Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:29

cobiie schreef:
C_arola schreef:
Ik zie nu dat ik verkochte advertenties niet meer kan verwijderen wanneer de transactie is afgerond. Hebben meer mensen dat?

Nu moet je op de puntjes in de rechterbovenhoek drukken bij het item en dan krijg je weer de optie tot verwijderen. Is nu inderdaad minder makkelijk.

Dit was altijd zo en daarmee lukte het eerder ook. Nu kan ik via die manier alleen op Delen klikken. De verwijder optie is er niet meer.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:41

Als je product aanklikt kan je hem in advertentie zelf verijderen (zit knop)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 20:55

Die optie heb ik dus niet meer :)

Misschien dat vinted het later wel weer mogelijk maakt. Voor nu laat ik het maar zo.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:52

Helaas, nadat het tig keer goed is gegaan,vandaag een verkeerd pakje ontvangen. En juist bij een artikel waar ik al een tijd naar zocht .

Ipv een jasje zaten er 2 bollen wol in .
Ook zat er nog een verzendlabel op het zakje.
Dus ik vermoed dat de sticker met mijn verzendlabel er per ongeluk op is gekomen .

Even afwachten wat vinted er mee gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:06

Weten mensen hier of het mogelijk is na koop het bedrag te wijzigen?

Ik heb een broek met een gaatje ontvangen. Opzich wil ik de broek wel houden dan maak ik het gaatje. Maar we hadden een probleem aangemaakt en de verkoper kan daar alleen maar kiezen voor volledige terugbetaling. En we willen eigenlijk een korting doen.

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:07

Neen, kan niet, dan moet je dit op een andere manier regelen(hier bv al eens een verkoper gehad die dan een bedrag overmaakte via Paypal)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:07

Ja dat zou ik ook regelmatig graag willen maar zover ik weet kan dat niet. Ik hoop wel dat het een keer komt...ik had het ook weer van het weekend -O- De ellende is dat je het via Vinted dan eigenlijk alleen (op eigen kosten...) terug kan sturen als de verkoper verder niks voorstelt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:18

Kan niet. Ik had een keer een heel pakket met allemaal breekbaar spul gekregen. Bij 1 mok was er aan de onderkant een stukje afgebrokkeld. Dus ik aangeven dat er een probleem is, heeft de kverkoper helemaal geen cent gehad en ik al mijn geld terug... Vond ik niet fair, dus ze heeft me toen een betaalverzoek gestuurd van het bedrag, -€1,- voor de kapotte onderkant van de mok (hele pakket was €8,- voor 8 artikelen, dus kreeg de mok nu gratis).

Was een prima oplossing!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:39

.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 16-01-24 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 16:42

Meedenkende verkopers zijn altijd fijn Iris!

Hier ben ik al bijna 3 weken dagelijks wat op vinted aan het gooien en nu slabakte het wat maar vanmiddag opeens een groot item voor de vraagprijs verkocht, het kan ook nog steeds zonder gedoe. Ben weer 2 bananendozen aan spul kwijt. Nu kledingberg, ik verwacht een terugval in verkoop.

Want eerlijk, ik krijg er wat van in te gaan op een bod om dan geen verkoop rond te hebben. Ik denk dat het iets psychologisch is, een spelletje om te zien hoe ver je kan gaan qua prijs en het daarbij te laten.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:54

Ik heb nu iets heel raars. Komt net een paar schoenen naar huis gestuurd, heb ik nooit besteld. Originele label op de verpakking staat dat t naar een pakketpunt moet maar de sticker er overheen geeft t (verkeerde) huis adres aan. T goede huisadres stond ook op t onderste label want naast t pakketpunt staat er hier ook altijd t volledige adres op.
Nu t grootste raadsel. T tracking nummer op t onderste label heb ik opgezocht. Dat is van een pakketje dat ik 2 December 2022(!!) opgehaald heb bij t pakket punt. Geen idee meer wat dat was natuurlijk want ik verwijder al mn gesprekken zodra t afgerond is.
Vinted weet van niets, ik zit nu met een paar dames schoenen in maar 43 en ik vraag me echt af hoe dat label er op gekomen is, vooral t originele label. Ik heb de email nog dat t klaar lag bij t pakketpunt van 2022, maar als je nu de tracking checked is het vanaf 13 januari dit jaar.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:49

Ik denk dat jij die doos hergebruikt hebt om iets te verzenden. Die ontvanger heeft op zijn beurt de doos hergebruikt om de schoenen op te sturen en de originele labels zaten er nog op.

