Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:39

Maar ik probeer het altijd wél. Alleen als ze zien/merken dat ik er wat moeite mee heb vinden ze het niet erg als ik niet alles terugtel. Daar moeten mensen ook begrip voor hebben. En is lekker makkelijk om te zeggen dat je er niet moet gaan staan maar bijna al het werk is met geld/kassa etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:43

tuurlijk, maar jij probeert het iig! er zijn er genoeg die het geld in je handen gooien en kijk zelf maar hoeveel het is en of het klopt.. en dat vind ik onbeschoft.. het hoort bij het kassawerk.. ik had er eerst ook moeite mee, maar nu gaat het goed.. ik had ook kunnen denken ach waarom zou ik het leren als ik het ook zo in de handen van een klant kan smijten..
ik moet eerlijk zeggen dat als iemand dat bij mij doet, en het bedrag klopt in mijn voordeel niet, dan zeg ik niets, dan hadden ze maar terug moeten tellen, en het na moeten kijken ipv het zo neer te gooien.. misschien dat ze het dan eens leren.. het hoort bij het klantvriendelijk zijn, ik heb liever dat iemand het probeert, en dat het wat langer duurd, dan dat ze de moeite niet nemen om het terug te tellen..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:50

Gelukkig geven de kassa's tegenwoordig zelf aan wat je terug moet geven (alleen soms druk ik op het verkeerde knopje, dan word het echt hoofdrekenen) en zorg ik in ieder geval als het me te moeilijk word te geven wat er aangegeven staat. En als ik er écht niet meer uitkom roep ik even een collega (of desnoods een rekenmachine) bij.

Voor de mensen die het dus écht niet proberen...Tja.. Ik vind dat je toch moet laten zien dat je wel wilt en het toch proberen. De mensen begrijpen het dan ook eerder als je er uiteindelijk bij zegt: sorry maar het lukt me niet meer met terugtellen maar het is .... (iets in die trant) Geld neerkwakken en zoek het maar uit.. Is ook associaal. Vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:53

Ik heb nooit begrepen wat er moeilijk is aan terugtellen (Dyscalculie daar gelaten).

Stel je hebt een bon van 34,75 en iemand betaalt met 50...

Dan tel je toch gewoon dóór?

34,75
34,80
35
40
50?

Ik vind het persoonlijk véél onhandiger om eerst op de kassa kijken hoeveel je terug moet geven (15,25) dat uit de kassa te pakken en dán terug te gaan tellen... :?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:55

Als je er zelf geen moeite mee hebt is het moeilijker om degenen te begrijpen die dat wel hebben. Prima. Maar probeer het wel, niet iedereen is een rekenwonder.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:56

dames, zullen we t nu weer hebben over leuke/grappige/domme/enz opmerkingen die klanten maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:00

Rock schreef:
Ik vind het persoonlijk véél onhandiger om eerst op de kassa kijken hoeveel je terug moet geven (15,25) dat uit de kassa te pakken en dán terug te gaan tellen... :?

ik niet.. ik heb het allebij moeten doen, op stages gaven de kassa's het niet aan, op mijn werk wel, ik vind het veel handiger als je het al kan zien :j dus ben wel blij dat ik nu nog met zo'n kassa werk :j

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:02

Tegenwoordig de kleine bedragen kijk ik ook niet altijd maar vaker wel als niet. Voor de zekerheid. Vooral omdat ik wel moeite heb met hoofdrekenen en het inmiddels een gewenning is.

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:04

Mijn vader deed een keer boodschappen bij de C1000, hij kocht echter alleen maar kattenvoer en wijn :Y) de Cassiere keek hem raar aan waarop pap zei: ' tja.. Feestje' :D

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:07

ik moest 5 cent terug geven aan een klant, ik mocht voor die 5 cent een liedje zingen, heb doodleuk een liedje gezongen.. vent stond me maar raar aan te kijken... }:0

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:15

Dat verwachten ze ook niet he.. Ach als je in een vrolijke bui bent doe je soms rare dingen.. Ik sta soms ook wel eens te dansen achter de kassa's (maar vaak wel na sluitingstijd :P klein detail)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:41

Leuk topic.
Ik werk al ruim 16 jaar in een drogisterij en heb regelmatig vreemde vragen.

