alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:08

Toen ik een keer alleen naar Ameland was, ging ik ook alleen uit eten. Twee keer mooi rustig alleen gezeten, één avond was er een Engels echtpaar, die waren op fietsvakantie. Was best leuk en interessant om even mee te praten. Maar ik had toen ook echt niet de behoefte om de hele tijd aanspraak te hebben. Dat is juist mijn bedoeling van alleen weg, even geen andere mensen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:20

toevallig ben ik weer een keer met mezelf een nachtje weggeweest.
Ik had een avond bij een kennis afgesproken die in Almere woont en die bleek vlakbij het Van der Valk hotel te wonen. Ik woon in Naarden dus erg dichtbij maar dacht.... ik ga mezelf verwennen

Ik heb daar een kamer geboekt met bad.
Ben daar na mijn werk heen gereden, ben daar met mezelf uit eten geweest en nadat ik terugkwam van die kennis daar nog heerlijk wat gedronken in de bar, in bad gegaan met mijn boek en een glas wijn.
Heerlijk geslapen en s-morgens na ontbijtje naar huis gereden
Ensmorgen wederom in bad geweest...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:27

Als je geen behoefte hebt aan aanspraak kan.. maar het ging er toch juist over dat iemand moeite had met alleen eten. Dus die heeft misschien wel behoefte aan aanspraak

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:42

Dineren in m’n eentje in NL zou ik niet zo snel doen. Maar dat komt misschien meer doordat het vrij prijzig is en ik het dan leuker vind om dat met anderen te doen.
Maar in het buitenland heb ik er dus echt 0 problemen mee. Gek is dat hè.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:50

Needje schreef:
Dineren in m’n eentje in NL zou ik niet zo snel doen. Maar dat komt misschien meer doordat het vrij prijzig is en ik het dan leuker vind om dat met anderen te doen.
Maar in het buitenland heb ik er dus echt 0 problemen mee. Gek is dat hè.

Ik weet idd nog wel dat ik 15 jaar geleden al €50 kwijt was als ik alleen ging eten ergens op een terrasje in de stad. Wil niet weten wat ik nu zou moeten betalen :+

Hier op het Franse platteland heb ik een menu voor €15 :Y) dan ga je toch sneller ergens wat eten. Oké, het menu is vaak niet super bijzonder maar daar betaal je ook voor.

En heb ook wel gehad dat ik alleen ging eten maar eindigde aan tafel met wat kennissen die daar toevallig ook waren, of dat ik wel alleen aan tafel zit maar hele gesprekken heb met iemand aan de bar...

Trek me weer terug als meelezer :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:51

Ik heb precies hetzelfde, Needje. Geen probleem om in het buitenland alleen te eten. Maar in Nl doe ik dat dus niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:52

Ze zaten me laatst in Parijs raar aan te kijken.. net of ik Chinees sprak toen ik zei oui pour une personne je suis seule.
Mocht je zo'n persoon zijn die zich er licht ongemakkelijk bij voelt, zou dat niet helpen denk ik. Gelukkig heb ik er echt geen enkel probleem mee om alleen te eten

Wb de prijzen.. het ligt er net aan wat je neemt. Ik eet ook vaak alleen soep met een ander voorgerecht erbij en dan is het prima

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:58

Dorine92 schreef:
Ze zaten me laatst in Parijs raar aan te kijken.. net of ik Chinees sprak toen ik zei oui pour une personne je suis seule.
Mocht je zo'n persoon zijn die zich er licht ongemakkelijk bij voelt, zou dat niet helpen denk ik. Gelukkig heb ik er echt geen enkel probleem mee om alleen te eten

Wb de prijzen.. het ligt er net aan wat je neemt. Ik eet ook vaak alleen soep met een ander voorgerecht erbij en dan is het prima

Als ik hier vlakbij naar het restaurant ga, daar gingen en gaan we vaak samen eten maar als ik dan alleen ben kijken ze soms wel wat raar :Y) maar daar moeten ze maar aan wennen :Y)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:43

palousa_boy schreef:
Dorine92 schreef:

Als ik hier vlakbij naar het restaurant ga, daar gingen en gaan we vaak samen eten maar als ik dan alleen ben kijken ze soms wel wat raar :Y) maar daar moeten ze maar aan wennen :Y)

