Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:28

Heb net weer les gehad, begin ging heel goed. Later wat minder.
We gingen van plaats ruilen en ging hij automobilist 1 en automobilist 2 doen. Nou 1 heeeel overdreven serieus ik moest echt lachen, vol op de rem ineens en op het laatste moment alles en damn.. :P Nou en toen 2, ook heeel overdreven goed, hoe hij keek was echt over de top dat doet niemand. _O- En dan zegt 'ie ook nog dat ik automobilist 1 ben. :oo Nou dat hoop ik niet, ik zie zelf ook nog wel dat ik niet zo rijdt. Wel in lichte mate maar niet zoals hij het overdrijft. :')

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:06

Theorie gehaald!! *\o/*

Straks om 5uur weer rijles..

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:01

Marijuhhhhh schreef:
babe schreef:
Ik moet in Leeuwarden afrijden := Laat ik nou net een hekel aan die stad hebben :o

Oeh Leeuwarden! Hoorde dat men daar een hoop lessen nodig heeft! Moet nog 6 dagen autorijden (snelcursus) en dan afrijden. Hebben mensen tips of ervaring?

Welke wil je hebben :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:03

Marrke schreef:
Ik meld me ook. 27 Juli ben ik 18 geworden, daarvoor had ik al een soort van lesje gehad op een parkeerterrein en gister mijn eerste officieele rijles! :D En het ging best netjes. :j Al vind ik het af en toe best lastig, je moet aardig wat dingen te gelijk doen. Woensdag 19 augustus om 10.30 is mijn volgende rijles.

Wat moet je zoal tegelijk doen dan ben ik nieuwsgierig. ;)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:35

Dirkje25, ik heb echt zó'n moeite met het inhalen op smalle wegen! Ben dan ook o.a. gezakt op het inhalen van een stilstaande bus, nouja, die haalde ik niet in, was dus te voorzichtig.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:42

LePapillon schreef:
Theorie gehaald!! *\o/*

Gefeliciteerd

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:56

LePapillon schreef:
Theorie gehaald!! *\o/*

Gefeliciteerd!

Pasamba: Hahaha, tsjah, overdrijven is ook een vak he :') Ga je trouwens ook weer mee met de meeting? :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:05

Welke meeting? :+

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:43

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:45

@LePapillon; Gefeli met je theorie! *\o/*

Ik heb nu bijna 4 weken geen les gehad en volgens mij ben ik het echt helemaal verleerd...

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:12

Klaasje schreef:
Dirkje25, ik heb echt zó'n moeite met het inhalen op smalle wegen! Ben dan ook o.a. gezakt op het inhalen van een stilstaande bus, nouja, die haalde ik niet in, was dus te voorzichtig.

Heb je moeite met inschatten van de breedte van je voertuig of rijd je te dicht naar de bus toe waardoor je geen/weinig zicht hebt omdat je er niet meer langs af kunt kijken ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:18

Ik haalde vanmiddag een 45 km/h wagentje in en dan krijg ik helemaal een adrenaline-rush. _O-

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:17

Dirkje25 schreef:
Klaasje schreef:

Heb je moeite met inschatten van de breedte van je voertuig of rijd je te dicht naar de bus toe waardoor je geen/weinig zicht hebt omdat je er niet meer langs af kunt kijken ?

Geen van beide, meer van 'stel er komt nog een auto aan'. Ook al heb ik overzicht op de weg. De weg waar het bij mij om gaat is vrij onoverzichtelijk, aan beide kanten staan stonden auto's en er was een bocht in zicht, dat maakt mij snel onzeker.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:18

Saskiaatje schreef:
Ik haalde vanmiddag een 45 km/h wagentje in en dan krijg ik helemaal een adrenaline-rush. _O-

:D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

Klaasje schreef:
Dirkje25 schreef:

Geen van beide, meer van 'stel er komt nog een auto aan'. Ook al heb ik overzicht op de weg. De weg waar het bij mij om gaat is vrij onoverzichtelijk, aan beide kanten staan stonden auto's en er was een bocht in zicht, dat maakt mij snel onzeker.

Je moet maar eens tellen hoelang het duurt voordat een auto er is als hij die bocht omgezet komt. En vervolgens tellen hoelang het duurt voordat jij de bus ingehaald hebt en weer terugbent op je eigen rijstrook.
Er zit wellicht meer verschil tussen als je denkt.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:20

Zo net weer rijles gehad. Het gaat steeds een stukje beter, vandaag in Kampen gereden dat is toch heel wat anders dan Emmeloord al die éénrichtingsstraten. Vond het toch wel heel lastig. Volgende week gaan we naar Zwolle, vind het wel fijn om in verschillende steden te rijden. Leer er ontzettend veel van! Ook weer op de Snelweg gecrosst, moet alleen nog leren om sneller op te trekken. Vind het heel lastig om op de goede snelheid te komen en te kijken en in te voegen. Zoveel te gelijk, maar dit was pas de 2e keer snelweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:22

Zowiezo zou ik als de weg echt onoverzichtelijk is, niet gaan inhalen voor je eigen veiligheid :j

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:26

Het is sowieso. O:)

Unwritten jij moet donderdag eh? Ik ga echt voor je duimen, je gaat het halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:27

Ja ik ben niet zo goed in Nederlands O:)

Jep ik moet donderdag, en ik ben stikzenuwachtig, vanavond nog een lesje. Durf er wel om te verwedden dat ik vanavond achter het stuur niet meer zenuwachtig ben :)

Pff mn tweede examen, hoop dat ik hem haal, maar zullen we altijd donderdag pas zien..

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:28

Hahaha, met jou kan ik praten Unwritten, zitten in het zelfde schuitje!
Succes met je les vanaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:31

Dankje :)

Jij was gezakt om die situatie met de bus toch? Bij mij was het ook met een bus, de weg was leeg, in de verte een bus, ik kon er makkelijk voor dus dat besloot ik, en ik reed op en kreeg een ingreep. Te besluitvaardig :roll:

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:31

ik kan over een week weer bellen voor een les ivm de vakantie..
is wel ffies lekker geen les :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:34

Unwritten schreef:
Dankje :)

Jij was gezakt om die situatie met de bus toch? Bij mij was het ook met een bus, de weg was leeg, in de verte een bus, ik kon er makkelijk voor dus dat besloot ik, en ik reed op en kreeg een ingreep. Te besluitvaardig :roll:

Oops! Hahaha, bij mij was het te voorzichtig idd..Het is ook nooit goed!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:37

Hoor tegenwoordig echt vaak dat mensen de 1e keer zakken. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:39

Uhuh het is heel zeldzaam om in een keer te slagen.. iedereen die ik ken slaagde in 2 of meerdere keren..

Klaasje, idd.. want als jij waarschijnlijk anders had gehandeld was je ook te enthousiast geweest..