Laats bijv een oudere man die pakte een surprise -ei en vroeg of er een hardgekookt eitje in zat.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:57

Ik herinner me ook nog een leuke, ik ben ooit als vakantiebaantje aan de telefoon gezeten bij neckerman, bestellingen opnemen..
Belt er een man die diverse massagestaven bestelde.. (heel net woord voor een vibrator..) vraagt ie of ie ze terug mag sturen als ze niet bevallen..
Dus ik uitleggen dat dat alleen mag als ze nog in de originele verpakking zitten..
Ow, zegt ie man, weet je dat zeker..
Ik: Ja, u zou toch ook niet willen dat u een gebruikte krijgt..
hij: nou, dat zou ik eigenlijk heel leuk vinden..

gelukkig zit er een mute knop op zo'n telefoon.. ik heb echt heel hard gelachen..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:02

Wij verkopen ook de morning-afterpil. Laatst kwam er een dame en zei dat ze onbeschermde s.x had gehad. Ik uitleggen over de morning-afterpil. Toen vroeg ze..kan ik nu vanavond weer onbeschermd s.x.n Vond ik erg grappig.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:49

Eleandra schreef:
lifaya schreef:
Bij mij een keer aan de kassa (McDrek):
Hij: Uhm.. uhh.. haben Sie uhh.. vielleicht etwas zum uhh... rauchen?
Ik: Wie meinen Sie das?
Hij: Naja, Sie wissen schon? Verkauft ihr das?
Ik: Aha.. Sie meinen hasj/ marihuana/ wiet?
Hij: JA!
Ik: Nein, McDonalds verkauft keine drogen.
Hij: Aber es ist doch Holland...
Uiteindelijk hebben we hem met zijn 4'en de weg naar Oase (coffeeshop bij ons in de buurt) uitgelegd. :') Serieus, die Duitser denken dat ze zelfs de McDonalds drugs verkoopt.

:= Amsterdam?

Nope, Venlo in Limburg. Naast de Duitse grens en we hebben 2 coffeeshops. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:10

Billy schreef:
Toch vind ik dat het meest irritant in dit topic.
HEt winkelpersoneel vindt dat een klant aan hun fatsoensnormen moet voldoen, gebeurt dit niet dan pakken ze hem of haar terug door of een klant te dwingen te groeten, te kakken te zetten of bijv wisselgeld erg klein terug te geven...
Is dat nou zo fatsoenlijk dan?
iik moet heel eerlijk zeggen dat sommige van jullie acties hadden gemaakt dat ik of de baas erbij haalde, of mijn boodschappen op de band zou laten staan en naar de volgende winkel gaan, in de hoop dat ik daar wel behoorlijk behandeld zou worden.....

maar is het niet gewoon een kwestie van respect geven = respect krijgen?
kijk, als de kassamiep vrolijk zit te kleppen met haar collega, gene goeiendag kan zeggen, je boodschappen daar gooit en op het scherm wijst voor het bedrag, oke, dan mag je de baas erbij halen, ik zou da persoonlijk zelf al doen moest het een van mijn collega's zijn.

maar als de klant na een vrolijke begroeting van de caissiere (de caissiere geeft in dit geval dus respect, dus komt er toch iets voor terug, niet?) geen moeite doet om ook maar te erkennen dat ze ook met een MENS bezig zijn, nou, stik er da maar in

ik schrik ervan hoeveel bokkers ervan uitgaan dat kassamensen toch wel betaald worden, en geen bonjour verdienen, of effe een pauze in hun telefoongesprek verdienen ...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:20

Ik had vanavond een leuke. _O-
Ik een collegaatje dolden een beetje, toen er een klant aankwam.
Dus ik begin de klant te helpen zegt hij zo "ja, lol hebben jullie in ieder geval wel hier!" op een positieve manier.
Dus ik "ja dat klopt, maar soms mag dat wel toch?"
Dus hij zo "van mij mag je zelfs op je kop gaan staan :') "
En dus stond een collega later op d'r kop. :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:58

Mik_ schreef:
Misser schreef:
Euhm, je vergeet hier dat de dame achter de kassa aan het werk is en jij de klant bent. Ik verbaas me echt over de instelling van sommigen hier, het lijkt wel alsof we dankbaar moeten zijn dat iemand onze boodschappen wil afrekenen.
Ik vind bellen ook niet netjes hoor daar niet van, maar vind dit geen vergelijking.

