.
Waren 7 mensen met een "afwijking" en dan 4 begeleiders.
Dr zat een jongen tussen van een jaar of 16 nou ze hadden wat te eten en te drinken gehad, Mochten weer wat drinken nemen en die jongen wou een ijsthee dus ik gaf hem die ijsthee en toen zei hij "ik zit hier zo fijn, En jij bent zo lief en die ijsthee is lekker met veel ijs, Dit moet de mooiste dag van me leven zijn" Nou ik was meteen verkocht <3
Laatst bijgewerkt door Specials op 07-08-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:07

Polaris schreef:
Ach.. die 20 cent is gewoon omdat de gast te lui is het wisselgeld weer op te moeten bergen...
Dat is echt geen blijk van waardering voor de service, dat geloof ik gewoon niet.
Pure gemakzucht.

Ik vind het minder erg dat er geen fooi gegeven wordt, dan die 20 cent.
Dat is een belediging.

Hehe... dat probeerde ik te zeggen! maar ik geloof dat t nu wordt gedraaid dat ik zeg dat ik per se fooi wil.. dat is niet zo ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:11

Specials; Dat is idd erg lief :+:

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:12

Ik kan het niet laten, snorry :+

Vjestagirl schreef:
OF dat je helemaal niets geeft, dat is ook prima. Het gaat er niet om dat we perse een grote fooi willen hebben, het gaat er niet om dat we ondankbaar zijn, het gaat erom dat op een behoorlijk bedrag 80cent geen 'extratje voor de goede serivice is'. Al geef je me helemaal niets maar bedank je me gewoon, prima....

Maar misschien wilde die man ook wel helemaal geen extraatje voor de service geven? Dat is nu juist wat ik bedoel. Het wordt maar verwacht dat er fooi wordt gegeven en als dat niet gegeven wordt dan wordt hier gelijk op bokt boze verhalen geschreven en/of je hoort de serveersters achter je rug om alsnog zeuren erover.

Dat ik geen fooi geef (overigens geef ik altijd fooi, maar irriteer me gewoon aan de mentalteit hier), wil niet zeggen dat ik de service niet op prijs stel of dat ik niet tevreden ben. Waarom ik geen fooi geef, gaat een serveerster namelijk geen enkele biet aan. Het is alleen een beetje jammer dat er vaak de conclusie wordt getrokken dat een klant geen fooi WIL geven en dat de klant op de centjes zit. Daarnaast vind ik verwachten dat als iemand voor 350 euro afrekent ook nog eens een flinke fooi achterlaat gewoon niet normaal.

Vjestagirl schreef:
En ja, sommige dingen zorgen dat je een nog langere wachttijd krijgt, maar alles is relatief. Op een overvol terras zwaaien en joehoe roepen als je net 1/2 minuut zit en je ziet dat iemand zich kapot loopt doe je niet. Dat is net zoiets als dat iemand bij je kassa gaat staan en roept 'IK WIL NU WEL GRAAG BEDIEND WORDEN' maar dan met iets minder woorden. In je vingers knippen is voor op muziek, of om je hond te roepen, maar eerlijk als jij vakken aan het vullen bent of aan de kassa zit en iemand staat in zijn of haar vingers te knippen of te fluiten om je aandacht te krijgen dan voel je je toch ook een hond?...

Maar in plaats van de klant nog langer laten wachten, de klant nog geirriteerder maken, zorg ik ervoor dat de klant binnen 20 sec tevreden de winkel uit is om vervolgens de volgende keer gewoon weer zijn boodschappen bij ons te doen ;). Dit is het soort gedrag waar ik boven sta, waar ik van moet lachen en me ubernetjes gedraag en vervolgens om lach met mijn collega's. Niet het gedrag dat ik ervoor zorg dat ik de klant nog meer ga pesten. En dat is nu ook net de mentaliteit waar ik het over heb. Kijk, denken doe ik die dingen ook, maar uitvoeren...no way ;)
Het doel van een serveerster is om het terras vol te krijgen en omzet te draaien. Dit doe je niet door vervelende klanten 'weg te pesten', maar juist door deze vervelende klanten tevreden te krijgen. En guess what, die vervelende klanten tevreden krijgen is lastig, maar levert vaak wel veel op ;). Fooi, maar ook goede mond op mond reclame.

