Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:32

Ik heb vannacht mijn oortjes niet opgeladen dus zit nu al de hele morgen zonder.
Zo irritant

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Bellatrix schreef:
Pluisje1998 schreef:
We zijn met de familie uit eten geweest bij een (voor mij) nieuw restaurant. Ik heb normaal al moeite met uit eten gaan, maar bij een nieuw restaurant is het helemaal drama. Dus maar een klein beetje gegeten (was ook een voorgekozen menu waarvan ik het meeste niet lustte) en nu waarschijnlijk de rest van de avond en morgen onrustig en zenuwachtig. Echt leuk, uit eten gaan....

Wat vervelend lijkt mij dit. :(:)
Waarom heb je er moeite mee?

Komt vanuit mijn OCD vandaan 8)7 Eén van mijn "thema's" is bang zijn om ziek te worden. Bij een nieuw restaurant eten is voor mij daarom een flinke uitdaging omdat ik dan nog niet genoeg vertrouwen heb in het eten. Daarom eet ik in restaurants eigenlijk geen kip/vis/zeevruchten dat soort dingen. En laat dat nu 80% van het gekozen menu zijn geweest. Had eigenlijk gehoopt op een vega optie, maar die zat er helemaal niet bij. Uiteindelijk dus toch maar iets met varkens- en rundvlees gegeten, maar dat houdt wel in dat de grenzen van mijn comfortzone worden opgezocht.

In principe is dat goed, want "sitting with the discomfort" is één van de manieren waarop dit behandeld wordt. Het is goed dat ik het gedaan heb, maar leuk of prettig is anders :evaw:

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:45

Maandagavond wat besteld voor mijn dochter, dinsdag is dat op de post gegaan. Gisteren stond het in de app dat het zou komen. Maar geen postbode gezien, dus dacht, dan komt het vast vandaag. Net is de postbode geweest, maar helaas niet met datgene wat ik dus verwachtte. Nu maar hopen dat het morgen komt, of zaterdag.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Het duurt nog zolang voor ik vakantie heb, en er staat letterlijk 1 mail in mijn inbox, dus ik ben weer hier en daar werk vandaan aan het toveren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:52

Alja schreef:
Ik heb vannacht mijn oortjes niet opgeladen dus zit nu al de hele morgen zonder.
Zo irritant

ik wil je ergernis niet uitlachen, want zeker erg vervelend.

maar bij deze uitspraken moet ik wel altijd gniffelen.

Had 35 jaar terug eens tegen iemand gezegd dat je je oortjes niet hebt opgeladen.
Of dat je je oortjes kwijt bent.

Vind dat altijd grappig.. :+

Ja sorry voor de off topic.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Haha zoals jij het omschrijft is het ook gewoon grappig :+

Maar ik ben altijd blij dat het zulke kleine dingen zijn die mijn kunnen ergeren en niet hele grote dingen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

MarlindeRooz schreef:
Mn buurman heeft z’n scooter weer gestart. Dat geluid maakt me echt krankzinnig.

Waarom moet dat ding minutenlang lopen (5-15 min) voordat je weg gaat????

Kan zijn dat hij een beetje warm moet lopen omdat de motor anders afslaat zodra hij gas geeft. Als het kouder werd of wanneer hij een paar weken stil had gestaan dan had de mijne daar ook last van. Een rotgeluid inderdaad, ik probeerde dat ook altijd te voorkomen want ik schaamde mij kapot ervoor, helemaal als het op een tijdstip is dat mensen nog slapen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Alja schreef:
Haha zoals jij het omschrijft is het ook gewoon grappig :+

Maar ik ben altijd blij dat het zulke kleine dingen zijn die mijn kunnen ergeren en niet hele grote dingen.

ik lees die kleine ergernissen ook altijd graag.
Want ja soms zijn die gewoon echt heel vervelend.
En iedereen heeft ze en kent ze...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:59

Ik probeer tv te kijken terwijl mijn dove buurman muziek probeert te luisteren. Oh mijn god het klinkt alsof zijn muziekinstallatie bij mij in de woonkamer staat + te hard staat, ik hoor en versta niks meer van mijn eigen apparaten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Ik denk dat die ook zijn oortjes op moet laden :D :))

Zou fijn zijn als hij die in zou doen, kan hij het tenminste wel horen.

Op mijn hoortoestellen kan ik tv en bluetooth radio binnen laten komen, zo handig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Telpeva schreef:
Ik probeer tv te kijken terwijl mijn dove buurman muziek probeert te luisteren. Oh mijn god het klinkt alsof zijn muziekinstallatie bij mij in de woonkamer staat + te hard staat, ik hoor en versta niks meer van mijn eigen apparaten.

Omg succes!