Ik haal alles zo veel mogelijk van dozen af om dit te vermijden

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 21:55

foxy80 schreef:
Ik denk dat jij die doos hergebruikt hebt om iets te verzenden. Die ontvanger heeft op zijn beurt de doos hergebruikt om de schoenen op te sturen en de originele labels zaten er nog op.

Ik haal alles zo veel mogelijk van dozen af om dit te vermijden

Nope, Ik gebruik alleen splinternieuwe post zakjes. Dit kwam ook in een postzakje maar niet de kleur die wij bij de groothandel halen. Dit is een wit zakje en al onze zakjes zijn grijs.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 12:16

Spenk schreef:
Weten mensen hier of het mogelijk is na koop het bedrag te wijzigen?

Ik heb een broek met een gaatje ontvangen. Opzich wil ik de broek wel houden dan maak ik het gaatje. Maar we hadden een probleem aangemaakt en de verkoper kan daar alleen maar kiezen voor volledige terugbetaling. En we willen eigenlijk een korting doen.

Wij doen dit altijd door middel van een terug betaling, via de bank, dus met IBAN.
Gaat altijd goed :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 15:36

Hebben jullie de laatste tijd ook meer oplichters? Had er een paar dagen terug 1 en vandaag 2 vlak achter elkaar. Ze sturen je dan een berichtje met iets van ''bedankt voor item X ik heb het betaald :) '' met een screenshot van een qr code wat denk ik een verzendlabel is? Uiteraard stuur ik niks op zonder dat ik van vinted een verzendlabel heb gekregen maar irritant is het wel

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:09

Vinted hangt aan elkaar met oplichters. Voornamelijk veel nepkleding en sieraden.
En ondanks dat veel mensen klagen op Vinted dat ze zijn opgelicht omdat ze namaak artikelen hebben ontvangen en dat er veel verkopers met een dubbel account zijn doet Vinted er niets tegen. Ook al zijn er dan een aantal slechte reviews te lezen.
Ik heb ook zeker al 10 oplichters met namaak Swarovski sieraden ontmaskerd maar de grote verkopers die dagelijks 2 of meer sieraden te koop zetten worden niet eens geblokkeerd.
De kleinere verkopers met meerdere accounts worden een dag of zo geblokkeerd zodat ik denk dat ze gestraft zijn maar een paar dagen later zijn ze weer actief met hetzelfde account en dezelfde profielfoto.
Ik denk dat Vinted hier gewoon veel aan verdient of misschien zelf wel veel namaak verkoopt.
Vaak zijn het franstalige verkopers maar gek genoeg wonen ze niet allemaal in Frankrijk maar ook veel in Nederland volgens hun profiel.
Maar het is altijd franstalig.
Ik had laatst een swarovski armband gekocht. Op het moment dat het pakket is verzonden werd de verkoper geblokkeerd.
Het pakket kwam bij mij aan en het was namaak Swarovski. Vinted heeft zelf de koop als akkoord gezet en heeft dus mijn geld dus ontvangen en omdat ik niet kon aangeven dat ik een probleem had kreeg ik niks terug. Vinted kwam met standaard antwoorden dat ik maar contact met de verkoper moest nemen (die dus geblokkeerd is) of dat ik nergens recht op had omdat ik geen probleem had gemeld.
Vinted is naar mijn idee zelf ook mede verantwoordelijk voor alle oplichting.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 22:14

Hier een keer oorbellen ontvangen die kapot waren. Tijdens verzending, zaten ook gewoon in een envelopje. Toen kreeg ik ook mijn geld terug en de oorbellen. Ik heb toen de oorbellen laten maken bij de juwelier en haar toen de helft terug overgemaakt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:59