Vervolgens ook nog zeggen dat we best zelf naar de serveerster toe kunnen lopen als deze zit te kletsen met collega's terwijl mensen af willen rekenen.

Tja.... dat vind ik gewoon meten met 2 maten.

@iti, ik vind het gewoon heel erg raar dat je het op die manier brengt. Of het is fooi geven of de klant moet het wisselgeld maar opbergen. Hoe vaak geven klanten mij wel niet die 5 cent. Ja natuurlijk zijn ze te lui om het losse geld op te bergen of zijn ze niet blij met kleingeld... maar dat hoef je toch niet op zo'n manier brengen (oftewel dat je zegt dat hij het maar ergens anders moet steken). Want dat vind ik namelijk wel erg verwend.

[edit] aangepast ;)
Laatst bijgewerkt door zap op 07-08-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:15

Zap; maar dit topic is toch niet bedoelt voor de discussie wel of geen fooi? Zoja, waarom open je dan geen eigenh topic over die discussie? :+ Beetje zonde als door deze reacties (niet alleen die van jou ook van de andere bokkers) het topic gesloten word niet?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:17

*gaat niet meer reageren op Zap want die leest nogsteeds voor de helft*

sharoontje schreef:
Specials; Dat is idd erg lief :+:

Jaa, En ze mochten bij hoge uitzondering ook nog eens een sigaretje roken , En sommige mochten zelfs een klein biertje bestellen, Ze waren helemaal in de wolken :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:18

sharoontje schreef:
Zap; maar dit topic is toch niet bedoelt voor de discussie wel of geen fooi? Zoja, waarom open je dan geen eigenh topic over die discussie? :+ Beetje zonde als door deze reacties (niet alleen die van jou ook van de andere bokkers) het topic gesloten word niet?

Is het ook niet, maar ik was ook niet diegene die erover begon ;) en daarbij bleef ik in het begin ook ontopic. En ik kan het niet laten te reageren als op mij wordt gereageerd.

*gaat niet meer reageren op specials, want reageert op vjestagirl*

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:18

Ik vind het maar zo, als je die mensen een leuk pleziertje kan doen, dan voel ik me al goed. Die mensen zijn al blij met de normaalste dingen eigenlijk..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:19

sharoontje schreef:
Ik vind het maar zo, als je die mensen een leuk pleziertje kan doen, dan voel ik me al goed. Die mensen zijn al blij met de normaalste dingen eigenlijk..

Die mensen wel ja, Je heb er mensen tussen zitten :')

Kan je op je hooft gaan staan en een dansje doen is het nog niet goed :+

Zap : gebruik dan ook geen voorbeelden van dingen die ik gezegt heb wil je :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:24

Specials; Dat lijkt me echt super om te horen joh! :+:

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:39

Zo had ik laatst een groepje mensen zitten in het restaurant... Ik weet niet meer precies hoe de gesprekjes gingen, maar het bleef de hele avond doorgaan.
Ik liep drankjes en toen vroeg er een man:
"Zo, en jij gaat dus zo voor ons dansen?" Ik ga een beetje met die man mee en zeg:
"Nee, dat ben ik niet hoor :)"
Antwoordt die man: "Oh, maar er zou een blond meisje voor ons komen dansen"
Ik zeg: "Ja, die komt zo!"
Precies op dat moment kwam er een blonde collega naar boven.
Toen kreeg zij het natuurlijk allemaal op haar dak :+

Ach die man dacht dat hij leuk was en hij had ook al wel wat biertjes gedronken, dus dan speel je maar een beetje mee toch? :)

