Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Een standbeeld voor Rutte? Wat overdreven misschien.
Ik ben best tevreden over hoe hij en het kabinet het aanpakken. Toch ga ik niet op de vvd stemmen straks. Heeft hier alleen niks mee te maken.
WinSel schreef:Ik heb even een vraag en kan het online niet echt vinden, mijn duits is niet zo best haha.
Mijn broer woont met zijn gezin in Duitsland, Münster (Nordhrein Westfalen).
Wij mogen als familie max 72 uur naar hem toe, eerste en tweede graad familie. Zonder quarantaine en test. Maar mag hij vanuit Duitsland ook naar ons toe? Zonder quarantaine en test(alleen naar familie, verder niks)
Het is nu niet aan de orde maar het is wel handig om het zeker te weten. Mijn broer neemt morgen sowieso contact op met Nordhrein Westfalen, maar misschien weet één van jullie het ook.
Flying_Angel schreef:Fietste net even langs Ikea. Immens grote wachtrijen, hele gezinnen voor een uitje en in de rij echt geen 1,5 meter.
safina schreef:Flying_Angel schreef:Fietste net even langs Ikea. Immens grote wachtrijen, hele gezinnen voor een uitje en in de rij echt geen 1,5 meter.
Lang, lang, lang geleden, toen ik een klein meisje was, was er geen Ikea. Er was niks open op zondag. De helft van de kinderen uit mijn straat had thuis geen auto. Dat was te duur. Vakantie deed je thuis. Of mocht je uit logeren bij je tante in Hendrik Ido Ambacht of ander gat in Nederland. Of met het gezin kamperen met de fiets op de Veluwe. Uit eten ging je alleen bij hele bijzondere gelegenheden. Als opa en oma 50 jaar getrouwd waren ofzo. Dan kreeg je patat met kip en appelmoes bij Van der Valk. En dame blanche toe. En dat was echt een feestje. Vliegvakanties? Mensen die het heel goed hadden deden wat wel eens. En mijn eigen ouders hadden ook wel eens in een vliegtuig gezeten. Op huwelijksreis, helemaal naar Portugal. Zoiets deed je misschien één of twee keer in je leven, maar voor veel mensen die ik kende zat het er helemaal niet in.
Ik klinkt nu als een enorme suffe ouwe muts en dat ben ik natuurlijk ook. Maar we waren ook gewoon hartstikke gelukkig toen.
Ik moet er nu wel vaak aan terugdenken. Vooral als ik hoor van hoe mensen totaal van de leg kunnen raken van het missen van dingen die we volgens mij in de basis helemaal niet nodig hebben om gelukkig te zijn.
Ik denk dat we vroeger gewoon veel beter wisten hoe we onszelf moesten vermaken.
bigone schreef:Safina , wij hadden zelfs als eerste in de straat een telefoon. Niet meer voor te stellen nu, iedereen heeft er eentje in de broekzak , zonder snoer. Ik snap wat je bedoeld en denk er ook wel eens aan terug. Maar dat is de huidige jongere generatie niet kwalijk te nemen. Vergelijken met eigen jeugd is gewoon niet te doen. En wij zijn nu net zo verwend , enigste verschil is dat we andere tijden hebben gekend. En de jeugd niet.
lenaa_tje schreef:moonfish13 schreef:Pillow, ik vind het nogal banketstaaf naar de mensen die geen eigen huis hebben en niet in een toestel privé naar griekenland kunnen.
Op vakantie gaan mag kennelijk als je maar geld genoeg hebt om alles veilig te maken.
Maargoed ik vind dat je een voorbeeldfunctie hebt als koningshuis.
Je kunt zelf ook wel bedenken dat mensen dit niet zo leuk vinden.
Niemand die zo zeurt over burgers die met het vliegtuig gaan. Je kan het dom vinden maar het mag nog steeds.
bigone schreef:Safina , wij hadden zelfs als eerste in de straat een telefoon. Niet meer voor te stellen nu, iedereen heeft er eentje in de broekzak , zonder snoer. Ik snap wat je bedoeld en denk er ook wel eens aan terug. Maar dat is de huidige jongere generatie niet kwalijk te nemen. Vergelijken met eigen jeugd is gewoon niet te doen. En wij zijn nu net zo verwend , enigste verschil is dat we andere tijden hebben gekend. En de jeugd niet.
sheran schreef:Ik ben nog niet zo heel oud (32) maar vind het ook een zorgelijke ontwikkeling. Mensen die zeggen dat ze vakanties nódig hebben, dit nodig hebben, dat nodig hebben... misschien tijd om eens kritisch naar je leven te kijken. Dat kan niet goed zijn...
Fitzroy schreef:Ik ben ook een oudere jongere (of was het jongere oudere) , maar wij gingen ook al vanaf mijn zesde op vakantie naar Zuid-Frankrijk 4 weken met de caravan.
En dan aansluitend of van tevoren nog een weekje kindervakantieweek met hutten bouwen, speurtochten enz.
Maar ik was ook pas 21 toen ik voor het eerst in een vliegtuig stapte.
Shadow0 schreef:Maar het punt is toch ook niet dat het niet mag? Het punt is dat zowel Rutte als de koning het 'we doen dit samen' (weer eens) niet zo scherp op het netvlies hadden.
Als je wilt dat mensen vertrouwen genoeg hebben in het beleid om dat ook echt vol te houden, ook echt hun best te doen voorzichtig te zijn, niet alle rafelrandjes opzoeken of sommige regels geheel te negeren dan heb je nodig dat mensen vanaf de top laten zien dat het serieus is. De voorbeeldfunctie, jawel. Die helpt. Het is niet voor niets dat ons land op de kaartjes al zwartgeblakerd is terwijl Duitsland nog in vroege herfstkleuren leeft (lichtgeel en wat oranje.) Dat verschil is niet 'de volksaard' ofzo, maar eerst en vooral een duidelijke boodschap van de top. Duitsland wil besmettingen stoppen en het virus indammen. Ons land doet maar wat. Een beetje wel, een beetje niet... en dan klagen dat 'de mensen' het niet snappen en het hun eigen schuld is.
Destination schreef:WinSel schreef:Ik heb even een vraag en kan het online niet echt vinden, mijn duits is niet zo best haha.
Mijn broer woont met zijn gezin in Duitsland, Münster (Nordhrein Westfalen).
Wij mogen als familie max 72 uur naar hem toe, eerste en tweede graad familie. Zonder quarantaine en test. Maar mag hij vanuit Duitsland ook naar ons toe? Zonder quarantaine en test(alleen naar familie, verder niks)
Het is nu niet aan de orde maar het is wel handig om het zeker te weten. Mijn broer neemt morgen sowieso contact op met Nordhrein Westfalen, maar misschien weet één van jullie het ook.
Ja, ik heb met ons Gesundheitsamt (Rheinland-Pfalz) gebeld en volgens hen kon het gewoon.
Laurie schreef:Waarom Rutte? Dat hij staatsrechtelijk verantwoordelijk gehouden wordt wil niet zeggen dat er zeggenschap is over het handelen van de koning.
Shadow0 schreef:Laurie schreef:Waarom Rutte? Dat hij staatsrechtelijk verantwoordelijk gehouden wordt wil niet zeggen dat er zeggenschap is over het handelen van de koning.
Omdat hij niet alleen staatsrechtelijk verantwoordelijk is, maar daarom dus ook al voor de vakantie op de hoogte gesteld was van de vakantie, en toen al genoeg druk had moeten uitoefenen om duidelijk te maken dat dat echt even niet kan nu.