Ik verbaas me over jouw instelling! Dat je een klant bent prima, maar een beeeetje respect naar de medemens kan geen kwaad hoor. Kan een kassa-persoon dan wel betaald worden, het is en blijft een mens!

Ai...

Alsof we dankbaar moeten zijn voor het kassapersoneel.

Dat vind ik toch wel een zeer aparte opmerking, als het kassapersoneel er niet is.. Dan kom jij niet aan je boodschappen hoor ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:00

hier is een nieuw topic voor geopend, ga daar dan verder...

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:34

En dat sommmige dan zeuren over de jeugd van tegenwoordig..:O
Respect verdien je.. Door het te geven en te nemen.. :O Dush doe allemaal niet zo stom imo en grow up!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:40

F3nn3 schreef:
Mijn vader deed een keer boodschappen bij de C1000, hij kocht echter alleen maar kattenvoer en wijn :Y) de Cassiere keek hem raar aan waarop pap zei: ' tja.. Feestje' :D

Raap me op! _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:03

[quote="Niinatjuh"]En dat sommmige dan zeuren over de jeugd van tegenwoordig..:O
Respect verdien je.. Door het te geven en te nemen.. :O Dush doe allemaal niet zo stom imo en grow up![/quote]

hoe bedoel je dit, tegenover klanten of het personeel, en het is dus, niet Dush ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:26

ik denk dat het van beide kanten bedoelt wordt
zowel van het personeel tegenover de klant, maar zeker ook van de klant tegenover het personeel

in mijn geval is het zeer simpel, ik ben ALTIJD beleefd en respectvol naar de klant, want klant is koning
Helaas (voor de klant :D) ben ik nog altijd keizer in de winkel, en als ze geen respect geven dan krijgen ze ook geen respect meer van mij.
jammer dan, volgende klant zegt me wel een goedendag, en onbeleefde klanten wil ik toch niet meer terugzien (en mijn baas ook niet :D)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:12

x_Sannee schreef:
Mik_ schreef:

Ik verbaas me over jouw instelling! Dat je een klant bent prima, maar een beeeetje respect naar de medemens kan geen kwaad hoor. Kan een kassa-persoon dan wel betaald worden, het is en blijft een mens!

Ai...

Alsof we dankbaar moeten zijn voor het kassapersoneel.

Dat vind ik toch wel een zeer aparte opmerking, als het kassapersoneel er niet is.. Dan kom jij niet aan je boodschappen hoor ;)

AH XL Utrecht ;).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:15

dees_daan schreef:
tuurlijk, maar jij probeert het iig! er zijn er genoeg die het geld in je handen gooien en kijk zelf maar hoeveel het is en of het klopt.. en dat vind ik onbeschoft.. het hoort bij het kassawerk.. ik had er eerst ook moeite mee, maar nu gaat het goed.. ik had ook kunnen denken ach waarom zou ik het leren als ik het ook zo in de handen van een klant kan smijten..
ik moet eerlijk zeggen dat als iemand dat bij mij doet, en het bedrag klopt in mijn voordeel niet, dan zeg ik niets, dan hadden ze maar terug moeten tellen, en het na moeten kijken ipv het zo neer te gooien.. misschien dat ze het dan eens leren.. het hoort bij het klantvriendelijk zijn, ik heb liever dat iemand het probeert, en dat het wat langer duurd, dan dat ze de moeite niet nemen om het terug te tellen..

Precies, ben ik het helemaal mee eens :) Ik werkte achter een kassa die niet voor je uitrekende hoeveel je terug moest geven en je hebt het zo geleerd :)
Als kassieres mij nu ook teveel terug geven, dan is dat hun probleem en niet het mijne, moeten ze maar beter leren tellen.
laatst ook kreeg ik meer terug dan ik betaald had, hoe stom kun je zijn :+

en actie in de winkel waar ik werkte: Man komt winkel binnen en loopt naar tijdschriften, probeert onopvallend erotischblad uit het schap te trekken en gaat naar de rij. Ik scan blad en leg m met de voorkant omhoog (onbewust) op de balie. De man wist niet hoe snel hij m zelf weer om ging draaien :') En hij wilde een elastiekje en een tasje, kon hij eerst het tijdschrift oprollen en daarna in het tasje stoppen :')