HorsePassion schreef:
Vinted hangt aan elkaar met oplichters. Voornamelijk veel nepkleding en sieraden.
En ondanks dat veel mensen klagen op Vinted dat ze zijn opgelicht omdat ze namaak artikelen hebben ontvangen en dat er veel verkopers met een dubbel account zijn doet Vinted er niets tegen. Ook al zijn er dan een aantal slechte reviews te lezen.
Ik heb ook zeker al 10 oplichters met namaak Swarovski sieraden ontmaskerd maar de grote verkopers die dagelijks 2 of meer sieraden te koop zetten worden niet eens geblokkeerd.
De kleinere verkopers met meerdere accounts worden een dag of zo geblokkeerd zodat ik denk dat ze gestraft zijn maar een paar dagen later zijn ze weer actief met hetzelfde account en dezelfde profielfoto.
Ik denk dat Vinted hier gewoon veel aan verdient of misschien zelf wel veel namaak verkoopt.
Vaak zijn het franstalige verkopers maar gek genoeg wonen ze niet allemaal in Frankrijk maar ook veel in Nederland volgens hun profiel.
Maar het is altijd franstalig.
Ik had laatst een swarovski armband gekocht. Op het moment dat het pakket is verzonden werd de verkoper geblokkeerd.
Het pakket kwam bij mij aan en het was namaak Swarovski. Vinted heeft zelf de koop als akkoord gezet en heeft dus mijn geld dus ontvangen en omdat ik niet kon aangeven dat ik een probleem had kreeg ik niks terug. Vinted kwam met standaard antwoorden dat ik maar contact met de verkoper moest nemen (die dus geblokkeerd is) of dat ik nergens recht op had omdat ik geen probleem had gemeld.
Vinted is naar mijn idee zelf ook mede verantwoordelijk voor alle oplichting.

Ook al is iemand geblokkeerd, dan nog ontvang je wel je geld van de lopende verkoper, dus neen, vinted ontvangt geen geld van een verkoop als de verkoper geblokkeerd is…

Maar ze verschuilen zich wel achter 10-tig standaard antwoorden en nooit één persoonlijk antwoord door iemand die je probleem echt bekijkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:20

Nou ik heb vaak zat persoonlijke antwoorden gekregen hoor :j
En heel hulpvaardige medewerkers getroffen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:23

Ik heb ook altijd op ik heb een probleem kunnen klikken of via profiel bij product aan kunnen geven dat ik hulp nodig had. Als ik een geleverd melding krijg kijk ik meteen en geef dan aan dat er een probleem is als ik het niet opgehaald heb. Ik ga niet eerst wachten tot ik het wel ophaal.

Liever te vaak iets aangeven dan te weinig.

Maar ik vraag me wel af waarom je toch de swarofski koopt via vinted als je al langere tijd weet dat er vooral heel veel neppers te koop staan? Ik zou dat niet durven dan.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:05

Ik heb voor het eerst een artikel wat niet is zoals beschreven. Hij zou in nieuwstaat zijn en er zaten twee vlekken op en een gaatje in de mouw.

Op zich prima, ik mag hem terugsturen van de verkoopster. Net bij het inpakken ontdek ik nog een gat in de trui. Moet ik nog melden dat er nog een gat in zit? In principe verandert het niks, hij gaat toch retour. Maar anders denkt ze misschien dat ik dat heb gedaan o.i.d?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:07

Niwla schreef:
Ik heb voor het eerst een artikel wat niet is zoals beschreven. Hij zou in nieuwstaat zijn en er zaten twee vlekken op en een gaatje in de mouw.

Op zich prima, ik mag hem terugsturen van de verkoopster. Net bij het inpakken ontdek ik nog een gat in de trui. Moet ik nog melden dat er nog een gat in zit? In principe verandert het niks, hij gaat toch retour. Maar anders denkt ze misschien dat ik dat heb gedaan o.i.d?

Zou even een berichtje sturen met het gat. Voor de zekerheid.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:09

Ik zou het ook doen, maar op zich bewijst het nu melden + foto maken ook niets...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:42

Thanks! Heb inderdaad toch even een berichtje er achteraan gestuurd ter info. Ze heeft het wel gelezen, maar niet gereageerd.

Geven jullie zo iemand dan een slechte review, of een goede omdat ze zonder gedoe het terug laat sturen? Of hoef je helemaal niet te reviewen als je retourneert?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:46

Niwla schreef:
Thanks! Heb inderdaad toch even een berichtje er achteraan gestuurd ter info. Ze heeft het wel gelezen, maar niet gereageerd.

Geven jullie zo iemand dan een slechte review, of een goede omdat ze zonder gedoe het terug laat sturen? Of hoef je helemaal niet te reviewen als je retourneert?

Ze annuleren dan de aankoop, dus je kan geen review achterlaten.