Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:52

Er is idd nog steeds zoveel leegstand in kantoorgebouwen. Daar kunnen ze best wat meer gebruik van maken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:00

Kunnen honden etteren om het etteren? :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 07:15

Palmera schreef:
Kunnen honden etteren om het etteren? :')

Alleen die van jou. :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:36

Wat is nou een goede manier om jeuk te negeren?
Bij mij jeuken mijn handen en vingers soms vreselijk, het liefst krab of wrijf ik ze dan helemaal open. En als ik eenmaal bezig ben is stoppen zooo moeilijk.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:52

NoTwixLeft schreef:
Bij een vermoeden van een middenvoetbeentje wat uit de kom of gebroken is, plek is zeer pijnlijk en pijnvrij bewegen kan eigenlijk niet echt... HAP bellen of wachten tot morgenochtend en via de huisarts?
Ik heb geen idee bij wie ik zou moeten zijn om zoiets weer in de kom te zetten of wat ze er mee kunnen als het wel gebroken blijkt.

Gisteren nog wel gebeld. Gebroken kon het niet zijn volgens meneer aan de telefoon en na overleg met de arts; paracetamol en het proberen weg te masseren/terug te duwen. Straks de fysio maar eens contacten wat die aanraadt. Mijn huisarts gaat iig niet sterk genoeg zijn om hem eventueel terug te kinnen duwen.

De e reader is trouwens ook al in huis. Idd veel beter dan lezen op m'n telefoon *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:01

Waarom zou het niet gebroken kunnen zijn volgens degene aan de telefoon...?

Mijn vader heeft 30 jaar geleden een keer een bouwkeet op zijn voet gekregen en hij was bang zijn tenen los in zijn sok te vinden als hij die uit zou trekken := Hij had meer breuken dan middenvoetsbeentjes als ik het me goed herinner.... dat was niet echt een feestje toen.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:37

NoTwixLeft schreef:
Gisteren nog wel gebeld. Gebroken kon het niet zijn volgens meneer aan de telefoon en na overleg met de arts; paracetamol en het proberen weg te masseren/terug te duwen. Straks de fysio maar eens contacten wat die aanraadt. Mijn huisarts gaat iig niet sterk genoeg zijn om hem eventueel terug te kinnen duwen.

Toch bijzonder hoe ze door de telefoon dat kunnen uitsluiten. En als het uit de kom is, moet het er zo snel mogelijk weer in terug. Want het doet superveel pijn lijkt me en je bandjes/kapsel rekken uit; wil herhaling voorkomen.
Op naar je eigen HA zou ik zeggen!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:11

Is er een app die tikkies kan maken waarmee je meerdere keren kan afrekenen over een langere periode? De gewone tikkie kan je sturen en dan kan je voor 14 dagen open zetten voor meerdere betalingen. Maar ik zou een maand wel handiger vinden of zelfs 2 maanden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:21

Mijn bankapp kan een betaalverzoek maken die een paar maanden duurt. Misschien kan de jouwe dat ook?

Ik ben een beetje sad omdat een vriend me voor de zoveelste keer heeft laten zitten voor de voorjaarsvakantie dus ik dacht: dikke middelvinger, ik ga er zelf even wat leuks van maken!
Hebben jullie misschien ideeën voor een paardvriendelijke 'ruitervakantie' of leuke losse ritten op betrouwbare paarden? Ik ben een goede ruiter maar ik hoef geen rodeo en ik vind het erg belangrijk dat de paarden het goed hebben. Veel leuke plekken zitten in de voorjaarsvakantie (19-25 februari) al vol.

Hebben jullie leuke tips? Ik sta open voor van alles, leuke ervaringen zijn ook goed!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:46

Sheran schreef:
Mijn bankapp kan een betaalverzoek maken die een paar maanden duurt. Misschien kan de jouwe dat ook?

Ik ben een beetje sad omdat een vriend me voor de zoveelste keer heeft laten zitten voor de voorjaarsvakantie dus ik dacht: dikke middelvinger, ik ga er zelf even wat leuks van maken!
Hebben jullie misschien ideeën voor een paardvriendelijke 'ruitervakantie' of leuke losse ritten op betrouwbare paarden? Ik ben een goede ruiter maar ik hoef geen rodeo en ik vind het erg belangrijk dat de paarden het goed hebben. Veel leuke plekken zitten in de voorjaarsvakantie (19-25 februari) al vol.

