Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:56

Ragnaaa schreef:
Als jij beweert dat je van een puntje cocaïne nét zoveel voelt als van één wijntje, ben je dan niet júist verslaafd?
Je lichaam vraagt namelijk steeds om meer, dat is het 'gewenningseffect' naar mijn weten.

En door mensen als jóu gebeuren er dus vaak verkeersongelukken en vallen er slachtoffers!
Mensen met vaak exact dezelfde instelling als jou.
Rijden ze iemand dood.
Door een pilletje, lijntje of een drankje.

Doet je dat werkelijk níets?

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, onbegrijpelijk. :n

Doet mij inderdaad niets.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:57

Dat jij thuis in je kamertje je neus poedert, prima.
Dat je neustussenschotje en je lichaam naar de .. wil brengen, ook prima.

Maar dat jij met je gedrag ánderen in gevaar brengt, vind ik onbegrijpelijk.
Waar haal je überhaupt het lef vandaan?

Waar haal jij het recht vandaan ánderen met jóuw keuzes in gevaar te brengen?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:59

Blondie, dan hebben de drugs naar mijn idee je denkvermogen al aardig aangetast.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:59

Hoe kan zoiets je nou niets doen?
Straks rijdt je iemands kind dood, en dan?

Zou jij niet afschuwelijk boos worden dat een dierbare wordt doodgereden,
omdat iemand het niet kon laten om cocaine tot zich te nemen?
:\

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:01

Dat ik andermans leven in gevaar breng maak JIJ ervan.
Ik vind niet dat ik dat doe. want coke maakt iemand juist helder het veranderd je bewustzijn niet! Natuurlijk ga ik niet spacend autorijden, maar ook niet dronken. Na 1 glas alcohol rij ik ook gerust auto.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:01

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:
Als jij beweert dat je van een puntje cocaïne nét zoveel voelt als van één wijntje, ben je dan niet júist verslaafd?
Je lichaam vraagt namelijk steeds om meer, dat is het 'gewenningseffect' naar mijn weten.

En door mensen als jóu gebeuren er dus vaak verkeersongelukken en vallen er slachtoffers!
Mensen met vaak exact dezelfde instelling als jou.
Rijden ze iemand dood.
Door een pilletje, lijntje of een drankje.

Doet je dat werkelijk níets?

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, onbegrijpelijk. :n

Doet mij inderdaad niets.

En als je eigen benen eraf worden gereden door een dronkelap achter het stuur????
Ik vraag me nu echt af of dit gewoon provocerend gedrag is van je, of dat je nou echt serieus bent.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:02

Blondie_ schreef:
Ik vind niet dat ik dat doe. want coke maakt iemand juist helder het veranderd je bewustzijn niet! Natuurlijk ga ik niet spacend autorijden, maar ook niet dronken. Na 1 glas alcohol rij ik ook gerust auto.

En net zeg je nog dat je het voelt als je gedronken hebt, al is het maar 1 glas???
Ongelofelijk zeg....

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:03

Blondie_ schreef:

Waarom is cocaine dan een illegale drug?
Waarom wordt cocaine dan niet aangeraden bij studenten,
of mensen die zich voor andere dingen moeten concentreren?
Wat een logica zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:03

Coke veranderd je inschattingen dus ook die van gevaar.
Ik mag hopen dat ze jou tegen houden als je onder invloed rijd en dat ze je er potverdorie spijt van doen krijgen VOOR dat je een kind omver rijd omdat je perse coke moest hebben... :\ dit vind ik echt niet kunnen... Jij bent goede reclame voor de "verstandige gebruikers" dat kan ik je wel vertellen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 24-07-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:04

1 glas alcohol maakt iemand niet dronken
1 punt maakt iemand niet high

Yeyo, IK VOEL het, maar niet zozeer dat ik niet meer helder kan nadenken ofzo.. tussen nuchter en aangeschoten zit nog meer hoor

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:04

Maar als je het voelt,
dan heeft toch effect? Dan werkt het toch?

Ongeloofelijk.

Blondie_

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:06

iets voelen maakt je toch niet meteen dat je niet kunt deelnemen aan het verkeerd?

Soms voel ik me ietwat moe, soms ietwat agressief of geirriteerd, soms denk je veel........dat is menselijk, dan kun je overal wel een reden voor verzinnen om niet te rijden

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:09

Blondie_ schreef:
iets voelen maakt je toch niet meteen dat je niet kunt deelnemen aan het verkeerd?

