Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:32

Dat klopt. Heeft er ook geen moer mee te maken.
Ik ga deze discussie niet opnieuw oprakelen.
We zijn het met elkaar oneens hierover, en dat is prima.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:40

rien10 schreef:
Ja. Heel veel ellende. Maar ik mag niet meer zeggen dat ik boos ben op de 5000 + demonstranten. Want "dan heb ik de boodschap niet begrepen." Dat maakt me verdrietig. Antiracisme begint bij tolerantie. Toch?

Een aantal van de aanvoerders van de demonstranten komt er openlijk voor uit homofoob te zijn. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Shadow0

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:41

Elnienjo, vergeet je nu te vermelden dat ze dat in zichzelf constateren en eraan werken om dat te veranderen?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:42

rien10 schreef:
Tja, dat is de TV. Maar op Bokt mag ik dat dus ook niet zeggen.
Ik zou graag een filmpje van mijn zwager laten zien aan die politiek correcte XXXX (ik zeg het woord maar niet).

Natuurlijk mag je dat zeggen en vinden. Het was ook geen handige demonstratie. Ik vind alleen de manier waarop er een zondebok wordt aangewezen en afgemaakt heel naar en onterecht.

Maar je mag ook boos zijn op de regering en de RIVM die dachten dat het allemaal wel mee zou vallen.
En op China, dat te lang wachtte met waarschuwen.

Er is zo veel om boos op te zijn, maar ook zoveel om begrip over te hebben. Over het 100% moeten functioneren in een situatie die we allemaal niet kennen , dat wat normaal was is opeens anders geworden ( als 2000 mensen zich aanmelden voor een demonstratie komt er maximaal 25% bv , of carnival vieren leidt tot veel doden) .

Nogmaals ik snap heel; heel goed je boosheid, maar vergeven en begrip vind ik ook op zijn plaats.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:44

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:53

bigone schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=xfopF_Q2wc0

Zou deze even kijken want hij slaat de spijker op zijn kop wat betreft de huidige mentaliteit mbt Corona .

Inderdaad. Er werd wat afgeklaagd terwijl we het hartstikke goed hebben: we hebben internet, netflix, eten en we zijn hier nooit in huis opgesloten geweest.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:01

bigone schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=xfopF_Q2wc0

Zou deze even kijken want hij slaat de spijker op zijn kop wat betreft de huidige mentaliteit mbt Corona .

Klopt. Absoluut.
En je hoeft nog niet eens terug te gaan in de tijd. Denk aan de vluchtelingenkampen waar ze met corona te maken krijgen. Of sommige landen in Zuid-amerika. Dat is pas ellende en miserie.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:03

Popstra schreef:
Nou bijna heel Nederland was boos op de 5000+ demonstratie. Wij ook.
En die boosheid had nu even geen ene moer te doen met om welke rede deze demo gehouden werd.

Nou precies, was er een demonstratie voor iets waar ik zelf in principe aan mee zou "willen" doen dan was ik nog boos geweest om de uitvoering ervan.Ik geloof dat ik niet de enige niet-Amsterdammer was die vond dat Femke Halsema weg moest. Ik vind het bizar dat ik daar geen mening over zou mogen hebben, vooral omdat ik bijna het hele debat gezien heb en de meningen over en weer heb gehoord. Uiteindelijk heeft Femke Halsema tijdens het debat ook nog een soort excuses gemaakt.
Ik vind sowieso dat dit topic saai wordt, zijn ook weinig berichten nog.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:08

Tuurlijk mag je een mening over Halsema hebben. wie houd je tegen? Een Amsterdammer zal misschien denken: gutte gut, waar bemoeid die zich mee, onze burgemeester toch. Nou en, alletwee mogelijk en toegestaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:18

Maar echt willen dat iemand aftreedt die niet je eigen burgemeester is, is wel raar. Dan ga je je van buiten lopen mengen in iets wat eigenlijk niet jouw zaak is. Je kunt wel van de zijlijn een bepaalde voorkeur hebben, tuurlijk, maar het blijft toch in hoofdzaak iets dat de Amsterdamse bewoners aangaat, niet de rest van Nederland.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:24

Shadow0 schreef:
Maar echt willen dat iemand aftreedt die niet je eigen burgemeester is, is wel raar. Dan ga je je van buiten lopen mengen in iets wat eigenlijk niet jouw zaak is. Je kunt wel van de zijlijn een bepaalde voorkeur hebben, tuurlijk, maar het blijft toch in hoofdzaak iets dat de Amsterdamse bewoners aangaat, niet de rest van Nederland.

