Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rien10 schreef:Ja. Heel veel ellende. Maar ik mag niet meer zeggen dat ik boos ben op de 5000 + demonstranten. Want "dan heb ik de boodschap niet begrepen." Dat maakt me verdrietig. Antiracisme begint bij tolerantie. Toch?
rien10 schreef:Tja, dat is de TV. Maar op Bokt mag ik dat dus ook niet zeggen.
Ik zou graag een filmpje van mijn zwager laten zien aan die politiek correcte XXXX (ik zeg het woord maar niet).
bigone schreef:https://m.youtube.com/watch?v=xfopF_Q2wc0
Zou deze even kijken want hij slaat de spijker op zijn kop wat betreft de huidige mentaliteit mbt Corona .
bigone schreef:https://m.youtube.com/watch?v=xfopF_Q2wc0
Zou deze even kijken want hij slaat de spijker op zijn kop wat betreft de huidige mentaliteit mbt Corona .
Popstra schreef:Nou bijna heel Nederland was boos op de 5000+ demonstratie. Wij ook.
En die boosheid had nu even geen ene moer te doen met om welke rede deze demo gehouden werd.
Shadow0 schreef:Maar echt willen dat iemand aftreedt die niet je eigen burgemeester is, is wel raar. Dan ga je je van buiten lopen mengen in iets wat eigenlijk niet jouw zaak is. Je kunt wel van de zijlijn een bepaalde voorkeur hebben, tuurlijk, maar het blijft toch in hoofdzaak iets dat de Amsterdamse bewoners aangaat, niet de rest van Nederland.
Shadow0 schreef:Maar echt willen dat iemand aftreedt die niet je eigen burgemeester is, is wel raar. Dan ga je je van buiten lopen mengen in iets wat eigenlijk niet jouw zaak is. Je kunt wel van de zijlijn een bepaalde voorkeur hebben, tuurlijk, maar het blijft toch in hoofdzaak iets dat de Amsterdamse bewoners aangaat, niet de rest van Nederland.
rien10 schreef:@pmarene, cynisch vind ik het niet. Wel gezond verstand. Ik ga ook eerst een afwachten. En als ik niet heel veel bijzonders zie gebeuren na toedienen van het vaccin, ga ik het ook halen.
Zwager update: hij loopt nu 4 x per dag 1 minuut in een Arjo-walker. https://www.google.com/search?q=arjo+wa ... e&ie=UTF-8
Het streven is dat hij over een maand zelfstandig kan lopen met een rollator. Dan mag hij een weekend naar huis.
4 x per dag 1 minuut mensen, dan is hij kapot, gesloopt. Ik vind het een bikkel en heb mateloze bewondering voor zijn doorzettingsvermogen.
nynke55 schreef:Ik heb niet alles gevolgd, maar er zouden veel minder mensen komen demonstreren. Maar er kwamen er veel meer. Hoe wil je die dan tegen houden?
verootjoo schreef:nynke55 schreef:Ik heb niet alles gevolgd, maar er zouden veel minder mensen komen demonstreren. Maar er kwamen er veel meer. Hoe wil je die dan tegen houden?
Dat er veel meer mensen kwamen was allang bekend. En zoals bij elk evenement moet je daar van tevoren over nadenken en plannen maken voor als het anders loopt dan verwacht.
Zij vond gewoon de demonstratie belangrijker dan de Corona-regels, mi onacceptabel.
verootjoo schreef:nynke55 schreef:Ik heb niet alles gevolgd, maar er zouden veel minder mensen komen demonstreren. Maar er kwamen er veel meer. Hoe wil je die dan tegen houden?
Dat er veel meer mensen kwamen was allang bekend. En zoals bij elk evenement moet je daar van tevoren over nadenken en plannen maken voor als het anders loopt dan verwacht.
Zij vond gewoon de demonstratie belangrijker dan de Corona-regels, mi onacceptabel.
bigone schreef:Ze had niets tegen hoeven te houden, gewoon de organisatoren aanspreken dat ze oproepen om naar huis te gaan en zeker afstand te houden. Niet gebeurd. Halsema's verweer, ja ik was bang dat de vlam in de pan sloeg, ja ik vond de reden voor demonstreren belangrijker dan corona en de politie heeft geen zicht op snapchat en Insta, zijn ze niet zo goed in. Ronduit belachelijke en zwakke drogredenen. En pas op het einde van het debat trekt ze het boetekleed aan. Toen was al duidelijk dat ze kon blijven zitten.
De vorige burgemeester was het podium opgeklommen en had een toespraak gehouden en de mensen hadden geluisterd, dat weet ik zeker. Halsema heeft gewoon haar politieke en persoonlijke voorkeur laten gelden ipv de geldende regels. En dat is hartstikke fout en daarom had ze moeten wieberen.
Politie had al vroeger gemeld dat er veel meer zouden komen. Niets mee gedaan door politietop.