Haha ja nouja het is ook maar hun werk. Natuurlijk hebben ze allemaal zo hun eigen gedachten erover.
Ik heb veel mannelijke vrienden en ga vaak naar hetzelfde restaurant. Heb wel eens 3 weken achter elkaar elke keer gedineerd met een andere. En reken maar dat ze gezichten herkennen natuurlijk. Wat zullen ze gedacht hebben :') Maargoed leven en laten leven toch.
Het is wb alleen uit eten gaan ook wel puur een mindset dingetje. Het kan je klein maken en het kan je groot maken, afhankelijk van hoe je jezelf programmeert. Ga je de hele tijd tegen jezelf zeggen van moet je jezelf nou zien zitten, triest geval dat je bent, helemaal in je eentje, wat is er misgegaan in je leven. Of zeg je tegen je jezelf van moet je jezelf zien zitten, BAM, lekker aan het doen waar je zelf zin in hebt, niet omdat het moet, maar omdat het kan, dat zou iedereen moeten doen, maar ik doe het lekker 8-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:49

Mij boeit het niet waar ik eet. Nl of over de grens. Ik wil nog wel eens sushi knagen onderweg. :Y) Inmiddels zijn ze er aan gewend dat ik regelmatig alleen binnenwapper en heel soms met zijn tweeen.

Wat palousa boy omschrijft herken ik ook. Je begint alleen en eindigt soms met een beste groep mensen :+

Wat dat betreft heb ik de ideale mix tussen alles alleen doen afgewisseld met zijn tweeen. Al ben ik voor langere uitjes wel aangewezen op een tweede persoon.

Niks zo leuk als mensen kijken als je alleen eet :D heerlijk om de interactie te zien of juist het gebrek aan interactie :))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:55

Ik doe voor mijn werk al veel alleen. Ik ben treinmachinist en rijd door bijna heel Nederland. Als ik pauze heb ga ik graag lokaal even een snelle lunch doen of ergens een koffie op een leuke plek. Of ik strand ergens door iets op het spoor en als ik weet dat ik ergens 2 uur vast zit vermaak ik mij ook. Niet altijd zin om bij mn collega's in het verblijf te zitten.

Alleen naar de sauna ga ik ook graag. En in april ga ik een week alleen naar Egypte, all in hotel, maar ga 6 dagen duiken. Dus weinig in het hotel. Alleen ontbijt en diner. Leg dan vaak een klein tasje op tafel of een vestje over de stoel zodat die tafel van mij is en ik gewoon eten kan halen. Telefoon in mn broekzak en lopen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 09:59

laatst alleen in een hotel geslapen met mijn hond. Dat was relaxed zeg. We hadden een heel weekend wedstrijd met z'n 2en. En de 2e dag heb ik beter gelopen (agility) dan de 1e omdat we zo uitgeslapen waren. :o

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:09

Leuk een topic met alleen dingen doen, heb dacht ik wel eens gepost hier.

Ik heb net een weekendje weg vlieland geboekt :D
Alleen, oke met hond. Nu al zin in. Vorig jaar ook gedaan met zijn tweetjes, hond en ik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:19

Ik heb toen wel op vakantie in NL gedacht, zal ik eens een terras alleen pakken? Maar toch heb ik daar nog een ongemakkelijk gevoel bij. Misschien kan ik het makkelijker voor mijzelf maken als ik het een keer plan met een mountainbiketocht. Dan voelt een pauze houden logischer in mijn hoofd. Ik denk dat je er een paar keer doorheen moet en het dan voor jezelf ook 'normaal' voelt.

Dit jaar voor mij geen vakantie alleen. Ik kreeg op vakantie ( en ik was niet eens alleen) last van angsten door een burn-out. Dus dit jaar toch met familie zoals de planning nu lijkt en in Nederland zodat ik terug naar huis kan als ik het niet volhoudt. Maar goed dan zijn we alweer maanden verder, ik ben nu aan het herstellen en mijzelf en balans aan het vinden.

De Veluwe is wel een vertrouwde plek voor mij daar ga ik heel graag alleen heen op vakantie. Geen moment dat ik mij verveel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:28

Ik ga wel eens lunchen in een restaurant in mijn eentje. De prijs vt dan nog wel mee. Cappuccino en iets te eten. Ik doe dat wel als ik aan het wandelen ben. Maar zou niet snel ervoor kiezen om weg te gaan om te gaan lunchen. Maar dus wel als ik toch al op pad benm moet toch eten ik neem ook rustig iets mee maar ik vind het dan ook wel gewoon leuk om ergens lekker even te gaan zitten.

