Volgens nu.nl is het sein Brand meester nog niet gegeven..
Caira
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-09 07:08
Dan loopt nu.nl achter: volgens de officiele site van gemeente Bergen:
De bewoners van het ontruimde gebied in Bergen mogen terugkeren naar hun woning. De brandweer heeft het sein brand meester gegeven en het is veilig voor bewoners om terug te keren. Het advies is ramen open laten, deuren wel op slot. Ventileren van uw woning blijft de komende dagen belangrijk voor het binnenklimaat. Mensen met gezondheidsklachten, gerelateerd aan brand, bijv hoesten, rauwe keel en dergelijke kunnen zich melden bij de eigen huisarts of in avond/weekend bij de huisartsenpost. Groenten uit eigen tuin moeten goed worden afgespoeld voor consumptie. Goed luchten in huis,want de stank kan nog een aantal dagen aanhouden. Er blijft M.E. in het gebied aanwezig
Dit kan geen toeval meer zijn dit, het was nu ook lang zo droog niet als een paar weken geleden, er is iemand een hele vuile rotstreek aan het uithalen .
Ik zag gisteren al allemaal brandweerauto's weer met gillende sirene's, ik dacht niet weer toch... Wat een nachtmerrie, hopen dat niet straks Egmond en daarna Heiloo ook nog aan de beurt zijn... Lijkt mij inderdaad geen toeval meer. Caira, tsjee, sterkte ermee dat t nu weer vlakbij je werk is. Hopen dat er nog mooi bosgebied over blijft om in te rijden, bergen/schoorl blijft favoriet daarvoor bij mij.
Vandaag op Poelenburg geweest. Richting Schoorl rook ik wel een brandlucht maar daar niet meer. Waarschijnlijk allemaal al weggewaaid. Omdat de weg naar Schoorl afgesloten was, moest ik omrijden en kwam dus inderdaad vlak langs het eerder genoemde restaurant.
Caira
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-09 14:23
En verdomme nog niet eens een maand later en het is weer raak. Gaan nu heen om te kijken hoe of wat en we hopen heel hard dat het klein blijft.
Weer in Groet en weer op vrijdag en WEER met extreem harde wind.