Nog zo eentje, maar dat was onwijs grappig. 2 oudere stellen die uit eten waren. Ze zaten boven en hun tafeltje stond toevallig onder de zolder (afgesloten met een luik en dan wordt de trap weggehaald :). Ze hadden al wat wijntjes op voordat ik ging opnemen en toen namen ze 4-gangen menu met wijnarrangement. Nou, ze hadden sowieso wel 6 wijntjes op allemaal en daarna nog Irish/Spanish/Italian coffees (ja, allemaal verschillend!). Kwam ik ze de rekening brengen. Zitten ze al heeeelemaal te gieren.
Schuift een man zo die bon tussen het luik boven de tafel. "Jaaa, die is voor ome Cor!"
Dus ik kijk ze al zo aan van; het zal wel!
Begint die man hoor: "Ja, we eten met het geld van ome Cor. Die is dood en nu gaan we elke week uit eten van zijn geld! Weet je nog een sjiek restaurant?"
Ik natuurlijk het restaurant genoemd waar mijn vriend werkt, die is hartstikke sjiek :)
Begint de andere man dat ome Cor daar boven op de zolder zit en weet ik het wat allemaal.
Natuurlijk is het niet grappig als ik het zo na vertel, maar ik vond het onwijs grappig!

Het restaurant waar ik werk is "bevriend" met een ander restaurant hier in het dorp. Toen we een nieuwe kaart hadden, kwam de chef van het andere restaurant met zijn vriendin bij ons eten.
Aan een ander tafeltje zaten mensen die vroegen waar je in de buurt nog meer lekker kon eten. Ik noemde de naam van het restaurant van die man die bij ons zat te eten (vind ik serieus ook een super goed restaurant!).
Zeggen die mensen: "Jaaaa, dat vind ik helemaal niks! Het ziet er helemaal niet uitnodigend uit enzo"
Ik nog helemaal zeggen dat het echt een goed restaurant is en dat ze het maar is moesten gaan proberen.
"Nee, als het er al niet leuk uitziet gaan we niet naar binnen, en volgens mij zijn die mensen daar ook niet zo leuk"
En dat allemaal waar de mensen van dat restaurant bij zaten :o
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 07-08-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:44

Vandaag ook een klant die mijn nummer wilde.

Ik: *geeft bon en tasje* Fijn weekend, meneer! :)
- Ik neem alleen de bon mee als jij je nummer erop zet.
Ik: Nou, dan zal ik de bon maar voor u weggooien, goed? :)

Meneer werd vervolgens ook nog uitgelachen door zijn vrienden ook. :o _O-

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:26

Ik had laatst een mevrouw in de winkel die met een zinken gieter terugkwam . Die bleek lek te zijn. Ik gezegd dat ik dat vervelend voor haar vond maar dat die gieter momenteel niet leverbaar is en dat ik haar haar geld terug zou geven. Die gieter kostte €18.95 maar daar was die mevrouw het helemaal niet mee eens want ze had bijna €30 afgerekend. Ik uitgelegd dat die gieter toch echt €18,95 had gekost want zus en zo en of ze niet ook iets anders had gekocht waardoor ze op €30 uitkwam. Nee dat was niet zo en mevrouw werd boos. Ik heb toen maar gevraagd of ze thuis nog eens goed naar het bonnetje opzoek wilde gaan (die had ze niet bij zich)en dat ik haar nu €18,95 terug ging geven en als op dat bonnetje zou blijken dat er een verkeerd bedrag was aangeslagen dat ze het verschil dan ook zou krijgen. Ook nog gezegd dat ik dit een vervelende situatie vond omdat we zo allebei met een ontevreden gevoel achterbleven maar dat ik toch echt niet meer terug kon geven dat de verkoopwaarde van de gieter. Met moeite ging die mevrouw ermee acoord.
na een paar uur belde deze mevrouw op om haar excuus aan te bieden voor haar gedrag want ze had het bonnetje gevonden en had ook nog een andere aankoop gedaan ...
Dan ben ik echt wel blij dat deze vrouw die moeite neemt en ik zo niet met een rotgevoel achterblijf.

Verder probeer ik boosheid en ergernis van klanten niet op mij als persoon te betrekken en sta ze altijd vriendelijk te woord. Inmiddels vind ik het ook wel een uitdaging om moeilijke klanten te helpen en ze met een tevreden gevoel de deur uit te laten gaan of ze nu wel of niet iets kopen.