Het gaat de rest van Nederland wél aan.
Want iedereen moet zich aan de maatregelen houden. Ouderen krijgen geen bezoek. Je mag niet eens met 3 mensen buiten je eigen gezin in een auto zitten. Brave burgers krijgen boetes voor kleine misstapjes... horecagelegenheden gaan op zwart of failliet door alle regels... maar 5000 man op de Dam mag wel, want demonstratierecht. :roll:
Dát schiet veel Nederlanders in het verkeerde keelgat. Om het even wat de reden van die demonstratie was.
Een begrafenis bijwonen mag niet, dit mag niet, dat kan niet, en een demonstratie wordt gewoon straffeloos toegelaten.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:25

Shadow0 schreef:

Klopt, maar door het laten doorgaan van die demonstratie had ze de gezondheid van de rest van Nederland ook in gevaar kunnen brengen als het aantal besmettingen weer was opgelopen door het samendrommen van mensen tijdens de demonstratie. In die zin gaat het de rest van Nederland ook aan. Maar, gelukkig valt het tot nu toe mee qua besmettingen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:27

Ik zit dit nu een poosje te volgen, maar ik begrijp echt niet waarom Halsema nou overal de schuld van krijgt. Goed, echt handig was ze niet, maar mensen zijn toch zelf verantwoordelijk? Geen haar op mijn hoofd die er over zou denken om nu te gaan demonstreren, hutjemutje op een pleintje. Demonstreren kan op heel veel andere manieren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:28

Tuurlijk gaat het iedereen aan, Amsterdam is onze hoofdstad, mag hopen dat ze daar een capabel iemand neerzetten. Daarnaast hebben we allemaal in het hele land kans op weer een opvlamming van het virus, want die demonstranten wonen niet alleen in Amsterdam.

Ik vind zo’n fout in zo’n functie niet kunnen. Met 5000man een demonstratie toelaten terwijl de rest van NL failliet gaat aan samenkomst verbod en 1,5meter.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:30

Ik heb niet alles gevolgd, maar er zouden veel minder mensen komen demonstreren. Maar er kwamen er veel meer. Hoe wil je die dan tegen houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:36

Ze had niets tegen hoeven te houden, gewoon de organisatoren aanspreken dat ze oproepen om naar huis te gaan en zeker afstand te houden. Niet gebeurd. Halsema's verweer, ja ik was bang dat de vlam in de pan sloeg, ja ik vond de reden voor demonstreren belangrijker dan corona en de politie heeft geen zicht op snapchat en Insta, zijn ze niet zo goed in. Ronduit belachelijke en zwakke drogredenen. En pas op het einde van het debat trekt ze het boetekleed aan. Toen was al duidelijk dat ze kon blijven zitten.
De vorige burgemeester was het podium opgeklommen en had een toespraak gehouden en de mensen hadden geluisterd, dat weet ik zeker. Halsema heeft gewoon haar politieke en persoonlijke voorkeur laten gelden ipv de geldende regels. En dat is hartstikke fout en daarom had ze moeten wieberen.
Politie had al vroeger gemeld dat er veel meer zouden komen. Niets mee gedaan door politietop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:41

rien10 schreef:
@pmarene, cynisch vind ik het niet. Wel gezond verstand. Ik ga ook eerst een afwachten. En als ik niet heel veel bijzonders zie gebeuren na toedienen van het vaccin, ga ik het ook halen.

Zwager update: hij loopt nu 4 x per dag 1 minuut in een Arjo-walker. https://www.google.com/search?q=arjo+wa ... e&ie=UTF-8

Het streven is dat hij over een maand zelfstandig kan lopen met een rollator. Dan mag hij een weekend naar huis.