Hebben jullie leuke tips? Ik sta open voor van alles, leuke ervaringen zijn ook goed!

Hartjeshoeve in Waalre? Zelf geen ervaring mee maar hoor daar wel goede dingen over.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:10

Sheran schreef:

https://leschevaux.nl/
Je zou een losse rit kunnen doen of een huisje met paard erbij, dan kun je per dag zelf kiezen of je met een buitenrit meegaat of een privéles neemt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:21

Sheran schreef:

Ik zit bij de abn, die verwijzen naar de tikkie app. Maar die is dus maar voor 2 weken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:32

https://www.mansour.nl/

Mooie omgeving, en je kunt ook rij/grondwerklessen, coaching etc volgen.

Terschelling is ook leuk, maar wmb meer vanwege het mooie eiland, dan de kwaliteit van de ritten.

Poelenburgh in Schoorl, buitenrijweekend vond ik altijd fantastisch.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:20

pmarena schreef:

Mijn vader heeft 30 jaar geleden een keer een bouwkeet op zijn voet gekregen en hij was bang zijn tenen los in zijn sok te vinden als hij die uit zou trekken := Hij had meer breuken dan middenvoetsbeentjes als ik het me goed herinner.... dat was niet echt een feestje toen.

Omdat ik niet flauw viel, geen tintelingen of gevoelverlies in m'n voet/tenen heb, er geen duidelijk moment was dat het verkeerd ging, en omdat ik nog soort van kan lopen.

Huisarts gelooft het ook wel, dus moet van haar toch nog ff wachten. Ze wil dat het eerst wat minder dik is, al mag de fysio er nog wel extra naar kijken van haar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:51

Ah er is dus geen ongeluk ofzo geweest waardoor dit ontstaan is, je zag het ineens :?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:09

Indy_Mouse_9 schreef:
Wat is nou een goede manier om jeuk te negeren?
Bij mij jeuken mijn handen en vingers soms vreselijk, het liefst krab of wrijf ik ze dan helemaal open. En als ik eenmaal bezig ben is stoppen zooo moeilijk.

je handen onder (stromend) water houden? :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:25

Of je handen in azijn stoppen. Dat stopt ook de jeuk.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:19

NoTwixLeft schreef:
pmarena schreef:

Omdat ik niet flauw viel, geen tintelingen of gevoelverlies in m'n voet/tenen heb, er geen duidelijk moment was dat het verkeerd ging, en omdat ik nog soort van kan lopen.

Huisarts gelooft het ook wel, dus moet van haar toch nog ff wachten. Ze wil dat het eerst wat minder dik is, al mag de fysio er nog wel extra naar kijken van haar

Maar hoe groot is de kans dan dat het gebroken is? Als er geen duidelijk moment is dat je wat vreemds hebt uitgespookt?

Tegen jeuk: aloe Vera of een koelcel? Desnoods lekker intensief inwrijven ipv krabben.
Weet je waardoor het komt?

Kun je als nagelbijter nepnagels laten zetten? Ik bijt alleen het witte randje er af. Niet 'in het leven' of de hoekjes zoals sommige mensen doen.
Staat me iets van bij dat het niet kan omdat het dan te kort is?
Maar ik wil gewoon mini nep nagels (wel heel kort anders wordt ik gek) om het nagelbijten af te leren.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:01

Welke rottende, stinkende plant staat nu op zoveel velden? Ik kom ze overal tegen als ik fiets of wandel :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:31

JudithGigi schreef:
Welke rottende, stinkende plant staat nu op zoveel velden? Ik kom ze overal tegen als ik fiets of wandel :')

Kool misschien? Dat kan nogal een geur verspreiden als het rot wordt. Dus als er na de oogst stompen blijven staan…

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:10

Ik denk ook koolzaad. Die gele.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:50

Koolzaad was voor mij een reden om mijn slaapkamerraam dicht te houden toen ik nog inde buurt woonde van velden :')

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 21:56

Heeft iemand hier al eens eenvoudige Zweng gemaakt om te beginnen met beleren voor slepen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:04

Ja zweng plus sleep. Zal eens een foto zoeken.

Niet heel duidelijk
Afbeelding

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 22:27

Dat dus. Bedankt! Het is wel gelast, denk ik? Dat is een beetje een probleem.