Maar dineren met mezelf in een restaurant vind ik ook te duur.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:48

Ik zit as we speak in Nederland in mijn eentje in een restaurant. Prima moment om beetje op mn telefoon te klooien tussen de gangen door

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:49

Lunchen doe ik nog wel eens alleen hoor.
Ging me echt om dineren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:50

Wat is het verschil behalve de tijd?

Dorine eet smakelijk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:56

ff ergens een broodje eten vind ik niet te vergelijken met dineren. Want bij dineren eet ik toch anders. (en meer :D )
En nogmaals, ik zou het prima kunnen doen, maar wil het niet. Omdat ik dan liever het geld uitgeef met vrienden gezellig dan. Helemaal als ik thuis gewoon voor normaal geld kan eten.
Als ik ergens ben waar ik wel moet dan eet ik gewoon buiten de deur. Alleen ja. Dikke prima.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:57

Ik ga niet snel idd vanuit huis in mijn eentje uiteten dineren. Dat doe ik ook liever met gezelschap.

Maar als ik ergens ben, weekendje weg doe ik het wel vaak 1x. Rest kook ik dan liever ook ivm kosten. Maar dat heb ik ook als ik met gezelschap ben.
Lunchen doe ik wel graag zowel alleen als in gezelschap.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 21:26

Precies wat needje zegt. Ik ga niet alleen duur uiteten….. Dat eten kan me gestolen worden. Het gaat om de gezelligheid.

Alleen naar de mac vind ik heel iets anders dan even lekker uiteten. En shoppen in de stad en dan even ergens wat drinken of broodje eten vind ik ook iets anders dan echt alleen uiteten gaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:10

Ik pak in nederland ook vaak nog wel een social deal actie om alleen uit eten te gaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:16

Ik eet ook liever met iemand maarja of ik nu thuis of ergens anders alleen eet interesseert me dan weinig. Voordeel van ergens anders alleen eten is dat je dan misschien nog iemand tegenkomt :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:15

Ik doe hee veel dingen alleen. Ben getrouwd en ruime vriendenkring. Maar ben heel graag alleen. Of nuja: bij mezelf :D

Wat ik doe:
- minstens 1 reis per jaar alleen. 2-3 weken alleen rondtrekken, love it. Leer ook altijd meer mensen kennen dan wanneer ik met mijn man reis.
Laatste was vorig jaar 3 weken Zuid-Afrika alleen waarvan 19 dagen Kruger met een huurauto. Fenomenaal.
- weekendjes weg alleen: naar een paarden show of event of gewoon zo
- alleen uit eten: van basic tot ster, ik vind het heerlijk
- cinema!
- wandelen, lopen op lange afstanden doe ik allerliefst alleen
- shoppen doe ik ook liefst alleen
- ik zit ook heel graag alleen

Snap de heisa erom nooit en krijg ook nooit rare reacties. Wel nieuwsgierigheid.

Daarnaast heb ik een vrij actief sociaal leven met veel uitjes en contact.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:52

poes schreef:
Ik doe hee veel dingen alleen. Ben getrouwd en ruime vriendenkring. Maar ben heel graag alleen. Of nuja: bij mezelf :D

Wat ik doe:
- minstens 1 reis per jaar alleen. 2-3 weken alleen rondtrekken, love it. Leer ook altijd meer mensen kennen dan wanneer ik met mijn man reis.
Laatste was vorig jaar 3 weken Zuid-Afrika alleen waarvan 19 dagen Kruger met een huurauto. Fenomenaal.
- weekendjes weg alleen: naar een paarden show of event of gewoon zo
- alleen uit eten: van basic tot ster, ik vind het heerlijk
- cinema!
- wandelen, lopen op lange afstanden doe ik allerliefst alleen
- shoppen doe ik ook liefst alleen
- ik zit ook heel graag alleen

Snap de heisa erom nooit en krijg ook nooit rare reacties. Wel nieuwsgierigheid.

Daarnaast heb ik een vrij actief sociaal leven met veel uitjes en contact.

Ik leef tegenwoordig zo'n beetje alleen, dat is na 12 jaar met iemand delen soms wel wat eenzaam zullen we maar zeggen :+
Daarnaast bijna geen vrienden hier, werk zon beetje altijd..
Dus een beetje aanspraak is soms wel lekker, al zoek ik het ook niet perse op. Spontane gesprekken met onbekenden vind ik dan leuker, die kennen me niet, die weten niet hoe het gaat, die weten niet wat ik doe..
Soms komen daar verassende en interessante gesprekken van :+