Soms voel ik me ietwat moe, soms ietwat agressief of geirriteerd, soms denk je veel........dat is menselijk, dan kun je overal wel een reden voor verzinnen om niet te rijden

Wél als de drugs zorgt voor een verandering in jouw vermogen tot denken en reageren!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:13

Dat doet het niet bij mij. ja als ik een halve gram in een keer in mn stop dan wel ja.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:17

Ach. Ik weet niet hoe jij je precies voelt als een beetje coke genomen hebt, Blondie_.
Dus ik kan er verder niet veel over zeggen, aangezien ik zelf geen cocaine gebruik en dus de praktijk kant er niet van weet.
Ik weet alleen wat mij is verteld en wat mijn omgeving heeft gedaan,
misschien ligt het bij jou wel anders en kun jij er goed mee omgaan.

Als jij maar weet wanneer je je grens hebt overschreden, en besluit niet te gaan rijden.
Dat is het belangrijkste.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:22

Volgens mij moet je als je zoveel alcohol hebt dat je het voelt, niet gaan rijden en als je zoveel drugs op hebt dat je er iets van voelt ook niet gaan rijden :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:25

Ragnaaa schreef:
Blondie_ schreef:

Wél als de drugs zorgt voor een verandering in jouw vermogen tot denken en reageren!

Ja precies. Als je al iets voelt ben je dus niet nuchter meer en mag je niet meer rijden. Dat je het wel kan is iets anders. Een dronken automobilist kan ook thuis komen, vraag je wel niet af hoe...
Het is gewoon onverantwoord om te gaan rijden als je iets gebruikt hebt, je zegt zelf dat je er iets van merkt, en moe of agressief in de auto zitten is ook geen verstandig idee.
Dat je daarboven de grens kent en besluit om niet meer te rijden als je al ver heen bent vind ik dan wel weer verstandig van je. Alleen zou je het dus gewoon niet moeten doen met ook maar een beetje drugs.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:32

realiseer je je eigenlijk wel dat als jij ooit iemand aanrijd en je hebt drugs op, dat je dan nogal een probleem hebt?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:37

Blondie_ schreef:
Dat doet het niet bij mij. ja als ik een halve gram in een keer in mn stop dan wel ja.

Nergens om drugs en alcohol mogen mensen gebruiken van mij, maar zodra je meedeelt aan het verkeer???
Als mijn kind, een vriend of wat dan ook word doodgereden of aangereden dan zal ik die persoon eigenhandig afmaken, ook al was het maar 1 glas of 1 punt.
Ik ben van mening moet je rijden dan blijf je helemaal nuchter, anders bel je een taxi!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:39

Pascal schreef:
Blondie_ schreef:

Nergens om drugs en alcohol mogen mensen gebruiken van mij, maar zodra je meedeelt aan het verkeer???
Als mijn kind, een vriend of wat dan ook word doodgereden of aangereden dan zal ik die persoon eigenhandig afmaken, ook al was het maar 1 glas of 1 punt.
Ik ben van mening moet je rijden dan blijf je helemaal nuchter, anders bel je een taxi!!

:j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:42

het gebeurd mij ook wel eens dat ik weg ben en de hele avond aan de cola zou gaan, soms loopt dat wel eens anders en blijf ik daar slapen bij een vriend of vriendin, anders laat ik mijn auto staan en bel ik een taxi.. Heb regelmatig 50 euro moeten afrekenen, maar liever dat dan een dode of een ongeval met ernstig letsel. omdat ik zonodig weer zelf terug moest rijden.. Geen haar op me hoofd die daaraan denkt.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:45

een jointje moet kunnen daar ben ik zeker niet op tegen en mag ik zelf ook wel eens van genieten. Verder wil ik helemaal niets met andere drugs te maken hebben.
En sluit ik me bij de mening van Pascal aan. moet je nog rijden dan geen druppel alcohol en geen een trekje van een joint.
Ik ben er van overtuigd dat zowel alcohol of drugs altijd verkeerd kan vallen en je nooit van te voren weet hoe jij lichaam en geest daarop gaat reageren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:21

Ik hoop dat het enkel provoceren is wat je met je uitspraken doet Blondie, ik hoop voor je dat je uitspraken ernstig overdreven zijn. Zo niet, raad ik je echt aan een afspraak met je huisarts te maken.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:30

Heino schreef:
Ik hoop dat het enkel provoceren is wat je met je uitspraken doet Blondie, ik hoop voor je dat je uitspraken ernstig overdreven zijn. Zo niet, raad ik je echt aan een afspraak met je huisarts te maken.

:j dat probeerde ik ook al duidelijk te maken.

Pascal +:)+ had het niet beter kunnen zeggen!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:06

Als ik uit mijn werk kom drink ik graag 1 of 2 glaasjes wijn. In de weekenden of met een etentje soms wat meer. Maakt me toch geen alcoholist???