Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik gok dat als we wat meer zon krijgen dat er dan wel wat boven komt. Dan warmt het daar echt wel lekker op.
) om een moestuintje te beginnen. Vorig jaar was die te laat klaar dus heb ik er weinig meer in kunnen zetten, maar dit jaar kan ik me helemaal uitleven. Thuis heb ik een heel klein kasje (ik wil eigenlijk nog een tomatenkasje voor paprikaplantjes bijvoorbeeld), en wat ruimte om dingen in de volle grond te zetten. Daar had ik vorig jaar wat broccoli, andijvie, sperziebonen, courgettes, spitskool, aardbeienplanten en kruiden in staan. Eigenlijk had ik nog best veel opbrengst voor een kleine ruimte. Dit jaar komen daar wat meer kruiden en de aardbeienplanten blijven daar. Ook heb ik in de tuin nog een frambozenstruik, blauwe bes, witte druif en een bramenstruik staan. Daarnaast nog een klein perenboompje en een klein stoofperenboompje. Daar heb ik allemaal nog geen opbrengst van gehad want dat is vorig jaar pas geplant.
.

Het is in ieder geval een eigen topic nu, ik ben benieuwd naar de reacties.
Ik heb mij zonet een grote kweekbak met lamp en warmtemat gekocht
Wij kweken op de zaak ook plantjes op om te verkopen (kleinschalig) en nu heb ik maar besloten het maar direct goed te doen
Moestuin schreef:Geiten horen hier ook zeker in het topicIk heb mij zonet een grote kweekbak met lamp en warmtemat gekocht
Wij kweken op de zaak ook plantjes op om te verkopen (kleinschalig) en nu heb ik maar besloten het maar direct goed te doen
Wij houden elk jaar een plantenverkoop van tomaat, courgette, pompoen etc ( De makkelijk te kweken groenten
) Dus het stond al op de planning. Ik denk dat ik hem nu mocht kopen om het leed wat te verzachten.
Kijk, positieve nood van mij: De zaak draait goed
. Als jij alleen kippen hebt voor eitjes ben jij dus zelfvoorzienend in eitjes en mag je lekker meekletsen. Zelfde geld voor een tomatenplant, slaplantje, energie opwekken ect.
.
.