Ik krijg flashbacks naar m’n oud-huisgenoot. Hij was erg fan van musicals. En van zingen. In de avond. En grotendeels doof. En toondoof. En overtuigd van z’n eigen talent. :=

En de muren waren dun. Gelukkig een aardige jongen en we hebben afgesproken dat zijn solo-optredens om 22:00 afgelopen waren. :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:14

Oh my die klinkt ook echt erg, had je ook een goede nc koptelefoon toen? Ik ben echt zo blij met de mijne, ik zou gek worden anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Nee. _O-

Maar goed het was soms ook heel grappig. Vooral toen hij Whitney Houston ging zingen. _O-

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

Mijn headset voor het werk doet pijn op mijn oren. Sinds ik een nieuwe functie heb, heb ik dat ding bijna de hele dag op. Maar het doet soms echt pijn. Komt natuurlijk ook door de bril die ik draag, maar kan ook nog geen alternatief vinden (welke ik gewoon zelf mag betalen). Oortjes in mijn oren doen ook pijn (meestal binnen een uur al, ongeacht vorm)of ze vallen uit. De open ear dingen die ik kan vinden, lijken niet geschikt voor brildragers.

Zou het liefst naar een winkel gaan waar je kunt passen, maar welke?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

MarlindeRooz schreef:
Telpeva schreef:

Omg succes!

Ik krijg flashbacks naar m’n oud-huisgenoot. Hij was erg fan van musicals. En van zingen. In de avond. En grotendeels doof. En toondoof. En overtuigd van z’n eigen talent. :=

En de muren waren dun. Gelukkig een aardige jongen en we hebben afgesproken dat zijn solo-optredens om 22:00 afgelopen waren. :=

Oh proest :')

Dat moet stevig irritant geweest zijn maar je vertelt het op een manier dat ik er om moet grinniken.

Ik zie me die hele situatie voor me :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Moska schreef:
Mijn headset voor het werk doet pijn op mijn oren. Sinds ik een nieuwe functie heb, heb ik dat ding bijna de hele dag op. Maar het doet soms echt pijn. Komt natuurlijk ook door de bril die ik draag, maar kan ook nog geen alternatief vinden (welke ik gewoon zelf mag betalen). Oortjes in mijn oren doen ook pijn (meestal binnen een uur al, ongeacht vorm)of ze vallen uit. De open ear dingen die ik kan vinden, lijken niet geschikt voor brildragers.

Zou het liefst naar een winkel gaan waar je kunt passen, maar welke?

Ik heb daarom shokz, die zitten net voor je oren.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Maar die hang je aan je oor toch? Daar zit mijn bril ook al (en ook die veroorzaakt soms ongemak), past dat bij elkaar?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:55

Die hang je inderdaad aan je oor. Ik heb er zelf geen ongemak van. Draag hem zelfs wel eens met de cap op, om tijdens het rijden naar een blog te luisteren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Net lekker loempia's bij de lunch, maar natuurlijk een paar keer een hard stukje onder die zere kies gekomen, dus nu dat gekloot weer |(

Echt ik hoop dat het snel klaar is. Heb vanaf komende maandag lekker drie weken vakantie eindelijk. En wil niet de hele vakantie rondlopen met een zere kies _-:(

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:20

FriesWytske schreef:
Die hang je inderdaad aan je oor. Ik heb er zelf geen ongemak van. Draag hem zelfs wel eens met de cap op, om tijdens het rijden naar een blog te luisteren.

Draag jij ook een bril? En zo ja, heb je dan geen dubbele dikte achter je oor?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

Ik draag privé altijd een over-ear koptelefoon. Nooit last van met bril én piercings.

Als ik op werk de hele dag zou moeten bellen etc zou ik ook een over-ear daar gebruiken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

Pre-ergernis: ik moet zo 2,5 uur met het OV (trein en bus) naar groningen… ik heb al jaren niet zo lang in t OV gezeten en heb er niet zo’n zin in. maar het is voor een goed doel (zeer zieke vriendin in zkh bezoeken) dus boek mee, telefoon opgeladen en hoppa…

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:49

Moska schreef:
FriesWytske schreef:

Draag jij ook een bril? En zo ja, heb je dan geen dubbele dikte achter je oor?

Ja, ik draag ook een bril. En nee het is geen dubbele dikte bij mij achter de oren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Dat ik inmiddels ziek op bed lig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Dat ik m’n verjaardagscadeau zelf moest bestellen van m’n ouders was ergernis één.

Dat het langer duurde dan nodig bij PostNL is twee.

Dat m’n dure NIEUWE product geopend, beschadigd en smerig binnenkomst is drie.

En ik zit ziek thuis en als ik wat ga doen waarvoor ik moet staan flitst het me voor de ogen. Dus ik heb ook echt geen zin om dit op te lossen.

Het is via zo’n verkoper via Bol dus dat is ook altijd gezeik. -O-