4 x per dag 1 minuut mensen, dan is hij kapot, gesloopt. Ik vind het een bikkel en heb mateloze bewondering voor zijn doorzettingsvermogen.

Confronterend dan hè, in hoe weinig tijd iemand helemaal terug bij af kan zijn....en hoe lang het dan duurt om weer min of meer te gaan functioneren :(:) Mijn schoonvader kreeg complicaties bij een veel voorkomende operatie, alles ging zo'n beetje mis dat er mis kon gaan. Die beste man kon ook geen hand meer optillen na een paar weken :(:)

Gelukkig staat zwager in ieder geval weer rechtop :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:44

Hij hangt in het apparaat. Zelfstandig staan gaat nog niet, maar het begin is er.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:51

nynke55 schreef:
Ik heb niet alles gevolgd, maar er zouden veel minder mensen komen demonstreren. Maar er kwamen er veel meer. Hoe wil je die dan tegen houden?

Dat er veel meer mensen kwamen was allang bekend. En zoals bij elk evenement moet je daar van tevoren over nadenken en plannen maken voor als het anders loopt dan verwacht.
Zij vond gewoon de demonstratie belangrijker dan de Corona-regels, mi onacceptabel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:54

Snap ik Rien :j Maar rechtop is toch ook al een mijlpaal :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:00

verootjoo schreef:
nynke55 schreef:

Dat er veel meer mensen kwamen was allang bekend. En zoals bij elk evenement moet je daar van tevoren over nadenken en plannen maken voor als het anders loopt dan verwacht.
Zij vond gewoon de demonstratie belangrijker dan de Corona-regels, mi onacceptabel.

Er was een politiemacht voor 1000 demonstranten! Terwijl er wel risico op escalatie was ingeschat.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:01

verootjoo schreef:
nynke55 schreef:

Dan heb ik gisteren in de gemeenteraad toch iets anders gehoord. Er is een totaal verkeerde inschatting gemaakt over het aantal mensen. Er was niet genoeg politie, en toen het echt mis ging in aantallen ( maar vooral afstand) was de demonstratie bijna afgelopen en er is besloten niets te doen.
Verkeerde beslissing, ja, volgens mij vind iedereen dat inclusief de driehoek, lessen trekken , onderzoek zoen , afspraken etc staat nu allemaal gepland om dit niet ene volgende keer te laten gebeuren.

Dat is al succesvol gebleken want de demonstratie van gisteren was veel groter en is goed en met afstand verlopen.

Om de sfeer goed te houden ( er zijn 1500 demonstraties per jaar in Amsterdam, en Amsterdam is er heel goed in om die vreedzaam te laten verlopen ) , is er gezamenlijk deze beslissing genomen.

We ontslaan toch ook niet elke burgermeester van het dorp/ e stad waarvan op terassen in parken en in het centrum geen afstand wordt gehouden.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:01

Zullen we het weer on topic houden, er is ondertussen nu wel genoeg gezegd over Halsema en Amsterdam ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:03

pmarena schreef:
Snap ik Rien :j Maar rechtop is toch ook al een mijlpaal :j

Nou en of! Hij gaat goed!!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:04

bigone schreef:
Ze had niets tegen hoeven te houden, gewoon de organisatoren aanspreken dat ze oproepen om naar huis te gaan en zeker afstand te houden. Niet gebeurd. Halsema's verweer, ja ik was bang dat de vlam in de pan sloeg, ja ik vond de reden voor demonstreren belangrijker dan corona en de politie heeft geen zicht op snapchat en Insta, zijn ze niet zo goed in. Ronduit belachelijke en zwakke drogredenen. En pas op het einde van het debat trekt ze het boetekleed aan. Toen was al duidelijk dat ze kon blijven zitten.
De vorige burgemeester was het podium opgeklommen en had een toespraak gehouden en de mensen hadden geluisterd, dat weet ik zeker. Halsema heeft gewoon haar politieke en persoonlijke voorkeur laten gelden ipv de geldende regels. En dat is hartstikke fout en daarom had ze moeten wieberen.
Politie had al vroeger gemeld dat er veel meer zouden komen. Niets mee gedaan door politietop.

Dát vind ik dan ook idd de reden dat ze weg had gemoeten.